فرندز (دوستان‌ و ‌‌عاشقان)

(2)
نویسنده:

2,490,000ریال

2,241,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
7028

علاقه مندان به این کتاب
60

می‌خواهند کتاب را بخوانند
8

کسانی که پیشنهاد می کنند
15

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرندز

انتشارات میلکان منتشرکرد:
«سلام، اسم من متیو است، هرچند شاید مرا با اسم دیگری بشناسید. دوستانم متی صدایم می‌کنند. و احتمالاً تا حالا می‌بایست مُرده باشم!»
و این‌گونه زندگی‌نامه‌ی پرفرازونشیب هنرپیشه‌ی معروف ــ متیو پری ــ آغاز می‌شود؛ زندگی‌نامه‌ای که در آن ما را با خود به سفری از رؤیاهای دوران بچگی تا شهرت و اعتیاد و بهبودیِ پس از آن می‌بَرَد. متیوی پنج‌ساله قبل از اینکه مدام به بیمارستان برود یا در مراکز بازپروری بستری شود، به‌خاطر جدایی پدر و مادرش مدام بین مونترال کانادا و لس‌آنجلس در رفت‌و‌آمد بود. متیوی چهارده‌ساله ستاره‌ی تنیس کانادا بود. متیوی بیست‌وچهار‌ساله برای بازی در محبوب‌ترین سریال تاریخ به نام «فِرِندز» انتخاب شد.
در داستانی باورنکردنی که فقط خودش می‌تواند با آن طنز آشنا، صمیمی و دوست‌داشتنی‌اش آن را تعریف کند، از خانواده‌ای می‌گوید که بزرگش کردند، از میل و اشتیاقش برای شناخته‌شدن و شهرت، از حفره‌ی عمیقِ درونش که حتی با محقق‌شدن رؤیاهایش هم پُر نمی‌شد.
و از طرفی دیگر از آرامشی می‌گوید که در پاک‌بودن از اعتیاد یافته، و از حسِ همه‌جاحاضر بودنِ سریال فرندز. او خاطرات جالبی از هم‌بازیگرهایش در فرندز و سایر ستاره‌هایی تعریف می‌کند که در زندگی با آن‌ها هم‌مسیر بوده.
دوستان و عاشقان زندگی‌نامه‌ای فراموش‌نشدنی است که هم صمیمانه و هم آگاهی‌بخش است. به‌شدت صادقانه، تکان‌دهنده و بی‌نهایت خنده‌‌دار؛ کتابی که طرفداران فرندز سال‌ها منتظرش بودند.
متیو در این کتاب درباره‌ی اعتیادش صحبت می‌کند، از شش هزار جلسه‌ی ترک اعتیاد، از شصت‌و‌پنج بار سم‌زدایی و بازپروری، از هفت میلیون دلاری که برای پاک‌شدن خرج کرده. او از زندگی پر زرق‌وبرق و باشکوهِ ستاره‌بودن می‌گوید، از شهرتِ بی‌حدوحصر و بار مسئولیتی که با خود به همراه دارد و از فرازونشیب‌های زندگیِ پرپیچ‌وخم‌اش با بیانی صادقانه و‌ صمیمی و با طنازیِ مربوط به خودش که هوادارها به‌خوبی آن را می‌شناسند. کتاب با اینکه زندگی‌نامه است اما روند زمانی منظمی ندارد و متیو بارها و بارها به گذشته و حال می‌رود و گاهی حتی به سبْک جریال سیال ذهنی ما را وارد هزارتوی زندگی‌اش می‌کند.
کتاب دوستان و عاشقان کتاب آسانی نیست. کتابی نیست که لب ساحل برای آرامش و فرار از واقعیت بخوانید. کتابی است تیز و واقعی. کتابی است که از شما می‌خواهد به چیزهایی فکر کنید که گاهی ممکن است تلخ و دردناک باشند، ولی مانند دوست خوبی که تا همیشه همراه‌تان است، دستش را به سمت‌تان دراز می‌کند، دست‌تان را می‌گیرد و با خودش بالا می‌بَرَد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) اثر متیو پری

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) از آن خود کرده است:

• پرفروش‌ترین کتاب زندگینامۀ سال 2022 نیویورک تایمز
• نامزد دریافت جایزۀ بهترین زندگینامه به انتخاب کاربران گودریدز

معرفی کتاب فرندز (دوستان و عاشقان):

فرندز عنوان یک سریال کمدی (سیتکام) آمریکایی است که از 22 سپتامبر سال 1994 تا 6 می سال 2004 از شبکۀ اِن‌بی‌سی پخش می‌شد و در نهایت با ده فصل به پایان خود رسید. جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت له بلانک، متیو پری و دیوید شویمر در این سریال به ایفای نقش پرداختند. سریال فرندز داستان گروهی از دوستان 20 تا 30 ساله بود که در منهتن زندگی می‌کردند. پس از به‌اتمام رسیدن سریال مشخص شد که متیو پری که نقش «چَندلر بینگ» را در سریال برعهده داشت مدت‌ها با اعتیاد و پس از آن بیماری‌ای سخت دست‌وپنجه نرم می‌کرده است. او در کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) از بازی در سریال فرندز، شهرت، دیگر بازیگران سریال و اعتیادش می‌گوید و فاش کرد که به دلیل مشکلات اعتیادش، سه سال از زمان بازی در سریال فرندز بین فصل سوم و ششم را به‌درستی به‌خاطر نمی‌آورَد. او تنها در طول فصل نهم سریال مخدر مصرف نمی‌کرده و برای همان فصل هم نامزد دریافت جایزۀ بهترین بازیگر مرد شده بود.

واکنش‌های جهانی به کتاب فرندز (دوستان و عاشقان):

«ستارۀ محبوب سریال فرندز ما را به درون خاطراتش از صحنه‌های این سیتکام می‌برد و از دست‌وپنجه نرم کردن با اعتیادش می‌گوید.» -نیویورک تایمز

«کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) یک خاطرۀ دلخراش اما زیبا است.» -مجلۀ پیپل

«کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) یک کتاب دردناک اما خواندنی از خاطرات دوران تزلزل متیو پری است که نوشتن آن واقعاً شجاعت می‌خواهد. او با ما از اعتیاد، بیماری و تنهایی فلج‌کننده‌اش می‌گوید. متیو به نوعی در طول زندگی‌اش توانست درد خود را برای دیگران به کمدی‌ای شاد تبدیل کند اما او می‌گوید که این کار برایش چه هزینه‌ای داشته است. متیو برایمان از جهنم خود می‌گوید و در نهایت این کتاب سرشار از امید به آینده می‌شود. اگر می‌خواهید متیو پری را به‌درستی بشناسید، به شایعه‌ها گوش ندهید و این کتاب را بخوانید.» -مارتا کافمن، یکی از خالقان سریال کمدی فرندز

چرا باید کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) را بخوانیم؟

متیو پری در این کتاب صادقانه از رنج‌هایش، خوشی‌هایش و سخت‌ترین دوران زندگی‌اش گفته است. اگر به زندگینامۀ بازیگران علاقه دارید یا از طرفدارن سریال فرندز بوده‌اید، عاشق این کتاب می‌شوید.

جملات درخشانی از کتاب فرندز (دوستان و عاشقان):

«دارم این کتاب را در خانه‌ای اجاره‌ای با چشم‌اندازی از اقیانوس آرام می‌نویسم. (خانه‌ی اصلی‌ام انتهای همین خیابان دارد بازسازی می‌شود... می‌گویند شش ماه طول خواهد کشید؛ برای همین خودم تخمین زدم نزدیکی‌های یک سال طول بکشد.) یک جفت بازِ دم‌سرخ، زیر پای من در ژرف‌دره‌ای که پالیسیدز را به آب متصل می‌کند، در حال پرواز‌کردن‌اند. روز بهاری زیبایی در لس‌آنجلس است. امروز صبح مشغول آویزان‌کردن تابلوهای نقاشی به اتاقم بودم (یا بهتر است بگویم داده بودم کسی آویزانشان کند... من خیلی آدم اهل فنی نیستم). همین چند سال اخیر واقعاً به هنر علاقه‌مند شده‌ام و اگر به اندازه‌ی کافی دقیق نگاه کنید، یکی دو اثر از بنکسی خواهید یافت. همچنین دارم روی نسخه‌ی پیش‌نویس دوم فیلم‌نامه‌ای کار می‌کنم. در لیوانم نوشابه‌ی رژیمی خنک و در جیبم بسته‌ی کامل سیگار مارلبورو است. گاهی اوقات، همین چیزها بس است، گاهی اوقات. مدام برمی‌گردم به این حقیقت اجتناب‌ناپذیر: من زنده هستم. با توجه به اتفاقاتی که افتاد، این سه واژه معجزه‌وارترین واژه‌هایی است که می‌توانید تصور کنید.»

«بیشتر اوقات، این افکار دردناک دائمی همراهم است: من کافی نیستم، مهم نیستم، زیادی محتاج محبتم. این افکار ناراحتم می‌کنند. به عشق نیاز دارم؛ اما به آن اعتماد ندارم. اگر نقشم را رها کنم، چندلرِ درونم را بی‌خیال شوم، و خودِ واقعی‌ام را نشانتان دهم، ممکن است من را ببینید؛ اما بدتر از آن، ممکن است من را ببینید و بگذارید بروید و من نمی‌توانم این را تحمل کنم. من را می‌کُشد. دیگر نمی‌توانم. من را تبدیل می‌کند به‌ذره‌ای غبار و محوم می‌کند. برای همین، من قبل از شما می‌گذارم و می‌روم. در ذهنم مشکلی از شما می‌سازم و بعد باورش می‌کنم. بعد می‌گذارم و می‌روم. اما نمی‌شود که همه‌شان ایراد و مشکلی داشته باشند، متسو. اینجا مخرج مشترک کدام است؟ حالا هم این زخم‌ها را روی شکمم دارم. این روابط عاشقانه‌ی شکست‌خورده را در گذشته‌ام دارم، ترک‌کردن ریچل. (نه، نه اون ریچل، ریچل واقعی، دوست‌دختر رؤیایی سابقم، ریچل). این افکار، وقتی ساعت چهار صبح، در آپارتمانم با چشم‌انداز پالیسیدز اقیانوس آرام که بیدار در تخت دراز کشیده‌ام، به سراغم می‌آیند. پنجاه‌ودوسالم است. دیگر آن‌قدرها بامزه نیست.»

«همیشه احساس رهاشدگی کرده‌ام. آن‌قدر زیاد که همیشه وقتی هواپیمایی از بالای خانه‌مان در اتاوا رد می‌شد، از مادربزرگم می‌پرسیدم: «مادرم توی اون هواپیمائه؟» چون همیشه نگران بودم که نکند درست مثل پدرم، ناپدید شود (که هرگز نشد). مادرم زیباست؛ ستارۀ هر اتاقی بود که واردش می‌شد و قطعاً دلیل بامزه بودنم اوست. مدام داشتم پدرم را از دست می‌دادم؛ مدام من را دم مرز پیاده می‌کردند. غرش رودخانۀ نیاگارا تا ابد در گوشم بود و حتی یک دوز فنوباربیتول هم نمی‌توانست خفه‌اش کند. مادربزرگم نازم می‌کرد، برایم بطری نوشابۀ رژیمی باز می‌کرد، آن طعم محو رازیانه و اندکی شیرین‌بیان جوانه‌های چشایی‌ام را با فقدان پر می‌کرد. پدر واقعی‌ام هم هر یکشنبه زنگ می‌زد که این خوب بود. بعد از اتمام دوره‌اش با سرندیپیتی سینگرز، مهارت‌های اجرایش را تبدیل به بازیگری کرد، ابتدا در نیویورک، سپس در هالیوود. گرچه او از آن آدم‌هایی بود که به آن‌ها معمولاً می‌گفتند «مرد سفر»، داشت تقریباً پیوسته کار می‌کرد و در نهایت چهرۀ تبلیغاتی برند اولد اسپایس شد. چهره‌اش را بیشتر از اینکه در واقعیت ببینم، اغلب در تلویزیون یا مجله می‌دیدم.»

تحلیلی بر کتاب فرندز (دوستان و عاشقان)‌:

«سلام، نام من متیو است ولی ممکن است مرا با نام دیگری بشناسید. دوستانم به من می‌گویند متی و من باید مرده باشم.» و با این دیالوگ داستان جذاب بازیگر تحسین شدۀ سریال فرندز آغاز می‌شود و او ما را به زندگی‌اش می‌کشاند. متیو پری خاطرات خودش را با تجربۀ هولناکی شروع می‌کند؛ لحظه‌ای که در 49 سالگی تا دم مرگ رفت و برگشت چون در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر دستگاه گوارش و معده‌اش سوراخ شده بود و دو هفته در کما بود و پنج ماه در بیمارستان بستری شد. او از دوران کودکی خود شروع می‌کند تا به شهرت و اعتیاد و دوران بهبودی‌اش می‌رسد. متیو پری در این کتاب از خانوادۀ متلاشی‌اش می‌گوید که در نهایت او را به حال خود رها کردند. او از میل رسیدن به شهرت و خلأ درونش می‌گوید که حتی رسیدن به بزرگ‌ترین رؤیاهایش نیز نتوانست آن را پُر کند. او با جزئيات فراوان از به شهرت رسیدن سریال فرندز می‌گوید و داستان آشنایی با دیگر بازیگران سریال و سایر ستاره‌هایی که در طول راه با آن‌ها ملاقات کرده را تعریف می‌کند. متیو پری با لحنی صمیمی و با آگاهی تمام، نبرد مادام‌العمر خود با اعتیاد را در کتاب فرندز به تصویر کشیده است. تنها متیو پری است که می‌تواند داستان‌ زندگی‌اش و رنج‌هایش را چنین خارق‌العاده، از صمیم قلب و با چاشنی طنز تعریف کند.

در کتاب فرندز چه می‌خوانیم؟

چرا یک جوان 24 سالۀ افسرده که ناگهان شانس به او روی آورده و توانسته در بهترین سیتکام قرن بازی کند و دستمزدی 22 هزار دلاری داشته باشد درگیر اعتیاد می‌شود؟ متیو پری در سال 1997 دچار سانحه شد و با یک جت اسکی تصادف کرد و به وایکودین معتاد شد و مجبور شد اواخر همان سال به یک برنامۀ بازپروری 28 روزه بپیوندد. وزن او در این مدت دائم کم و زیاد می‌شد و دوباره در فوریه سال 2001 به دلیل اعتیاد به دارو و الکل در مرکز توانبخشی بستری شد. پس از آن‌که از مرکز توانبخشی خارج شد دوباره به سراغ بازیگری رفت و موقع فیلمبرداری فیلم جدیدش در تگزاس به دلیل درد شدید معده در بیمارستان بستری شد. خیلی سال پیش از این، متیوی پنج ساله که بین والدین جدا‌شده‌اش گیر افتاده بود، مجبور بود دائماً از مونترال به لس آنجلس برود. او در چهارده سالگی ستارۀ تنیسِ کانادا بود و در بیست‌وچهار سالگی توانست نقشی در سریال فرندز به دست بیاورد. او در کتاب خاطراتش می‌گوید که دیگر نمی‌خواهد به‌سمت اعتیاد برود، او دلش می‌خواهد خانواده‌ای داشته باشد و فیلنامه‌ بنویسد. او مدت‌ها زیر ذره‌بین خبرنگارها بود و همه می‌خواستند بدانند حالش چطور است. او سال‌ها با بیماری و اعتیاد سروکله می‌زد و سعی داشت آن را مخفی نگه دارد. در کتاب فرندز برای اولین بار از زبان میتو پری می‌خوانید که زندگی کردن با اعتیاد و زنده‌ماندن بعد از آن چگونه است.

 

فهرست مطالب کتاب فرندز (دوستان و عاشقان)

• پیشگفتار
• دیباچه
• فصل اول: چشم‌انداز
• میان‌پرده: نیویورک
• فصل دوم: نسل سوختۀ بعدی
• میان‌پرده: مت‌من
• فصل سوم: کوله‌بار عاطفی
• میان‌پرده: مُرده
• فصل چهارم: انگار قبلاً هم اینجا بودم
• میان‌پرده: بزرگ‌نمایی
• فصل پنجم: بدون دیوار چهارم
• پیش‌پرده: حفره‌ها
• فصل ششم: بروس ویلیس
• میان‌پرده: قمردرعقرب
• فصل هفتم: مزایای دوستان
• میان‌پرده: جیب‌ها
• فصل هشتم: سیروسلوک
• میان‌پرده: اردوگاه تروما
• فصل نهم: نفر سوم مزاحم نیست، نفر سوم همه‌چیز را نابود می‌کند
• میان‌پرده: خشونت در هالیوود
• فصل دهم: آن چیز وحشتناک بزرگ
• میان‌پرده: بخش استعمال دخانیات
• فصل یازدهم: بتمن
• سپاسگزاری
• تصاویر 
• یادداشت‌ها

اگر از خواندن کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کتاب فرندز (دوستان و عاشقان) بی‌اغراق یکی از افشاگرترین کتاب‌هایی است که یک بازیگر تا امروز دربارۀ خودش نوشته است. مردی که ساعت‌ها میلیون‌ها نفر را غرق خنده کرده بود، در این کتاب می‌گوید که خود آن روزها گرفتار اعتیاد بوده است. او این کتاب را با هدف هشدار دادن به دیگران دربارۀ اعتیاد و عواقب آن نوشت و از دلخراش‌ترین تجربیات و دردهایش پرده برداشته است. بنابراین اگر از خواندن این زندگینامه لذت بردید و دوست دارید زندگینامۀ بازیگران دیگر را نیز مطالعه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

الویس پریسلی (زندگی در تنهایی) اثر ری کانلی است. الویس پریسلی یکی از چهره‌های شاخص موسیقی آمریکا است و به «سلطان راک اند رول» مشهور است. شاید تصورش سخت باشد پسری که در درس موسیقی دبیرستانش مردود شد روزی به سلطان موسیقی و بت جوانان کشورش بدل شود. اگر برایتان جالب است که در مورد داستان زندگی الویس و موفقیت‌ها و شکست‌هایش بیشتر بدانید می‌توانید این کتاب را بخوانید. 

چراغ سبزها اثر متیو مک کانهی بازیگر مشهور آمریکایی و برندۀ جایزۀ اسکار است. این زندگینامه مملو از داستان‌های جالب و جملات حکیمانه و درس‌هایی از زندگی سخت و پر از چالش متو مک کانهی است که در سال 2002 به عنوان یکی از بهترین زندگینامه‌های سال آمازون، گاردین و نیورک تایمز انتخاب شد.

آدری هپبورن یک روح زیبا (زندگی مادرم) را پسر بزرگ این ستارۀ بی‌بدیل عصر طلایی هالیوود نوشته است. شان هپبورن فرر در این کتاب داستان زندگی آدری هپبورن، ستارۀ سرشناس سینمای آمریکا را روایت کرده که به‌رغم اصرار دوستان و همکارانش هیچ‌گاه زندگینامه‌اش را ننوشت. اما پسرش، در این کتاب از زندگی تأثیرگذار و روحیات ویژۀ مادری صحبت کرده است که در نهایت سرطان جانش را گرفت.

خاطرات باب دیلن، زندگینامۀ باب دیلن، برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین ترانه‌سرا و خوانندۀ نیم قرن اخیر آمریکا است. شعر و ترانه‌های او تبدیل به بخش جدانشدنی تاریخ و فرهنگ آمریکا شده‌اند و به او القابی چون «صدای نسل‌ها» داده‌اند. باب دیلن به دلیل دستاوردها و تاثیر مهمش در شعر و ادبیات آمریکا، در سال 2016 برندۀ جایزۀ نوبل شد.

شور زندگی اثر ایروینگ استون نویسندۀ آمریکایی است که عمدتاً برای نوشتن زندگی‌نامه‌های هنرمندان، سیاستمداران و روشنفکران مشهور جهان به شهرت رسید. شور زندگی داستان پرماجرای زندگی ونسان ون‌گوگ نقاش و هنرمند مشهور جهان است. این مجموعه عمدتاً بر اساس نامه‌های بین ون‌گوگ و برادر کوچک‌ترش تئو که فروشندۀ آثار هنری بود نوشته شده است.

دربارۀ متیو پری‌: بازیگر

فرندز

متیو لنگفورد پری در سال 1969 در ماساچوست به دنیا آمد. او بازیگر، کمدین و تهیه‌کنندۀ آمریکایی - کانادایی است که با ایفای نقش چندلر بینگ در سیتکام کمدی فرندز به شهرت رسید. مادرش یک روزنامه‌نگار کانادایی و پدرش بازیگر بود. پدر و مادرش قبل از اولین سال تولد متیو از هم جدا شدند و مادرش با کیت موریسون روزنامه‌نگار کانادایی ازدواج کرد. متیو نزد مادرش در انتاریو بزرگ شد و همکلاسی جاستین ترودو نخست‌وزیر فعلی کانادا بود. در دوران نوجوانی شدیداً به تنیس علاقه‌مند شد و توانست به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کند. زمانی که 15 ساله شد به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد تا بازیگری را دنبال کند. او به کالج بالکی در شرمن اوکس رفت و در سال 1987 فارغ‌التحصیل شد. او پس از فارغ‌التحصیلی در چندین سریال تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی به ایفای نقش پرداخت. متیو تلاش کرد تا برای ایفای نقش در سریال «شش تا از یکی» پذیرفته شود که بعدها با نام فرندز پخش شد ولی به دلیل بازی در سریالی دیگر، در ابتدا درخواست او را نپذیرفتند اما او دست از تلاش برنداشت و در نهایت توانست نقش چندلر لینگ را به چنگ آورد. پری در آن زمان 24 سال داشت و جوانترین بازیگر اصلی این سریال بود. سریال فرندز موفقیت چشمگیری به ‌دست آورد و تمام بازیگرانش از جمله متیو پری به شهرت بین‌المللی رسیدند. متیو و دیگر بازیگران این سریال تا سال 2002 برای هر قسمت سریال یک میلیون دلار دریافت می‌کردند. متیو پری و مت له بلانک برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزۀ اِمی شدند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سیده مریم قادری
    • پاسخ به نظر

    فارغ از جوگیرشدن به خاطر مرگ پِری، صادقانه بگم کتاب خوبی بود. دردناک اما ارزشمند. در دنیایی که الحاد تبلیغ میشه، متیو از خدا می گفت و بابت کارهای گذشته اش، پشیمان بود.

    • تصویر کاربر

      • فرهاد سمیعی
      • پاسخ به نظر

      در دنیا الحاد تبلیغ نمیشه تفکر انتقادی و مبارزه با جزم اندیشی و خرافات تبلیغ میشه، این که کورکورانه تقلید نکنیم و برای هر چیزی استدلال عقلی و علمی بیاریم که اینها همه نیاز یک انسان مدرن است.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    من عاشق سریال فرندز بودم و حالا متیو پری واقعا قشنگ از احساسش حین فیلمبرداری و زندگیش توی این کتاب صحبت کرده.

بریده ای از کتاب (5)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سلوا شهابی
    • 0

    مرد نوشیدنی به دست می گیرد،نوشیدنی باقی ماجرا را به دست می گیرد. زندگی این همه اتفاق داشت که ازشان جا مانده بودم. تو تمام آن چیزی هستی که هیچ وقت نمی دونستم همیشه می خواستمش.

  • تصویر کاربر

    • سلوا شهابی
    • 0

    در تاریکی کورسوی نوری هست...فقط باید به اندازه ی کافی دنبالش بگردید.

  • تصویر کاربر

    • سلوا شهابی
    • 0

    نمی توانم تصمیم بگیرم از آدم ها خوشم می آید یا نه. آدم ها نیازهایی دارند، دروغ می گویند، خیانت می کنند،دزدی می کنند،یا بدتردوست دارند راجع به خودشان حرف بزنند.

  • 1
  • 2
عیدی