مفید باش

(0)

1,290,000ریال

1,161,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
135

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مفید باش

نشر کوله‌پشتی منتشر کرد:
بزرگ‌ترین بدن‌ساز جهان، پردرآمدترین ستارهٔ سینما در کل جهان و رهبر ششمین اقتصاد بزرگ جهان. اصلاً شوخی نیست که تمامی این القاب و عناوین فقط به یک نفر اشاره دارند و آن فرد هم کسی نیست جز آرنولد شوارتزنگر. هیچ‌کدام از این دستاوردها اتفاقی حاصل نشدند.
موفقیت‌های خارق‌العادهٔ آرنولد طی سال‌های متمادی شکل گرفت و نتیجهٔ بینشی شفاف، تفکری بزرگ، سخت‌کوشی، ارتباط مستقیم، انعطاف‌پذیری در حل مسائل، کنجکاوی آگاهانه، ذهنی باز و همچنین، تعهد به جبران همه‌چیز بود. تمام این دستاوردها حاصل درسی بود که پدر آرنولد در ذهن او حک کرده بود: مفید باش.
مفید باش خوانندگان را به گردشی الهام‌بخش در میان مهارت‌هایی می‌برد که از نظر آرنولد برای دستیابی به زندگی معنادار مفیدند. او نحوۀ استفادۀ درست از این مهارت‌ها را برای تأمین آینده‌ای که در رؤیاهایمان است نشانمان می‌دهد. بینش‌های منحصربه‌فردش راجع به زندگی را با داستان‌های شخصی، موفقیت‌های متحول‌کننده و همچنین شکست‌های دردساز و چالش‌برانگیزِ زندگی به رخمان می‌کشد.
بسیاری از ما تقلا می‌کنیم دست از ترحم به خود برداریم و به‌سمت هدفمان برویم. در سال‌های اولیهٔ زندگی، آرنولد مهارت‌هایی را در ذهنش پرورش داد که کمکش کردند از فقر و کوته‌فکری روستایی‌های زادگاهش در اتریش خلاص شود. این مهارت‌ها به او قدرت دادند که پله‌های ترقی را یکی‌یکی طی کند. به گفتهٔ خودش، هیچ‌کس برای نجاتت نمی‌آید و تو فقط خودت را داری. خبر خوب این است که وجودِ خودت تمام چیزی است که به آن نیاز داری.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب مفید باش اثر آرنولد شوارتزینگر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

مفید باش از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

مفید باش از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب مفید باش:

مفید باش اثری در حوزهٔ خودیاری است که نویسنده‌‌اش باعث شده این کتاب حسابی سروصدا کند و خیلی‌ها مشتاق خواندنش باشند. کتاب غیرداستانی مفید باش اثر آرنولد شوارتزینگر، بدنساز حرفه‌ای، ستارهٔ سینمای جهان و البته فرماندار سابق و سیاستمدار آمریکایی است. این کتاب در سال 2023 منتشر شد و آرنولد در این کتاب با توجه به زندگی و تجربیاتش از هفت مهارت مهم در زندگی صحبت کرده است. آرنولد معتقد است این مهارت‌ها کمک می‌کنند در زندگی به اهدافمان برسیم و البته شاد باشیم، او در این کتاب اذعان کرده است که این هفت مهارت همان‌‌هایی است که او در زندگی خود به کار بسته است. این کتاب درواقع خاطراتی است که بر اهمیت یافتن هدف و خدمت به دیگران برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش تاکید می‌کند. آرنولد در این کتاب از توصیه‌های عملی در مورد تعیین اهداف، ریسک‌کردن و ایجاد تأثیر مثبت بر جهان می‌گوید. این کتاب پس از انتشار پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد.

واکنش‌های جهانی به کتاب مفید باش:

«آرنولد شوارتزینگر ابزارهایی برای رسیدن به موفقیت را با شوخ‌طبعی با خوانندگانش به اشتراک گذاشته و دید گسترده‌ای از جهان به مخاطبانش می‌دهد.» - کایرکاس ریویوز

«زندگی آرنولد همان رویای آمریکایی است و کتاب او، برای من، نتیجهٔ مهمی برای این رویا است، این‌که درواقع شما باید بهای این رویا را با خدمت‌کردن و مفید بودن برای دیگران جبران کنید. واقعاً از خواندن این کتاب لذت بردم.» - رایان هالیدی

چرا باید کتاب مفید باش را بخوانیم؟

با کمک ابزارهای این کتاب می‌توانید مقصد مورد نظر و شیوهٔ رسیدن به آن را بشناسید، کار مورد نیاز را برای رسیدن به آن نقطه انجام دهید و این پیام را به عزیزان‌تان منتقل کنید. سفری که با این کتاب خواهید داشت ارزش وقت گذاشتن را دارد. شما با کمک این کتاب گویی در جاده‌ای به سفر می‌روید که اتفاقا موانعش را هم می‌شناسید. آرنولد شوارتزینگر روی اهمیت ذهن باز و پذیرا تاکید می‌کند و نشانمان می‌دهد چقدر آموختن از محیط پیرامون‌مان به ما کمک می‌کند تا راه‌های تازه‌ای در زندگی به رویمان گشوده شود و این در واقع کلید طلایی است که آرنولد به خوانندگانش اهدا می‌کند. مهم‌تر از همه این‌که وقتی به مقصد موردنظرتان رسیدید، ابزارهای این کتاب شما را ملزم می‌کنند قدردان کمک‌هایی که در این راه دریافت کردید باشید و شما نیز دست دیگران را بگیرید.

جملات درخشانی از کتاب مفید باش:

«بسیاری از عزیزان ما نمی‌دانند با زندگی خود چه می‌کنند. آن‌ها ناسالم زندگی می‌کنند، شاد نیستند. مردم از شغل خود راضی نیستند، روابط‌شان بی‌حاصل است، نمی‌خندند، انرژی ندارند و احساس بی‌مصرف‌ بودن می‌کنند، گویی زندگی، آن‌ها را به ناکجاآباد می‌برد. چنین افرادی را همه جا می‌توانید پیدا کنید، شاید حتی وقتی به آیینه نگاه کنید. اما نگران نشوید. شما شکست‌خورده نیستید. آن‌ها هم نیستند. این فقط همان اتفاقی است که وقتی چشم‌انداز روشنی برای زندگی‌تان نداشته باشید، رخ می‌دهد حتی اگر همه تلاش خود را کرده باشید و هر آنچه فکر می‌کنید شایسته‌اش بوده‌اید را از دنیا دریافت کرده باشید. اما می‌توانیم آن را درست کنیم؛ زیرا همه چیزهای خوب و همه تغییرات عالی، با یک چشم‌انداز روشن آغاز می‌شوند. چشم‌انداز، مهم‌ترین چیز است. چشم‌انداز یعنی معنا، یعنی داشتن یک هدف واپسین. داشتن چشم‌انداز روشن یعنی تصویری کلی از زندگی دلخواه خود داشته باشید و برنامه‌ای برای رسیدن به آن تدارک ببینید. افرادی که بیشترین احساس گمگشتگی را دارند فاقد این دو هستند. آن‌ها تصویری از برنامه خود ندارند؛ در آینه نگاه می‌کنند و می‌‌گویند «واقعاً‌ چرا کارم به اینجا کشید؟» اما پاسخ را نمی‌دانند.»

«آن‌ها تصمیمات زیادی در زندگی خود گرفته‌اند و اقدامات زیادی کرده‌اند که کارشان را به اینجا کشانده است، اما جالب اینجا است که وقتی با آن‌ها حرف می‌زنی، می‌گویند: «کدام حق انتخاب؟» اما واقعیت این است که هیچ‌کس حلقه ازدواج را به‌زور دست آن‌ها نکرد، هیچ‌کس همبرگر دوم را به‌زور دست آن‌ها نداد، هیچ‌کس مجبورشان نکرد شغل بی‌آینده انتخاب کنند، آن‌ها مجبور نبودند در کلاس‌ها غیبت کنند، مجبور نبودند ورزش کنند، مجبور نبودند تا دیروقت بازی ویدئوی انجام دهند و هر روز کمبود خواب داشته باشند. هیچ‌کس آن‌ها را مجبور نکرد الکل مصرف کنند. اما آن‌ها همچنان باور دارند که هیچ حق انتخابی در زندگی نداشته‌اند و من باور دارم که آن‌ها واقعاً چنین باوری دارند. اما می‌دانید چیست؟ آن‌ها تا حدی حق دارند. هیچ‌کس محل تولد خود را انتخاب نمی‌کند. من در یک دهکده در اتریش در اوج جنگ سرد متولد شدم. مادرم بسیار دوست‌داشتنی بود و پدرم با اینکه سختگیر بود اما من بسیار دوستش داشتم. دوران رشد پیچیده‌ای داشتم. مطمئنم داستان شما هم پیچیده است. مطمئنم دوران کودکی و رشد شما مشکل‌تر از چیزی بوده که اطرافیان‌تان تصور می‌کنند. ما نمی‌توانیم گذشته را تغییر دهیم، اما می‌توانیم انتخاب کنیم که از حالا به بعد، به کجا می‌خواهیم برویم. دلایل و توضیحات زیادی در مورد آنچه تا این لحظه، چه خوب و چه بد، برای ما رخ داده وجود دارد، اما در بیشتر مواقع، دلیلش این نبوده که ما حق انتخاب نداشتیم؛ ما همیشه حق انتخاب داریم، اما آنچه که نداریم، یک معیار مشخص برای سنجش انتخاب‌ها است، مگر اینکه خودمان این معیار را خلق کنیم.»

«البته، همه مثل من این شانس را پیدا نمی‌کنند که در سن پانزده سالگی ایده‌ای در مورد زندگی آینده خود پیدا کنند. من در یک روستای کوچک با جاده‌های کثیف، در خانه‌ای بدون لوله‌کشی آب بزرگ شدم. هیچ‌چیز نداشتم جز زمان و فضای کافی برای خیال‌پردازی و آزادسازی دایره تصورات. لوحی سفید بودم و هر چیزی می‌توانست رویم تأثیر بگذارد و این اتفاق افتاد. تصاویر آمریکا، گلادیاتور بازی با دوستانم در پارک، خواندن مقاله‌ای در مدرسه در مورد رکوردشکنی یک قهرمان پاورلیفتینگ، دیدن فیلم «هرکول و زنان اسیر» و بعد فهمیدن این موضوع که بازیگر نقش هرکول مستر یونیورس بوده، برخورد اتفاقی با یکی از کجله‌های بدن‌سازی جو ویدر و دیدن عکس رگ پارک روی جلد آن و بعد فهمیدن اینکه او هم مثل من از یک شهر کوچک کارگری آمده، همگی در شکل‌گیری چشم‌انداز من نقش بزرگی داشتند. همه این‌ها، لحظات الهام‌بخشی بودند که در ذهنم حک شدند. آن‌ها در ترکیب با یکدیگر، نه‌تنها اولین چشم‌اندازم را خلق، بلکه آن را روشن و شفاف کردند و هدفی مشخص و معین به من بخشیدند تا طی بیست سال بعد، روی آن کار کنم.»

در کتاب مفید باش چه می‌خوانیم؟

آرنولد شوارتزینگز بزرگ‌ترین بدنساز جهان، پردرآمدترین ستارهٔ سینمای جهان و سیاستمدار آمریکایی است. اما آرنولد درواقع ماجراهای بسیاری را پشت‌سر گذاشته است. او زندگی را از یک روستای کوچک در اتریش آغاز کرده و درنهایت به شهرت جهانی رسید. همهٔ این‌ها گواهی بر قدرت دگرگون‌کنندهٔ اولین ابزار او برای زندگی است: داشتن چشم‌اندازی روشن. داستان آرنولد در کتاب مفید باش سرشار از جاه‌طلبی و انعطاف‌پذیری است و او نشان می‌دهد چطور چشم‌اندازی روشن می‌تواند با احساساتی مانند فقدان، ناراحتی و بی‌ارزش بودن مبارزه کند و درعوض حس هدف، معنا و جهت را القا کند. آرنولد که در میان سادگی زندگی روستایی بزرگ شده است، برای الهام گرفتن به فرهنگ پاپ برجنب‌وجوش آمریکایی نگاه می‌کند و تصاویری در ذهنش می‌سازد که بذر رویای او برای مهاجرت به ایالات متحده می‌شود. اشتیاق او به بدنسازی با دیدن تصاویر مجلات قهرمانانی مانند رگ پارک تقویت می‌شود و دیدگاه او روشن‌تر می‌شود. او دنیای بدنسازی را فتح می‌کند و قدم‌های دیگری برمی‌دارد تا رویای آمریکایی خود را به واقعیت تبدیل کند.

بخشی از فهرست مطالب کتاب مفید باش

بخش اول: چشم‌اندازی روشن داشته باشید
• بسیاری از بهترین‌های ما سردرگم شده‌اند
• تصویر کلی و زوم کردن
• خلق فضا و زمان
• واقعاً ببینیدش
• در آیینه نگاه کنید
بخش دوم: هرگز کوچک فکر نکنید
• ون شون، دن شون
• منفی‌باف‌ها را نادیده بگیرید
• نقشه B را کنار بگذارید
• رکوردها را بشکنید و راه را برای دیگران باز کنید
بخش سوم: مثل اسب کار کنید
• تکرار، تکرار، تکرار
• درد موقتی است
• پیگیری و پایش دائم
• بیست‌وچهار ساعت در روز وقت دارید؛ از آن استفاده کنید

اگر از خواندن کتاب مفید باش لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب چراغ سبزها اثر متیو مک‌کانهی بازیگر مشهور و برندهٔ جایزهٔ اسکار است. متیو در این کتاب با داستان‌های جالب و جمله‌های حکیمانه درس‌هایی را به شما می‌آموزد که خود از دلِ سختی‌ها به دست آورده است و به شما نشان می‌دهد که به هیچ‌وجه نباید دست از رسیدن به هدف‌تان بردارید.

• کتاب با اطمینان می‌دانم که... اثر اپرا وینفری یکی از مجریان موفق شبکه‌ تلویزیونی آمریکا است. او در این کتاب از معجزه، شفافیت، لذت، شکرگزاری و قدرت می‌گوید و به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید در زندگی به موفقیت و خوشبختی برسید.

دربارۀ آرنولد شوارتزینگر‌: بازیگر، بدنساز و سیاستمدار

مفید باش

آرنولد آلویس شوارتزینگر در سال 1947 به دنیا آمد. او بازیگر، تاجر، فیلمساز، سیاستمدار و بدنساز حرفه‌ای سابق اتریشی-آمریکایی است که بیشتر به‌خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های اکشن مطرح شد. او از سال 2003 تا 2011 سی‌وهشتمین فرماندار کالیفرنیا شد و در سال‌های 2004 و 2007 در میان 100 فرد تأثیرگذار مجلهٔ تایم در جهان قرار گرفت. شوارتزینگر وزنه‌زدن را از 15 سالگی شروع کرد و در 20 سالگی عنوان مستر یونیورس را به‌دست آورد و پس از آن هفت بار عنوان مستر المپیا را از آنِ خود کرد. او را یکی از بزرگ‌ترین بدنسازهای تمام دوران می‌دانند که کتاب‌ها و مقالات زیادی نیز در مورد آن نوشته است. فستیوال ورزشی آرنولد که دومین رویداد مهم بدنسازی پس از مستر المپیا محسوب می‌شود، به نام او نام‌گذاری شده است و همچنین او در مستند بدنسازی «پامپینگ آیرون» ظاهر شد. پس از بازنشستگی از بدنسازی، او ستارهٔ اکشن هالیوود شد و با فیلم حماسی «کونان بربر» در سال 1984 به شهرت جهانی رسید. پس از آن با ایفای نقش شخصیت اصلی در سری فیلم‌های علمی-تخیلی ترمیناتور و بسیاری از فیلم‌های دیگر بازیگری موفق شد. در 7 اکتبر 2003 او در یک انتخابات فراخوان ویژه فرماندار کالیفرنیا شد و در انتخابات فرمانداری کالیفرنیا در سال 2006 برای یک دورهٔ کامل فرماندار این ایالت شد. در سال 2011 دورهٔ فرمانداری او به پایان رسید و شروع به سخنرانی و بازی در سریال‌های مختلف کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی