نه واژه ای ساده

(0)
نویسنده:

610,000ریال

549,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
542

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نه واژه ای ساده

انتشارات پیکان منتشر کرد:
«توانایی حیاتی «نه گفتن» در محل کار - به مهلت‌ها و درخواست‌های غیر منطقی به عملکردهای ضعیف و به رفتارهای سؤال برانگیز - هنری گمشده است. چنانچه مدیران و دیگر افراد حرفه‌ای می‌خواهند اطمینان پیدا کنند که در موقعیت‌های حساس از توانایی و تدبیر لازم برای «بله» گفتن برخوردارند، باید ابتدا بیاموزند چگونه به شکلی مؤثر «نه» بگویند. درس‌های خانم کمپ در کتاب نه برای همه حرفه ای‌ها ساده، قابل درک و مهم است. » - تری تیمبر من، مدیرای ام آی
آیا با خود عهد می‌کنید از این پس قاطع باشید و تسلیم درخواست‌های غیر منطقی دیگران نشوید، اما به فاصله‌ای کوتاه و درست زمانی که نیاز دارید تصمیم مهمی بگیرید، از عهدی که با خود بسته‌اید چشم می‌پوشید؟ اگر نگران آن هستید که «نه» گفتن شما باعث واکنش منفی اعضای خانواده، دوستان یا همکارانتان شود به شما مژده می‌دهم که «نه» می‌تواند پاسخی مؤثر باشد. این کتاب بی‌آنکه شما را در چشم دیگران فردی تنگ نظر جلوه دهد، به شما امکان خواهد داد تا بر همه امور مسلط شوید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب نه! واژهٔ ساده‌ای که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد اثر جنا کمپ

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

نه! واژهٔ ساده‌ای که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب نه!:

نه! واژهٔ ساده‌ای که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد اثر جنا کمپ، سال 2005 منتشر شد.  نویسنده در این کتاب ابزارهای معجزه‌آسا و نیروبخشی را که در واژهٔ نه وجود دارد،  به خوانندگانش معرفی می‌کند. در این کتاب راه‌های تازه‌ای را خواهید آموخت و به کمک واژهٔ نه می‌توانید چگونگی سؤال پرسیدن و نحوهٔ فکر کردن خودتان به هنگام تصمیم‌گیری را تغییر دهید و نقشی فعال در اتفاقات داشته باشید. این کتاب راه‌هایی را نشانتان خواهد داد تا بتوانید بی‌آنکه دوستان، خانواده و شغلتان را از دست بدهید، واژهٔ نه را در دایرهٔ واژگان خود بگنجانید و از این واژه خیلی بیشتر استفاده کنید.

چرا باید کتاب نه! را بخوانیم؟

این کتاب به شما کمک می‌کند تا توانایی خود در نه گفتن را کشف کنید و بدانید حق نه گفتن دارید. همچنین به شما کمک می‌کند تعادلی الهام‌بخش میان مشارکت فردی، اجتماعی و شغلی خود ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد بی‌آنکه خود را بیش‌ازحد خسته کنید، به کسانی که حتی برای شما مهم هستند نه بگویید. شما می‌توانید نه گفتن را یاد بگیرید و با کمک این کتاب با خودآزمایی و الگوی نیروی نه آشنا شوید. این کتاب را بخوانید تا نه گفتن درست را بیاموزید، به موقع نه بگویید و بدین ترتیب از خود و زمان‌تان محافظت کنید.

جملات درخشانی از کتاب نه!:

«بسیار خب، این‌طور که پیداست طی همین چند روز اخیر بارها از واژهٔ نه استفاده کرده‌اید. اما هنگامی که موقعیت حساس‌تر است و فرد تقاضاکننده از شما انتظار بله گفتن دارد چطور؟ آخرین باری که در چنین موقعیت‌های پرخطری نه گفتید، روی آن پافشاری کردید، از این کارتان خوشحال شدید و از پیگیری‌تان احساس آرامش کردید، چه زمانی بود؟ اگر نمی‌توانید آخرین‌باری را که در چنین موقعیتی به کسی یا چیزی نه گفتید به یاد آورید، شاید شما هم بیمار مکتب آری هستید. «بله، من در آن طرح به شما کمک خواهم کرد. بله، من با خودروی شرکت رانندگی می‌کنم. بله، من گوشی تلفن را برمی‌دارم، آن فکس را پاسخ می‌دهم، جواب ایمیل را می‌دهم، نامه‌ٔ دیگری می‌نویسم، ملاقات دیگری را برنامه‌ریزی می‌کنم، و بله، من این‌کار را به فهرست کارهایم اضافه می‌کنم تا شما مجبور به انجام دادن آن نباشید.» آیا تعجب می‌کنید که تا سه‌شنبهٔ هر هفته کل انرژی‌تان را از دست داده و خود را از رمق انداخته‌اید؟ تصور کنید حتی اگر روزانه فقط یک مرتبه بیشتر نه می‌گفتید تا چه اندازه در وقتتان صرفه‌جویی می‌کردید. در مقایسه، آیا دوست دارید تا این اندازه بله بگویید؟ آیا دوست دارید به هر دعوت یا تقاضایی بله بگویید؟ (یادتان باشید که می‌توانید بگویید نه!) آیا قول‌های دلتمردان ایالات متحد در دههٔ 1980 را به یاد دارید که می‌گفتند تا سال 2005 هفته‌های کاری چهار روزه خواهند شد و تعطیلات بیشتری خواهیم داشت؟ این قول را که رایانه‌‌ای کردن امور، سود بیشتر و کاغذبازی کمتری برایمان به ارمغان خواهد آورد، چطور؟‌ آیا این قول‌‌ها به واقعیت پیوست؟ نه؟ من هم با شما موافقم.»

«شما واژهٔ نه را چگونه تعریف می‌کنید؟ فرهنگ لغت وبستر نشان می‌دهد از واژهٔ نه به عنوان اسم، صفت و قید استفاده می‌شود. همان‌گونه که در این فرهنگ لغت آمده است این واژه دوازده تعریف دارد و در نتیجه دوازده راه برای استفاده از آن وجود دارد. در این کتاب تمرکز ما روی واژهٔ نه در جایگاه اسم است. بنابراین معنای نه «رفتار یا عملِ رد یا انکار با استفاده از واژهٔ نه» و نیز «نظر یا تصمیمی منفی» است. در زبان انگلیسی نیز واژه‌هایی با تلفظ مشابه noh (نوعی نمایش سنتی ژاپنی) و know (دانستن)، به ندرت با واژهٔ no (نه) اشتباه می‌شوند. مشکل اینجاست که در چنین مواقعی نیز ما به ندرت در گفتگوهای روزمرهٔ بزرگسالان واژهٔ نه را می‌شنویم. ما دوست داریم نه همچنان در جایگاه واژه‌ای باقی بماند که برای محافظت و راهنمایی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. و نه یکی از واژه‌هایی است که کودکان تا دو سه سالگی در استفاده از آن مهارت‌ زیادی به دست می‌آورند. اطلاعیه‌های خدمات عمومی در دهه‌های 1980 و 1990 را به یاد بیاورید که شعار «فقط بگویید نه» را تکرار می‌کردند تا ما و فرزندانمان را به نه گفتن به مواد مخدر تشویق کنند. مشکل اینجا بود که نه گفتن و اینکه به راستی تصمیم بگیریم چطور زیر فشار گروه همسالان نه بگوییم کار آسانی نبود. به نظر می‌رسد برای ما بزرگسالان نیز ساده نیست که در روابط روزمرهٔ خود یا در محیط کار نه بگوییم.»

«روزی خانمی که ظاهری افسرده داشت این جمله را تکرار می‌کرد: «شما متوجه نیستید، من نمی‌توانم در محل کارم نه بگویم.» با دیدن او زنگ‌های حفاظت از خود در من به صدا درآمد. اندیشیدم اگر او نمی‌تواند در محل کار نه بگوید، می‌تواند در خانه نه بگوید؟ و اگر نمی‌تواند در خانه نه بگوید، وقتی هنگام خرید یا پیاده‌روی در پارک به حریم او تعرض می‌شود چه اتفاقی روی می‌دهد؟ درک این موضوع بسیار نگران‌کننده که مردم تا این اندازه احساس ضعف می‌کنند مرا بر آن داشت تا وقت بیشتری را در کارگاه‌های مدیریت زمان به بحث دربارهٔ شناسایی و اولویت بندی زمان‌های نه گفتن اختصاص دهم. همچنین این موضوع موجب شد تا روش‌های نه گفتن افراد مختلف را در موقعیت‌های گوناگون یادداشت کنم (مثال‌هایی از این را می‌توانید در فصل‌های مختلف این کتاب و نیز در پیوست ب ببینید). نه واژهٔ بدی نیست. درواقع بعضی وقت‌ها نه صادقانه‌ترین، منطقی‌ترین و اخلاقی‌ترین پاسخی است که در یک موقعیت می‌توان به طرف مقابل داد. (توضیحات بیشتر دربارهٔ اصول اخلاقی نه گفتن را در فصل چهارم خواهید دید.) کسانی که نمی‌توانند نه بگویند نمی‌توانند از آرامش خود دفاع کنند و درواقع این پیام را به دیگران منتقل می‌کنند:«من هر کاری را که شما بخواهید انجام خواهم داد.» آیا شما هرآنچه را دیگری بخواهد انجام خواهید داد؟ پاسخ یا واکنش شما در هر یک از موقعیت‌های زیر چیست؟»

تحلیلی بر کتاب نه!‌:

آیا هر بار با خودتان تصمیم می‌گیرید که این بار قاطع باشید و تسلیم خواسته‌های غیرمنطقی اطرافیانتان نشوید و  باز هم هنگام رویارویی با تصمیمی بزرگ شکست می‌خورید و تسلیم می‌شوید؟ همهٔ ما این فرآیند را تجربه کرده‌ایم؛ آن‌گاه که باید تصمیم می‌گرفتیم مردد بوده‌ایم، آن‌گاه که قصد داشتیم نه بگوییم، بله گفته‌ایم؛ و بعد دریافته‌ایم که وقت، انرژی و روحیهٔ خود را از دست داده‌ایم. حال زمان آن فرا رسیده که تردید را کنار بگذاریم و تصمیم‌های شفاف بگیریم. چرا؟ چون تردید، نه یاری‌دهندهٔ ما است، نه محترمانه است، نه اخلاقی و حتی در بعضی موارد بسیار هم خطرناک است. یکی از دلایلی که باعث تردید می‌شود عدم استفادهٔ مؤثر از واژهٔ نه در گفت‌وگوهای روزمره با دیگران است. تا زمانی که از نیروی نه در گفت‌وگوها و زندگی‌تان بهره نگیرید، همچنان با تردید عمل خواهید کرد و دیگران شما را فردی مردد به حساب خواهند آورد.

در کتاب نه! چه می‌خوانیم؟

اگر می‌ترسید که «نه» گفتن باعث واکنش شدید دوستان، خانواده یا همکاران‌تان شود شما فقط هنوز نمی‌دانید چطور به‌صورت سازنده از واژهٔ «نه» استفاده کنید. جنا کمپ در کتاب نه! به شما قدرت این واژه را نشان می‌دهد و همچنین به شما نشان می‌دهد چطور با کمک این واژه هر موقعیتی را کنترل کنید بدون این‌که تبدیل به آدم بدهٔ داستان شوید. با کمک کتاب نه! می‌توانید این واژه را به ابزاری قدرتمند تبدیل کنید و راه‌های جدیدی را برای کمک به بحث‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. جنا کمپ در این راهنمای روشنگر به شما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از واژهٔ «نه» از زمان، پول، خانواده و چیزهای دیگر محافظت کنید. هر فصل این کتاب دو نوع تمرین دارد. به تمرین‌های نوع اول با کمک تجربه‌های شخصی خود پاسخ دهید و در تمرینات نوع دوم می‌توانید آنچه در کتاب فرا گرفته‌اید را بیازمایید و مهارت‌های لازم برای تصمیم‌گیری و نه گفتن را افزایش دهید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول        نه گفتن سخت است
فصل دوم       نیروی نه: نه، درست به اندازهٔ بله اهمیت دارد
فصل سوم      نه و محافظت از خود: محافظت از وقت، منابع و خویشتن
فصل چهارم     اصول اخلاقی و پیامدهای نه گفتن
فصل پنجم      نه گفتن: شما می‌توانید نه بگویید
فصل ششم     از گفتن شاید درست بردارید: تصمیم بگیرید
فصل هفتم     بله گفتن
فصل هشتم    تمرین تصمیم‌گیری
فصل نهم       تمرین‌های بیشتر برای نه گفتن: سناریوهای تمرین پایانی
فصل دهم      روی تصمیمتان بایستید
فصل یازدهم    پنجاه عبارت کلیدی برای نه گفتن

اگر از خواندن کتاب نه! لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی نویسنده و کارآفرین سوئیسی است. او در این کتاب 99 فصل کوتاه را گنجانده و در آن از رایج‌ترین خطاهای فکری و سوگیری‌های شناختی صحبت کرده است. با کمک این کتاب می‌توانید نگاهی تازه به روان‌شناسی و استدلال‌های انسان داشته باشید.

• کتاب صدای پنهان ذهن اثر اتان کراس پروفسور روانشناسی است. این کتاب دربارهٔ صداهای درونی شماست و نویسنده به شما نشان می‌دهد که می‌توانید به‌جای جریانی از افکار و احساسات منفی، از آن برای ارزیابی اعمال‌تان، درس گرفتن از اشتباهات گذشته و آمادگی بهتر برای آینده استفاده کنید.

دربارۀ جنا کمپ‌: نویسندهٔ کتاب نه!

نه واژه اي ساده

جنا کمپ مدیر و مؤسس سازمان «میتینگ اند منیجمنت اِسنشیال» است که به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند قدرت تصمیم‌گیری، مدیریت زمان و مهارت‌‌های برگزاری جلسه را بهبود بخشند. او در نشریاتی مانند مدیریت فروش و بازاریابی، موفقیت و یواِس‌اِی تودی و سایر نشریات ملی معرفی شده است یا نقل‌قول‌هایش در این نشریات نوشته شده است. علاوه بر این، او مهارت‌های خود را به عنوان نماینده در حین خدمت در اولین دورهٔ خود در مجلس قانون‌گذاری آیداهو به کار گرفته است و هم‌اکنون در آیداهو زندگی می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی