30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
تاریخ جهان
شگفتی های مردم جهان

شگفتی های مردم جهان (غرائب عوائد ملل)(خشتی)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
477

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شگفتی های مردم جهان

انتشارات فرهنگ معاصر منتشر کرد:
میرزا حبیب در زمره نخستین مترجمانی است که کتابهائی از زبان های اروپایی، مستقیما یا با واسطه زبان عربی، به پارسی ترجمه کرده است. او همچنین در تحول نثر پارسی در دوره جدید مقامی شامخ به خود اختصاص داده است. این دو ویژگی را می توان در کتاب نام آشنای «حاجی بابای اصفهانی»، و همچنین در کتاب های دیگر او مانند «گزارش مردم گریز» اثر مولیر و نیز کتاب «غرائب عوائد ملل» ملاحظه کرد.
«کتاب غرائب عوائد ملل» که به قلم ژرژ برنارد دپینگ در اوائل قرن نوزدهم به زبان فرانسوی نوشته شده است درباره آداب و رسوم و شیوه زندگانی مردم جهان است. ترجمه این کتاب به پارسی در زمان خود نه تنها توانست دریچه ای از فرهنگ های دیگر به روی ایرانیان بگشاید، همچنین توانست نثر پارسی را یک گام بزرگ در راه سادگی و مفهوم بودن به پیش برد.
کاری که در تصویر گذاری «کتاب غرائب» در ایران شده، برای هیچ کتاب دیگری تاکنون به این صورت انجام نگرفته است. این کتاب را اگر نویسنده فرانسوی و مترجمان عربی و پارسی آن بدین صورت می دیدند مسلما از همه غرائبی که در کتاب شرح داده اند برایشان غریب تر می بود. چاپ مصور کتاب غرائب همچنین می تواند گویای پیشرفتی باشد که هنر کتاب و کتاب آرایی در سال های اخیر در ایران به خود دیده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی