مهمان نیمه شب

(2)
نویسنده:
مترجم:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1784

علاقه مندان به این کتاب
37

می‌خواهند کتاب را بخوانند
6

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مهمان نیمه شب

انتشارات نون منتشر کرد:
زنی در توفانی برفی و مرگبار از یک مهمان ناخوانده پذیرایی می‌کند. او فکر می‌کرد که تنهاست...
برای وایلی لارک، نویسندۀ رمان‌های جنایی، اهمیتی ندارد که در میان برف و توفان در یک خانة روستایی متروک باشد، جایی که در کنار آتش و سکوت کامل برای نوشتن کتاب جدیدش خلوت کرده است. همه‌چیز می‌توانست عالی باشد، اگر این واقعیت وجود نداشت که سال‌ها قبل، در این خانه، دو نفر در کمال خونسردی به قتل رسیدند و یک دختر بدون هیچ ردی ناپدید شده بود.
با شدید‌تر شدن توفان، وایلی خود را در داخل خانه گرفتار می‌بیند، تسخیرشده با اسرار پشت دیوارهای آن و همین‌طور تسخیرشده با رازهای خودش. او یک کودک را در برف‌های بیرون خانه پیدا می‌کند. خیلی زود معلوم می‌شود که این خانة روستایی آن‌قدرها که او فکر می‌کرده متروک نیست و یک نفر برای پیدا کردن آن‌ها دست به هر کاری می‌زند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب مهمان نیمه‌شب اثر هدر گودنکاف


مهمان نیمه‌شب با عنوان اصلی The Overnight Guest، جدیدترین رمان هدر گودنکاف، نویسندۀ پرفروش داستان‌های هیجان‌انگیز نیویورک تایمز است که در 25 ژانویه سال 2022 منتشر شد.

مهمان نیمه‌شب کتاب هیجانی روانشناختی جدید نویسندۀ پرفروش نویورک تایمز هدر گودنکاف است. شخصیت اصلی و قهرمان داستان گودنکاف این بار یک نویسندۀ داستان‌های جنایی است که در برف و طوفان و خانه‌ای دور افتاده به تنهایی گیر می‌افتد و نمی‌داند که قرار است یک مهمان ناخوانده هم داشته باشد. داستان در سه روایت یا سه خط زمانی بیان می‌شود

خلاصۀ داستان مهمان نیمه‌شب

زن فکر می‌کرد که تنهاست... اما اشتباه می‌کرد.

اولین خط داستانی مهمان نیمه‌شب مربوط به ویلی لارک می‌شود؛ نویسندۀ کتاب‌های جنایی‌که در خانۀ مزرعه‌ دور افتاده‌اش میان برف تنها مانده بود تا کتاب جدیدش را بنویسد. از این وضع گله‌ای هم ندارد.. آتشی دنج و سکوتی کامل. بسیار عالی بود، اما این نویسنده چیزی را نمی‌دانست، او نمی‌دانست که چندین دهه قبل در همین خانه، دو نفر با خونسردی به قتل رسیده‌اند و دختری بدون هیچ ردی از خودش ناپدید شده است. با شدید شدن طوفان، ویلی متوجه شد که نه‌تنها در خانه بلکه در اسرار پنهان در دیوارهای آن خانه هم گرفتار شده است:
ناگهان کودکی تنها را درون برف دید...

با عجله به بیرون دوید و کودک را به خانه آورد و شروع به پرسیدن سوال کرد تا بفهمد این کودک کیست. اما خیلی زود فهمید که این خانه آن‌قدر که فکر می‌کرد دورافتاده نیست و کسی حاضر است برای پیدا کردن او و کودک دست به هر کاری بزند.

دومین خط داستانی مربوط به دختر جوانی به نام جوزی می‌شود، این خط داستان در گذشته می‌گذرد. جوزی خانواده‌اش را در یک قتل فجیع از دست داده و بعلاوه نزدیک‌ترین دوستش بکی هم گُم شده و همه گمان کرده‌اند که او مُرده و هیچ‌وقت پیدا نشد.

سومین خط داستانی مهمان نیمه‌شب داستان یک مادر و دختر بدسرپرست است. آن‌ها تمام عمر گرفتار این مرد و پدر آزارگر خانواده بوده‌اند و حالا می‌خواهند هر جور شده از دستش فرار کنند.

بریده‌هایی از کتاب مهمان نیمه‌شب

«کلانتر، جان باتلر، روی پاگرد چوبی پوسیدۀ حیاط‌خلوت خانه‌اش ایستاده بود و به اطراف نگاه می‌کرد، تکه‌های چوب زیر پاهای برهنه‌اش جابه‌جا می‌شد و خش خش می‌کرد. همۀ خانه‌های مجاور تاریک، و تمام همسایه‌ها و خانواده‌‌هایشان در خواب ناز فرو رفته بودند. اصلاً چرا باید بیدار باشند؟ آن‌ها یک کلانتر داشتند که دقیقاً در کنار خانه‌شان زندگی می‌کرد و هیچ چیزی برای نگرانی آن‌ها وجود نداشت. در آن لحظه نفس کشیدن برایش سخت بود. هوای شب، گرم و راکد بود و روی سینه‌اش سنگینی می‌کرد. ماه خاویاری شکل، چاق‌وچله و مثل یک کندوی زنبور عسل آویزان بود. یا می‌شد گفت ماهِ خپل؟ کلانتر یادش نمی‌آید این‌طور مواقع دقیقاً چه صدایش می‌کردند.»

خواندن کتاب مهمان نیمه‌شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به داستان‌های جنایی و معمایی علاقه‌مند هستید اصلاً خواندن کتاب جدید هدر گودنکاف را از دست ندهید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب مهمان نیمه‌شب

کتاب مهمان نیمه شب

هدر گودنکاف در داکوتای جنوبی کشور آمریکا متولد شد و کوچک‌ترین فرزند خانواده بود. پدرش مشاور و مادرش به عنوان پرستار مدرسه مشغول به کار بودند. در سه سالگی همراه با خانواده‌اش به آیووا نقل‌مکان کرد و در آنجا بزرگ شد. او با کم‌شنوایی شدید یک گوش متولد شد و اکثر مواقع خانواده‌اش مجبور بودند پس از مدرسه به دنبال سمعک او بگردند چون اغلب آن را در اتوبوس مدرسه جا می‌گذاشت. هدر دوست داشت تا با کتاب‌ها خلوت کند برای همین با بالش، پتو و چراغ قوه به خانۀ درختی‌ای می‌رفت که پدرش برای او و خواهر و برادرهایش ساخته بود، درِ آنجا را می‌بست و از دنیای اطرافش فرار می‌کرد. او کتابخوانی مشتاق بود و بذر نویسنده شدنش از همین‌جا کاشته شد.

هدر گودنکاف هشت رمان نوشت که تبدیل به پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز شدند. او نامزد جایزۀ ادگار، نیویورک تایمز و یواس‌ای تودی است و اولین رمانش با نام «وزن سکوت» در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و به مدت 22 هفته در این فهرست باقی ماند. رمان‌های گودنکاف در بیش از 20 کشور منتشر شده‌اند و در فهرست بهترین رمان‌های هیجان‌انگیز و رمزآلود 2017 واشنگتن پست قرار گرفته‌اند. از دیگر آثار هدر گودنکاف می‌توان به تکه‌های گمشده، این چیزهای پنهان، بی‌صدا، قبل از این‌که پیدایش بشود و این‌طوری دروغ گفتم اشاره کرد.

دربارۀ مترجم کتاب مهمان نیمه‌شب

علی قانع مترجم کتاب مهمان نیمه‌شب، در سال 1343 در گیلان به دنیا آمده است. او تابه‌‌حال کتاب‌های معمایی و هیجان‌انگیز زیادی را ترجمه کرده است. از آثار ترجمه‌شده‌اش می‌توان به «قربانی» اثر جویس کارول اوتس، «به کشتنش می‌ارزد» اثر پیتر سوانسن، «درون آب» و «دختری در قطار» اثر پائولا هاوکینز، «اتاق» اثر اما دون اهو، «دوشیزگان» اثر الکس میخائلیدس و «فرار کن» اثر دایان هستر اشاره کرد.

واکنش‌ها به کتاب مهمان نیمه‌شب

«کاملاُ جذب کننده و تقریباً دردناک... این سفر محسور کننده است.» - نیویورک تایمز

«رمانی در هم تنیده که از ترس شما را میخکوب می‌کند و مجبورتان می‌کند یک‌نفس کتاب را تمام کنید.» - کاترین مک‌کنزی، نویسندۀ پرفروش یواس‌اِی تودی

«هدر گودنکاف استاد تعلیق است. مهمان نیمه‌شب با ترکیب سه روایت در یک پایان انفجاری و تکان‌دهنده، شما را سر جای خود می‌چسباند و باعث می‌شود نتوانید کتاب را زمین بگذارید.» - لیو کنستانتین، نویسندۀ پرفروش بین‌المللی

«کتاب مهمان نیمه‌شب نه تنها داستانی جذاب است بلکه اعتیادآور نیز هست. داستان با طرحی بی‌عیب و نقص، در لایه‌هایی پیش‌ می‌رود که هر کدام تکان‌دهنده‌تر از قبلی هستند. این کتاب مدت‌های طولانی ذهن من را درگیر خواهد کرد.» - سامانتا داونینگ، نویسندۀ پرفروش کتاب همسر دوست داشتنی من

«استادانه، وحشتناک و معتادکننده... تنش‌زا، فشرده و نفس‌گیر.» - کرکاس ریویوز

امتیازات

کتاب مهمان نیمه‌شب از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.3 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب مهمان نیمه‌شب

هدر گودنکاف، نویسندۀ داستان‌های جنایی و تعلق و نامزد جایزۀ ادگار و یواس‌اِی تودی، این بار در مهمان نیمه‌شب به سراغ داستانی عجیب و هیجان‌انگیز رفته است تا بار دیگر خوانندگان را میخکوب کند. زمانی که شروع به خواندن مهمان نیمه‌شب کردید بهتر است بقیۀ برنامه‌هایتان را فراموش کنید چون امکان ندارد بتوانید این کتاب را زمین بگذارید.

مدت زمانی که طول می‌کشد کتاب مهمان نیمه‌شب را بخوانید

اگر سرعت مطالعه‌تان 300 کلمه در دقیقه باشد، حدوداً 4 ساعت و 54 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب مهمان نیمه‌شب را بخوانید.

اگر از کتاب مهمان نیمه‌شب خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

کتاب نجواگر اثر الکس نورث نویسندهٔ انگلیسی است که در سال 2019 منتشر شد. این کتاب یکی از هیجانی‌ترین رمان‌های مخوف پلیسی است. نجواگر داستان یک قاتل زنجیره‌ای معروف به نام «نجواگر» است که با ربودن پنج پسر کوچک، یک شهر کوچک در بریتانیا را وحشت‌زده می‌کند چون هیچ بچه‌‌ای که نجوایش را می‌شنید زنده نمی‌ماند. نجواگر حالا بیش از یک دهه است که در زندان به سر می‌برد.

- کابوک یا جعبۀ پرنده رمان هیجان‌انگیز و پساآخرالزمانی از جاش ملرمن که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. 

کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه یک تریلر روانشناختی و پرهیجان اثر جلیلیان مک آلیستر نویسندۀ بریتانیایی است. این رمان داستان زنی است که در نیمه‌شب هنگامی که منتظر پسرش است، می‌بیند که پسرش شخصی را به قتل می‌رساند. حالا این زن فرصت پیدا کرده تا یک روز به عقب برگردد و جلوی وقوع این قتل وحشتناک و بی‌علت از نظر خودش را بگیرد.

سنگ کاغذ قیچی اثر آلیس فینی نویسندۀ بریتانیایی است. کتاب سنگ کاغذ قیچی داستانی معمایی و رازآلود دارد و نویسنده در این کتاب داستان یک زوج عجیب را تعریف کرده است که برای نجات دادن زندگی‌شان به سفر می‌روند و به مرور رازهای زندگی یکدیگر را کشف می‌کنند، رازهایی که شاید به هیچ‌وجه موجب نجات دادن زندگی‌شان نشود.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ثنا فرحزادی
    • پاسخ به نظر

    کتاب قشنگی هستش ولی در آخر انگیزه ی قاتل مشخص نمیشه و این خب ایراده دومین چیزی هم که هستش قاتل رو نمیتونید حدس بزنید ولی یک سری از قسمتاهای کتاب رو به خوبی میتونید حدس بزنید در کل کتاب قشنگی بودش

  • تصویر کاربر

    • نیلوفر معلم
    • پاسخ به نظر

    رمان جذابی بود و از شدت هیجان نمیشه زمین گذاشت.از خوندنش لذت بردم

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی