زنان برتر از ما

(0)
نویسنده:

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2093

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زنان برتر از ما

نشر شمعدونی منتشر کرد:
تا جایی که به خاطر دارم، همیشه بسیار بلندپرواز بوده‌ام. رؤیای پست و مقام‌هایی را در سر می‌پروراندم که تا سال‌های 1980 اغلب در سیطره مردان بود؛ کمسیر، وکیل یا قاضی در دادگاه قانون اساسی. در نخستین تجربه کاری‌ام به دلیل فشار زیاد دچار فرسودگی شغلی شدم و استعفا دادم. چون باید به همسر، امور خانواده، دو فرزند خردسال و زندگی شخصی‌ام نیز رسیدگی می‌کردم، تلفیق تمام این مسئولیت‌ها به چالشی جدی تبدیل شد. همین مسائل هم موجب شد تا هر بار انتخاب‌های شغلی‌ام را زیر سؤال ببرم و در نتیجه اعتماد به نفسم را از دست دادم. چه چیزی واقعاً به زندگی‌ام معنا می‌بخشد؟ شغلم؟ همسرم؟ خانواده‌ام؟ دستاورد من در این سال‌ها دقیقاً همان چیزی است که دیدگاهم را نسبت به بلندپروازی تغییر داد. من به اهمیت آرامش روحی‌وروانی برای تحقق اهداف و شکوفایی پی بردم. متوجه شدم ذهن و افکار محدود‌کننده خودم مانع اصلی در ده سال نخست حرفه‌ام محسوب می‌شد. در این کتاب به شما کمک می‌کنم که بین بلندپروازی و زندگی شخصی خودتان تعادل برقرار کنید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب زنان برتر از ما اثر جنی چاماس


کتاب زنان برتر از ما اثر جنی چاماس نویسندۀ فرانسوی در سال 2019 منتشر شد. نویسنده در این کتاب از زنان بلندپروازی صحبت می‌کند که در برهه‌ای از زندگی مجبور شده‌اند شغل و خواسته‌هایشان را به نفع زندگی شخصی کنار بگذارند، زنانی که دوست دارند هم در زندگی شخصی و هم کاری به موفقیت برسند اما نمی‌توانند بین آن دو تعادل برقرار کنند. او در این کتاب به علاقه‌مندان نشان می‌دهد که زنان بلندپرواز چگونه فکر می‌کنند و چگونه می‌توانند در زندگی شخصی و حرفه‌ایشان به تعادل برسند.

امروزه زنان در معرض تحولات اجتماعی پرشتابی قرار دارند که نقش و جایگاه اجتماعی آنان را به چالش می‌کشد. زنان در جوامع پیشرفته، به دریافت مدارک بالای علمی و رتبه‌های بالای مدیریتی رسیده‌اند اما در سایر کشورهای جهان این مسیر به کندی و با سختی‌های بسیار در حال سپری شدن است. اما حتی در کشوری توسعه یافته مثل فرانسه که مورد مطالعاتی این کتاب است، بلندپروازی‌های زنان با چالش‌هایی روبه‌رو است. یعنی حتی اگر قوانین و مقررات اجازۀ رشد و ترقی به زنان بدهد، افکار و چالش‌های فردی این مسیر مانعی برای آن‌ها خواهد بود. 

جنی چاماس خود نیز با این چالش روبه‌رو شده است. او ابتدا برای مادر خوب بودن تحت فشار قرار گرفت و مجبور بود هم مادری خوب برای فرزندش و هم همسری شایسته برای شوهرش باشد و در کنارش هم می‌خواست بلندپروازی‌ها و جاه‌طلبی‌های خودش را دنبال کند. او اقرار می‌کند این‌ها همه واقعاً برایش خرد‌کننده بود. اما او به مرور یاد گرفت چطور می‌تواند زندگی شخصی و اجتماعی‌اش را به تعادل برساند و در این کتاب به زنان دیگر کمک می‌کند با استفاده از تمرینات و مهارت‌های توسعۀ فردی تا اندازه‌ای فشارهای زندگی را مدیریت کنند.

در کتاب زنان برتر از ما چه می‌خوانیم؟

بلندپروازی یکی از صفاتی است که ما را به سمت اهداف‌مان سوق می‌دهد و باعث می‌شود در برابر سختی‌های زندگی کم نیاوریم اما از دیرباز، بلندپروازی برای زنان بار معنایی منفی داشته است چون این اصطلاح نشان دهندۀ تمایلی شدید به آوازه، افتخار، موفقیت در جامعه و اجتماع است که همواره به جنس مذکر نسبت داده شده است و بسیار زنانی بوده‌اند که مجبور شده‌اند زندگی اجتماعی و شغل خود را به نفع زندگی شخصی خود کنار بگذارند. اما جنی چاماس معتقد است که اکنون زمان تغییر است و زنان می‌توانند به راحتی این باور قدیمی را پشت سر بگذارند.

با این‌حال نویسنده در کتاب زنان برتر از ما نشان می‌دهد که طی چنین مسیری و رسیدن به چنین تغییری کاری به شدت دشوار است. او معتقد است بسیاری از زنان از این‌که مجبورند زنی کامل، همسری کامل، کارمندی کامل، مادری کامل، دوستی کامل و یا دختری کامل باشند به ستوه آمده‌اند و در حقیقت همین نقش‌ها رسیدن به پیشرفت را برایشان بسیار دشوار می‌کند. اما سؤال این است که چرا وقتی پای زنان به میان می‌آید تحقق بلندپروازی چندان ساده و بدیهی به نظر نمی‌رسد؟ چه مانعی بر سر راه چنین زنانی قرار دارد؟ چگونه این زنان می‌توانند بدون قربانی کردن تعادل و پیشرفت زندگی شخصی به اهداف حرفه‌ای نیز دست یابند؟ جنی چاماس در کتاب زنان برتر از ما به این سؤالات و بسیاری از سؤالات دیگر در زمینۀ توسعۀ مهارت‌‌های فردی پاسخ داده است.

بخشی از فهرست مطالب کتاب زنان برتر از ما

یادداشت ناشر
درباره نویسنده
بخش اول: من
• فصل ۱: کمبود زمان
• فصل ۲: تعیین اولویت‌ها
• فصل ۳: صرفه‌جویی در زمان
• فصل ۴: حضور
• فصل ۵: کمبود زمان
• فصل ۶: دیگران به چه فکر می‌کنند
• فصل ۷: اعتماد به نفس
بخش دوم: زندگی حرفه‌ای
• فصل ۸: تعیین و رسیدن به اهداف
• فصل ۹: تصمیم‌گیری
• فصل ۱۰: شغل خود را دوست بدارید
• فصل ۱۱: قدرشناسی از خود
• فصل ۱۲: سندرم ایمپاستر
• فصل ۱۳: کمال‌گرایی
• فصل ۱۴: اثبات خود

بریده‌هایی از کتاب زنان برتر از ما

«وقتی شب‌ها پس از کار به خانه باز می‌گردید، نمی‌توانید به کار کردن فکر نکنید. کنار همسران و فرزندان خود هستید، اما در جمع آن‌ها حضور کامل ندارید و فکرتان جایی دیگر است. در چنین مواقعی افکار مختلفی به ذهن شما خطور می‌کند، مانند فکر کردن به جلسه، مدیریت امور و وظایف بسیاری که فردا در انتظار شما هستند. سرحال نیستید و اطرافیانتان آن را احساس می‌کنند. این مسئله شما را آزار می‌دهد زیرا احساس می‌کنید فرصتی برای استراحت ندارید. از طرفی نزدیکانتان نیز که واقعاً دوست دارند در کنارشان باشید ناراحت هستند. با آن‌که تمام تلاش خود را کرده‌اید اما نمی‌توانید ارتباط خود را با کار «قطع کنید». ساز و کاری که صورت می‌گیرد به این ترتیب است که افکار شما حول محور کار می‌چرخد و بی‌وقفه ادامه دارد. با خود می‌گویید: «کارهای بسیاری پیش‌رو دارم، نتایج خوب نیستند، چگونه می‌توانم آن را تغییر دهم؟ باید مطمئن شوم که مدیرعامل در جلسه فردا حضور خواهد داشت...» چنین افکاری موجب نگرانیتان می‌شوند. نمی‌توانید این شرایط را تحمل کنید و سعی دارید نگرانی‌ها را تسکین دهید و از بین ببرید اما موفق نمی‌شوید، زیر با احساسات خود مبارزه می‌کنید.»

«زمان زیادی را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنم و هر بار افسرده‌تر از قبل آن را کنار می‌گذارم. امروز ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که عمل‌گرایی و کمال‌طلبی همواره تحسین می‌شود. امکان عکاسی ساده‌تر شده و بیشتر رواج یافته است و حتی مدام تشویق می‌شویم که هر لحظه و هر جا خود را به نمایش بگذاریم: اشتراک لحظات نابی از زندگی شخصی در اینستاگرام، فریاد زدن نظرات  خود در فیس‌بوک یا حتی ارتقا پروفایل خود در شبکه لینکدین. فرانسوی‌ها به‌طور متوسط یک ساعت و بیست و دو دقیقه در روز را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. اگر شما هم وقت خود را شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید، می‌توانیم نتیجه بگیریم که زمان بسیاری را در این شبکه‌ها مشغول مقایسه خود با دیگران هستید. در این شبکه مجازی اغلب هنگام مواجهه با تصاویر فیلترشده یا روتوش‌شده احساس بازندگی می‌کنید، زیرا همیشه فردی زیباتر، لاغرتر، ثروتمندتر، خوشبخت‌تر و کامل‌تر از شما وجود دارد. بنابراین جای تعجب نیست که وقتی تلفن همراه خود را کنار می‌گذارید بی‌حوصله و کج‌خلق شده باشید. فراموش نکنید شما هم مانند آن‌ها انسان هستید.»

«می‌توانید صداهای منفی را که مدام در ذهنتان تکرار می‌شوند، قطع کنید: «شغلم را دوست ندارم»، «پیشرفت نمی‌کنم»، «واقعاً باید استعفا بدهم»، «باز هم یک هفته جدید شروع شد، چه فاجعه‌ای». در حقیقت افکار شما موجب بروز این احساسات ناخوشایند درباره کارتان می‌شوند. هر چه بیشتر به این افکار دامن بزنید این احساسات ناخوشایند نیز عمیق‌تر می‌شود. در واقع شغل شما به‌تنهایی موجب بروز این احساس نمی‌شود بلکه افکار شما زمینه‌ساز آن است. با این‌حال می‌توانید اندکی به حرفه خود علاقه نشان دهید. اگر اکنون از شغل خود متنفر هستید، بی‌شک با این احساس در آینده نیز نمی‌توانید آن را دوست داشته باشید. اما می‌توانید ذهن خود را تمرین دهید تا بیشتر به سایر موارد خوشایند در ساعت‌های کاری توجه کند. دوست داشتن آنچه از آن متنفر هستیم چه فایده‌ای دارد؟ ممکن است بخواهید شغلتان را تغییر دهید بدون آن‌که سعی کنید مزایای موقعیت کنونی خود را ببینید و با خود تکرار می‌کنید با تغییر شغل دیگر همه چیز بهتر خواهد شد. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که به سرعت بتوانید کاری دیگر پیدا کنید که بی‌نقص باشد و این می‌تواند رضایت خاطر شما را به تعویق بیندازد.»

خواندن کتاب زنان برتر از ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

آیا نمی‌دانید چگونه بلندپروازی‌هایتان را در زندگی شخصی و حرفه‌ای با هم تطبیق دهید؟ آیا زنی هستید که نمی‌دانید با کمبود زمان، شک و تردیدهایتان چه کنید و بین داشتن شغل یا زندگی خصوصی کدام را انتخاب کنید؟ می‌خواهید بدون کنار گذاشتن بخشی از زندگی خود به اهداف‌تان برسید؟ با کمک تمرین‌های پیشنهادی کتاب زنان برتر از ما می‌توانید تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد کنید. اما فقط به خواندن کتاب اکتفا نکنید. یک دفترچه و قلم بردارید و از تمرین‌های کتاب نهایت استفاده را ببرید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب زنان برتر از ما

زنان برتر از ما

جنی چاماس دانش‌آموختۀ مؤسسۀ سیانس‌پو و مؤسسۀ آموزشی l'Institut Français de la mode در فرانسه است. او به مدت ده سال‌، تجربۀ مدیریتی در زمینۀ خرده‌فروشی در فرانسه و خارج از کشور فرانسه دارد و در این زمینه بسیار خوش درخشید. دستیابی به شغل رؤیایی و هماهنگی میان بلندپروازی‌های حرفه‌ای و رشد و شکوفایی فردی همواره از دغدغه‌های اصلی او به شمار می‌آید. به این ترتیب در راستای توسعۀ گروه‌های خود و کمک به تحقق رؤیای زنان برای تجربه زندگی دلخواهشان به حرفۀ مربی‌گری روی آورد. امروزه او به زنان بلندپرواز کمک می‌کند تا با همراهی مربی بتوانند گاهی مؤثر در حرفۀ خود بردارند. جنی چاماس مدرک مربی‌‌گری‌اش را از مدرسۀ مربی‌گری زندگی گرفته و مادر دو فرزند است.

امتیازات

کتاب زنان برتر از ما از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

حواشی حول محور کتاب

جنی چاماس در سال 2018 پادکست زن و زن بلندپرواز را آغاز کرد که تاکنون هر هفته بیش از هزاران شنونده دارد. نویسنده در این پادکست دربارۀ توسعۀ فردی، آموزش‌های مربی‌گری، نمونه‌های عینی و ابزارهای مفید برای شکوفایی حرفه‌ای و فردی زنان صحبت می‌‌کند.

تحلیل سی بوک از کتاب زنان برتر از ما

نشر شمعدونی کتاب زنان برتر از ما از جنی چاماس را با ترجمۀ محیا احمدی پور منتشر کرده است.

کتاب زنان برتر از ما یکی از برترین کتاب‌ها در زمینۀ توسعۀ فردی زنان است. این کتاب بیست نمونۀ عینی واقعی دارد که به شما کمک می‌کند مفاهیم کتاب را کشف کرده و بشناسید تا بتوانید بلندپروازی‌هایتان را در آرامش دنبال کنید، از مسیر زندگی لذت ببرید و تبدیل به همان فردی شوید که دوست دارید. 

به لطف تمرینات ساده و ابزارهایی که جنی چاماس در این کتاب در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توانید چالش‌های روزانۀ زندگی زنان بلندپرواز را درک کنید و:
• موانع درونی خود را بردارید و با کمال‌گرایی، سندرم ایمپاستر و اضطراب بیشتر آشنا شوید.
• اعتمادبه‌نفس و قاطعیت خود را باز یابید.
• به وضعیت ذهنی مناسبی برسید.
• تعادل را در زندگی خود پیدا کنید.

اگر از کتاب زنان برتر از ما خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

- خوب و بد کمال‌گرایی اثر فردریک فانژه روان‌درمانگر است. حتماً با صدای درونی خود آشنا هستید که به شما می‌گوید همیشه بهترین باشید، این یعنی شما کمال‌گرا هستید و کمال‌گرایی می‌تواند فرد را به شدت تحت فشار قرار دهد. بنابراین فردریک فانژه در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه جنبه‌های مثبت کمال‌گرایی را حفظ کنید و دچار کمال‌گرایی افراطی نشوید. 

مهربانی با خود اثر تیم دزموند متخصص و روان‌درمانگر ازدواج و خانواده است. او در این کتاب به معنای واژۀ مهربانی یا خودشفقتی پرداخته است و به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه باید با خودشان مهربان باشند تا بتوانند در زندگی به احساس رضایت و شادکامی برسند.

 کتاب جادوگران بازار نوین اثر جک د. شواگر متخصص معاملات آتی و صندوق‌های پوشش ریسک است. شواگر در این کتاب به گفت‌وگو با معامله‌گران برتر در زمینۀ معامله و مدیریت بازارهای سهام، ارز، کالا، طلا و صندوق‌‌های پوشش ریسک پرداخته است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی