قدرت تفکرمثبت (نور گیتی)

(0)

1,470,000ریال

1,323,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1901

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قدرت تفکرمثبت

انتشارات نور گیتی منتشر کرد:
این کتاب یک راهنمای عملی برای تسلط بر مشکلات روزمره زندگی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب قدرت تفکر مثبت اثر دکتر نورمن وینسنت پیل

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب قدرت تفکر مثبت از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب قدرت تفکر مثبت از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب قدرت تفکر مثبت:

دکتر نورمن وینسنت پیل کشیش و نویسندۀ آمریکایی است که برای نوشتن کتاب قدرت تفکر مثبت به شهرت رسید. این کتاب خودیاری در سال 1952 منتشر شد. این کتاب تاریخچۀ موردی و حکایت‌هایی از تفکر مثبت با استفاده از رویکرد کتاب مقدس است. نویسنده در این کتاب سعی دارد با توصیه‌های عملی و ساده خواننده را به سمت تفکر مثبت، خودباوری و خداباوری و نگرش‌های خوش‌بینانه سوق دهد. تکنیک‌های وینسنت پیل شامل تأیید و تجسم می‌شود.

چرا باید کتاب قدرت تفکر مثبت را بخوانیم؟

کتاب قدرت تفکر مثبت به میلیون‌ها مرد و زن در سراسر دنیا کمک کرده است تا در زندگی خود به موفقیت برسند. با مطالعۀ کتاب قدرت تفکر مثبت شما یاد می‌گیرید که چگونه:
• انتظار بهترین‌ها را در زندگی داشته باشید؛
• به خودتان و هر کاری که انجام می‌دهید ایمان داشته باشید؛
• برای رسیدن به اهداف‌تان قدرتمند باشید؛
• نگرانی را کنار بگذارید و به یک زندگی آرام برسید؛
• روابط شخصی و حرفه‌ای خود را بهبود ببخشید؛
• کنترل زندگی و شرایط خود را به دست بگیرید؛
• با خودتان مهربان‌ باشید.

جملات درخشانی از کتاب قدرت تفکر مثبت:

«شبی بعد از یک کلاس درس مردی به سراغم آمد و بعد از کمی مقدمه‌چینی گفت: من اصلاً خود را قبول ندارم. هیچ‌وقت فکر نمی‌کنم از عهده‌ی کاری برآیم. من بسیار بزدل و افسرده هستم. احساس می‌کنم دارم غرق می‌شوم. چهل سال دارم، اما چرا باید هنوز به خودم شک داشته باشم؟ من صحبت‌های امشب شما را در مورد فکر مثبت شنیدم و می‌خواهم بدانم، چه طور می‌توانم به خودم ایمان بیاورم؟ خواهش می‌کنم کمکم کنید. به او گفتم: خوب دو کار باید کرد. اول اینکه باید ریشه‌ی این مشکل را پیدا کنیم، این نیازمند تحلیل‌های عمیق روانکاوانه است و زمان زیادی می‌برد. اما من فرمول سریع‌تری دارم. آن مرد با خوشحالی پرسید: چه فرمولی؟ پیشنهاد می‌کنم همین امشب حتی هنگام خواب نیز آنها را بارها و بارها با خود تکرار کن. فردا صبح قبل از برخاستن از بستر نیز همین کار را انجام بده. قبل از شروع کارهای مهم خود نیز سه بار دیگر آن‌ها را بگو. البته فراموش نکن که باید با ایمان کامل آن کلمات را به زبان بیاوری تا قدرت لازم به تو عطا شود و آن کلمات این بود: در پناه خداوند بلند مرتبه، انجام هر کاری برایم ممکن است.»

«منابعی که باعث ایجاد عقده‌ی حقارت در ما می‌شوند، موانعی را بر سر راه نیروی درونی ما به وجود می‌آورند. این منابع می‌توانند شامل خشونت‌های عاطفی دوران کودکی، پیامدهای یک شرایط خاص یا ظلمی علیه خودمان باشند. به هر حال این بیماری در گذشته‌ی مبهم ما شروع شده و خود را به زوایای پنهان شخصیت‌مان رسانده است. مثل شخصی که برادر بزرگترش همیشه در درس‌ها «الف» ولی او «ج» می‌گرفته است. این فرد از همان گذشته به این باور رسیده است که همواره در همه موارد «ج» خواهد شد. در صورتی که این طور نیست. نمرات بالای مدرسه هرگز دال بر موفقیّت یک شخص در تمام زمینه‌ها نیستند و شاید در جای دیگری در زندگی، تمامی الف‌ها منتظر این بچه‌ی کوچکتر باشند. یکی از بهترین راه‌ها برای از پا انداختن عقده‌ی حقارت و غلبه بر شک به خویش، پر کردن ذهن خود باایمانی متواضعانه و واقعی به پروردگار و در نتیجه ایمان به خود است.»

«شخصی می‌گفت من در کودکی بسیار پرانرژی، سلامت، جان سخت، اما لاغر بودم و این لاغری عذابم می‌داد. من می‌خواستم چاق باشم و کسی مرا لاغر مردنی و استخوانی صدا نکند. من دوست داشتم مثل یک گاو نر، بزرگ و قوی باشم و برای رسیدن به این آرزو دست به هر کاری زدم، مثلاً شروع به خوردن روغن ماهی، شیرهای پرچرب، بستنی، دانه‌های روغنی، شکلات و شیرینی کردم. اما گویا قرار نبود حتی یک گرم وزن به من اضافه شود. من شب‌ها با رویای چاق شدن می‌خوابیدم و صبح‌ها به امید آن از بستر بر می‌خواستم. تا اینکه بالاخره در سی سالگی آرزوی دیرینم به طرز وحشتناکی به حقیقت پیوست. بله من چاق شدم. اما شکمم بیرون زد و غبغب در آوردم. حال من مانده بودم و یک چیزی حدود بیست کیلو اضافه وزن و یک دنیا حسرت برای رسیدن به سایز قبلی خودم. من می‌خواستم همه مرا قدرتمند و مستقل بدانند.»

تحلیلی بر کتاب قدرت تفکر مثبت‌:

دکتر نورمن وینسنت پیل معتقد بود تکنیک‌هایش باعث بالا رفتن کیفیت زندگی و رضایت می‌شود. او در کتاب قدرت تفکر مثبت نشان می‌دهد که چطور باید به خودتان باور داشته باشید و به توانایی‌های خود ایمان بیاورید تا بتوانید به موفقیت و خوشبختی برسید. او در کتاب قدرت تفکر مثبت به علاقه‌مندان یاد می‌دهد که چطور احساس حقارت و خوب نبودن، مانعی بر سر راه آرزوهای آن‌ها است و چطور اعتماد به نفس راهی به سوی خوشبختی و واقع‌نگری باز می‌کند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا خودتان را باور کنید و نیروهای درونی خویش را آزاد کنید تا زندگی بهتر و شگفت‌انگیزی را تجربه کنید.

در کتاب قدرت تفکر مثبت چه می‌خوانیم؟

دکتر پیل در کتاب قدرت تفکر مثبت به شما نشان می‌دهد که چطور ایمان داشته باشید و ایمان‌تان را عملی کنید. او با تکنیک‌های عملی، به شما یاد می‌دهد که چطور به زندگی خود انرژی ببخشید، چطور جاه‌طلبی را کنار بگذارید و امیدوار بمانید. پیل با بیان ده قانون برای غلبه بر نگرش‌های منفی و یادگیری تمرین ایمان، کتاب قدرت تفکر مثبت را آغاز می‌کند. سپس در فصل‌های بعدی به اهمیت ایجاد یک ذهن آرام می‌پردازد که می‌تواند با پاکسازی ذهن یا تجسم انجام شود. پیل معتقد است خدا منبع تمام انرژی‌ها است. سپس توضیح می‌دهد که ذهن احساسات بدن را کنترل می‌کند، بنابراین رها شدن از انرژی و احساسات منفی، انرژی بی‌نهایتی به شما خواهد داد. در فصل‌های دیگر پیل از قدرت شفابخش دعا و اثر التیام ‌بخش آن برای دور شدن از شرایط منفی صحبت می‌کند. در فصل‌های پنجم و ششم پیل اظهار می‌دارد که شادی با انتخاب ایجاد می‌شود و نگرانی مانعی برای شادی است.  قدم بعدی پیل در کتاب برای رسیدن به مثبت‌اندیشی این است که همیشه باید به موفقیت ایمان داشته باشید و اعتقاد به شکست را کنار بگذارید چون اکثر موانع ذهنی هستند. او معتقد است نگرانی در واقع مانعی است که با خالی کردن ذهن و جملات تاکیدی مثبت می‌توان بر آن غلبه کرد و جملات تأکیدی‌اش را در بخش‌های مختلف کتاب بیان کرده است. پیل سپس عنوان می‌کند که کمک خواستن از خدا می‌تواند مشکلات فردی شخص را حل کند و از نظر جسمی و روحی او را درمان کند.

فهرست مطالب قدرت تفکر مثبت

فصل ۱: خودتان را باور داشته باشید
فصل ۲: ذهن آرام قدرت می‌آفریند
فصل ۳: چطور انرژی پیوسته داشته باشیم؟
فصل ۴: قدرت دعا را امتحان کنید
فصل ۵: چگونه شادی خود را ایجاد کنیم؟
فصل ۶: قدرت تفکّر مثبت
فصل ۷: توقع بهترین را داشته باشید و همان را بدست آورید
فصل ۸: من به شک اعتقادی ندارم
فصل ۹: چگونه عادت اضطراب را از بین ببریم؟
فصل ۱۰: قدرت حل مسائل شخصی
فصل ۱۱: چگونه با قدرت ایمان شفا یابیم؟
فصل ۱۲: هنگام کاهش سرزندگی (کاهش انرژی) این فرمول سلامت را امتحان کنید
فصل ۱۳: افکار جدید یعنی زندگی جدید
فصل ۱۴: به منظور کسب قدرت راحتی، آسوده باشید
فصل 15: چگونه مردم را مجاب کنید که دوستتان داشته باشند
فصل ۱۶: نسخه‌ای برای غم درون
فصل ۱۷: چرا به قدرت برتر توکل نمی‌کنی
سخن نویسنده

اگر از خواندن کتاب قدرت تفکر مثبت لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کتاب قدرت تفکر مثبت پس از انتشار بسیار مورد تحسین مردم قرار گرفت. انبوهی از پیروان پیل شهادت دادند که گفته‌های پیل زندگی آن‌ها را تغییر داده است و بهترین ترکیب از ایمان و عمل‌گرایی است. بیش از 5 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا به فروش رفت و به بیش از 40 زبان زندۀ دنیا ترجمه شد. اگر از خواندن کتاب قدرت تفکر مثبت لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

• اسب سیاه اثری از نویسندۀ پرفروش تاد رز و عصب‌شناس اُگی اُگاس است. نویسندگان در این کتاب به داستان زندگی کسانی پرداخته‌اند که با این‌که کسی انتظارش را نداشت اما در زندگی به موفقیت چشمگیری رسیده‌اند درحالی‌که از الگوی همیشگی موفقیت یعنی تلاش و پشتکار زیاد پیروی نکرده‌اند.

• رهایی از زندان ذهن اثر کاترین سوتکر و دکتر متیو مک کی است. این کتاب مجموعه‌ای از تمرین‌های روزمره و اطلاعاتی دربارۀ کارکرد ذهن است تا بتوانید با کمک آن‌ها کنترل ذهن خود را به دست بگیرید و از شر افکار مزاحم خلاص شوید تا در نهایت بتوانید به آرامش برسید.

• علم ثروتمند شدن اثر والاس واتلز، یک راهنمای کاربردی و خواندنی برای افرادی است که دوست دارند ثروتمند شوند. والاس در این کتاب به شما نشان خواهد داد که در مسیر ثروتمند شدن چه توقعاتی باید از خود داشته باشید و چطور هیچ‌گاه ناامید نشوید و دست از تلاش برندارید. با این کتاب می‌توانید راز موفقیت در رسیدن به ثروت را کشف کنید و به رؤیاهای‌تان جامۀ عمل بپوشانید.

• کتاب تفکر سریع و کُند کتابی علمی اثر روانشناس و برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد دنیل کانمن است. نویسنده در این کتاب ما را با ذهن‌مان بیشتر آشنا می‌کند و دو سیستمی را توضیح می‌دهد که طرز تفکر ما را هدایت می‌کنند. سیستم ۱ به طور خودکار و بسیار سریع عمل می‌کند، تلاش زیادی نمی‌طلبد یا در مواردی بی‌نیاز به هرگونه تلاشی است و هیچ‌گونه حس کنترل ارادی بر آن نداریم. سیستم ۲ توجه را به فعالیت‌های ذهنی پرتلاشی که لازم دارد، نظیر محاسبات پیچیده معطوب می‌کند و بسیار کندتر، بحث‌برانگیزتر و منطقی‌تر است.

دربارۀ نورمن وینسنت پیل‌: نویسندۀ آمریکایی

قدرت تفکر مثبت

نورمن وینسنت پیل در سال 1898 به دنیا آمد و در سال 1993 از دنیا رفت. او نویسندۀ آمریکایی بود که بیشتر به دلیل رایج کردن مفهوم تفکر مثبت،‌ به ویژه از طریق کتاب پرفروشش قدرت تفکر مثبت شناخته شد. او از سال 1932 کشیش کلیسای ماربل کالیگِیت در نیویورک شد و بیش از نیم قرن تا زمان بازنشستگی‌اش در سال 1984 رهبر و کشیش این کلیسا بود. او در کنار این کار، نویسندگی و تدوین انجام می‌داد و در برنامه‌های تلویزیونی نیز شرکت داشت. او با این‌که مخالف دخالت روحانیون در سیاست بود، وابستگی‌های بحث‌برانگیزی با سازمان‌های فعال سیاسی در اواخر دهۀ 1930 داشت و با نامزدهای سیاسی ملی و مبارزات انتخاباتی آن‌ها درگیر بود و بر برخی افراد مثل رئيس‌جمهور ریچارد نیکسون نیز تأثیر گذاشت. پس از انتشار کتاب قدرت تفکر مثبت که بسیار پرفروش شد، ایده‌های او کانون انتقاد چندین متخصص روانپزشکی و متخصصین رشتۀ الهیات قرار گرفت اما کتاب و ایده‌هایش با اقبال خوب مردم روبه‌رو شد. پیل در سال 1984 مدال آزادی ریاست‌جمهوری، یعنی بالاترین افتخار غیرنظامی در کشور ایالات متحده را از رئيس‌جمهور رونالد ریگان دریافت کرد. نورمن وینسنت پیل در 95 سالگی بر اثر سکتۀ مغزی درگذشت.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی