مه

(1)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
860

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مه

انتشارات علم منتشر کرد:
کسانی که با آثار و نوشته‌های کینگ آشنایی دارند قطعا تعجب خواهند کرد از حجم کم رمان در قیاس با آثار عظیمی چون «درخشش»، «ایستادگی» و یا «آن». اما کسانی که داستان‌های کوتاه کینگ را خوانده باشند قطعا شگفت زده نخواهند شد. گویا کینگ این بار قصد طبع آزمایی داشته تا ببیند می‌تواند به تخیل بی‌مثال و سرکشش دهنه بزند و در عین حال اثری در خور و چند لایه تحویل خوانندگانش دهد یا خیر و قضاوت موفقیت یا عدم موفقیت نویسنده در این مورد البته با خواننده است. کنایات ادبی که کینگ چاشنی این کتاب کرده و ارجاعاتش به فرهنگ عامه، لحنی گزنده و تمثیلی به کتاب داده که نویسنده این سطور امیدوار است توانسته باشد در امر انتقال مفهوم نزد خواننده گرامی فارسی زبان شکر کلام سربلند بوده باشد. «مه» در واقع ادای دینی است به آثار نویسندگان سترگی چون لاوکرفت و بیانیه‌ای علیه عملیات سری و کشنده دولت‌ها که کوچکترین ارجی به جان آدمی نمی‌نهند. کینگ در این کتاب به موضوعاتی چون بنیاد گرایی‌های مذهبی و وحشت‌های خودساخته بشر نقب می‌زند و سعی می‌کند این سوال را مطرح کند که آیا بشر از چنگ هیولایی به نام بشر رهایی می‌یابد یا که خیر. تمی که در همه کارهای کینگ خودنمایی می‌کند. به راستی آیا هیولاها ترسناک ترند یا انسان‌ها؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب جن شناسی را نیز بخوانید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    کتاب کوتاه و جذابی بود. ترجمه‌اش هم خوب و روان بود. فقط کمی مشکل ویرایشی داشت که خب وظیفه ویراستار بوده برطرفش کنه. به شخصه لذت بردم.

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    این کتاب رو شدیدا پیشنهاد می‌کنم. من که دیروز شروع کردم و یه نفس تا امروز تمامش کردم بس که ترجمه‌اش خوب و تمیز و داستانش هم گیرا جذاب و نفس‌گیر بود. این کتابو از دست ندید.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی