30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان

13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان

(0)
نویسنده:

2,190,000ریال

1,971,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
392

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان

انتشارات بهار سبز منتشر کرد:
آیا تا به حال دیده اید که زنی وارد اتاق شود و تعجب کرده باشید از اینکه چقدر راحت است و حضورش چگونه اعتماد به نفس را بازتاب می دهد؟
آیا تا به حال با عزت نفس خودتان کشمکش داشته اید یا اینکه چگونه دقیقاً همین طور که هستید، خودتان را دوست داشته باشید؟
با 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان فراتر از ترس ها و شک هایتان بروید. این کتاب ابزارها و دانش ارزشمند برای هر زنی دارد که به دنبال چشم اندازی سالم و متعادل است.
در این کتاب کشف می کنید:
-ده دلیل برای اینکه چرا عزت نفس پایینی دارید؛
-چگونه روش نگاهتان را به خودتان تغییر دهید بدون اینکه احساس کنید حقیقت را نادیده می گیرید؛
-عزت نفس بیش از حد چگونه می تواند به خودتان و دیگران صدمه بزند؛
-چرا نباید هر فکری می کنید را باور کنید و چگونه باید تفکر اشتباه را به چالش کشید؛
-چگونه خود واقعی تان را بپذیرید تا بدون اینکه مجبور باشید به ایده آل ها چنگ بزنید یا به گذشته بچسبید، عزت نفستان را برگردانید؛
-روان شناسی مثبت گرا چیست و چگونه می توانید آن را به کار بگیرید تا حس سالمی نسبت به خودتان داشته باشید؛
-چگونه منتقد درونی تان را خلع سلاح کنید تا بتوانید خود را از گفت وگوی درونی منفی رها کنید؛
-تفاوت بین عزت نفس و اعتماد به نفس چیست و اعتماد به نفس چگونه می تواند بر عزت نفس اثر بگذارد؛
-چگونه بدون زیاده روی، اعتماد به نفستان را بالا ببرید؛
-چه چیز مانع رسیدن شما به ظرفیت کاملتان میشود؛
-چگونه ادامه دهید و عزت نفستان را حفظ کنید، حتی وقتی به هم ریخته اید؛
-شش باور خطا که باید تغییر دهید تا بتوانید به آرامش درونی دست یابید واز خودتان مطمئن باشید؛
-و بسیاری مطالب دیگر
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان اثر سارانا رین

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان:

کتاب ۱۳ گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان اثر سارانا رین در سال 2022 منتشر شد. سارانا رین در این کتاب به زنان نشان می‌دهد چطور می‌توانند عزت‌نفس از دست‌رفتۀ خود را بازیابند و از ترس‌ها و تردیدهای خود فراتر بروند. او در این کتاب جامع به شما نشان می‌دهد که چگونه ارزش خود را بازیابی کنید و به خودِ واقعی‌تان احترام بگذارید و عزت‌نفس خود را افزایش دهید.

چرا باید کتاب ۱۳ گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان را بخوانیم؟

اگر صداهای درون ذهن‌تان دائم به شما می‌گویند که به قدر کافی خوب نیستید، وقت آن است که عزت‌نفس خود را بهبود ببخشید. سارانا رین با ابزار قدرتمند و دانش خود به هر زنی یاد می‌دهد که چطور دیدگاهی سالم و متعادل نسبت به خود داشته‌ باشند. حتی اگر احساس می‌کنید که ناامنی‌های شما عمیقاً ریشه در تجربیات دوران کودکی‌تان دارد نگران نباشید، مطمئن باشید با کمک این کتاب می‌توانید از رویدادهای آسیب‌زننده خلاص شوید و عزت‌نفس‌تان را بهبود ببخشید.

جملات درخشانی از کتاب ۱۳ گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان:

«عِزت‌نفس یا خودارزشی یا احترام‌به‌خود، چیزی است که همه‌ی ما به آن نیاز داریم تا به‌ما کمک کند بر چالش‌هایی که زندگی در مسیرمان قرار می‌دهد، پیروز شویم. و مانند یک ابزار سرّی در جعبه‌ی مهارت‌های زندگی ماست – ابزاری که به ما کمک می‌کند راهی برای راحت بودن در درون خودمان، کنار دیگران و در دنیا بیابیم. اما شاید این مسئله‌ای باشد که افراد زیادی اصلاً به آن توجه و زیاد به آن فکر نمی‌کنند. این امر مایه‌ی شرمساری است چون وقتی بیشتر درباره‌ی عزت‌نفستان بدانید -که چیست و چرا اینقدر برای کمک به ما برای داشتن زندگی شاد و معنادار مهم است- آنگاه شما هم متوجه می‌شوید این چیزی است که می‌توانید و باید بر روی آن کار کنید. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه احساسات یا عزتِ‌نفس خود را تقویت کنید یا اگر در خطر اعتماد‌به‌نفس بیش از حد هستید، یکی، دو پله آن را کم کنید. فقط شمایید که میزان دقیق عزتِ‌نفس مناسب و مفیدِ مورد نیاز خود را می‌دانید. البته، احتمالاً متوجه می‌شوید که با بالا رفتن سن و افزایش تجربه، این میزان نیز تغییر می‌کند. به همین دلیل است که در این کتاب درباره‌ی سطح «بهینه» صحبت می‌کنیم: نه خیلی‌زیاد، نه خیلی‌کم، بلکه مقدار لازم عزتِ‌نفس تا با خودتان و وقتی در کنار دیگران هستید و با آن‌ها تعامل دارید، بیشتر احساس راحتی کنید.»

«در حلقه‌های فکری، عبارت عزتِ‌نفس نخستین‌بار توسط یک فیلسوف اسکاتلندی بسیار محترم و متفکری روشن‌ضمیر، به‌نام دیوید هیوم به‌کار برده شد که در دهه‌ی 1770 زندگی می‌کرد. او نخستین «متفکر» دانشگاهی بود که اهمیت ارزش دادن و فکر کردن به‌خود را شناسایی کرد. او گفت که علت اهمیت زیاد این مسئله این است که افراد دارای عزتِ‌نفس خوب، احتمال خیلی بیشتری برای رسیدن به‌ظرفیت کامل خود دارند. او گفت که حتی بهتر از آن، احتمال بیشتری وجود دارد که آن‌ها بخواهند کارهای خوب انجام بدهند: نه فقط برای خودشان، بلکه حتی برای دیگران. ایده‌های هیوم، افراد را تقسیم‌بندی می‌کرد. چون او هم استدلال می‌کرد که هیچ «خودِ» ثابتی وجود ندارد که در طول زندگی‌مان بدون تغییر باقی بماند. او مطمئن بود که افراد می‌توانند در طول زندگی‌شان تغییر کنند و تغییر می‌‌کنند. شنیدن این مسئله برای شما خیلی مهم است چون بدین معناست که افرادی که عزتِ‌نفس پایینی دارند می‌توانند روش تغییر آن را بیاموزند و به‌سطح بالاتری از عزتِ‌نفس دست یابند. همین‌طور آن‌هایی که عزتِ‌نفس خیلی زیادی دارند (بله، می‌توانید مقدار خیلی زیادی از یک چیز خوب داشته باشید که بعداً‌ به این مسئله می‌پردازیم) می‌توانند یاد بگیرند آن را متعادل کرده و به‌سطح بهینه‌ای از عزتِ‌نفس بروند.»

«حدود 100 سال دیگر طول کشید تا عزت‌ِ‌نفس جایگاه خود را به‌عنوان یک حوزه‌ی متمایز از مطالعات روان‌شناختی به‌دست آورد. در این زمان، یک روان‌شناس و انسان‌شناس به نام ویلیام جیمز که در اواخر دهه‌ی 1800 کار می‌کرد، دو جنبه‌ی متمایز از خود را شناسایی کرد. او این‌ها را «خودِ من» و «خودِ مرا» نامید. او گفت که «خودِ من» در معرض تجربه‌هایش قرار دارد و از سه تمایز دیگر تشکیل شده که «خودِ اجتماعی»، «خودِ مادی» و «خودِ معنوی» هستند. اما «خودِ مرا»، هدفِ تجربه است. پس می‌توانید اینگونه در نظر بگیرید که «مرا»، احساس درماندگی می‌کند، کیستیِ واقعی شماست، و کسی است که به‌افراد زیادی نشانش نمی‌دهید. واژه‌ی «خود»، از انگلیسی قدیمی به‌معنای «خودِ فرد» می‌آید. از «خود»های اجتماعی، مادی و معنوی که جیمز درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کند، «خودِ اجتماعی»، ارتباط خیلی نزدیکی با مفهوم عزت‌ِ‌نفس امروز ما دارد. و این به خودی خود چیز دیگری را به ما می‌گوید که بسیار مهم است. سطح عزتِ‌نفس ما می‌تواند «نتیجه‌ی» تعاملات اجتماعی ما باشد. به‌تنهایی وجود ندارد تا ما را به این ایده برگرداند که آنچه برایتان اتفاق می‌افتد ـ و اکنون می‌توانیم اضافه کنیم: رفتاری که دیگران با شما دارند ـ سطح آغازین عزتِ‌نفس شما را تعیین می‌کنند.»

عزت‌نفس چیست؟

وقتی از عزتِ‌نفس می‌گوییم، واقعاً دربارۀ چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ چطور تعیین می‌کنیم که چه کسی عزت‌نفس دارد‌ و چه کسی ندارد؟ آیا می‌توان آن را اندازه گرفت؟ عزت‌نفس نحوۀ ارزش‌گذاری و درک ما از خود است و در واقع بر اساس عقاید و باورهای خودمان تغییر می‌کند و ممکن است تغییر دادن آن بسیار دشوار باشد. عزت‌نفس مثل یک صدای درونی عمل می‌کند و اگر عزت‌نفس پایینی داشته باشید همیشه این صداها را درون سر خود می‌شنوید که می‌گوید: «تو به اندازۀ کافی خوب نیستی»، «تو لیاقت چیزهای خوب را نداری»،‌ «تو هرگز کافی نخواهی بود».

عزت‌‌نفس‌ِ شما می‌تواند بر عوامل زیر تأثیر بگذارد:
• دوست داشتن و ارزش‌ قائل‌شدن برای خودتان
• تصمیم‌گیری، ارزیابی و اثبات خودتان
• شناسائي نقاط قوت
• اعتماد‌به‌نفس برای امتحان کردن چالش‌های جدید یا دشوار
• مهربانی با خود
• سرزنش کردن خودتان بابت اشتباهات گذشته
• باور خودتان به این‌که لایق خوشبختی هستید

کسانی که عزت‌نفس کافی داشته باشند می‌توانند به راحتی از موارد بالا گذر کنند، آن‌ها به‌قدر کافی برای خودشان ارزش قائل هستند و هیچ‌گاه خود را دست کم نمی‌گیرند. 

در کتاب ۱۳ گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان چه می‌خوانیم؟ 

آیا تا به‌حال کسی از شما پرسیده که عِزت‌نفس‌تان چطور است؟ شرط می‌بندم که پاسختان این است: «نه! هرگز هیچ‌کس چیزی در این‌باره نپرسیده است.» والدین، معلم‌ها، خانواده، دوستان و اطرافیان شاید به چیزهایی مثل بلندپروازی، اهداف، احترام‌به‌خود، انگیزه و نیروی محرکه اشاره کرده باشند، اما تاکنون هیچ‌کس کنار شما ننشسته تا عِزت‌نفس و احساس واقعی‌تان را دربارۀ خودتان و داستان زندگی‌تان بررسی کند؟ بیایید از بقیه بگذریم، آخرین بار کِی احساس ارزشمندی و عزت نفس داشتید؟ آیا تابه‌حال مکث کرده‌اید از خودتان بپرسید «واقعاً‌چه حسی دربارۀ خودم دارم؟» واقعاً عجیب نیست که هیچکس دربارۀ چنین مسئلۀ مهمی که تمام تصمیم‌ماتمان را در زندگی شکل می‌دهد هیچ صحبتی نمی‌کند؟ از انتخاب شریک زندگی گرفته تا شغلی که برمی‌گزینیم، از کوچک‌ترین اقدامات تا تصمیمات بزرگ و متحول‌کنندۀ زندگی... همگی از دو کلمۀ کوچک ناشی می‌شوند: عزتِ نفس!

بنابراین سارانا رین در کتاب 13 گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان 10 دلیل احتمالی پایین بودن عزت‌نفس را بررسی می‌کند و به شما کمک می‌کند ریشۀ آن را بیابید و بدانید به چه تغییراتی در زندگی نیاز دارید. او به شما نشان می‌دهد چطور نگرش خود را تغییر دهید و چرا نباید هر چیزی را که به آن فکر می‌کنید باور کنید و چگونه می‌توانید تفکرات «اشتباه» خود را به چالش بکشید. او معتقد است شما تنها باید یاد بگیرید خودِ واقعی‌تان را در آغوش بکشید و منتقد درونی‌تان را خلع‌سلاح کنید تا بتوانید خود را از خودگویی منفی رها کنید. در این کتاب با موارد زیر آشنا خواهید شد:

• تفاوت عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس و این‌که چگونه دومی می‌تواند بر اولی تأثیر بگذارد؛
• افزایش اعتماد‌به‌نفس بدون افراط کردن؛
• چه چیزی شما را از دستیابی به پتانسیل کامل‌تان باز می‌دارد؛
• حفظ عزت‌نفس؛
• ۶ باور غلط که باید آن‌ها را تغییر بدهید تا بتوانید به آرامش درونی برسید.

اگر از خواندن کتاب  ۱۳ گام برای داشتن عزت نفس بهینه در زنان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• جرأت داشته باش اثر فردریک فانژه روان‌درمانگر فرانسوی است. او با استفاده از تجربیاتش به عنوان روان‌درمانگر و مشاهدۀ مراجعینش توانسته است در این کتاب به مخاطبان راه‌حل‌های کاربردی و متنوعی ارائه دهد تا بتوانند بر کمبود اعتماد به نفس غلبه کنند و اعتماد به نفس‌شان را دوباره به دست بیاورند.

• زنان برتر از ما اثر جنی چاماس نویسندۀ فرانسوی است. این نویسنده در کتاب از زبان بلندپروازی صحبت می‌کند که در برهه‌ای از زندگی مجبور شده‌اند شغل و خواسته‌هایشان را به نفع زندگی شخصی کنار بگذارند، زنانی که دوست دارند هم در زندگی شخصی و هم کاری به موفقیت برسند اما نمی‌توانند بین آن دو تعادل برقرار کنند. او در این کتاب به علاقه‌مندان نشان می‌دهد که زنان بلندپرواز چگونه فکر می‌کنند و چگونه می‌توانند در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان به تعادل برسند.

• شجاعت در برهوت اثر برنه براون متخصص علوم اجتماعی است. او در این کتاب در مورد تجربیاتی صحبت می‌کند که می‌توانند به زندگی ما معنا ببخشند. او در این کتاب یک فرآیند چهار مرحله‌ای را به شما معرفی می‌کند که زندگی و باورهایتان را دگرگون خواهد کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی