رازخدمتکار

(0)

2,390,000ریال

1,912,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1320

علاقه مندان به این کتاب
24

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رازخدمتکار

نشر کوله‌پشتی منتشر کرد:
پیدا کردن کارفرمایی که خیلی از گذشته‌ام نپرسد اصلاً آسان نیست؛ به‌همین دلیل، ممنون شانسم هستم که گاریک‌ها به‌طور معجزه‌آسایی شغلی به من می‌دهند. کار نظافت پنت‌هاوس خیره‌کننده‌شان که چشم‌انداز شهر را دارد و آماده کردن غذاهای شیک‌وپیک در آشپزخانهٔ پرزرق‌وبرقشان. می‌توانم مدتی اینجا کار کنم و تا به‌دست‌ آوردن چیزی که می‌خواهم ساکت بمانم. این کار تقریباً عالی است، اما هنوز خانم گاریک را ندیده‌ام، داخل اتاق مهمان را هم همین‌طور. مطمئنم صدای گریه‌اش را می‌شنوم. وقتی می‌خواهم لباس‌ها را بشویم متوجه لکه‌های خون دور یقهٔ لباس‌ خواب‌های سفیدش می‌شوم. بعد یک روز نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم و در اتاق خوابش را می‌زنم. لای در که به آرامی باز می‌شود، چیزی در اتاق می‌بینم که همه‌چیز را تغییر می‌دهد...
آن‌موقع است که قولی می‌دهم. به‌هرحال قبلاً هم این کار را کرده‌ام. می‌توانم در عین حفظ اسرار خودم از خانم گاریک هم محافظت کنم.
داگلاس گاریک یک اشتباه کرده است و باید بهایش را بپردازد، اما سؤال این است که تا کجا می‌خواهم پیش بروم...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب راز خدمتکار اثر فریدا مک فادن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

راز خدمتکار از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

راز خدمتکار از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب راز خدمتکار از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ بهترین داستان جنایی و معمایی سال 2023 سایت گودریدز

معرفی رمان راز خدمتکار:

فریدا مک فادن دنیای ژانر جنایی و معمایی را با نوشتن کتابِ «خدمتکار» تکان داد. کتابِ «خدمتکار» سال 2022 منتشر و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز، یو‌اِس‌اِی تودی و وال استریت ژورنال شد و حالا در کتابِ راز خدمتکار، که دنباله‌ای بر کتاب خدمتکار است او دوباره به سراغ شخصیت اصلی‌اش «میلی» رفته است. مک فادن داستان راز خدمتکار را از همان‌جایی که رها کرده بود ادامه می‌دهد؛ میلی هنوز برای خانواده‌های ثروتمند کار می‌‌کند اما حالا معروف‌ به این است که به زنانی کمک می‌کند که نیاز به کمک دارند. میلی این بار در یک پنت‌هاوس مشغول به کار شده است و حوادث این رمان چند سال بعد از وقایع رمان خدمتکار به‌وقوع می‌پیوندند.

چرا باید رمان راز خدمتکار را بخوانیم؟

چیزی که رمان راز خدمتکار را از دیگر رمان‌های این ژانر متمایز می‌کند تأکید مک‌فادن بر رشد شخصیت اصلی آن است. او شما را با آشفتگی‌های درونی قهرمان داستانش آشنا می‌کند و به شما نشان می‌دهد چطور با سرنگونی یک مرد فاسد و بدرفتار، این شخصیت تکامل می‌یابد. پیام این کتاب بسیار گیرا است و داستان آن تأثیر ماندگاری بر خوانندگان می‌گذارد. می‌توانید این کتاب را جداگانه بخوانید اما به شما توصیه می‌کنیم پیش از خواندن این رمان، ابتدا رمان خدمتکار را بخوانید. اگر به داستان‌های جنایی و معمایی مانند زنی پشت پنجره علاقه دارید، خواندن این دو رمان جذاب را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

تحلیلی بر رمانِ راز خدمتکار‌:

فریدا مک فادن بار دیگر در جدیدترین رمانش، درگیری‌های درونی شخصیت اصلی را ماهرانه به تصویر کشیده است. او دائماً بین انجام کاری که درست است و سکوت و کنار کشیدن خود از خطرات احتمالی، در ذهنش با خود تقلا می‌کند. هر چه داستان جلوتر می‌رود، انگیزه‌های  این شخصیت واضح‌تر می‌شود و خوانندگان متوجه می‌شوند که او گذشته‌ای تاریک دارد. خدمتکار خانه مصمم است که از خانم گاریک محافظت کند اما با انجام این کار، ممکن است راز تاریک خودش نیز آشکار شود. خانوادهٔ گاریک ثروتمند و قدرتمند به‌نظر می‌رسند با این‌حال، در میانهٔ داستان آشکار می‌شود که این خانواده نیز رازهای خودشان را دارند. به‌خصوص شخصیت داگلاس گاریک که مرتکب جنایات فجیعی شده است. مک‌فادن در این داستان به طرز ماهرانه‌ای پیچش‌های داستانی و توسعهٔ شخصیت اصلی را در هم تنیده و در حین تعریف کردن این داستان، به موضوعاتی مانند سوءاستفاده نیز می‌پردازد و پویایی قدرت در روابط را برجسته می‌کند.

خلاصهٔ رمان راز خدمتکار:

کتاب راز خدمتکار داستان زندگی خدمتکاری است که به‌شدت سعی دارد گذشتهٔ خود را مخفی نگه دارد. کارفرمایش آقای گاریک، به او احساس عادی‌بودن و ثبات می‌دهد اما وقتی صدای گریه می‌شنود و لکه‌های خون را روی لباس شب خانم گاریک می‌بیند، دنیای این خدمتکار زیرورو می‌شود. 
اولین جمله‌ای که میلی زمانی که شغلی در پنت‌هاوس خانوادهٔ گاریک پیدا کرد، از دهان آقای داگلاس گاریک شنید این بود «فقط به اتاق خواب مهمان نرو!»... وقتی داگلاس گاریک در را با نوک انگشتش لمس کرد سایه‌ای ترسناک بر روی چهرهٔ او نشست اما این‌ها هیچ‌ربطی به میلی ندارد. میلی فقط خوشحال است که کارفرمایی پیدا کرده که چندان در گذشته‌اش کنکاش نکرده است. داگلاس ادامه می‌دهد «همسرم... خیلی حالش بده.» و همان‌طور که پنت‌هاوس باورنکردنی خود را به میلی نشان می‌دهد، او احساس وحشتناکی نسبت به زن پشتِ درِ بستهٔ این پنت‌هاوس پیدا می‌کند. اما او نمی‌تواند شغلش را از دست بدهد، چون می‌خواهد تاریک‌ترین رازش را حفظ کند...

اگر از خواندن کتاب راز خدمتکار لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب بخش دی رمان جنایی، معمایی و روانشناختی اثر فریدا مک فادن است. این رمان سومین اثر این نویسنده است و داستان یک دانشجوی پزشکی است که مجبور می‌شود در شیفت شب بیمارستان روانی که بسیار هم از آن وحشت دارد مشغول به کار شود و حالا به دلیل اتفاقاتی عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی متوجه می‌شود که قرار است تمام کابوس‌هایش تبدیل به واقعیت شود.

• کتاب هیچ‌وقت دروغ نگو اثر دیگری از فریدا مک فادن نویسندهٔ داستان‌های جنایی است. این کتاب داستان زوجی است که برای دیدن عمارتی به خارج از شهر می‌روند ولی به‌خاطر طوفان شدید در آن‌جا گیر می‌افتند و زمانی که تریشیا نوارهای جلسات روان‌شناسی که قبلاً ساکن این عمارت بوده پیدا می‌کند، زندگی این زوج دگرگون می‌شود.

• کتاب درِ قفل شده اثر دیگری از فریدا مک فادن است. او در این کتاب به داستان زندگی دخترِ یک قاتل پرداخته است، دختری که سعی می‌:ند پس از سال‌ها زندگی خود را به آرامی بگذراند اما ظاهراً گذشته و پدرش قرار نیست هیچ‌گاه او را رها کنند. مک‌ فادن در این رمان به سراغ تاریک‌ترین زوایای ذهن انسان‌ها رفته و به موضوعات پیچیده‌ای مانند اعتماد و خیانت می‌پردازد.

• کتاب یکی پس از دیگری  رمان روان‌شناختی و رازآلود فریدا مک‌فادن است. این کتاب داستان سه زوج است که تصمیم می‌گیرند با یکدیگر به سفر بروند. همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود اما زمانی که ماشین آن‌ها در جاده خراب می‌شود و مجبور می‌شوند باقی مسیر تا هتل را پیاده طی کنند در جنگل گم می‌شوند و همان‌طور که در جنگل به پیش می‌روند اتفاقات هولناکی رخ می‌دهد و در نهایت درمی‌یابند که یکی از میانشان قاتل است.

• کتاب دفاع از جیکوب داستانی جنایی- حقوقی اثر ویلیام لندی نویسندهٔ آمریکایی است. نویسنده که پس از این وکیل بود، در این کتاب داستان مردی به نام اندی باربر را تعریف می‌کند که خودش سال‌ها دستیار دادستان منطقه بوده و حالا درگیر پروندهٔ جنایت پسرش می‌شود که پسر دیگری را خونسردانه کشته است.

دربارۀ فریدا مک فادن‌: متخصص اعصاب و روان

رازخدمتکار

فریدا مک فادن متخصص اعصاب و روان و پزشک متخصص آسیب مغزی است و چندین رمان پرفروش روان‌شناختی و طنز پزشکی نوشته است. آثارش به بیش از 30 زبان ترجمه شده‌اند و جزو پرفروش‌های فهرست نیویورک تایمز، آمازون، یواِس‌اِی تودی، وال استریت ژورنال و پابلیشرز ویکلی بوده‌اند. برخی از آثارش بهترین کتاب‌های سال آمازون بوده‌اند و مک فادن را برندهٔ جایزهٔ بین‌المللی نویسندگان داستان‌های تریلر کرده‌‌اند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی