بازی قتل

(0)
نویسنده:

990,000ریال

891,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2759

علاقه مندان به این کتاب
37

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بازی قتل

انتشارات نون منتشر کرد:
هالی جکسون در سال ۱۹۹۲ به دنیا آمده و در باکینگهامشر بزرگ شده است. او در دانشگاه ناتینگهام و در رشته زبان شناسی ادبی و نویسندگی خلاق تحصیل کرده و مدرک خود را در رشته زبان انگلیسی گرفته است. سه کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب، دختر خوب، خون بد و خوب مثل مرده‌ها با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده و او را به نامی آشنا در ژانر معمایی بدل کرده است.
پیپا فیتز آموبی حوصله ندارد در مهمانی معمای قتل شرکت کند. چون باید پیراهنی قدیمی به سبک دهه ۱۹۲۰ بپوشد و وانمود کند شهرش، لیتل کیلتون، جزیره‌ای به نام جوی است. اما با شروع بازی، کم کم جذب جهانی خیالی می‌شود که مملو از فریب، فتنه وقتل است.
پیپ سرنخ‌ها را جمع می‌کند تا به هویت قاتل پی ببرد اما مرگ شخصیت خیالی رجینال رمی تنها دغدغه‌اش نیست…
دوست دارید بدانید ماجراهای راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب از کجا آغاز شدند؟ این کتاب را بخوانید!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب بازی قتل اثر هالی جکسون


رمان بازی قتل، رمان هیجان‌انگیز و جنایی هالی جکسون، نویسندۀ رمان‌های معمایی و هیجان‌انگیز است. «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب»، «دختر خوب، خون بد» و «خوب مثل مرده‌ها» دیگر رمان‌های پرفروش و معروف او است.

رمان بازی قتل اثر هالی جکسون با ترجمۀ محدثه احمدی را نشر نون منتشر کرده است. راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اولین کتاب هالی جکسون بود. او توانست با این رمان در ژانر معمایی به شهرت برسد و کتابش خیلی زود در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و چندین هفتۀ متوالی در رتبۀ اول قرار داشت. 

شخصیت اصلی تمام رمان‌های مجموعۀ کشف قتل از یک دختر خوب پیپ فیتز آموبی، یک دختر جوان است که پادکست می‌سازد. در جلد اول این مجموعه دختری به قتل رسیده است و پلیس قاتل را پیدا کرده و پرونده بسته شده است اما پیپ نظر دیگری دارد بنابراین برای پروژۀ سال آخر مدرسه‌اش این پرونده را انتخاب می‌کند و سعی می‌کند قاتل واقعی را پیدا کند. در کتاب‌های بعدی نیز پیپ به دنبال حل پرونده‌های دیگری می‌رود و حالا در این پیش‌درآمد جدید، هالی جسکون پرونده‌ای خیالی را به پیپ می‌سپارد تا آن را مثل همیشه حل کند.

خلاصۀ داستان بازی قتل

بازی قتل ما را به اولین ماجراهای راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب برمی‌گرداند، یعنی جایی که همه چیز برای پیپ فیتز آمبی شروع شد. مهمانی سال در حال برگزاری است اما پیپ حال و هوای مهمانی را ندارد مخصوصاً مهمانی‌ای که برایش مجبور باشد مثل یک شخصیت خیالی لباس بپوشد و ایفای نقش کند. دوستش کانر، او را به یک مهمانی مرموز قتل دهۀ 1920 دعوت کرده است تا در این مهمانی هفتاد و چهارمین سالگرد تولد رجینال رمی را جشن بگیرند. پیپ قرار است شخصیت کارآگاهی تخیلی به نام سلیا بورن را بازی کند و همراه با دعوت‌نامۀ راهنمای شخصیتش قرار است شبی خاطره‌انگیز را بگذراند.البته خودش ترجیح می‌داد در خانه بماند. 

اما در کمال تعجب وقتی به مهمانی می‌رسد عاشق این معمای قتل مهمانی می‌شود و برای حل این پرونده با دیگران به رقابت می‌پردازد. سرنخ‌ها در طول شب یکی پس از دیگری آشکار می‌شوند و پیپ که حالا یک کارآگاه است باید قدم به قدم پیش برود و هویت قاتل را پیدا کند. باید دید که پیپ می‌تواند قبل از بقیه به راز این پرونده پی ببرد؟

بریده‌هایی از کتاب بازی قتل

«ردی سرخ روی انگشتش به جا ماند. پیپ نگاهش کرد. اگر دقت می‌کرد، شبیه خون می‌شد. نه، خون نبود. ولی می‌توانست چشم‌هایش را فریب بدهد. رنگ روبی‌وو بود؛ رژ قرمزی که به اصرار مامان روی لب‌هایش زد تا «بیشتر شبیه زن‌های دهۀ بیست» شود. پیپ مدام فراموشش می‌کرد و اتفاقی دستش را به سمت دهانش می‌برد و ردی دیگر روی انگشت کوچکش می‌ماند. انگار لکه‌های خون، سطح پوست سفیدش را می‌پوشاند. بیرون خانۀ رینالدزها ایستادند. پیپ همیشه حس می‌کرد آن خانه شبیه صورت آدم است و پنجره‌هایش به او زل زده‌اند.»

خواندن کتاب بازی قتل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به رمان‌های جنایی و معمایی نظیر نانسی درو علاقه‌مند هستید خواندن این مجموعه کتاب جذاب را از دست ندهید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب بازی قتل

کتاب بازی قتل

هالی جکسون در سال 1992 به دنیا آمده است. او نویسندۀ بریتانیایی رمان‌های جوانان است که بیشتر به‌خاطر مجموعه کتاب‌های راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب شناخته شده است. جکسون در باکینگهامشیر انگلستان بزرگ شد و اولین رمانش را در سن 15 سالگی نوشت. بعدها، او در دانشگاه ناتینگهام حضور یافت و در آن‌جا ابتدا به زبان‌شناسی ادبی علاقه‌مند شد و بعد نوشتن خلاقانه خواند و توانست دانشجوی ممتاز دانشگاه شود و با مدرک کارشناسی ارشد در رشتۀ زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد. 

مجموعه کتاب‌های راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب او، از چهار رمان به نام‌های «کشف قتل از یک دختر خوب (2019)»،‌ «دختر خوب، خون بد (2020)، «خوب مثل مُرده‌ها (2021)» و «بازی قاتل (2021)» تشکیل شده است. کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب نامزد منتخب گودریدز برای داستان‌های جوانان در سال 2020 ، برندۀ بهترین کتاب‌های سال 2020، بهترین رمان  کتابفروشی بارنز و نوبل شد و در فهرست نهایی جایزۀ کتاب جوانان در سال 2021 قرار گرفت.

دربارۀ مترجم کتاب بازی قتل

محدثه احمدی متولد سال 1373 است و مدرک کارشناسی‌ ارشدش را در رشتۀ مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه تهران دریافت کرده است. او تابه‌حال کتاب‌های زیادی در زمینۀ خودیاری، موفقیت و رمان‌های پرمخاطب ترجمه کرده است. اولین اثر ترجمه‌ شده‌اش کتاب «جنگل» اثر هارلن کوبن بود. از دیگر آثار ترجمه شده‌اش می‌توان به «فهرست مهمانان» و «مهمانی شکار» اثر لوسی فولی، سری کتاب‌های هالی جکسون، «مردی که دو بار مُرد» و «انجمن قتل پنجشنبه‌ها» اثر ریچارد آزمن و «مانیفست قهرمان هر روزه» اثر رابین شارما اشاره کرد.

کتاب بازی قتل

امتیازات

کتاب بازی قتل از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب بازی قتل

کتاب بازی قتل، پیش درآمد داستان‌های جذاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب است. هالی جکسون با دختر هفده‌ ساله‌ای به نام پیپ، به کشف قتل‌های مرموزی می‌پردازد که نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد. پیپ شخصیتی بسیار جالب و سرگرم‌کننده دارد که تا انتهای داستان ذهن شما را با خود درگیر می‌کند.

مدت زمانی که طول می‌کشد کتاب بازی قتل را بخوانید

اگر سرعت مطالعه‌تان 300 کلمه در دقیقه است، 1 ساعت و 41 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب بازی قتل اثر هالی جکسون را بخوانید.

اگر از کتاب بازی قتل خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- مجموعه‌ کتاب‌های راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب که داستان پیپ هفده ساله و ماجراجویی‌هایش در کشف راز قتل انسان‌ها است. 

- رمان‌های مهمانی شکار و فهرست مهمانان، دو رمان معمایی و هیجان‌انگیز لوسی فولی نویسندۀ بریتانیایی که پرفروش‌ترین کتاب‌های معمایی نیویورک تایمز هستند.  

- کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ نویسندۀ معروف داستان‌های خودیاری است. مت هیگ که خود در سن 25 سالگی دچار افسردگی شدید شده بود و قصد داشت خودکشی کند خوب می‌داند افسردگی و احساس ناتوانی به چه معناست. او در کتابخانۀ نیمه شب داستان دختری به نام نورا را تعریف می‌کند که پس از خودکشی در دنیای بین مرگ و زندگی سرگردان می‌ماند و آن‌جا به کتابخانه‌ای می‌رسد که می‌تواند زندگی‌های نازیسته‌اش را زندگی کند.

کتاب نجواگر اثر الکس نورث نویسندهٔ انگلیسی است که در سال 2019 منتشر شد. این کتاب یکی از هیجانی‌ترین رمان‌های مخوف پلیسی است. نجواگر داستان یک قاتل زنجیره‌ای معروف به نام «نجواگر» است که با ربودن پنج پسر کوچک، یک شهر کوچک در بریتانیا را وحشت‌زده می‌کند چون هیچ بچه‌‌ای که نجوایش را می‌شنید زنده نمی‌ماند. نجواگر حالا بیش از یک دهه است که در زندان به سر می‌برد.

- کتاب سایه‌ها اثر دیگری از الکس‌ نورث است که در آن بار دیگر به سراغ ژانر جنایی و معمایی رفته است. این کتاب دربارۀ رؤیاهایی است که در نهایت به قتل ختم می‌شوند. داستان سایه‌ها دربارۀ چند نوجوان است که دست به قتلی آیینی و وحشتناک می‌زنند. یکی از قاتل‌ها دستگیر می‌شود و دیگری، بدون هیچ ردی ناپدید می‌شود. پل آدامز که به این قتل ارتباط دارد نیز بدون این‌که به پشت سر خود نگاهی بیندازد زادگاه‌اش را ترک می‌کند تا این‌که بیست‌وپنج‌سال بعد مجبور می‌شود به خانه‌اش برگردد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی