اکتشافات قطبی

(0)
نویسنده:

1,400,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
57

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اکتشافات قطبی

انتشارات ققنوس منتشر کرد:
مناطق قطبی جهان از دیرباز برای انسان‌ها مرزی بین جهان واقعی و دنیای خیالی بوده‌اند. قطب‌های شمال و جنوب تفاوت‌های زیادی با مناظر آشنای تمدن انسانی دارند. این مناطق هم دور از دسترس و هم سرد و خالی از سکنه‌اند، و در طول تاریخ فقط تعداد اندکی از افراد سرسخت توانسته‌اند به آن‌جا برسند و بقیه مردم فقط عکس‌ها یا فیلم‌های این مناطق را دیده‌اند. شاید علت جذابیت همیشگی قطب‌ها این باشد که دست‌نیافتنی و ناشناخته‌ به نطر می‌رسند و با آنچه مردم به آن عادت کرده‌اند تفاوت دارند.


اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را عصر قهرمانان کشف جنوبگان هم نامیده‌اند، در مدتی کمتر از بیست سال، پانزده سفر اکتشافی برای کشف جنوبگان صورت گرفت، و کاوشگرانی از کشورهای مختلف عازم سفر برای کشف این قاره شدند، در صدر کشورهایی که درصدد کشف جنوبگان برآمده بودند بریتانیا قرار داشت.

در زمان حاضر سی کشور در بیش از شصت پایگاه موجود در آنجا کار می‌کنند، این پایگاه‌ها در مجموع حدود 4000 نفر را در تابستان و 1000 نفر را در تابستان در خود جای می‌دهند.

در سال 1959 پیمان جنوبگان شکل گرفت که بر مبنای آن هر گونه عملیات نظامی از جمله آزمایش‌های هسته‌ای و نگهداری زباله‌های هسته‌ای در قاره جنوبگان ممنوع است. طبق این پیمان جنوبگان سرزمینی بین‌المللی است که هیچ کشوری مالکیتی بر آن ندارد و از ساخت پایگاه‌های پژوهشی با هدف انجام دادن تحقیقات علمی حمایت می‌شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی