چگونه با هر کسی صحبت کنیم

(34)
نویسنده:

2,750,000ریال

2,475,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4842

علاقه مندان به این کتاب
50

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

انتشارات آرایان منتشر کرد:
عامل خوش بختی و موفقیت بسیاری افراد، ارتباط ماهرانه و مثبت آن‌‌ها با دیگران است. این کتاب حاصل پژوهش در مورد مهارت‌های ارتباطی است و 92 حقه کوچک را به شما می‌آموزد که افراد موفق هر روز در ارتباطات خود از آن استفاده کرده و به اهداف مورد نظرشان دست می‌یابند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

چگونه با هر کسی صحبت کنیم

معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم اثر لیل لوندز

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم:

لیل لوندز متخصص ارتباطات است و بسیاری از کتاب‌هایش در این زمینه پرفروش شده‌اند. کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم از او در سال 1999 منتشر شد. لیل لوندز در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم با 92 راهکار ساده به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید و به واسطۀ همین ارتباط به موفقیت‌‌های بزرگی در زندگی برسید.

واکنش‌های جهانی به کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم:

«با خواندن این کتاب شما نه تنها یخ را می‌شکنید، بلکه با مهارت‌های جدید خود آن را ذوب خواهید کرد!» -لری کینگ

«کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم هنر گمشدۀ ارتباط کلامی است که تنها لیل لوندز توانست آن را دوباره احیا کند.» -هاروی مک‌کی، شنا با کوسه‌ها

چرا باید کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم را بخوانیم؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به سختی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید یا به سختی با دیگران دوست می‌شوید، اگر شرکت در مهمانی پُر از افراد غریبه برایتان سخت است یا اگر حس می‌کنید نداشتن روابط درست به زندگی و موقعیت‌ کاری و اجتماعی‌تان لطمه وارد کرده است، حتما کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم را مطالعه نمایید.

جملات درخشانی از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم:

«چندین سال پیش، یک استاد تئاتر به‌خاطر اجرای بدِ من در نمایش‌نامۀ دانشکده عصبانی شد و فریاد زد: «نه! نه! بدن تو کلمات تو را اشتباهی منعکس می‌کند، و هر حرکت کوچک و هر نوع ایستادنی، افکار خصوصی‌ات را لو می‌دهد. صورت تو می‌تواند هفت‌هزار ایدۀ مختلف را القا کند و هر کدام از آن‌ها دقیقاً لو می‌دهد چه کسی هستی و در همان لحظۀ خاص به چه فکر می‌‌کنی.» سپس حرفی زد که هرگز فراموش نمی‌کنم: «بدن تو و حرکاتت، زندگی‌نامۀ در حال اجرای توست.» استاد درست می‌گفت! در صحنهٔ زندگیِ واقعی، هر یک از حرکات فیزیکی شما، ناخودآگاه برای هر کسی که در تیررستان قرار می‌گیرد داستان زندگی‌تان را نقل می‌کند. خفاش‌ها در تاریکی، شکل‌هایی می‌بینند که چشم‌های ما نمی‌بینند و مردم حرکاتی انجام می‌دهند که در ناخودآگاه انسان ریشه داشته ولی نیروی عظیمی در جذب یا دفع آدم‌ها دارند. هر لبخند، اخم یا حرفی که به زبان می‌آورید، هر کلمه‌ای که انتخاب می‌کنید و بر زبان می‌رانید، می‌تواند دیگران را جذب یا دفع کند. آقایان! تاکنون این احساس به شما دست داده که یکدفعه معامله‌ای را به هم بزنید؟ خانم‌ها! تاکنون بصیرت زنانه‌تان باعث شده پیشنهادی را رد یا قبول کنید؟»

«اولین تأثیر برای همیشه ماندگار خواهد بود. چرا؟ چون این جهان پرسرعت با محرک‌های چندگانۀ سرریز از اطلاعات، هر ثانیه ما را بمباران اطلاعاتی می‌کند؛ تا جایی که آدمی سرگیجه می‌گیرد. آن‌ها باید قضاوت‌های سریعی انجام بدهند تا بتوانند دنیا را درک کنند و کارها و وظایف خود را پیش ببرند. در نتیجه هر لحظه که مردم شما را می‌بینند، بلافاصله یک عکس فوری می‌گیرند و تصویر شما به داده‌هایی تبدیل می‌شود که آن‌ها تا مدت‌ها با آن سروکار دارند.من مهارت‌های ماوراء احساسی نداشتم. شما هم اگر جای من بودید متوجه می‌شدید. چه‌طور؟ چون پیش از این‌که فرصت داشته باشید یک فکر منطقی را پردازش کنید، حس ششمی نسبت به آدم‌ها دارید. مطالعات نشان داده است پیش از این‌که مغز، زمان داشته باشد عاملی را که باعث واکنش می‌شود ثبت کند، واکنش‌های احساسی اتفاق می‌افتند. در نتیجه وقتی کسی به شما نگاه می‌کند، ضربۀ عظیمی تجربه می‌کند که در واقع پایه‌های یک عمر رابطه را بنا می‌سازد. باب گفت در خلق کاریکاتورهایش آن اولین ضربه را می‌قاپد.»

«می‌دانید هیچ‌کس به‌تنهایی موفق نمی‌شود. افرادی که به‌ظاهر «همه‌چیز بر وفق مرادشان پیش می‌رود»، در طول سال‌ها قلب صدها نفر را تسخیر و ذهن آن‌ها را فتح کرده‌اند. بدین ترتیب، موفقیت خود را رقم زده و در شرکت‌ها یا هر جای دیگری که مد نظرشان بوده، از نردبان ترقی پله‌پله‌ بالا رفته‌اند. حسرت به دل‌ها پایین نردبان، مات و مبهوت می‌ایستند و معمولاً به بالا خیره شده و گلایه می‌کنند که دخترها یا پسرهای کله‌گنده‌ٔ بالای نردبان، آدم‌هایی افاده‌ای هستند. وقتی هم که این بازیگران کله‌گنده دست دوستی به‌سویشان دراز نمی‌کنند یا عشقشان را پس می‌زنند، به آن‌ها برچسب از دماغ فیل‌ افتاده می‌زنند یا متهمشان می‌کنند که به آقازاده‌ها وصل‌اند و مدام از تبعیض‌های اجتماعی می‌نالند. این غرغروهای کوچولو هرگز نمی‌فهمند که خودشان عامل طردشدنشان هستند. آن‌ها هیچ وقت متوجه ناشی‌گری‌های ارتباطی خود نمی‌شوند که به عشق و عاشقی، دوستی و کسب‌وکارشان گند می‌زند. به‌ظاهر افراد محبوب صاحب یک کیسهٔ شعبده‌بازی، تردستی یا جادویی هستند؛ تا آن‌جا که حتی اگر دست به خاکستر هم بزنند، طلا می‌شود!»

تحلیلی بر کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم‌:

حتماً تاکنون در زندگی به اشخاص موفقی برخورده‌اید که انگار به هر آنچه می‌خواهند رسیده‌اند. آن‌ها در جلسه‌های تجاری و مهمانی‌های اجتماعی با اطمینان بالا و اعتمادبه‌نفس صحبت می‌کنند و انگار همه مجذوب چنین افرادی می‌شوند.چنین افرادی انگار در تمام جوانب زندگی نیز موفق هستند، آن‌ها همسر ایده‌آل و دوستانی ناب دارند و حساب‌های بانکی‌شان پُر از پول است. اما فکر نکنید که چنین افرادی از شما باهوش‌تر، خوش‌شانس‌تر یا با استعدادتر هستند،‌ آن‌ها حتی شاید از شما تحصیل‌کرده‌تر هم نباشند بلکه بلدند چطور با دیگران صحبت کنند یا ارتباط برقرار کنند. در واقع آن‌ها از این مسئله آگاه هستند که هر لبخند، اخم یا حرفی که به زبان می‌آورند، هر کلمه‌ای که انتخاب می‌کنند و بر زبان می‌رانند، می‌تواند دیگران را جذب یا دفع کند. لیل لوندز در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم با زبانی ساده و صادقانه به شما یاد می‌دهد که چگونه در زندگی، عشق یا حتی تجارت به استاد ارتباطات تبدیل شوید. نویسنده با ترکیب آخرین تحقیقات خود و آخرین روش‌های ارتباطی و خطاهای انسانی، در کتاب چگونه با کسی صحبت کنیم به شما نشان می‌دهد که چگونه:

• به راحتی نقل هر محفلی شوید و با هر کسی که می‌خواهید آشنا شوید.
• با همه طوری رفتار کنید انگار آن‌ها را سال‌ها می‌شناسید، حتی اگر وجه اشتراک چندانی با آن‌ها نداشته باشید.
• از زبان بدن برای جذب دیگران استفاده کنید.
• طوری در یک مهمانی رفتار کنید انگار یک شخصیت مهم هستید.
• همیشه در هر کجا که هستید با اعتمادبه‌نفس و کاریزماتیک به نظر بیایید.

در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم چه می‌خوانیم؟

شاید شما هم زمانی که با افراد جدید ملاقات می‌کنید مضطرب می‌شوید و  و بدنتان عرق می‌کند. اما چگونه می‌توانید از این مرحله گذر کنید و در واقع از این ثانیه‌های ابتدایی آشنایی بگذرید؟ لیل لوندز راز این مسئله را می‌داند. او در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم با مجموعه‌ای از نکات کاربردی‌اش، به شما کمک می‌کند با هنر ارتباطات آشنا شوید و در همان برخورد اول بر روی دیگران تأثیر مثبتی بگذارید و مردم را جذب خود کنید. از نظر لیل لوندز رفتار انسان در یک طیف مشخص قرار دارد، البته این درست است که گاهی رفتار ما بر حسب موقعیت تغییر می‌کند اما می‌توانیم رفتار خود را به راحتی با کمی آموزش و البته آگاهی تغییر دهیم. لیل لوندز که خودش یک معلم مدرسۀ خجالتی بود بعدها توانست مهماندار هواپیما، بازیگر و مدیر کشتی تفریحی شود و حتی مربی، مجری و گویندۀ برنامۀ گفت‌وگو نیز شد.

راهکارهای مفیدِ کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم:

روش‌های برقرار کردن ارتباط
لوندز روش‌های گوناگونی را برای بهبود روابط و ایجاد یک محیط دنج در تعاملات توصیه می‌کند. او در فصل‌های مختلف این کتاب از لبخند واقعی می‌گوید، که نشانهٔ جهانی دوستی و نزدیک‌شدن است. لوندز توضیح می‌دهد که چطور یک لبخند می‌تواند باعث راحتی مردم در لحظه دیدار می‌شود. لوندز از اهمیت حفظ ارتباط چشمی می‌گوید که نشان‌دهندهٔ علاقه و مشارکت در گفتگو است. او همچنین در ادامه، اهمیت ارتباط چشمی و تعادل ظریف بین حفظ تمرکز و نگاه‌کردن به دوردست‌ها را مورد بحث قرار داده است. نویسنده این کتاب در یکی از فصل‌ها به تفصیل در مورد تکنیک آینه‌ صحبت می‌کرد که در آن افراد به‌طور ماهرانه حالات صورت و زبان بدن شریک گفت‌وگوی خود را تقلید می‌کنند که این باعث ایجاد احساس راحتی و ارتباط می‌شود.

چگونه یک مکالمه را شروع کنید
لوندز در این کتاب از چگونگی شروع بحث و ایجاد تأثیر خوب صحبت کرده است. او به خوانندگان نشان می‌دهد که برای شروع مکالمه می‌توانند در مورد زادگاه، علاقه، تعطیلات مورد علاقه و موضوعات آکادمیک سؤال کنند و به آن «چهار بحث بزرگ» می‌گوید و به شما توصیه می‌کند وقتی با کسی صحبت می‌کنید از نام او استفاده کنید تا بتوانید با آن شخص راحت‌تر ارتباط برقرار کنید و نشان دهید که به صحبت‌های طرف مقابل گوش می‌کنید. او همچنین از تعارفات صمیمانه می‌گوید که تأثیرات خوبی بر جای می‌گذارد اما معتقد است که چاپلوسی غیرواقعی می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد.

فهرست مطالب بخش اول کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

مقدمه. چگونه هر چیز را از هر کس که می‌خواهید به‌دست آورید
بخش۱. چگونه بدون گفتن حتی یک کلمه، دیگران را محسور کنید
یک. چگونه لبخند خود را سحرآمیز کنید
دو. چگونه با استفاده از چشمانتان باهوش و عاقل به‌نظر برسید
سه. چگونه از چشمانتان استفاده کنید تا عاشقتان شوند
چهار. چگونه همه‌جا شبیه یک پرندۀ بزرگ به‌نظر برسید.
پنج. چگونه با پاسخ‌دادن به «کودک درونشان» قلبشان را تسخیر کنید
شش. چگونه رفتار کنید که در اولین برخورد احساس کنند دوستان قدیمی هستید
هفت. چگونه رفتار کنید که از نظر همه صد در صد قابل اعتماد به‌نظر برسید
هشت. چگونه مردم را ارزیابی کنید که انگار حس ماوراء طبیعی دارید
نه. چگونه مطمئن شوید اشتباهی از شما سر نمی‌زند

اگر از خواندن کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر سخنران و مربی ارتباطات است. او در این کتاب با ۷ راهکار مؤثر به شما نشان می‌دهد که چطور به راحتی در مقابل جمع سخنرانی کنید و با افکار منفی و اضطراب پیش از سخنرانی مقابله کنید و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید.

•  شنا با کوسه‌ها بدون آنکه زنده بلعیده شوید اثر هاروی مک کی نویسنده و تاجر آمریکایی است. شنا با کوسه‌ها یک راهنمای برجسته در زمینهٔ بازاریابی، معامله، مذاکره، ایجاد انگیزه و مدیریت محسوب می‌شود. این کتاب به مدت 54 هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت و نویسنده به شما یاد می‌دهد چطور با لبخند معامله کنید، چه زمانی نه بگویید و چطور در کسب‌وکار و تجارت به موفقیت برسید.

• هرگز سازش نکنید اثر کریس واس یکی از مذاکره‌کنندگان اف‌بی‌آی است. او برخلاف نام این کتاب در واقع به شما طریقۀ مذاکره و سازش در زندگی، تجارت و معامله را یاد می‌دهد. او که مدت‌ها در اف‌بی‌آی کار می‌کرده، به شما اهمیت جمع‌آوری اطلاعات و تأثیر رفتار را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند در کار، امور مالی و زندگی عاشقانه به موفقیت برسید و حتی بر زندگی بچه‌هایتان تأثیر بگذارید.

دربارۀ لیل لوندز‌: متخصص ارتباطات

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

لیل لوندز متخصص ارتباطات بین‌المللی و نویسندهٔ آمریکایی است و تخصصش تعاملات ناخودآگاه در ارتباطات بین‌فردی است. او صدها سمینار برای شرکت‌ها، انجمن‌ها و عموم مردم در همه شهرهای ایالات متحده و همچنین در سطح بین‌المللی برگزار کرده است. او نویسندۀ 10 کتاب پرفروش در زمینۀ مهارت‌های ارتباطی برای تجارت، روابط اجتماعی و عشق است. یکی از دلایلی که لوندز به نوشتن دربارهٔ ارتباطات و مهارت‌های اجتماعی علاقه‌مند است دوران کودکی اوست. لیل لوندز در کودکی بسیار خجالتی بود و همین موضوع باعث شد این سؤال در ذهنش ایجاد شود که چگونه می‌توان به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرد و دوست شد. لیل لوندز پس از فارغ‌التحصیلی شغل‌های مختلفی را امتحان کرد تا بتواند با ترس و اضطراب اجتماعی خود روبه‌رو شود . او پس از مدت‌ها تلاش توانست با نوشتن کتاب‌های مختلف سعی کرد به دیگران نیز کمک کند. یکی دیگر از کتاب‌های موفق لوندز در این زمینه کتاب «خجالت نکش، زندگی کن» است که در آن با 85 تکنیک عملی به خوانندگان نشان می‌دهد که چطور با اضطراب اجتماعی مقابله کنند و به‌راحتی با دیگران روابط دوستانه و نزدیک برقرار کنند. برخی از کتاب‌های او به 26 زبان زندۀ دنیا ترجمه شده‌اند.نشریات مختلفی مثل مجلۀ تایم، وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، شیکاگو تریبون، لس‌آنجلس تایمز، روانشناسی امروز و هافینگتون پست آثار او را تحسین کرده‌اند. او به عنوان کارشناس، مهمان برنامه‌های تلویزیونی و خبری بی‌شماری بوده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (6)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • پاسخ به نظر

    این کتاب دیدگاه تازه‌ای در مورد تعاملات بین‌فردی بهتون ارائه می‌ده و بهتون نشون می‌ده چطور کاریزماتیک و جذاب بشید و بتونید به هر چیزی که می‌خواید برسید.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • پاسخ به نظر

    لوندز به طرز ماهرانه پویایی‌های اجتماعی پیچیده رو به مفاهیم ساده و مرتبط تقسیم کرده. این کتاب ترکیبی از روانشناسی، جامعه‌شناسی و مثال‌های دنیای واقعی هستش که نشون می‌ده چطور هر ترفند رو به‌کار ببرید

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    با کمک این کتاب تونستم تعاملات شخصیم رو تغییر بدم، راحت‌تر با بقیه ارتباط برقرار کنم، راحت‌تر تضادهام با دیگران رو حل و هضم کنم و ارتباطات عمیق‌تری با اطرافیانم ایجاد کنم.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (6)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • 0

    می‌دانید هیچ‌کس به‌تنهایی موفق نمی‌شود. افرادی که به‌ظاهر «همه‌چیز بر وفق مرادشان پیش می‌رود»، در طول سال‌ها قلب صدها نفر را تسخیر و ذهن آن‌ها را فتح کرده‌اند. بدین ترتیب، موفقیت خود را رقم زده و در شرکت‌ها یا هر جای دیگری که مدنظرشان بوده، از نردبان ترقی پله‌پله بالا رفته‌اند.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • 0

    حسرت‌به‌دل‌ها پایین نردبان، مات و مبهوت می‌ایستند و معمولاً به بالا خیره شده و گلایه می‌کنند که دخترها یا پسرهای کله‌گندهٔ بالای نردبان، آدم‌هایی افاده‌ای هستند. وقتی هم که این بازیگران کله‌گنده دست دوستی به‌سویشان دراز نمی‌کنند یا عشقشان را پس می‌زنند، به آن‌ها برچسب از دماغ فیل افتاده می‌زنند.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    در لحظه‌ای که چشمان دو انسان با هم تلاقی می‌کند، قدرتی فوق‌العاده وجود دارد. اولین تصویر شما یک تمام‌نگار (هولوگرام) درخشان است که مسیر خود را به‌سوی چشمان آشنای تازه‌وارد می‌شکافد و می‌تواند برای همیشه در حافظهٔ او نقش ببندد.

  • 1
  • 2
عیدی