30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
بدون ترس سخنرانی کن

بدون ترس سخنرانی کن

(2)
نویسنده:

1,150,000ریال

920,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
562

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بدون ترس سخنرانی کن

انتشارات مات منتشر کرد:
نیازی نیست بترسید
حدس می‌زنم مراسمی در پیش دارید که باید در آن سخنرانی کنید و یا مدرسه و شغل‌تان ایجاب می‌کند که دائما روبه‌روی افراد قرار بگیرید. هر بار که این موقعیت پیش می‌آید، دل‌تان شور می‌زند، عرق می‌کنید و می‌خواهید بالا بیاورید.
می فهمم.
اما از این به بعد نیاز نیست که بترسید. این کتاب می‌تواند به شما کمک کند. 7 راهکار یاد می‌گیرید که می‌توانید از امروز آنها را پیاده کنید. این روش‌ها به شما دید جدیدی می‌‌دهد، شما را آماده می‌کند و به شما راه‌حل‌هایی برای تمرین ارائه می‌دهد. وقتی شروع به استفاده از این راهکارها می‌کنید، ترس تان کم کم کمرنگ می‌شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • مترجم
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رقعی
    • شومیز
    • 162 صفحه
    • 190 گرم
    • 2
    • 1402

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب بدون ترس سخنرانی کن از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب بدون ترس سخنرانی کن از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب بدون ترس سخنرانی کن:

بدون ترس سخنرانی کن کتابی خودیاری از مایک اکر نویسنده، سخنران و مربی ارتباطات است که با شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و ای بِی همکاری داشته است. او بیش از 20 سال تجربۀ سخنرانی و مدیریت سازمانی دارد. کتاب بدون ترس سخنرانی کن از او در سال 2019 منتشر شد. مایک اکر در این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور بدون مضطرب شدن و ترس به روی صحنه بروید و مقابل جمعیت زیادی سخنرانی کنید.

واکنش‌های جهانی به کتاب بدون ترس سخنرانی کن:

«یکی از اولین چیزهایی که موقع شروع سخنرانی عمومی متوجه شدم این بود که باید سبک خودم را توسعه دهم. حیف در آن زمان کتابی مانند بدون ترس سخنرانی کن وجود نداشت تا از توصیه‌های مایک اکر بهره ببرم زیرا او دقیقاً چگونگی ساختن سبک سخنرانی منحصربه‌فرد را در این کتاب توضیح می‌دهد. استراتژی‌های او برای این که بتوانید ماهرانه و بدون اضطراب سخنرانی کنید بسیار مفید است و به شما یاد می‌دهد به راحتی مقابل جمع سخنرانی کنید و قلب هزاران نفر را به‌دست آورید. به‌علاوه او تکنیک‌هایی را به شما نشان می‌دهد که به راحتی قابل اجرا است.» - رت پاور، فوربز دات کام

«من کتاب‌های زیادی در مورد سخنرانی عمومی خوانده‌ام. کتاب بدون ترس سخنرانی کن نوشتۀ مایک اکر را کتابی کاربردی و جامع می‌دانم. مایک با اطمینان دادن به شما کتابش را شروع می‌کند و به شما نشان می‌دهد که در ترس از سخنرانی تنها نیستید. این نوع ترس و شک می‌تواند ناتوان‌کننده باشد.» - مونیکا روبومبورا، واین ویس

«مایک اکر در کتاب بدون ترس سخنرانی کن راهکارهایی برای کمک به افراد در جهت غلبه بر ترس از صحبت کردن ارائه کرده است. این کتاب گام‌هایی را مشخص کرده تا مخاطب بتواند با کمک آن‌ها ذهنیتی جدید و مثبت نسبت به سخنرانی عمومی در خود ایجاد کند. این کتاب در درجۀ اول برای کسانی است که ترس از سخنرانی بر آن‌ها غالب شده است و کسانی که در میانۀ غلبه بر چنین مشکلی هستند. به‌طور خلاصه، این کتاب نکات مؤثری را ارائه می‌کند تا تبدیل به سخنران بهتری شوید و بتوانید با هر نوع مخاطبی ارتباط برقرار کنید.» - رزماری رایت

چرا باید کتاب بدون ترس سخنرانی کن را بخوانیم؟

آیا وقتی به سخنرانی در جمع فکر می‌کنید عصبی و مضطرب می‌شوید و یا حتی عرق می‌کنید؟ آیا به همین دلیل ترجیح می‌دهید هیچ‌وقت سخنرانی نکنید؟ یا دوست دارید بتوانید بر ترس خود غلبه کنید و اعتمادبه‌نفس کافی برای سخنرانی در جمع را به دست آورید؟ اگر صحبت کردن در جمع برایتان مشکل است بهتر است بدانید که تنها نیستید، ترس از سخنرانی، ترسی فراگیر در میان مردم جهان است. کتاب بدون ترس سخنرانی کن برای هر کسی است که دوست دارد بدون ترس و اضطراب مقابل جمع سخنرانی کند.

جملات درخشانی از کتاب بدون ترس سخنرانی کن:

«می‌توانید از همین حالا سراغ راهکارها بروید، جلوی شما را نمی‌گیرم. فقط قول بدهید که با شک و تردید شروع نمی‌کنید. شک باعث می‌شود که نتوانید راهکارها را جدی بگیرید. شک اعتمادبه‌نفس را نابود می‌کند و باعث می‌شود که حقیقت، دروغ به نظر بیاید. شک همچنین ترس را تغذیه می‌کند و همین باعث می‌شود که سخنرانی برای شما کابوس باشد. پس باید شک و تردیدهای‌تان را کنار بگذارید و به خودتان باور داشته باشید. مجبور نیستید که در جایگاه حال حاضر خود باقی بمانید. این جمله در مقدمه هم نوشته شده بود. آیا به آن باور دارید؟ آیا به خودتان باور دارید؟ تا حدی باور دارید؛ وگرنه این کتاب را نمی‌خواندید. پس بیایید از همان باور شروع کنیم. یک دقیقه وقت بگذارید و این جملۀ جاویدان از داستان کلاسیک «موتور کوچک که می‌توانست» را زمزمه کنید: فکر کنم می‌تونم. فکرکنم می‌تونم. فکر کنم می‌تونم. با خودتان در کشمکش هستید؟ فکرهای منفی از ذهن‌تان می‌گذرد؟ «این روش‌ها برای من جواب نمی‌ده.» «من کلاً نمی‌تونم خوب صحبت کنم.» «من درون‌گرام، نمی‌تونم.» «قبلاً تلاش کردم، نشد.» اگر هنوز در تلاش هستید تا باور کنید، پس ممکن است وقتی در حال خواندن این کتاب هستید شک و تردید را کنار بگذارید؟»

«یکی از این سناریوها را تصور کنید (بهتر است بگویم به یاد آورید): از شما درخواستش ده که در یک عروسی چند کلمه‌ای صحبت کنید. لازم است که در حیطۀ دانش خودتان ارائه‌ای داشته باشید. شرکت شما توسعه یافته و می‌خواهید ایده‌ای برای افزایش سهام ارائه دهید. می‌خواهید کنفرانس و یا سخنرانی داشته باشید. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ شما مضطرب می‌شوید. عرق می‌کنید. دل‌تان آشوب می‌شود. می‌خواهید بالا بیاورید. نگرانی شما باعث پریشانی‌تان می‌‌شود. دل‌تان می خواهد که سخنرانی را رها کرده و فرار کنید، اما نمی‌توانید باید بروید و جلوی آن همه آدم سخنرانی کنید. اگر شما سخنرانی‌ای در پیش دارید، پس باید با ترس شمارۀ یک آمریکا (حتی قبل از مرگ) روبه‌رو شوید. بله درست متوجه شدید. صحبت در جمع به عنوان ترس شمارۀ یک آمریکا رده‌بندی شده است. برای شما هم صادق است؟ ترجیح می‌دهید بمیرید تا اینکه مجبور باشید در یک جمع سخنرانی کنید؟ اگر شما هم موقع سخنرانی احساس اضطراب، ترس و نگرانی می‌کنید بدانید که تنها نیستید بلکه صدها، هزاران، درواقع میلیون‌ها نفر دیگر هم همین حس را دارند. و همه روزه من به تعدادی از آن‌ها کمک می‌کنم که به این ترس غلبه کنند. مجبور نیستید که این ترس را تا ابد با خود داشته باشید.»

«در دانشگاه برای اولین‌بار به کلاس صحبت در جمع رفتم؛ کلاس کوچکی بود در دانشگاه خصوصی من. رو در روی مردم ایستاده بودم و هم هیجان داشتم و هم ترسیده بودم (احساساتی که دو روی یک سکه هستند.) از زمان مدرسه توانایی‌هایم بیشتر شده بود که این ترسم را کاهش می‌داد. اما پیش از این، در جمع افراد دیگری شکست خورده بودم، که این باعث می‌شد دوباره و دوباره لحظه‌های ترسناک را زندگی کنم. وقتی برای کلاس سخنرانی می‌کردم از ترس قلبم نایستاد، اما سخنرانی الهام‌بخشی هم نبود. بازی بین دو احساسم مساوی تمام شده بود. بعد از سخنرانی، استاد از من دعوت کرد تا به تیم مناظره دانشگاه بپیوندم. قبول نکردم. چند ماه اصرار کرد. باور داشت که اگر پا روی شک و تردیدم بگذارم، آیندۀ روشنی خواهم داشت. او به من ایمان داشت. او هزاران نفر را راهنمایی کرده بود تا به ترس‌شان غلبه کنند. او به هزاران نفر کمک کرده بود مهارت سخنوری‌شان را بهبود ببخشند تا در شغل‌شان موفقیت بیشتری کسب کنند. او به من اهمیت سخنرانی برای جمع را گوشزد کرد. بگذارید من هم برای شما چنین کاری کنم. شما می‌توانید پا روی شک و تردیدتان بگذارید. شکست‌های گذشتۀ شما قرار نیست واقعی حال را خراب کنند. نقاط ضعف شما قرار نیست که کارتان را شکل دهد. ترس شما از بین رفتنی است. همان‌طور که گری به من ایمان داشت، من به شما ایمان دارم.»

تحلیلی بر کتاب بدون ترس سخنرانی کن‌:

وقتی سخنرانی‌های افراد در تِد تاک را نگاه می‌کنید با خودتان فکر می‌کنید چطور دیگران می‌توانند آن‌قدر با مهارت و بدون استرس و نگرانی سخنرانی کنند. اما طبق توصیۀ مایک اکر بهتر است در دام مقایسه گرفتار نشوید و در عوض، به دنبال غلبه بر ترس خود از سخنرانی و بهبود توانایی‌های خود بروید. میلیون‌ها نفر از سخنرانی بر روی صحنه و صحبت در برابر جمعیت وحشت دارند اما اگر می‌خواهید در دنیای تجارت یا مسیر شغلی خود موفق باشید، این یک تجربۀ اجتناب‌ناپذیر است و باید بتوانید بر ترس خود غلبه کنید. کتاب بدون ترس سخنرانی کن، کتابی پر از استراتژی‌های پیشرفته برای تسلط بر سخنرانی کردن در جمع است. با کمک این کتاب شما ۷ استراتژی را یاد خواهید گرفت و می‌توانید از همین امروز این استراتژ‌ی‌ها را تمرین کنید. این استراتژی‌ها به شما دیدگاه جدیدی می‌دهند و شما را آماده می‌کنند تا بتوانید کم‌کم اعتمادبه‌نفس کافی را برای سخنرانی به‌دست آورید. با اجرای استراتژی‌های این کتاب، ترس شما محو خواهد شد.

در کتابِ بدون ترس سخنرانی کن چه می‌خوانیم؟

مایک آکر مربی رهبری و ارتباطات است. او در کتابِ بدون ترس سخنرانی کن به شما نشان می‌دهد که چطور باید با ترس صحبت مقابل یک گروه کوچک یا بزرگ مقابله کنید. او کتابش را با این مقدمه شروع می‌کند که به شما نشان بدهد این تنها ترسِ شما نیست، بسیاری از مردم نسبت به سخنرانی در جمع ترس دارند. او در این کتاب با معرفی 7 استراتژی یا راهکار به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید بر ترس خود غلبه کنید.

• راهکار اول: زخم را آشکار کنید و تمیزش کنید. یعنی این‌که سعی نکنید ترسِ خود از سخنرانی را با یک چسب زخم پنهان کرده و بپوشانید. این کار به هیچ‌وجه جواب نخواهد داد. در عوض، زخم خود را آشکار کنید و سپس تمیزش کنید. مایک آکر در این فصل به شما نشان می‌دهد چطور بفهمید چرا هنگام سخنرانی و صحبت در جمع عصبی می‌شوید و چطور با آن کنار بیایید. 

• راهکار دوم: انتظار بدترین را داشته باشید. یعنی قبل از سخنرانی پیش خود بدترین‌ها را تصور کنید، مثلاً سخنرانی شما اشتباه پیش می‌رود، شما هنگام صحبت تپق می‌زنید یا عرق می‌زنید و بله این‌ها همه فاجعه است و مایک در این فصل به شما توضیح می‌دهد چطور با احساسات خود کنار بیایید و کنترل اوضاع را به‌دست بگیرید.

• راهکار سوم: تو، تو هستی پس باید در خودت رشد کنی. بپذیرید که می‌خواهید سخنرانی خود را به گونه‌ای بیان کنید که با شخصیت خودِ شما همسو باشد و بنابراین باید با آن راحت باشید. مایک از این ویژگی به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از شخصیت شما یاد می‌کند و به شما نشان می‌دهد چطور از این ویژگی در سخنرانی کردن بهره ببرید.

فهرست مطالب کتابِ بدون ترس سخنرانی کن

• مقدمه: شما تنها نیستید
• قبل از آنکه شروع کنید: باور داشته باش
• راهکار ۱: زخم را آشکار کرده و تمیزش کن
• راهکار ۲: انتظار بدترین‌ها را داشته باشید
• راهکار ۳: تو، تو هستی
• راهکار ۴: برای یک نفر صحبت کنید
• راهکار ۵: موضوع اصلی شما نیستید
• راهکار ۶: قدرت را هدایت کنید
• راهکار ۷: در لحظه حاضر باشید
• نتیجه‌گیری
• تشویق آخر

اگر از خواندن کتاب بدون ترس سخنرانی کن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• اصول سخنرانی و فن بیان به روش تِد اثر کریس اندرسون تاجر بریتانیایی-آمریکایی و مدیرعامل شرکت تِد است. کریس اندرسون که ویدیوهایش بیش از یک میلیارد بار بازدید دارند علاقۀ زیادی به سخنرانی در جمع دارد و آن را یک مهارت حیاتی می‌داند که هر کسی باید بلد باشد و معتقد است ارتباط مستقیم انسان با انسان در ویدئو و در عصر اینترنت شگفت‌انگیز است. او در این کتاب به شما نحوۀ صحیح سخنرانی را آموزش می‌دهد.

• چگونه با هر کسی صحبت کنیم اثر متخصص ارتباطات لیل لوندز است که بسیاری از کتاب‌هایش در این زمینه پرفروش بوده‌اند. او در این کتاب با 92 راهکار ساده به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید و به واسطۀ همین ارتباط به موفقیت‌های بزرگی در زندگی برسید.

دربارۀ مایک اکر‌: نویسنده و سخنران

بدون ترس سخنرانی کن

مایک اکر مربی ارتباطات اجرایی، نویسنده و سخنران است و بیش از 20 سال سابقه در زمینۀ سخنرانی، توسعۀ رهبری و مدیریت سازمانی دارد. مایک برای اصالت، شوخ‌طبعی و سخنرانی‌های جذاب خود مشهور است. او در تقویت آگاهی شخصی و سازمانی تخصص دارد و به مخاطبانش کمک می‌کند تا مسیر رشد شخصی خود را ایجاد کنند. افراد با استفاده از رویکرد جدی، آگاهانه و جامع او توانسته‌اند بین کار و زندگی شخصی خود تعادل ایجاد کنند. تخصص اکر در ارتباطات و رهبری باعث جذب سیاستمداران، کارآفرینان دنیای تجارت، رهبران آموزشی و مدیران اجرایی شده است. او در مدارس خصوصی اسپانیایی زبان در مکزیک آموزش دیده و در مسابقات مناظرۀ کالج ملی و کلاس‌های کارشناسی ارشد رهبری فرهنگی شرکت داشته و گواهینامۀ مربیگری خود را اخذ کرده است. در سال 2014 مایک رئیس هیئت مدیرۀ یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی شد و اکنون برای کمک به رهایی کودکان از فقر در سنگال و مکزیک فعالیت می‌کند و تاکنون به ساخت مدارس بسیاری در این کشورها کمک کرده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    نویسنده توی کتاب بدون ترس سخنرانی کن بهتون نشون می‌ده که اگر ترس از سخنرانی دارید تنها نیستید و میلیون‌ها نفر هستن که می‌ترسن جلوی جمع سخنرانی کنن ولی خب برای این‌که به موفقیت برسید و یا حتی نمره کامل توی درستون بگیرید مجبورید حداقل یک بار جلوی جمع سخنرانی کنید و اگه ترس دارید این کتاب براتون عالیه.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    کتاب‌های زیادی در این زمینه خوندم که بتونم با ترسم مقابله کنم ولی این کتاب بهترینش بود. نویسنده خیلی راحت منظورش و مطلب رو به خواننده منتقل کرده و ترجمهٔ کتاب‌ هم خیلی عالی بود. داستان‌ها و تشبیه‌هایی هم که به کار برده برای من خیلی لذت‌بخش بودن.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    من این کتاب رو چند روزه خوندم و انگار همهٔ تجربیات بدم موقع سخنرانی اومد جلوی چشمم اما با کمک راهکارهای کتاب فهمیدم که چطوری می‌‌تونم از تجربیات بدم بگذرم و به ترس‌‌هام غلبه کنم. واقعاً از خوندن تجربیات خوب و بد نویسنده هم لذت بردم.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (6)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    این کتاب را طوری بخوانید که انگار آن را باور دارید، نه اینکه به دنبال اشکال باشید. تحصیلات به شما آموزش می‌دهد که نقادانه نگاه کنید. این طرز فکر را برای کار و درس بگذارید. این کتاب نیاز دارد که شما با فکر باز آن را بخوانید. تمام منفی‌نگری‌ها را با مثبت‌اندیشی معامله کنید.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    اولین باری که بعد از مهمانی می‌خواستم برای جمعی صحبت کنم وحشت کردم. «اگه دوباره خراب کنم چی اگه دوباره آبروریزی به بار بیارم چی مامانم چی می‌گه بهتره خفه شم. بهتره فرار کنم. الگی بگم مریضم. جمع کنم برم استرالیا. برم راهب بشم و دیگه اصلاً حرف نزنم. آره راهب می‌شم.»

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    قرار نیست که شما تا ابد یک سخنران مضطرب باقی بمانید. نیازی نیست که بترسید. شک و تردید نداشته باشید. شما می‌‌توانید عالی باشید. جلو نروید. مهم‌ترین عمل باور کردن است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا به خودتان و توانایی‌تان برای غلبه بر اضطراب و وحشت باور داشته باشید.

  • 1
  • 2
عیدی