از خجالت مردن

(0)

2,190,000ریال

1,752,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
314

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب از خجالت مردن

نشر میلکان منتشر کرد؛
آیا تابه‌حال احساس کرده‌اید که با فکر رفتن به یک جمع تپش قلب گرفته‌اید؟ آیا از ترس این‌که در موقعیت‌های اجتماعی داوری یا تحقیر شوید، دچار اضطراب شده‌اید؟ اضطراب اجتماعی و جمع‌هراسی تنها احساساتی منفی نیستند، بلکه مانع‌هایی در مقابل زندگی اجتماعی پررونقی هستند که شاید شایسته‌ی داشتنش باشید. تعاملات و فرصت‌هایی که به‌خاطر این ترس‌ها از دست می‌روند می‌توانند براعتمادبه‌نفس و کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارند. آیا اغلب از مورد قضاوت قرارگرفتن هراس دارید و دائماً به‌دنبال تأیید دیگران هستید؟ این کتاب می‌تواند چراغی باشد در میان طوفان‌های ترس‌های اجتماعی. اگر درگیر این قبیل احساسات بوده‌اید، کتاب از خجالت مُردن برای کمک به شما در غلبه بر این موانع است. از خجالت‌مُردن آن‌چنان که از نامش پیداست درباره‌ی اضطراب و هراس‌های اجتماعی است. نویسنده‌های کتاب ابتدا تعریف درست و واضحی از جمع‌هراسی ارائه می‌کنند، از نشانه‌های مختلف آن می‌گویند و سپس به مهارت‌های تمرینی و رفتاردرمانی برای کاهش مشکلات و شدت هراس اجتماعی می‌پردازند.
از خجالت‌مُردن راهنمای جامعی در حوزه‌ی اضطراب اجتماعی است که به شما کمک می‌کند به درک درستی از جمع‌هراسی برسید؛ تشخیص دهید چگونه تحت‌تأثیرآن قرار می‌گیرید و بدن‌تان چه واکنشی نشان می‌دهد، اهداف و برنامه‌هایی را برای ارزیابی و بهبود ترس خود تعیین کنید، یاد بگیرید چگونه با ترس‌های‌تان روبه‌رو شوید و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خود را افزایش دهید.
اگر در یکی از موقعیت‌های زیر قرار گرفته‌اید، این کتاب شاید بتواند کمک‌حال شما باشد:
- ترس از موقعیت‌هایی که ممکن است مورد قضاوت منفی یا عدم تأیید دیگران قرار بگیرید.
- نگرانی از احتمال شرمساری یا تحقیرشدن.
- ترس شدید از ارتباط برقرارکردن یا صحبت‌کردن با غریبه‌ها.
- ترس از این‌که دیگران متوجه شوند مضطرب به‌نظر می‌رسید.
- ترس از علائم جسمی‌ای که ممکن است باعث خجالت شما شوند.
- اجتناب از انجام کارها یا صحبت‌کردن با مردم، از ترس عدم تأیید.
- اجتناب از موقعیت‌هایی که ممکن است در مرکز توجه باشید.
- ترس یا اضطراب شدید در موقعیت‌های اجتماعی.
- تجزیه و تحلیل عملکرد خود و تشخیص نواقص در روابط خود پس از قرارگرفتن در یک موقعیت اجتماعی.
- انتظار بدترین پیامدهای ممکن از یک تجربه‌ی منفی طی یک موقعیت اجتماعی.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب از خجالت مُردن اثر باربارجی مارکوی

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

از خجالت مُردن از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

از خجالت مُردن از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب از خجالت مُردن:

از خجالت ‌مُردن اولین کتابِ دکتر بارباراجی مارکوِی در زمینهٔ فوبیا و اضطراب اجتماعی است که در سال 1992 برای اولین‌بار منتشر شد؛ مطالعه‌ای در زمینهٔ روان‌شناسی حرفه‌ای براساس تحقیقات علمی که به یکی از معتبرترین کتاب‌های خودیاری تبدیل شده. نویسنده در این کتاب از انواع اختلالات اضطرابی و هراس‌های اجتماعی می‌گوید و به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با اضطراب و ترس‌های اجتماعی خود کنار بیایید.

چرا باید کتاب از خجالت مُردن را بخوانیم؟

نمی‌توانید در مقابل جمع حاضر شوید و دست‌وپایتان را گم می‌کنید؟ موقع صحبت یا سخنرانی جلوی چند غریبه اعتماد‌به‌نفس خود را از دست می‌دهید یا سراپا خیس عرق می‌شوید؟ نمی‌دانید چطور می‌توانید اضطراب اجتماعی خود را کنترل کنید و نمی‌توانید دوست جدید پیدا کنید؟ پس این کتاب برای شماست. با تمرین و تکرار توصیه‌های این کتاب و آگاهی از شرایط جدید و کاهش تنش‌های ذهنی خود می‌توانید اضطراب اجتماعی‌تان را برطرف کنید. خواندن این کتاب را به تمامی کسانی پیشنهاد می‌کنیم که بسیاری از توانایی‌هایشان زیر سایهٔ سنگین نگرانی، ترس، فشار روانی، اضطراب و خجالت پنهان مانده است.

جملات درخشانِ کتابِ از خجالت مُردن:

«جمع‌‌هراسی اختلالی است که با ترس مداوم از انتقاد یا طردشدن از سوی دیگران شناخته می‌شود. افراد مبتلا به این اختلال از این می‌ترسند که نکند به‌گونه‌ای رفتار کنند که شرم‌آور باشد یا باعث تحقیرشدنشان شود. برای مثال، جورج به اختلال جمع‌هراسی دچار است. او به‌قدری از اشتباه‌کردن در مقابل همکارانش می‌ترسد که اغلب، پس از اینکه دیگران به خانه می‌روند، تا دیروقت در اداره می‌ماند تا کارش را تمام کند. پیش‌بینی جورج دربارهٔ قضاوت‌شدن از سوی دیگران و برچسب ناتوان یا احمق خوردن آن‌قدر برایش ترسناک است که سعی می‌کند از موقعیت‌هایی که در آن احتمال شرمنده‌شدن وجود دارد اجتناب کند. شاید با خودتان فکر کنید «فرق بین اختلال و تشخیص چیست؟ مگر این‌ها یکی نیستند؟» پاسخ منفی است. اختلال آن چیزی است که شما احساس و تجربه می‌کنید، درحالی‌که تشخیص برچسبی است که متخصصان سلامت‌روان از آن استفاده می‌کنند تا اختلال را از روی علائم و نشانه‌های آن شناسایی کنند. شاید بپرسید که «فایدهٔ دانستن این موضوع چیست؟» نکته اینجا است که جمع‌هراسی تازه از دههٔ 1980 به‌عنوان ردهٔ تشخیصی در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (به‌ نام دی‌اس‌ام) ثبت شد. دی‌اس‌ام راهنمایی است که بیشترین کاربرد را برای تصمیم‌گیری‌های تشخیص روان‌پزشکی در ایالات متحده داشته است.»

«دو اصطلاح رایج اضطراب امتحان و سد نویسنده به ترس‌های اجتماعی از امتحان‌دادن و نوشتن اشاره دارد. آنه، دانش‌آموز باهوش کلاس هفتم، با هردوی این ترس‌ها روبه‌رو شد. او سخت درس می‌خواند، اما نمراتش همیشه متوسط بود. آنه فکر می‌کرد منصفانه نیست که این‌قدر سخت کار کند و نمرهٔ خوبی نگیرد. اتفاقاتی که برای آنه می‌افتاد معمولاً این‌چنین بود: شب پیش از امتحان، مادرش از مطالبی که آنه تقریباً همیشه خوب آن‌ها را یاد گرفته بود سؤال می‌کرد. بااین‌حال، صبح روز آزمون، آنه با احساس اضطراب از خواب بیدار می‌شد. او نگران بود که مبادا مطالب را به اندازهٔ کافی یاد نگرفته باشد یا همه‌چیز ناگهان از ذهنش بپرد؛ اتفاقی که قبلاً هم برایش رخ داده بود، با وجود اطمینان‌هایی که مادرش به او می‌داد، آنه به‌قدری مشوش بود که به‌‌سختی می‌توانست صبحانه بخورد. حتی گاهی در مسیر رسیدن به مدرسه گریه می‌کرد. در جلسهٔ امتحان نمی‌توانست تمرکز کند. کلمات به نظرش مبهم بود و او ضربان سریع قلبش را حس می‌کرد. بعد بدترین بلایی که در ذهنش بود بر سرش نازل می‌شد و احساس می‌کرد ذهنش کاملاً خالی شده است و هیچ‌چیز را به خاطر نمی‌آورد.»

«برخلاف افرادی که جمع‌هراسی خاصی دارند، شاید شما جزو آن دسته‌ای باشید که از برخی یا همهٔ موقعیت‌هایی که در آن‌ها احتمال نارضایتی وجود دارد وحشت دارند. گفته می‌شود افرادی که دچار این ترس‌های اجتماعی گسترده‌اند، جمع‌هراسی کلی دارند. افراد مبتلا به جمع‌هراسی کلی، علاوه‌بر ترسیدن از موقعیت‌های اجتماعی مختلف، احتمالاً فاقد مهارت‌های خاصی مانند قاطعیت یا چگونگی برقراری ارتباط مؤثرند که عوامل مهمی برای احساس راحتی با افراد دیگر به شمار می‌آیند. همان‌طور که در ادامهٔ مطلب دربارهٔ ریبِکا خواهید خواند، داشتن جمع‌هراسی کلی ممکن است بسیار فراگیر و ناتوان‌کننده باشد و تقریباً روی تمامی بخش‌های زندگی شما تأثیر بگذارد. ریبکا همیشه کودکی ساکت بود. او هرگز در کلاس صحبت نمی‌کرد و از زمان‌های گریزناپذیری که معلم‌ها از او سؤال می‌کردند می‌ترسید. بچه‌‌های دیگر او را به‌خاطر ساکت‌بودن و داشتن رفتاری شبیه به موش‌های فراری مسخره می‌کردند. با وجود این سختی‌ها، ریبکا توانست تا زمان ورود به دانشگاه از پس مشکل بربیاید. او هرگز در هیچ فعالیت فوق‌برنامه‌ای شرکت نداشت، هرگز قرار ملاقاتی نداشت و هرگز دوستان زیادی نداشت؛ اما، به گفتهٔ خودش، این دوره از زندگی‌اش در مقایسه با آنچه بعدها پشت سر گذاشته بود آسان تلقی می‌شد.»

تحلیلی بر کتاب از خجالت مُردن‌:

آیا تابه‌حال مصاحبه‌ای کاری را به‌خاطر اضطراب زیاد از دست داده‌اید؟ با خودتان فکر کرده‌اید اگر می‌توانستید اضطراب‌تان را کنترل کنید و به آن مصاحبه بروید، می‌توانستید شغل رؤیاهایتان را به دست بیاورید و به جایگاه بهتری برسید؟  آیا برایتان پیش آمده که نتوانید به کسی پیشنهاد دوستی بدهید و نگران باشید که مبادا پیشنهادتان رد شود و یا بدتر از آن، مسخره شوید؟ اگر شجاعت داشتید و پا پیش می‌گذاشتید، دوست‌های بهتر و بیشتری نداشتید؟ آیا برایتان پیش آمده سرکلاس درس جواب سؤال استاد را بدانید اما رویتان نشود که جلوی دیگر دانشجویان پاسخ آن سؤال را بدهید؟ اگر می‌توانستید شدت اضطرابتان را کنترل کنید چه چیزهایی در زندگی‌تان تغییر می‌کرد؟ آیا لحظاتتان شیرین‌تر نمی‌شد؟ این‌ها تنها نمونه‌ای از مشکلاتی است که افراد مضطرب یا مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی یا جمع‌هراسی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شاید ندانید اما جمع‌هراسی یکی از اختلالات رایجِ جامعهٔ امروز است که موجب تنش‌های ذهنی و روانی بسیاری از افراد شده است. این حالت ناخوشایند مانع از برقراری روابط اجتماعی سالم و مؤثر، ایجاد تفاهم با دیگران و به‌طور کلی دستیابی به کیفیت بهتر زندگی می‌شود. اضطراب افرادی که به این اختلال دچارند گاهی به حدی شدت می‌یابد که برای کار، درس، زندگی یا موقعیت اجتماعی آن‌ها مشکل ایجاد می‌شود. چنین اضطرابی حدود 15 تا 20 درصد مردم جامعه را فلج می‌کند. خوشبختانه می‌توان این اضطراب را تا حدی درمان و البته کنترل کرد و کتاب از خجالت‌ مُردن مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و مهارت‌های اجتماعی لازم برای کاهش اضطراب اجتماعی و بهبود آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. با کمک این کتاب می‌توانید با علائم اختلال اضطراب اجتماعی آشنا شوید و با کمک راهکارهای اثبات‌شدهٔ بالینی آن بر این اضطراب غلبه کنید و زندگی‌تان را با اعتمادبه‌نفس پیش ببرید.

فهرست مطالبِ کتاب از خجالت مُردن:

بخش اول: درک جمع‌هراسی
• فصل اول: ماهیت جمع‌هراسی
• فصل دوم: علت‌های جمع‌هراسی
بخش دوم: آماده‌شدن برای بهبودی
• فصل سوم: تعیین اهداف و مقاصد
• فصل چهارم: ترس‌هایتان را ارزیابی و برای بهبودی برنامه‌ریزی کنید
بخش سوم: مهارت‌هایی برای مدیریت ترس از تأییدنشدن
• فصل پنجم: کنترل واکنش بدن به ترس
• فصل ششم: کنترل واکنش ذهن به ترس
بخش چهارم: رویارویی با ترس از تأییدنشدن
• فصل هفتم: رویارویی
• فصل هشتم: رتبه‌بندی ترس‌های شما
• فصل نهم: نحوهٔ رویارویی
• فصل دهم: اصول رویارویی موفق
بخش پنجم: موارد دیگری که باید در نظر گرفته شود
• فصل یازدهم: اگر به مهارت‌های دیگری نیاز داشته باشم چه می‌شود؟
• فصل دوازدهم: اگر استرس در پیشرفت من اختلال ایجاد کند چه؟
• فصل سیزدهم: اگر مشکلات دیگری داشته باشم چه؟
• فصل چهاردهم: اگر به انگیزهٔ بیشتری نیاز داشته باشم باید چه کار کنم؟
• فصل پانزدهم: چگونه پیشرفتم را حفظ کنم؟
• فصل شانزدهم: اگر به دارو نیاز داشته باشم چه؟
• فصل هفدهم: چگونه می‌توانم کمک حرفه‌ای پیدا کنم؟
• فصل هجدهم: نکات نهایی

اگر از خواندن کتابِ از خجالت مُردن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب کمالگرای مضطرب اثر دو چهرهٔ سرشناس روان‌شناسی کلاریسا دبلیو آنگ و مایکل پی. توهیگ است. این دو روانشناس در این کتاب از مدیریت اضطراب ناشی از کمالگرایی می‌گویند و به شما نشان می‌دهند چطور این مشکل را با استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد حل کنید. 

• کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم اثر سارا ویلسن نویسنده و کارآفرین است. این نویسنده که سال‌ها سعی کرده تا راه‌حلی برای مشکلاتش بیابد، در این کتاب از راه‌حل‌ها و روش‌هایش برای غلبه بر مشکلات و نیرویی در زندگی‌اش می‌گوید که بیشترین درد را برایش داشته، اما بهترین معلمش شده است و آن نیرو چیزی به‌جز اضطراب نیست.

• کتاب هرس ذهن اثر استیو اسکات و بری داونپرت است. این دو نویسنده که خودشان با مشکلاتی مانند اضطراب دست‌به‌گریبان بوده‌اند در این کتاب راهنمایی‌های علمی برای زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی ارائه کرده‌اند. آن‌ها در این کتاب به شما کمک می‌کنند بهم‌ریختگی ذهن‌تان را نیز برطرف کنید.

دربارۀ باربارا جی مارکوِی‌: روان‌شناس

دکتر باربارا جی مارکوِی، روان‌شناس بالینی است و بیش از 20 سال سابقهٔ درمان دارد و در بخش خصوصی بیمارستان سنت لوئيس مشغول به کار است. او دورهٔ تخصصی تکمیلی‌اش را در مرکز اختلالات اضطرابی در مرکز پزشکی دانشگاه سنت لوئيس به پایان رساند و در همین مرکز به درمان شناختی-رفتاری فوبیای اجتماعی و سایر اختلالات اضطرابی مشغول است. مارکوِی تاکنون کتاب‌های زیادی در مورد اختلال اضطراب اجتماعی نوشته و در برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله «صبح‌بخیر آمریکا» حضور داشته است. مقاله‌های او در نیویورک تایمز، شیکاگو تریبون، واشنگتن پست و سلامت آمریکا نیز منتشر شده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی