یاغی شن ها (3)(قهرمان در سقوط)

(2)

2,550,000ریال

2,040,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1888

علاقه مندان به این کتاب
26

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یاغی شن ها

انتشارات هوپا منتشر کرد :
وقتی امانی الهیزا ، هفت تیرکش ماهر ، از زادگاهش گریخت ، هرگزتصور نمی کرد که به یک انقلاب ملحق شود ، چه برسد به اینکه آن را رهبری کند. اما پس از اینکه سلطان خون خوار میراجی، شاهزاده یاغی ، احمد را در شهر افسانه ای ارموت زندانی کرد . حق انتخابی جز رهبری انقلاب برای امانی باقی نماند. امانی که تنها سلاح هایش هفت تیر ، هوش و قدرت های دمجی مهار نشدنی اش هستند. باید ارتش کوچک یاغی های خود را جمع و جور کند و آن ها را از بیابان بی آب و علف برای نجات دوستانشان به جایی ببرد که در هیچ نقشه ای ثبت نشده است. اما وقتی او می بیند کسانی که عاشقشان است در مقابل هیولاها و سربازان دشمن جان خود را به خطر می اندازند ، از خود می پرسد که آیا می تواند رهبری باشد که آن ها نیاز دارند یا اینکه همه آن ها را به سوی مرگ هدایت خواهد کرد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی جلد سوم کتاب یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط) اثر آلوین همیلتون

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط) از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط) از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط) از آن خود کرده است:

• یاغی شن ها در سال 2017 نامزد لیست YALSA برای 10 کتاب برتر نوجوانان شد.
• جایزۀ انتخاب گودریدز برای بهترین رمان اول
• سه‌گانۀ پرفروش ساندی تایمز

معرفی رمان یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط):

یاغی شن‌ها سه‌گانۀ فانتزی و حماسی آلوین همیلتون، نویسندۀ کانادایی است که اولین جلد آن در سال 2015 منتشر شد. یاغی شن‌ها اولین رمان این نویسنده است که برای نوجوانان نوشت. جلد دوم این سه‌گانه با عنوان (خائن به تاج و تخت) و جلد سوم آن با عنوان (قهرمان در سقوط) در سال 2017 منتشر شدند.

واکنش‌های جهانی به رمان یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط):

«همیلتون با موفقیت توانسته است یک داستان عاشقانه را با حوادث هیجان‌انگیز ترکیب کند و با همین اولین رمان به موفقیتی چشمگیر برسید.» - پابلیشرز ویکلی

«داستانی بسیار جذاب و نفس‌گیر... همیلتون یک نقطه را روی نقشه نشان کرده و در آن نقطه داستانی بی‌نظیر خلق کرده است.» -نیویورک تایمز

«سه‌گانه‌ای عاشقانه و هیجان‌انگیز که حتی خنده بر لبان‌تان خواهد نشاند... یاغی شن‌ها مجموعه‌ای بی‌نظیر است.» - کایرکاس ریویوز

چرا باید رمان یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط) را بخوانیم؟

سال‌هاست که ادبیات فانتزی تبدیل به ژانری بزرگ در دنیای ادبیات شده است. پیش از این همه گمان می‌کردند که کتاب‌های فانتزی تنها برای سرگرمی کودکان و نوجوانان نوشته شده‌اند اما رفته‌رفته این باور تغییر کرد و ادبیات فانتزی توانست نظر مخاطبین تمام سنین را به خود جلب کند. با این‌که کتاب‌های فانتزی همچنان در دستۀ کتاب‌های کودک و نوجوان جای می‌گیرند اما بزرگسالانی که به کتاب‌های فانتزی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند نیز از خواندن آن لذت خواهد بُرد. پیش از مطالعۀ جلد سوم این کتاب، جلد اول و دوم آن را بخوانید. یاغی شن‌ها مجموعه‌ای فانتزی و نفس‌گیر است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند بنابراین اگر به داستان‌های فانتزی علاقه دارید خواندن این مجموعۀ جادویی را از دست ندهید.

جملات درخشانی از کتاب یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط):

«اسمم را که شنیدم، از خوابی پر از کابوس پریدم. دستم را برده بودم سمت تفنگم که ناگهان دیدم سارا بالای سرم ایستاده. به‌خاطر خستگی چشم‌هایم، او را لحظه‌ای واضح و لحظه‌ای دیگر تار می‌دیدم. دستم را از روی ماشه برداشتم. دشمنم که نبود! سارا بود، نگهبان خانه‌ی مخفی. چراغ کوچکی در دست داشت که فقط چهره‌اش را روشن می‌کرد. در نتیجه، برای لحظه‌ای این‌طور به نظر رسید که سری است که از بدن خود جدا شده و در تاریکی شناور است، مانند سرهایی که لحظاتی پیش داشتم کابوسشان را می‌دیدم: ایمین که چهره‌ی احمد را به صورت داشت و با اختیار خودش به‌سمت جایگاه اعدام می‌رفت. دخترخاله‌ام شیرا که وقتی به‌زور او را در جایگاه، روی زانوهایش نشاندند، فریاد اعتراض سر داده بود. آیت که با چشمانی آکنده از جنون، منتظر مرگی بود که با بیرون کشیده‌شدن روح از بدنش، به سراغش می‌آمد. رعنا، آن دمجی کودکی که خورشید را در دست داشت و گلوله‌ای سرگردان او را در نبردی کشته بود که نباید در آن می‌جنگید. باهی که مقابل چشمم، به دست برادرم کشته شده بود.»

«به‌ نظر نمی‌رسید چیز خوبی باشد. کف دستانم را به چشم‌های خسته‌ام فشار دادم. دیگر چه‌چیزی ممکن بود در این چند ساعت خراب شده باشد؟ چشمم را که بستم دوباره سر ایمین را دیدم که روی جایگاه می‌افتاد. دست‌هایم را انداختم. بهتر بود با حقیقت روبه‌رو شوم تا با کابوس‌ها. در حالی‌که به‌آرامی روی پایم بلند می‌شدم، گفتم: «خیلی خب، بیفت جلو.» سارا که دمجیِ کوچکِ موآبی را در آغوش داشت، من را از راه‌پله‌ی مارپیچ به‌سمت سقفی برد که خانه‌ی مخفی نامش را از آن گرفته بود. داربست‌هایی پر از گل باغی را که روی ساختمان مسطح قرار داشت، از همه طرف احاطه و خانه را از چشمان کنجکاو مخفی کرده بودند و سارا و بقیه‌ی زن‌هایی را که تحت مراقبتش بودند،‌ امن‌وامان نگه می‌داشتند. قبل از اینکه به سقف برسیم،‌ فهمیدم مشکلی وجود دارد. دیروقت بود،‌ اما نور کم‌رنگی بیرون از خانه وجود داشت،‌ مانند قرمزیِ طلوعی خشمگین که در زمانی تا این حد نزدیک به نیمه‌شب با عقل جور در نمی‌آمد، حتی در تابستان.»

«از کاخ عبور کردیم. با هر قدمی که از آن دور می‌شدیم، قلبم فشرده‌تر می‌شد. فکر می‌کردیم یاغی‌هایمان هنوز داخل دیوارهای کاخ‌اند. رویش حساب کرده بودیم. حالا فقط می‌توانستم به این امید چنگ بزنم که هنوز در شهر باشند،‌ که شاید قبل از اینکه به دیوار برسیم، قطب‌نمای جین جفت خود را پیدا کند. اما این‌طور نشد. وقتی به دروازه‌ی جنوبی شهر رسیدیم، آسمان در آن‌سوی دیوار آتش از رنگ صورتی به طلایی تغییر کرده بود. نامش را به یاد اولین سلطان میراجی، دروازه‌ی زمان گذاشته بودند. درست آن‌طرف دروازه، دیوار آتش بالا رفته بود. از نزدیک خیلی پرابهت‌تر از زمانی که زیرش ایستاده بودیم به نظر می‌رسید. خشمگینانه ترق‌ترق می‌کرد. در این بین جرقه هم می‌زد، طوری که انگار گرسنه‌ی نابود‌کردن بود. طوری که انگار هرچیزی را که جرئت می‌کرد سر راهش قرار بگیرد، از بین می‌برد. و قطب‌نمایی که در دست جین بود، مستقیم به سمتش اشاره می‌کرد. آن‌ها بیرون شهر بودند. سلطان زندانی‌ها را به خارج از شهر فرستاده بود و دیواری دور ما برپا کرده بود. آن‌ها بیرون بودند و ما اینجا گیر افتاده بودیم. آن‌ها را جایی برده بودند که تا عمر دارند زندانی باشند، آن‌هم بدون محاکمه. این‌گونه بود لطف سلطان ما!»

تحلیلی بر رمان یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط)‌:

یاغی شن‌ها رمانی ماجراجویی، فانتزی و حماسی است. نویسنده در یاغی شن‌ها غرب وحشی، صحرایی گسترده،‌ جادو و موجودات افسانه‌ای را ترکیب و دنیایی خلق کرده است که خوانندگان را به یاد خاورمیانه و داستان‌های هزار و یک شب می‌اندازد. شخصیت‌پردازی فوق‌العادۀ نویسنده باعث می‌شود که از ابتدا تا انتهای داستان غرق شخصیت‌های خیالی و دوست داشتنی این کتاب شوید.

خلاصه‌ای از جلد اول و دوم یاغی شن‌ها (خطر لوث شدن داستانِ جلد اول)

در جلد اول یاغی شن‌ها با شخصیت اصلی آن یعنی دختری به نام اَمانی الهیزا آشنا می‌شوید. امانی یک قهرمان فوق‌العاده است. او باهوش، دمدمی‌مزاج، شوخ‌طبع و البته کمی بدبین است و همین باعث می‌شود نتواند یک جا بند شود. زندگی امانی متاسفانه پُر از بدبختی و فلاکت است. او که در شهری کوچک و فقیر به دنیا آمده و پس از مرگ مادرش مجبور شده بود با خانوادۀ خاله‌اش زندگی کند تصمیم می‌گیرد هر طور شده از شهر ددشات فرار کند؛ بنابراین او که توانایی تیراندازی‌اش بی‌همتاست خودش را به شکل یک پسر در می‌آورد و وارد مسابقات تیراندازی می‌شود تا بتواند پولی برای خودش دست‌وپا کند اما در جریان مسابقات به رازهایی پی می‌برد که تمام زندگی‌اش زیرورو می‌شود. در جلد دوم این سه‌گانه با نام خائن به تاج و تخت اَمانی که دیگر فرار کرده اکنون می‌جنگد تا کشور بیابانی میراجی را از دست سلطانی خونخوار که پدرش را برای تصرف تاج و تخت کشته است، آزاد کند. او مصمم است که به هر قیمتی سلطان ظالم را سرنگون کند. او سعی می‌کند با کمک چندین جاسوس در دربار، از اسرار سلطان سر در بیاورد اما هر چه بیشتر می‌گذرد، بیشتر این سؤال در ذهنش شکل می‌گیرد که آیا سلطان واقعاً همان فرد شروری است که همه می‌گویند یا خیر.

خلاصه داستان جلد سوم یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط)

در کشور بیابانی میراجی، سلطانی بدون وارث زندگی می‌کرد اما برادر سلطان، تبدیل به یک شاهزادۀ شورشی خیانتکار شد و چون در حسادت غرق شده بود، سلطان را کشت تا به تاج و تخت برسد؛ یا حداقل برخی این‌طور می‌گویند. برخی معتقدند که شاهزادۀ شورشی خائن نیست بلکه یک قهرمان است... حالا اَمانی در نبرد نهایی برای تسخیر تاج و تخت باید برای هر چیزی که اعتقاد دارد بجنگد اما شورشی‌ها دسته‌دسته از هم جدا شده‌اند و ارتش سلطان هر روز بیشتر پیشروی می‌کنند. چه کسی باید رهبر شورشیان شود؟ در انتها چه کسی زنده خواهد ماند و چه کسی پیروز خواهد شد؟

اگر از خواندن کتاب یاغی شن‌ها (قهرمان در سقوط) لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

پایان‌ نفس‌گیر سه‌گانۀ یاغی شن‌ها و نبرد نهایی آن بسیار خواندنی و جذاب است. امانی در حالی با سلطان می‌جنگد که می‌بیند تمام کسانی که در زندگی عزیزشان می‌دارد در صف اول مبارزه در خطر هستند و با این سؤال درگیر است که آیا حتی اگر پیروز شود می‌تواند رهبر خوبی برای کسانی باشد که همه‌شان را در خطر مرگ قرار داده است.؟

-ابزار فانی مجموعه‌ای فانتزی از کاساندرا کلر نویسندۀ ایرانی- آمریکایی است. نویسنده در این داستان هیجان‌انگیز ماجرای کلاری فیرچایلد را تعریف می‌کند که پس از دزدیده شدن مادرش به دست ولنتاین می‌فهمد که متعلق به دنیای شکارچیان سایه است و با کمک دوستان جدیدش سعی می‌کند تا مادرش و البته جام فانی را از دست ولنتاین نجات دهد.

سه‌گانۀ گریشا و دو گانۀ شش کلاغ اثر لی باردوگو نویسندۀ آمریکایی ژانر فانتزی است. نویسنده در این کتاب شما را به روسیۀ قرن نوزدهم و دنیای خیالی راوکا می‌برد که سایه‌ای تاریک آن را به دو نیم تقسیم کرده است. موجوداتی ترسناک در این سایه زندگی می‌کنند و مردم باید برای مبادله و حمل و نقل کالاها از این سایه عبور کنند. گریشاها در این دنیای فانتزی زندگی می‌کنند که قدرت کنترل عناصر طبیعی را دارند و مردم معتقدند روزی گریشایی پیدا خواهد شد که با قدرت نور بتواند برای همیشه سایه را از بین ببرد.

ـ کتاب کاراوال اثر استفنی گاربر نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد. کاراوال داستان یک رقابت افسانه‌ای، عشقی خیره‌کننده و پیوندی ناگسستنی بین دو خواهر  به نام اسکارلت و تِلا است. آن‌ها وارد کاراوال می‌شوند اما ظاهراً بیرون آمدن از کاراوال به آن راحتی که فکر می‌کردند نیست.

ـ کتاب استراواگانزا مجموعه‌ای سه‌گانه از ماری هافمن، نویسندۀ کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. ماجراهای این مجموعه در مناطقی از لندن و شهرهای مختلف ایتالیا رخ می‌دهند. شهر نقاب‌ها اولین جلد از این مجموعه است که در سال 2004 منتشر شد و نویسنده در آن داستان پسری به نام لوسین را تعریف می‌کند که می‌تواند در زمان و دنیای موازی سفر کند و به ایتالیای قرن شانزدهم می‌رسد.

دربارۀ آلوین همیلتون‌: نویسندۀ مجموعۀ یاغی شن‌ها

یاغی شن‌ها

آلوین همیلتون در تورنتو به دنیا آمد و در شهرهای اروپا و کانادا و فرانسه زندگی کرده است. او قبل از نقل مکان به انگلستان در شهری کوچک در فرانسه زندگی می‌کرد. سپس به انگلستان رفت و در رشتۀ تاریخ هنر در کالج کینگ دانشگاه کمبریج به تحصیل پرداخت. بعد از فارغ‌التحصیلی به فرانسه بازگشت و در حال حاضر در لندن زندگی می‌کند. یاغی شن‌ها اولین رمان این نویسنده است و با نوشتن دو کتاب دیگر، این کتاب را به سه‌گانه تبدیل کرد. جلد دوم یاغی شن ها با عنوان «خائن به تاج و تخت» در سال 2017 منتشر شد و همچنان نویسنده ماجرای امانی را دنبال می‌کند که حالا سعی دارد با حقیقت زندگی‌اش کنار بیاید. جلد سوم این  سه‌گانه نیز در سال 2017 منتشر شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مائده خطی
    • پاسخ به نظر

    من جلد 1 و 2 رو گرفتم واقعا فوق العاده بود الانم جلد 3 رو سفارش دادم از طرفی دلم نمیخواست به همین زودی تموم بشه از طرفیم برا خوندن جلد آهر خیلی ذوق دارم

  • تصویر کاربر

    • هلیا صادقی
    • پاسخ به نظر

    به نظر من اگر کتاب های خفن دوست دارید حتما این کتاب رو بخونید و تمام موضوعات رو میتونید توی این کتاب پیدا کنید تصویر سازی به قدری عالیه که موقع خوندنش خودتون رو میان شن ها پیدا میکنید و با امانی و یاغی ها همراه می شوید

  • تصویر کاربر

    • طاهره جعفری
    • پاسخ به نظر

    این کتاب بی نظیرههه. به جرعت میتونم بگم که بهترین کتابیه که تاحالا خوندم. مثل 2 جلد قبلی عااالللییی بوددد

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی