کاراوال (1)

(86)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
6168

علاقه مندان به این کتاب
66

می‌خواهند کتاب را بخوانند
15

کسانی که پیشنهاد می کنند
41

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کاراوال

انتشارات باژ منتشر کرد:
آن‌چه راجع به کاراوال شنیده‌اید حق واقعی مطلب را ادا نمی‌کند. قضیه فراتر از بازی یا نمایش است. نزدیک‌ترین چیزی به جادو است که در این دنیا خواهید یافت... . اسکارلت هرگز جزیره‌ی کوچک محل زندگی‌اش را ترک نکرده است. او به همراه تلا، خواهر محبوب و کوچک‌ترش و پدر قدرت‌مند و بی‌رحم‌شان زندگی می‌کند. پدر اسکارلت ترتیب ازدواج او را می‌دهد و اسکارلت رویای دیدارش از کاروال را برباد رفته می‌بیند. همان نمایشی که سالی یک بار اجرا می‌شود و تماشاگران هم در آن مشارکت می‌کنند. اما امسال دعوت‌نامه‌ای که اسکارلت مدت‌ها به انتظار آمدنش رویاپردازی کرده است، بالاخره از راه می‌رسد. تلا با کمک ملوانی مرموز، اسکارلت را یواشکی برای دیدن کاراوال راهی می‌کند اما به محض رسیدن، اسطوره، مغز متفکر و گرداننده‌ی کاراوال، تلا را می‌رباید. مشخص می‌شود کاراوال امسال حول محور تلا برگزار می‌شود و هرکس زودتر پیدایش کند، برنده است. به اسکارلت گفته‌اند که هر اتفاقی حین برگزاری کاراوال می‌افتد، چیزی جز نمایشی تمام عیار نیست... خوش آمدید، به کاراوال خوش آمدید...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کاراوال اثر استفنی گاربر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد اول سه‌گانۀ کاراوال از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد اول سه‌گانۀ کاراوال از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب کاراوال از آن خود کرده است:

• پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
• کتاب شمارۀ یک منتخب‌های ایندی‌نکست
• کتاب فهرست خواندنی‌های اینترتیمنت ویکلی
• بهترین کتاب فانتزی سال 2016 نوجوانان

معرفی رمان کاراوال:

استفنی گاربر اولین جلد سه‌گانۀ فانتزی کاراوال را در سال 2016 منتشر کرد که به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز شد. جلد دوم این مجموعه با نام «اسطوره‌ای» در سال 2018 و جلد سوم آن با نام «پایان» در سال 2019 منتشر شد و مانند جلد اول به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین رمان‌های فانتزی سال شدند. این مجموعه به بیش از 30 زبان ترجمه شده است.

واکنش‌های جهانی به رمان کاراوال:

«کاراوال کتابی چشمگیر، اصیل و شگفت‌انگیز است.» -یواِس‌اِی تودی

«کاراوال داستانی طلسم‌کننده از عشق، فقدان و امید است.» -پابلیشرز ویکلی

«این کتاب داستانی پرپیچ و خم و فوق‌العاده دارد و بسیار مناسب علاقه‌مندان به کتاب‌های بازی گرسنگی است.» -اِس‌اِل‌جی

«اگر تا به حال دوست داشته‌اید بدانید قدم گذاشتن به یک دنیای جادویی چه احساسی خواهد داشت، کاراوال بلیط شماست.» - استیسی لی، نویسنده

چرا باید رمان کاراوال را بخوانیم؟

سال‌هاست که ادبیات فانتزی تبدیل به ژانری محبوب در دنیای ادبیات شده است. پیش از این همه گمان می‌کردند که کتاب‌های فانتزی تنها برای سرگرمی کودکان و نوجوانان نوشته شده‌اند اما رفته‌رفته این باور تغییر کرد و ادبیات فانتزی توانست نظر مخاطبین تمام سنین را به خود جلب کند. با این‌که کتاب‌های فانتزی همچنان در دستۀ کتاب‌های کودک و نوجوان جای می‌گیرند اما بزرگسالانی که به کتاب‌های فانتزی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند نیز از خواندن آن لذت خواهد بُرد. سه‌گانۀ کاراوال از آن دسته کتاب‌هایی است که نه تنها نوجوانان بلکه بزرگسالان نیز از خواندن آن لذت خواهند بُرد.

جملات درخشانی از کتاب کاراوال:

«احساسات اسکارلت امروز به رنگ‌هایی حتی درخشان‌تر از قبل درآمده بودند. مثل سرخ پر اضطرارِ زغال‌های در حال سوختن، سبزِ مشتاقِ جوانه‌های چمن زردِ شوریده‌ی پرهای پرنده‌ای بال‌بال‌زن. بالاخره جوابش را داده بود. اسکارلت دوباره و دوباره و دوباره نامه را خواند. با چشمانش تک‌تک خطوط تیز جوهر و منحنی‌های مومی مهر نقره‌ای ارباب کاراوال -یک خورشید که درونش ستاره‌ای بود و درون آن ستاره هم قطره‌ای اشک قرار داشت- را دنبال کرد. همین مهر روی پس‌زمینه‌ی کاغذهایی که به نامه ضمیمه شده بود، هم خورده بود. کسی او را سرکار نگذاشته بود. «دوناتِلا!» اسکارلت عجولانه از پله‌ها پایین آمد و به دنبال خواهرش وارد اتاق بشکه‌ها شد. بوی آشنای شیره‌ی قند و چوب بلوط به بینی‌اش خزید اما خواهر شرورش را هیچ‌کجا نمی‌دید. «تِلا؟ کجایی؟» لامپ‌های روغنی نور زرد خود را روی بطری‌های عرق نیشکر و بشکه‌های چوبی که تازه پر شده بود، می‌تاباندند. اسکارلت صدای ناله‌ای از کنارش شنید که با نفس‌های سنگین ترکیب شده بود.»

«اسکارلت می‌دانست پاسخ مؤدبانه‌ای که باید می‌داد چیزی شبیه به «من هم از دیدنت خوشحال شدم» است اما تنها چیزی که جلوی چشمانش می‌دید، دستان جولیان بود که هنوز روی دامن چین‌چین تلا بود و داشت با بندهای پشت آن بازی می‌کرد، انگار که نمی‌توانست برای باز کردن آن بندها حتی کمی صبر کند. از حضور جولیان در جزیره‌ی تریسدا فقط حدوداً یک ماه می‌گذشت. وقتی با آن قد بلند، چهره‌ی زیبا و پوست طلایی-قهوه‌ای اش از کشتی پیاده شده بود، تقریباً چشم تمام زن‌های جزیره را به سمت خود کشیده بود. حتی اسکارلت هم کمی سرش را به‌سمت او گردانده بود اما عاقل‌تر از آن بود که بیشتر از یک لحظه به او نگاه کند. «تلا، می‌تونی یه لحظه با من بیای؟» اسکارلت تمام تلاشش را کرد که مؤدبانه سرش را به‌سمت جولیان تکان دهد.»

تحلیلی بر رمان کاراوال‌:

کاراوال داستان یک رقابت افسانه‌ای، عشقی خیره‌کننده و پیوندی ناگسستنی بین دو خواهر است. استفنی گاربر با تخیل بی حدو مرزش در کاراوال شما را به جزیر‌ه‌ای جادویی می‌برد. هیچ چیز در این جزیرۀ جادویی آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. مرز بین خیال و واقعیت در دنیای کاراوال گم شده و نامعلوم است. کاراوال، دنیایی‌ست که با وارد شدن به آن درگیر پیچ‌وتابی می‌شوید که شاید هیچ‌وقت از آن زنده بیرون نروید. این کتاب تا آخرین صفحه پُر از رمزوراز است. شخصیت اصلی داستان کاراوال اسکارلت است، اسکارلت دختری حساس و احساساتی است و در کنار او ناامیدی و غم و شادی و سرور را تجربه خواهید کرد.

خلاصۀ داستان

اسکارلت شخصیت اصلی سه‌گانۀ کاراوال است. او هرگز جزیرۀ کوچکی که او و خواهرش تِلا در آن زندگی می‌کنند را ترک نکرده است. پدر قدرتمند آنها بدجنس است و آن‌ها به همراه پدرشان در این جزیرۀ کوچک زندگی می‌کنند. حالا پدر اسکارلت ترتیبی داده تا اسکارلت با پسری ازدواج کند ولی تنها رؤیای اسکارلت دیدن کاراوال است، نمایشی که تنها یک بار در سال در مکانی دورافتاده برگزار می‌شود و حالا فکر می‌کند با این ازدواج باید این رؤیا را برای همیشه از سرش بیرون کند. اما امسال بالاخره دعوتنامۀ رؤیایی کاراوال به دست اسکارلت می‌رسد. تِلا با کمک یک ملوان مرموز، اسکارلت را به محل کاراوال می‌رساند. اما به محض ورود، مغز متفکر کاراوال که به او اسطوره می‌گویند، تِلا را می‌دزدد. ظاهراً اندفعه قرار است کاراوال حول محور تِلا بچرخد و هر کسی که او را پیدا کند برنده خواهد بود. به اسکارلت گفته می‌شود که هر آنچه در طول کاراوال اتفاق می‌افتد فقط یک نمایش استادانه است؛ با این وجود اسکارلت درگیر بازی عشق، دلشکستگی و جادو می‌شود. چه کاراوال واقعی باشد یا نه، اسکارلت باید تِلا را قبل از تمام شدن پنج شب بازی پیدا کند وگرنه اتفاقات وحشتناکی رخ خواهند داد و خواهر محبوبش برای همیشه ناپدید خواهد شد.

اگر از کتاب کاراوال لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کاراوال داستانی فانتزی و جادویی از دنیایی باورنکردنی و مرموز است. اسکارلت با ماجراجویی‌هایش قلب هر خواننده‌ای را به تپش درخواهد آورد. بنابراین اگر از خواندن کتاب کاراوال لذت بردید و به داستان‌های فانتزی علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

• جلد دوم کتاب کاراوال (اسطوره‌ای) اثر استفنی گاربر نویسندۀ کتاب‌های فانتزی است. این کتاب برخلاف جلد اول، حول محور شخصیت تِلا می‌گردد. این بار تِلا به دردسر می‌افتد و تنها با پیدا کردن هویت واقعی اسطوره می‌تواند خودش را نجات دهد.

• جلد سوم و پایانی کتاب کاراوال (پایان) اثر استفنی گاربر نویسندۀ کتاب‌های فانتزی. این بار استفنی گاربر همراه با اسکارلت و تِلا شما را به دنیایی پر از داستان‌های عاشقانه و مرموز می‌کشاند و پایانی باورنکردی برای سه‌گانۀ کاراوال رقم می‌زند.

• سیرک شبانه اثر ارین مورگنشترن داستانی فانتزی و جذاب دربارۀ دو شعبده‌باز کهنه‌‌کار است که از دیرباز با هم رقابت داشته‌اند. آن دو تصمیم می‌‌گیرند این بار رقابت را به شاگردان‌شان بسپارند اما هیچ برای عشق بین آن دو برنامه‌ای نریخته‌اند. در دنیای سیرک شبانه غیرممکن، ممکن می‌شود، زمان کندتر می‌گذرد و جادو در هوا در جریان است.

• مجموعۀ قلمرو خار و رز اثر سارا جی ماس یکی از معروف‌ترین نویسندگان کتاب‌های فانتزی است. قهرمان داستان فیرا، دختری از دنیای معمولی است که برای بقا می‌جنگد، یک روز که برای شکار به جنگل رفته است وارد قلمرو ممنوعۀ پریان می‌شود و به اشتباه یک پری را شکار می‌کند. حالا او باید تاوان این کار را با زندانی شدن در قلمرو پریان پس بدهد.

• کتابِ الریک ملنیبونِی اثر مایکل مورکاک نویسندهٔ انگلیسی است. مورکاک اولین بار این شخصیت را در داستان کوتاهِ «شهر رویایی» خلق کرد و این ضد قهرمان زال محکوم به فنای مورکاک تبدیل به یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های ادبیات فانتزی شد. این اولین و کامل‌ترین رمانِ مورکاک است که در آن به آخرین امپراتوری تمدن جزیرهٔ راکد ملنیبونی پرداخته است.

• کتاب سایه‌های میان ما رمانی فانتزی و عاشقانه اثر تریشا لونسلر نویسندهٔ آمریکایی است. نویسنده در این رمان داستان پادشاهی را روایت کرده که سایه‌هایی او را احاطه کرده‌اند، هیچ‌کس حق ندارد به پادشاه نزدیک شود و او را لمس کند وگرنه کشته خواهد شد. در این میان دختری به نام آلساندرا سعی دارد با اغوای پادشاه، با او ازدواج کند، ملکه شود و بعد با کشتن پادشاه سایه‌ها به قدرت برسد.

• کتاب تاج دوقلوها داستانی فانتزی و عاشقانه اثر کاترین دویل و کاترین وبر نویسندهٔ داستان‌های کودکان و نوجوانان است. این رمان داستان دو دختر دوقلو است که پس از کشته شدن وحشیانهٔ والدین‌شان از هم جدا می‌‌شوند. یکی از آن‌ها در قصر بزرگ می‌شود و دیگری را اقوام مادرشان که جادوگر است بزرگ می‌کنند تا در زمان مناسب بتواند تاج و تخت را تصاحب کند و انتقام والدینش را بگیرد.

• کتاب دیر درخت نارنج رمانی فانتزی اثر سامانتا شن نویسندهٔ بریتانیایی است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فانتزی فمنیستی و حماسی نیویورک تایمز شد. داستان این کتاب در امپراطوری جادویی بزرگی رخ می‌دهد که دوپاره شده و دو فرهنگ متضاد دارد. مردم این امپراطوری بر سر اعتقاداتشان با هم می‌جنگند و همدیگر را می‌کشند.

دربارۀ استفنی گاربر: نویسندۀ رمان‌های فانتزی

کاراوال

استفنی گاربر نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز است. او چندین رمان نوشته بود اما موفق به چاپ آن‌ها نشد تا این‌که چهارمین اثرش با نام «اپرای فضایی» نظر منتقدان را به خود جلب کرد و پس از انتشار بسیار پرفروش شد. نشر باژ مجموعۀ کاراوال او را با نام‌های «کاراوال»، «اسطوره‌ای» و «پایان» در ایران به چاپ رسانده است.

دربارۀ محمد صالح نورانی زاده: مترجم کتاب کاراوال

محمد صالح نورانی زاده متولد دوم شهریور سال 1372 در شهر شیراز است. او در سال 1372 از دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ الکترونیک گرفت اما بعد از آن به خاطر علاقه شدیدی که در نوجوانی به جهان داستان‌های فانتزی داشت به سمت جهان ادبیات کشیده شد. این علاقه او را به سوی کتاب‌های ترجمه شده و ترجمه نشده سوق داد. اشتیاق نورانی زاده برای کتاب‌های نخوانده به حدی بود که به سراغ یادگیری زبان‌های انگلیسی و فرانسه رفت تا بتواند پا به جهان جدیدی از دانش و ادبیات بگذارد. اولین کتابش را از روی سرگرمی ترجمه کرد اما بعد از آن از حدود سال 1394 ترجمه را به صورت جدی ادامه داد و با نشرهایی همچون تندیس، باژ، هوپا ، ویدا و کوله پشتی همکاری داشته است.

کاراوال

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (24)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهدی فتاحی
    • پاسخ به نظر

    واقعا ارزش خوندن داره...کیفیت چاپ عالیه..ترجمه خیلی درجه یکی داره.. شخصیت پردازی کتاب خیلی خوبه مخصوصا شخصیت های منفی و خود شخصیت های مربوط به کاراوال. داستان خیلی جذابی هم داره که باعث میشه نتونید دیر به دیر بخونیدش و بخواید زووتر بدکنید تهش چی میشه.

  • تصویر کاربر

    • تارا ..
    • پاسخ به نظر

    داستان خوبه ولی میشد یکم بیشتر رو طرح جلد مجموعه کار کرد.

  • تصویر کاربر

    • نیوشا انوری
    • پاسخ به نظر

    ترجمش حرف نداره اگه به دنیای جادو علاقه دارین واقعا از دستش ندین

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هانیه بنائی
    • 5

    هر کسی قدرت این رو داره که سرنوشتش رو تغییر بده،اگر و فقط اگر اونقدر شجاع باشه که برای بدست آوردن بزرگترین خواسته ی قلبیش بجنگه.

  • تصویر کاربر

    • fatemeh kouhsarian
    • 3

    قبل از اینکه اسکارلت هوشیاری اش را کاملا از دست بدهد، دستی مهربان گونه اش را نوازش کرد.<<این جوری بهتره، خواهر. ارزش زندگی بیشتر از اونه که برای ایمن موندن، همیشه توی قفس باشی...>> کلماتش اسکارلت را به عمق دنیایی پرتاب کردند که فقط میتوانست سرزمین شکننده ی رؤیاها باشد.

عیدی