ما شروعش می کنیم

(2)
نویسنده:

2,500,000ریال

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6290

علاقه مندان به این کتاب
56

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
12

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ما شروعش می کنیم

انتشارات آموت منتشر کرد:
«ما شروعش می‌کنیم» داستان امید، رشد و دوست‌داشتن است که تنش‌های خشونت خانگی را از نگاه مادری تنها به تصویر می‌کشد. لی‌لی ناچار است با پیامدهای جدایی و ارتباطِ گریزناپذیر با رایل که پدر فرزند اوست، دست‌وپنجه نرم کند، گرچه هنوز آسیب‌های روانی ناشی از بدرفتاری‌های رایل در وجودش باقی است. او ناچار است با این واقعیت روبه‌رو شود که خشم همیشگی رایل و حسادت‌های وی بر زندگی آینده‌اش خدشه وارد خواهد کرد. این کتاب، شهامت آغاز زندگی دوباره را پس از سپری‌کردن آشفتگی‌های زندگی خشونت‌آمیز به شما می‌بخشد و ضرورت ادامه‌دادن را مطرح می‌کند. کالین هوور درست و غلط را در ذهن مخاطب به چالش می‌کشد و او را بر آن می‌دارد با شخصیت‌های ضدقهرمان داستان همدلی کند. هوور توانسته است این واقعیت را اثبات کند که در زندگی، هیچ‌کس واقعاً ضدقهرمان نیست. شخصیت‌های ضدقهرمان این رمان، قربانی آموزش یا رفتار و شرایط نامناسب گذشته‌شان بوده‌اند و نفرت‌داشتن از آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
«گل سرسبد فهرست پرفروش‌هاست.» = یواس‌ای تودی
«این کتاب به عنوان ادامه‌ی پدیده‌ی ما تمامش می‌کنیم، به‌خودی‌خود نیز رمانی مستقل در به‌تصویرکشیدن واقعی خشونت خانگی است.» - مخاطبان
«هوور با جسارت همیشگی‌اش جنبه‌های تاریک و آسیب‌پذیر عشق را مورد اکتشاف قرار می‌دهد و با مهارت، نیاز به اعتماد عمیق را برای ارتباطی پایدار به تصویر می‌کشد.» - پابلیشرز ویکلی
«هوور تنش‌های باورپذیر را با روزنه‌هایی از امید متعادل می‌سازد و دلشکستگی و شادی آغازی دوباره را به زیبایی ثبت می‌کند.» - کرکس ریویو

▪️«کالین هوور» در سال 1979 در سولفور اسپرینگز، تگزاس دیده به جهان گشود. هوور بیش از بیست رمان نوشته که فضایی عاشقانه و معمایی دارند. بیشتر آثار او جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند.

▪️«آرتمیس مسعودی» متولد 1353 تهران و دانش‌آموختهٔ مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد زبانشناسی، نامی آشناست برای کتابخوانان.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب ما شروعش می‌کنیم اثر کالین هوور

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب ما شروعش می‌کنیم از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب ما شروعش می‌کنیم از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب ما شروعش می‌کنیم از آن خود کرده است:

• رمان پرفروش نیویورک تایمز
• رمان پرفروش یو‌اِس‌اِی تودی

معرفی رمان ما شروعش می‌کنیم:

کالین هوور نویسندۀ آمریکایی است که در سال 2016 با انتشار رمان عاشقانۀ ما تمامش می‌کنیم به شهرت رسید. این کتاب به‌محض انتشار پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسید. طرفداران این کتاب نامه‌های متعددی به هوور نوشتند و از او خواستند دنباله‌ای برای این رمانِ محبوب بنویسد و حاصل آن رمان ما شروعش می‌کنیم بود. خشونت خانگی موضوع اصلی این دو رمان کالین هوور است.

واکنش‌های جهانی به رمان ما شروعش می‌کنیم:

«هیچ‌کس مانند کالین هوور نمی‌تواند چنین رمان احساسی‌ای بنویسد.» - آنا تاد، نویسنده

«ما شروعش می‌کنیم، دنبالۀ رمان عاشقانۀ پرفروش ما تمامش می‌کنیم از کالین هوور است که ماهرانه توانسته تصویری از خشونت خانگی را در این دو رمان به تصویر بکشد.» - مجلۀ پیپل

«هوور در این دنبالۀ خیره‌کننده و پرفروش دوباره قلب‌ها را تسخیر می‌کند. استعداد این نویسنده برای خلق شخصیت‌های ظریف و همدل باورنکردنی است و طرفداران حتماً از خواندن دنبالۀ داستان و ماجراهای شخصیت اتلس هیجان‌زده خواهند شد. هوور مثل همیشه از کشف جنبه‌های تاریک‌تر و آسیب‌پذیرتر عشق نمی‌ترسد و به‌طور ماهرانه ترس و عشق را به تصویر کشیده است.» - پابلیشرز ویکلی

چرا باید رمان ما شروعش می‌کنیم را بخوانیم؟

کالین هوور خود در کودکی شاهد خشونت خانگی پدرش بود و بنابراین با این‌که رمان‌هایش عاشقانه است اما چهرۀ واقعی زندگی و خشونت خانگی را به تصویر می‌کشد. اگر به دنبال رمانی عاشقانه و متفاوت می‌گردید، حتما این کتاب را بخوانید. بهتر است پیش از شروع خواندن رمان ما شروعش می‌کنیم، جلد اول آن با نام «ما تمامش می‌کنیم» را بخوانید.

جملات درخشانی از کتاب ما شروعش می‌کنیم:

«این رویارویی خودم را وسط یک صبح پرتب‌وتاب و نیم ساعت پس از آن‌که هدف یک مشت پر از غذای کودک یازده‌ماهه قرار گرفته باشم، مجسم نکرده بودم. او خیلی خوش‌تیپ بود. بوی خوبی هم می‌داد. احتمالا من بوی شیر مادر می‌دهم. از صبح آن‌قدر درگیر این فکر بوده‌ام که رویارویی تصادفی‌مان چه معنی‌ای می‌تواند داشته باشد که آماده کردن همه‌چیز برای تحویل به راننده‌ی پیک دوبرابر همیشه طول کشیده است. امروز حتی تارنمای‌مان را هم برای سفارش‌های جدید نگاه نکرده‌ام. برای آخرین بار خود را در آینه نگاه می‌کنم اما تنها چیزی که می‌بینم، یک مادر مجرد خسته و فرسوده است. از دستشویی بیرون می‌آیم و پشت صندوق برمی‌گردم. سفارشی را از توی چاپگر برمی‌دارم و شروع به تنظیم کارت می‌کنم. هرگز تااین حد به چیزی نیاز نداشته‌ام که توجهم را از موضوعی منحرف کند. برای همین، خوشحالم امروز، صبح شلوغی بوده است. سفارش یک دسته گل رز است برای شخصی به نام گرتا از طرف کسی به نام جاناتان. پیام این است: برای دیشب معذرت می‌خواهم. مرا می‌بخشی؟ غر می‌زنم. درست کردن دسته‌گل عذرخواهی را از همه کمتر دوست دارم.»

«دهانم را باز می‌کنم پاسخ بدهم اما صدای پیامک، حرفم را قطع می‌کند. فکر نمی‌کنم تا به حال پیش آمده باشد به این سرعت دست دراز کنم گوشی‌ام را بردارم. وقتی می‌بینم پیام از لی‌لی نیست، کمی دمغ می‌شوم. امروز صبح، وقتی برای انجام کارهایم بیرون رفته بودم، تصادفی او را دیدم. پس از یک سال و نیم، اولین بار بود یکدیگر را می‌دیدیم اما او دیرش شده بود و باید سرکار می‌رفت و من هم تازه پیام درین را دریافت کرده بودم که اطلاع داده بود دزد آمده است. ما با عجله از هم جدا شدیم و او قول داد وقتی سرکار رسید، به من پیام بدهد. از آن وقت، یک ساعت و نیم گذشته است و هنوز از او خبری نشده است. یک ساعت و نیم اصلا زمان زیادی نیست اما من نمی‌توانم بهانه‌گیری‌های قلبم را نادیده بگیرم که در تلاش است متقاعدم کند لی‌لی در مورد تمام حرف‌هایی که در آن پنج دقیقه گفت‌وگو در پیاده‌رو بین‌مان ردوبدل شد، تردید دارد. قطعا من تردیدی در مورد حرف‌هایی که خودم زده‌ام، ندارم. شاید از دیدن این که او چقدر شاد است و این‌که دیگر متأهل نیست، در لحظه، غافلگیر شده باشم اما تمام حرف‌هایی که به او گفتم، از ته دل بود.»

«این که چند دقیقه‌ای به رایل فکر نکرده بودم، خوب بود اما پیامش یادم آورد او وجود دارد و نگرانم تا زمانی که او هست، امکان هیچ نوع رابطه‌ای حتی رابطۀ دوستی میان من و اتلس وجود نداشته باشد. اگر من با اتلس وارد رابطه بشوم، رایل چه واکنشی خواهد داشت؟ اگر آن‌ها به ناچار، با یکدیگر رودررو بشوند، رایل چطور رفتار خواهد کرد؟ شاید من زیادی جوگیر شده‌ام. به گوشی‌ام خیره می‌شوم. نمی‌دانم باید به اتلس چه بگویم. به او گفتم وقتی به فروشگاه رسیدم، پیام می‌دهم اما پیش از آن‌که حتی قفل در را باز کنم، مشتری‌ها منتظر ایستاده بودند. و حالا که رایل پیام داده است، در فضای دیگری قرار گرفته‌ام و به یاد آورده‌ام در این ماجرا رایل نیز وجود دارد. این موجب می‌شود در مورد آن‌که اصلا به اتلس پیام بدهم یا نه، تردید داشته باشم. در فروشگاه باز می‌شود و بالاخره، لوسی، دختری که برایم کار می‌کند، وارد می‌شود. او همیشه شیک و مرتب است، حتی وقتی معلوم است روحیه‌ی خوبی ندارد.»

مروری بر داستان ما تمامش می‌کنیم:

در رمان «ما تمامش می‌کنیم» با لی‌لی بلوم آشنا شدیم. دختری که در کودکی شاهد خشونت خانگی پدرش بود و هیچ‌گاه درک نکرد که چرا مادرش، پدرش را ترک نمی‌کند. در طول رمان اول ما شاهد زندگی و تغییر شغل لی‌لی و آشنایی‌اش با رایل هستیم. در میانۀ رمان متن دفتر خاطرات لی‌لی را نیز که برای الن، مجری محبوبش می‌نوشت، می‌خوانیم و متوجۀ داستان زندگی کودکی لی‌لی و دوستی‌اش با پسر بی‌خانمانی به نام اتلس می‌شویم که در خانۀ مخروبه‌ای روبه‌روی خانۀ لی‌لی پناه گرفته است. لی‌لی در همان دوران تمام تلاشش را می‌کند تا به دور از چشم پدرش به اتلس کمک کند اما پس از درگیری خشونت‌آمیز پدرش با اتلس، اتلس تصمیم می‌گیرد آن‌جا را ترک کند و لی‌لی اتلس را سال‌‌ها بعد و در زمانی می‌بیند که عاشق رایل شده است.

خلاصۀ داستان ما شروعش می‌کنیم

جلد دوم رمان «ما تمامش می‌کنیم» داستان لی‌لی و اتلس است و داستان در هر بخش از دیدگاه یکی از این شخصیت‌ها روایت می‌شود. لی‌لی حالا دو سال است که از رایل جدا شده و نوزاد دختری دارد که سرپرستی‌اش را به‌طور مشترک با همسرش برعهده دارد. لی‌لی ناگهان در خیابان دوباره اتلس را می‌بیند و خیلی خوشحال است که برای یک بار هم شده درست به موقع با اتلس برخورد کرده است. آن‌ها قرار می‌گذارند که دوباره ملاقات کنند و با هم در تماس باشند اما هیجان لی‌لی به‌محض دیدن پیام رایل بر روی گوشی‌اش فروکش می‌کند. رایل رفتاری پرخاشگرانه دارد و همین دلیل جدایی لی‌لی از او بوده است. رایل از اتلس متنفر است و با این‌که لیلی و رایل از هم جدا شده‌اند اما او پدر دخترش است و بخشی از زندگی اوست. داستان بین راویان مختلف می‌چرخد و لی‌لی و اتلس سعی می‌کنند با وجود مشکلات متعدد در کنار هم بمانند، اما آیا لی‌لی می‌تواند با وجود رایل با اتلس وارد رابطه شود؟ آیا می‌تواند همچنان خودش و دخترش را از دست شوهر سابق حسودش حفظ کند؟ و آیا می‌تواند در مقابل خشونت‌های رایل دوام بیاورد؟

اگر از خواندن کتاب ما شروعش می‌کنیم لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کالین هوور رمان‌های عاشقانۀ متفاوتی می‌نویسد. عشق‌ در رمان‌های هوور همیشه زیبا و دوست‌داشتنی نیست و او ماهرانه مشکلات و سختی‌های راه عشق را به تصویر می‌کشد. بنابراین اگر از خواندن رمان ما شروعش می‌کنیم لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دیگر آثار هوور و کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

• کتاب یاد او اثر کالین هوور نویسندهٔ داستان‌های عاشقانه است. او در این کتاب داستان دلخراش و درعین‌حال امیدوارکنندهٔ زنی به نام کنا را تعریف کرده است که پس از آزادی از زندان به دنبال رستگاری و آرامش می‌گردد و می‌خواهد شروعی دوباره داشته باشد اما نمی‌داند گاهی کینه‌ها به هیچ قیمتی رفع نمی‌شوند. 

• اگر حقیقت این باشد رمانی عاشقانه و جنایی اثر کالین هوور است. هوور این بار به سراغ نویسنده‌ای بی‌پول به نام لوئن اشلی رفته است. لوئن از سر ناچاری مجبور می‌شود پیشنهادی را بپذیرد و سایه‌نویس نویسنده‌ای دیگر شود که بر اثر تصادف رانندگی فلج و زمین‌گیر شده است. لوئن برای خواندن کتاب‌های این نویسنده و یادداشت‌هایش به خانۀ او می‌رود و با رازهایی عجیب روبه‌رو می‌شود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد. 

• نهمین روز از ماه نوامبر اثر عاشقانۀ دیگری از کالین هوور، نویسندۀ آمریکایی است. هوور در این رمان داستان دختری به نام فالن را تعریف می‌کند که دوست دارد بازیگر شود اما پدرش که او نیز بازیگر است با این کار مخالف است چون فالن سال‌ها پیش در آتش‌سوزی نصف صورتش سوخته است. فالن حین مشاجره با پدرش، با پسری به نام بن آشنا می‌شود و چون قرار است از آن شهر برود آن دو تصمیم می‌‌گیرند هر سال در نهمین روز از ماه نوامبر یکدیگر را ببینند اما در چهارمین سال فالن سر قرار نمی‌رود و بن به دنبال او می‌رود و زندگی هر دوی آن‌ها در آن لحظه تغییر می‌کند.

• کتاب وانیل و شکلات اثر نویسندهٔ معروف ایتالیایی ازووا کاساتی مودینیانی است که تاکنون جوایز زیادی برده است. این رمان تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایتالیا شد و داستان زنی است که در سی‌سالگی پس از ضربه‌های متعدد همسرش به پوچی می‌رسد و تصمیم می‌گیرد برای یافتن معنای واقعی زندگی همسر و فرزندانش را ترک کند.

دربارۀ کالین هوور‌: نویسندۀ رمان‌های عاشقانه

ما شروعش می‌ کنیم

کالین هوور که نام اصلی‌اش مارگارت کالین فنل است در سال 1979 به دنیا آمد و نویسندۀ رمان‌های عاشقانۀ نوجوانان و جوانان است. اولین رمانش با نام «بسته شده» را در سال 2011 منتشر کرد. در سال 2012 رمان «ناامید» او در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. او بسیاری از کتاب‌هایش را ابتدا خودش منتشر می‌کند و بعد به دست ناشران می‌سپارد. در سال 2021 در اپلیکیشن تیک‌تاک با هشتگ BookTok معروف شد و همین هشتگ باعث افزایش محبوبیت او شد. در ژانویۀ 2022 رمانش با عنوان «ما تمامش می‌کنیم» در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در رتبۀ اول قرار گرفت. دنبالۀ این رمان با نام «ما شروعش می‌کنیم» در سال 2022 منتشر شد که نویسنده آن را از دیدگاه عشق اول لیلی، اطلس کوریگان نوشته است. هوور در تگزاس به دنیا آمد و بزرگ شد. در سال 1998 از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و در سال 2000 ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد. کالین هوور مدرک مددکاری اجتماعی‌اش را از دانشگاهی در تگزاس گرفت و تا زمانی که حرفۀ نویسندگی را شروع کند به تدریس می‌پرداخت و در مؤسسۀ مددکاری کار می‌کرد. اولین رمانش را با «بسته شده» شروع کرد و حتی قصد نداشت آن را منتشر کند اما این رمان را در ژانویه 2012 با هزینۀ شخصی به چاپ رساند. او این رمان را با الهام از ترانه‌ای نوشت و اشعار این ترانه را نیز در داستانش گنجاند. پس از چند ماه بوک‌بلاگر مریس بلیک کتابش را خواند و به آن نمرۀ کامل داد و پس از آن دو کتاب اول هوور به سرعت به فروش رفت.

دیگر آثار کالین هوور:

·         ما تمامش می‌کنیم

·         یاد او

·         ناامید

·         اعتراف

·         اشک‌هایی که در سکوت جاری شدند

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    به اندازه رمان اول جذاب نبود، انگار به زور نویسنده داستان رو ادامه داده بود ولی برای کسانی که کتاب اول رو خوندن احتمالا کتاب جذابی باشه

  • تصویر کاربر

    • مینا زینی
    • پاسخ به نظر

    اصلا نمیشه زمینش گذاشت

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه رحمانی
    • 1

    این بوسه، امید است. آسایش، امنیت و ثبات است. تمام چیزهایی است که من در زندگی بزرگسالی ام از دست داده بودم.

عیدی