جادوگران بازار نوین

(1)
نویسنده:

5,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3212

علاقه مندان به این کتاب
33

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جادوگران بازار نوین

انتشارات چالش منتشر کرد:
برنده شدن در بازار منوط به مهارت و انضباط است و ربطی به شانس ندارد. این کتاب حاصل مصاحبه با حرفه‌ای‌های بازار سرمایه می‌باشد. سرمایه‌گذاران موفق در این مصاحبه شانسی بودن موفقیت را به چالش کشیده‌اند. این جادوگران الگوهایی هستند که به ما می‌گویند برای موفقیت در بازار به چه چیزهایی نیاز داریم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب جادوگران بازار نوین اثر جک.د شواگر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب جادوگران بازار نوین از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب جادوگران بازار نوین از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب جادوگران بازار نوین:

کتاب جادوگران بازار نوین اولین بار در سال 1989 منتشر شد. این کتاب معروف‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین اثر جک. د شواگر است که در آن با بزرگ‌ترین معامله‌گران و مدیران برتر صندوق‌های پوشش ریسک سه دهه اخیر آمریکا مصاحبه کرده و وارد ذهن سوپراستارهای تجارت شده تا راز‌های موفقیت شگفت‌انگیز آنان را فاش کند.

واکنش‌های جهانی به کتاب جادوگران بازار نوین:

«هر کسی که می‌خواهد مدیرانی را برای پورتفولیوهای سازمانی یا حتی شخصی انتخاب کند حتماً باید کتاب جادوگران بازار نوین را بخواند.» - فیوچر اینداستری

«آیا معامله‌گران بزرگ متولد می‌شوند یا در راه صعود خود را به کشتن می‌دهند؟ جادوگران بازار نوین بینش‌های جالبی در این مورد ارائه می‌دهد.» - وال استریت ژورنال

چرا باید کتاب جادوگران بازار نوین را بخوانیم؟

جادوگران بازار نوین کتابی برای هر کسی است که می‌خواهد یک معامله‌گر مالی باشد. اگر به بازارهای مالی و ریسک علاقه‌مندید و یا حتی به تازگی می‌خواهید قدم به دنیای معاملات بگذارید حتماً کتاب جادوگران بازار نوین را بخوانید.

جملات درخشانی از کتاب جادوگران بازار نوین:

«من عقیده دارم: ۱- بازارها تصادفی نیستند. اگر تعداد دانشگاه‌هایی که روی نظریه‌ی بازار کارآمد بحث می‌کنند کال فاصله‌ی رفت و برگشت از زمین تا ماه را در بر بگیرد، من به آنها اهمیت نمی‌دهم، به این دلیل ساده که آنها در اشتباه هستند. ۲-بازارها تصادفی نیستند؛ زیرا روی رفتار انسان بنا شده‌اند و رفتار انسان، بخصوص رفتار جمعی، تصادفی نیست. تاکنون چنین نبوده و احتمالاً در آینده هم، چنین نخواهد بود. ۳- در بازارها هیچ جام مقدس یا راز بزرگی وجود ندارد، اما الگوهای زیادی وجود دارند که به سود منجر می‌شوند. ۴- میلیون‌ها راه و روش برای پول درآوردن در بازار وجود دارد. عجیب این است که پیدا کردن آنها خیلی سخت است. ۵- بازار همیشه در حال تغییر است، و همواره نیز چنین خواهد بود. ۶- راز موفقیت در بازار یافتن یک اندیکاتور خارق‌العاده یا تئوری پیچیده یا یک نظریۀ دقیق نیست؛ بلکه راز موفقیت هر کس درون خود فرد نهفته است. ۷- برای عملکرد بهتر در خرید و فروش (معامله) لازم است تا ترکیبی از استعداد و سخت‌کوشی سخت با هم توام شوند! همین ترکیب برای برتری در هر زمینه‌ای ضروری است.»

«اتمام نوشتن کتاب جادوگران بازار با ساخته‌شدن خانۀ من مصادف بود. شاید جایی در این کشور بزرگ کسی باشد که خانه‌ای بسازد و گمان کند که ارزش آن را دارد. اما به این کار شک دارم. هنگامی که مشغول مدیریت مالی ساخت خانه هستید، همواره می‌بینید این عبارت را خواهید گفت: «خوب این تنها 2000 دلار به هزینه‌ها اضافه می‌کند». همۀ این 2000 دلارها روی هم جمع می‌شوند، آن هم بدون در نظر گرفتن هزینه‌های بالاتر. یکی از خرج‌های اضافی ما یک استخر خانگی بود و برای خرید آن، حساب تجارت کالای خود را نقد کردم؛ در معنای واقعی کلمه! این صادقانه‌ترین کاری بود که می‌توانستم بکنم، تا دیگر به معاملۀ کالا نپردازم مگر اینکه زمانی برسد و پول کافی که بتوانم روی آن ریسک کنم، داشته باشم و از آن وقت به بعد زنجیره‌ای پایان‌ناپذیر از پیشبرد امکانات خانه‌ام پدید آمد. به‌علاوه، انجام یک کار تمام‌وقت و سخت و در عین حال نوشتن کتاب، کار طاقت‌فرسایی است. داد و ستد به انرژی نیاز دارد و احساس کردم برای بازاریابی انرژی، باید مدتی به دور از دغدغه و کشمکش زندگی کنم. خلاصۀ کلام اینکه نمی‌خواستم معامله کنم. یک روز بعد ازظهر وقتی نمودارها را مرور می‌کردم احساس کردم یقیناً پوند بریتانیا در شرف نابودی است.»

«جالب این‌جاست که می‌بینم چطور یک اشتباه معاملاتی منجر به تباه شدن دیگر معاملات می‌شود. کار از آنجا شروع شد که حریص شدم و به دنبال راهی آسان بودم که برخی از ضررهایم را با پیروی از تحلیل دیگری جبران کنم. این کار همچنین تخلف از عقیدۀ محکم من بود که می‌گوید در معامله، گول حرف دیگران را خوردن، احمقانه است. پس از انجام این اشتباهات، چند تا از نشانه‌های روشن بازار را که نشان می‌داد زمان مناسب برای نقد کردن معامله رسیده، نادیده گرفتم. در پایان اینکه، با تن داد، به تصمیم‌گیری معاملاتی فردی دیگر، روشی برای مدیریت ریسک نداشتم. بگذارید کاملاً روشن بگویم که نکته این نیست که من به توصیه‌های بد گوش داده بودم و پولم را از دست دادم، بلکه نکته اینجاست که بازار یک مجری قانونِ سخت است که بی‌رحمانه و بی‌تردید جریمه‌های سنگینی را بابت همۀ تخلفات می‌گیرد. خود من به خاطر ضررها مقصر بودم، نه هاروی (و حتی مقصر شیوۀ تحلیل امواج الیوت نیز نبود که بسیاری از معامله‌گران از آن بهره برده‌اند). ماه بعد خرید و فروش‌های با حجم کوچک داشتم و هنگامی که حسابم به نقطۀ سرتاسر (جایی که میزان سود زیان صفر است) رسیده بود، تصمیم گرفتم معامله کردن را رها کنم.»

تحلیلی بر کتاب جادوگران بازار نوین‌:

بازارهای مالی گسترۀ وسیعی از بازارهاست که در آن اوراق بهادار، کالا و... مبادله می‌گردد. بازارهای مالی شامل بازار کالاها، سهام، اوراق قرضه، فارکس و غیره می‌شود. بازارهای مالی در عملکرد درست و همچنین جذب سرمایه مورد نیاز اقتصاد، نقشی حیاتی ایفا می‌کنند. بازار بورس تنها یکی از بازارهای مالی است و بازار بورس اصلی جایی است که منتشرکنندگان تازۀ سهام، که به عنوان عرضه کنندگان اولیه نیز شناخته می‌شوند سهام خود را آن‌جا می‌فروشند. برای مبادله و معاملۀ موفق در این بازار، باید اطلاعات و تجربیات کافی داشته باشید. موفقیت در بازارهای مالی بیشتر به مهارت و انضباط بستگی دارد و شانس جای چندان زیادی در این میان ندارد.

در کتاب جادوگران بازار نوین چه می‌خوانیم؟

کتاب جادوگران بازار نوین یکی از کتاب‌های کلاسیک شواگر دربارۀ معاملات و بازارهای مالی است. شواگر در این کتاب به گفت‌وگو با معامله‌گران برتر در زمینۀ معامله و مدیریت بازارهای سهام، ارز، کالا، طلا و صندوق‌های پوشش ریسک پرداخته است. صندوق پوشش ریسک نوعی سرمایه‌گذاری است که می‌تواند سود زیادی داشته باشد ولی ریسک بالایی هم دارد و برای معامله در این صندوق باید از مهارت بالایی برخوردار باشید. در این مصاحبه‌های جذاب با ستاره‌های بازارهای مالی، شواگر سیستم و روانشناسی پشت دنیای تجارت در ابزارهای پیچیده‌ای مثل ارزها، گزینه‌های سهام، قراردادهای آتی کالا و حساب‌های صندوق‌های مشترک افراد، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ماشین‌های پول‌سازی تجارت‌های گروهی را به اختصار توضیح داده است. رمز موفقیت یکی از این معامله‌گرها تمرکز بر واکنش‌های بازار است، دیگری احتمالات ریاضی را محاسبه می‌کند و یکی دیگر بیشتر به سروصدای کف بازار بورس گوش می‌دهد. تمام این معامله‌گرهای موفق تحقیقات سخت، اعتمادبه‌نفس، یک برنامۀ خاص و شجاعت را جزو شاخص‌های کاهش ضرر و موفقیت می‌دانند. تنها برخی از آن‌ها معتقدند کارشان مثل قمار کردن است اما شواگر در کتاب جادوگران بازار نوین به طرز سرگرم‌کننده‌ای استدلال می‌کند که یک معامله‌گر موفق باید مثل یک بازیکن خوب پوکر عمل کند. شواگر در این کتاب با پرسیدن سؤالاتی که خوانندگان علاقه‌مند یا درگیر در بازارهای مالی دوست دارند از سوپراستارهای مالی و معاملاتی بپرسند این جادوگران مالی را تشویق کرده تا بینش‌شان در این باره را با خوانندگان به اشتراک بگذارند. کتاب جادوگران بازار نوین کتابی سرگرم‌کننده، آموزنده و ارزشمند است.

مطالعۀ کتاب جادوگران بازار نوین چه کمکی به کسب‌و‌کار شما می‌کند؟

جادوگران بازار نوین مصاحبه‌های جک شواگر با معامله‌گران برتری است که فرآیندهای تصمیم‌گیری را برجسته می‌کند. شاید شما نام این افراد را ندانید اما این افراد نخبگان تجاری هستند، گروهی منتخب از پولسازان فوق‌العاده موفق که قدرت معاملاتی‌شان تبدیل به یک افسانه شده است. تحلیل‌گر جک شواگر در این کتاب ۱۶ مصاحبه با برخی از موفق‌ترین معامله‌گران از جمله ریچارد دنیس (معروف به شاهزادۀ سکو)، پل تودور جونز و اِد سیکوتا انجام داده است. آن‌ها در همه چیز، از سهام و اوراق قرضه گرفته تا اختیار معامله و قراردادهای آتی کالا و سفته متخصص هستند و از همین طریق میلیون‌ها دلار - اغلب در عرض چند ساعت - سود می‌کنند. ارزش کتاب جادوگران بازار نوین به‌خاطر دسترسی منحصربه‌فرد آن به عملکرد ذهن این گروه ممتاز از معامله‌گران برتر است، جک شواگر در این کتاب جذاب و پرفروش بین‌المللی، با جادوگران بازار و این ستاره‌ها مصاحبه کرده و سؤالاتی را می‌پرسد که همۀ علاقه‌مندان به بازارهای مالی دوست دارند پاسخ آن‌ها را بدانند. پاسخ‌های صریح و گه‌گاه گیج‌کنندۀ این جادوگران موضوع اصلی کتاب جادوگران بازار نوین است.

فهرست مطالب کتاب جادوگران بازار نوین:

• بخش ۱: چشم‌انداز تجارت
• بخش۲: بزرگ‌ترین بازار جهان
• بخش ۳: بازار آتی - بازاری پر از تنوع
• بخش ۴: مدیران سرمایه و زمان‌سنج‌ها
• بخش ۵: بازیگران چند گانۀ بازار
• بخش ۶: ماشین پول‌سازی
• بخش 7: روان‌شناسی داد و ستد
• بخش ۸: زنگ خداحافظی
• ضمیمۀ اختیاری - درک مبانی بازارهای مالی

اگر از خواندن کتاب جادوگران بازار نوین لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

مصاحبه‌های نویسنده با معامله‌گران موفق مالی در سراسر بازارهای مالی نشان می‌دهد که رمز موفقیت این معامله‌‌گران چیست و چه چیزی یک معامله‌گر موفق را از دیگر معامله‌گرها متمایز می‌کند. معامله‌گرهای بسیار موفق، استراتژی‌های مالی پشت موفقیت‌های خارق‌العاده‌شان و همچنین تجربه‌های دردناک آموزنده‌شان که به‌خاطر بدترین زیان‌هایشان در بازار مالی آموخته‌اند را در کتاب جادوگران بازار نوین با شما به اشتراک گذاشته‌اند. در کل کتاب شواگر بینش و تجزیه‌وتحلیل ارزشمندی را ارائه می‌کند تا به دیدگاه مخاطبان کمک کند به نتایج کارآمدی برسند.

• شیوۀ گرگ (سیستم فروش خط مستقیم) اثر جردن بلفورت است. او در این کتاب یک راه حل شسته‌رفته برای به‌کار بردن سیستم خط مستقیم در کسب‌وکار ارائه کرده است. این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه چرخۀ فروش‌تان را کوتاه کنید، نرخ موفقیت در معامله را افزایش دهید، یک جریان ثابت بازگشت مشتری توسعه دهید و مشتریان وفادار خلق کنید.

• شرکت تک نفره اثر پاول جارویس است. این کتاب به بیش از 20 زبان زندۀ دنیا ترجمه شد. او در این کتاب یک رویکرد جدید و دلچسب را ارائه کرده و بر روی کوچک ماندن و اجتناب از رشد برای کسب‌وکارهایی در هر اندازه تمرکز کرده است.

• رازهای ذهن میلیونر اثر تی هارو اکر تاجر و سخنران انگیزشی است. او که خودش از مهاجران اروپایی است راز موفقیت خود را در این کتاب نوشته است و این کتاب سال‌ها در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشته است. او در این کتاب به شما از باورهای غلط در کسب ثروت می‌گوید و به شما نشان می‌دهد چطور با تغییر افکار خود می‌توانید به ثروت و موفقیت برسید.

• فریفته‌ی تصادف (نقش پنهان شانس در زندگی و بازار) اثر نسیم نیکلاس طالب نویسنده و تحلیل‌گر ریسک لبنانی-آمریکایی است که با نظریهٔ قوی سیاه به شهرت رسید. او معتقد است تصادف و شانس بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم بر زندگی و کار ما تأثیر می‌گذارد و ذهن ما تنها موفقیت‌ها را به‌خاطر می‌سپارد در صورتی‌که بسیاری از موفقیت‌ها تصادفی‌اند و موفقیت‌های کوچک نیز حاصل تلاش و سختکوشی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با بینش درست در معامله‌گری به موفقیت برسید.

• بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل نویسندهٔ آمریکایی است. او این کتاب را با الهام از پیشنهاد اندرو کارنگی نوشت و این کتاب هنوز هم مطرح‌ترین کنابِ این نویسنده است. ناپلئون هیل بیست و پنج سال از زندگی‌اش را صرف مصاحبه با پانصد میلیونر کرد تا در نهایت توانست فرمول موفقیتی بسازد که زندگی هر شخصی را دگرگون خواهد کرد. او نتیجهٔ تحقیقات و مصاحبه‌هایش را در همین کتاب منتشر کرد تا فلسفهٔ موفقیت را به علاقه‌مندان بیاموزد.

دربارۀ جک د. شواگر‌: متخصص معاملات آتی

کتاب جادوگران بازار نوین

جک د. شواگر متخصص شناخته شد‌ه‌ای در معاملات آتی و صندوق‌های پوشش ریسک و نویسندۀ‌ تعدادی کتاب مالی پرفروش است. شواگر مدرک کارشناسی را در سال 1970 از کالج بروکلین و مدرک کارشناسی ارشدش را در سال 1971 از دانشگاه براون در رشتۀ اقتصاد دریافت کرد. شوآگر یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد تحقیقات FundSeeder است. قبل از این شوآگر بین سال‌های 2001 تا 2010 یکی از شرکای گروه فورچون، یک شرکت مشاوره صندوق‌های پوشش ریسک مستقر در لندن بود. تجربه‌های پیشین او و همچنین 22 سال سابقۀ مدیریتش به عنوان متخصص در صنعت معاملات باعث شد تا کتاب‌هایش در این زمینه بسیار پرفروش و محبوب شود. آقای شواگر سخنران سمینارهای مختلف در طیفی از موضوعات تحلیلی است. موضوع سمینارهایش اغلب ویژگی‌های معامله‌گران بزرگ، اشتباهات سرمایه‌گذاری، پورتفولیوی صندوق‌های پوشش ریسک، حساب‌های مدیریت شده، تحلیل فنی و ارزیابی سیستم‌های معاملاتی است. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    من عاشق مصاحبه‌های جک با معامله‌گرهای مختلف شدم. سؤالات بسیار خوب و کلیدی ازشون پرسیده و در مورد معامله کردن به نکات ارزنده‌ای رسیده. من بعد از خوندن صدها کتاب معاملاتی، این کتاب رو بهترین کتاب در این زمینه می‌دونم چون بر اساس نظریه‌ها، باورها یا پیش‌بینی‌ها نوشته نشده.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    کتاب جادوگران بازار نوین تبدیل به مشوق من شد. نکتهٔ مهمی که از خوندن کتاب فهمیدم اینه که معامله‌گرهای بزرگ چطوری همیشه موفق بودن و از میون توصیه‌هاشون تونستم روش درست تجارت و معامله رو یاد بگیرم. به‌نظرم این کتاب آموزنده‌ترین کتاب در مورد تجارته.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    کتابی که همه سرمایه‌گذارها و معامله‌گرها باید بخونن، حتی اگر تازه می‌خواید وارد این عرصه بشید حتماً این کتاب رو بخونید. البته باید دقت کنید که این یه راهنمای گام‌به‌گام برای تجارت، معاملات آتی و فارکس و این چیزها نیست بلکه با خوندن این کتاب به درک عمیقی در مورد منطق پشت معاملات و تفکرات و دانش تجاری می‌رسید.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (5)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    اگر سرمایهٔ تجاری خیلی برایتان مهم باشد، محکوم به انجام تعدادی از اشتباهات مهلک می‌شوید. تعدادی از بهترین فرصت‌های تجاری را از دست می‌دهید زیرا معمولاً آنها با ریک بالایی توأم‌اند. با نخستین سیگنال‌های برگشت پیش از موقع، از معامله‌های خیلی خوب خارج می‌شوید بعد می‌بینید که بازار در جهت پیش‌بینی شده پیش می‌رود.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    موج الیوت تئوری پیچیده‌ای است که همهٔ رفتارهای بازار را به صورت بخشی از ساختار بزرگ امواج قیمت بیان می‌کند. هاروی معمولاً با من تماس می‌گیرد تا نظرم را دربارهٔ بازار جویا شود و در همین حال نمی‌تواند نظر خودش را هم به من بگوید.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    جالب این‌جاست که می‌بینم چطور یک اشتباه معاملاتی منجر به تباه شدن دیگر معاملات می‌شود. کار از آنجا شروع شد که حریص شدم و به دنبال راهی آسان بودم که برخی از ضررهایم را با پیروی از تحلیل دیگران جبران کنم. این کار همچنین تخلف از عقیدهٔ محکم من بود که می‌گوید در معامله، گول حرف دیگران را خوردن، احمقانه است.

  • 1
  • 2
عیدی