قلب جنگجوی خورشید

(1)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1777

علاقه مندان به این کتاب
18

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قلب جنگجوی خورشید

نشر کتاب مجازی منتشر کرد:
شینگ‌ین پس از اینکه اژدهایان را آزاد می‌کند و آزادی مادرش را از امپراتور افلاک پس می‌گیرد، به خانه‌اش در ماه بازمی‌گردد و زندگی آرامی را در کنار او آغاز می‌کند. ولی مانند فصل‌ها که در جهان فانیان مدام درحال تغییر هستند، جریان یکنواخت زندگی در امپراتوری افلاک نیز دچار فرازونشیب‌هایی شده است. نیروهایی ناشناس برای دست‌یافتن به قدرت اسرارآمیز درخت روی ماه تلاش می‌کنند و جستجوی شینگ‌ین برای پیداکردن آن‌ها، او را به کشف رازهایی جدید در جهان فانیان می‌رساند؛ رازهایی که می‌بایست سربه‌مهر باقی می‌ماندند. همچنان که دشمنی خطرناک با استفاده از جادویی ممنوعه هستی فانیان و نامیرایان را تهدید می‌کند، شینگ‌ین و دوستانش یک بار دیگر برای دفاع از دو جهان برمی‌خیزند، در حالی‌که شینگ‌ین امیدوار است علاوه بر نجات این جهان، دوباره بتواند قلب خود را نیز که میان لیوای و ونژی دوپاره شده نجات دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب قلب جنگجوی خورشید اثر سو لین تن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

قلب جنگجوی خورشید از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

قلب جنگجوی خورشید از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی رمان قلب جنگجوی خورشید:

سو لین تن نویسنده‌ای است که با نوشتن مجموعه داستان‌های فانتزی و عاشقانهٔ افسانه‌های امپراتوری افلاک به شهرت رسید. سو لین تن این کتاب‌ها را براساس داستان و شخصیت‌های محبوبِ افسانهٔ چینی «الهه ماه» نوشت. جلد اول این کتاب با نام «دختر مهتاب» در سال 2022 منتشر شد و جوایز زیادی دریافت کرد. جلد دوم این کتاب با نام «قلب جنگجوی خورشید» در سال 2024 منتشر شد. او در این مجموعه داستان شما را به قلمرویی جاودانه و دنیایی از خدایان، جادو و موجودات افسانه‌ای می‌کشاند و شما همراه با شخصیت اصلی این داستان شینگ‌یِن (دختر الههٔ ماه و کمانداری فانی) وارد ماجراجویی‌هایی جذاب و خطرناک می‌شوید. رمان قلب جنگجوی خورشید مملو از جادو، اسطوره، دوستی و عشق است. گذشته، حال و آینده در این رمان درهم تنیده شده و رمان از دیدگاه شخصیت‌های متعدد و افسانه‌ای آن روایت می‌شود.

واکنش‌های جهانی به رمان قلب جنگجوی خورشید:

«اولین اثر قابل توجهٔ تن، خوانندگان را به دنیایی خیره‌کننده می‌کشاند... یک کتاب فانتزی جذاب و خیره‌کننده که عاشقان کتاب‌های فانتزی را مشتاق به خواندن می‌کند.» - پابلیشرز ویکلی

«نثر آهنگین تن، خدایان و هیولاها را در کتابی زنده می‌کند که به حوادث جذاب گره خورده‌اند، به‌گونه‌ای که خوانندگان با خواندن آخرین صفحه شگفت‌زده خواهند شد... دنبالهٔ تن بر کتاب «دختر مهتاب» بسیار زیباست. او با الهام از اساطیر چینی، شخصیت‌های منحصربه‌فرد و احساسی خلق کرده است.» - لایبرآری ژورنال

«ماجراجویی طوفانی شینگ‌ین ادامه دارد. قلمرو جاویدان این کتاب واقعاً زیباست و ماجراهایش رقصی پیچیده در جست‌وجو، نبردهای هیجان‌انگیز، داستان‌های عاشقانه، جادو و موجودات اسطوره‌ای است. تن در کتاب قلب جنجگوی خورشید خطرات بیشتری خلق کرده و قدرت شینگ‌ین را در عشق ثابت می‌کند. وفاداری‌ها و فداکاری‌های غم‌انگیز این کتاب، خواننده را به یک نتیجهٔ تلخ و شیرین و درعین‌‌حال امیدوارکننده می‌رساند.» - بوک‌لیست

«تن با چنین انتهایی برای داستانش کاملاً فراتر از انتظارات من پیش رفت. او نه‌تنها زمانی کافی برای حل‌وفصل هر موضوع در نظر گرفته، بلکه با نثر سبز و داستان‌سرایی مسحور‌کننده‌اش نفس شما را بند می‌آورد. دوگانهٔ امپراتوری افلاک اثری خیره‌کننده است و من هیجان‌زده هستم که ببینم سو لین تن برای اثر بعدی‌اش چه جادویی در نظر دارد.» - مجلهٔ لوکوس

«قلب جنگجوی خورشید داستانی بی‌پروا و احساسی دارد.» - مجلهٔ پیست

«این کتاب فانتزی حماسی بر اساس داستان اساطیر چینی نوشته شده و یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی سال است.» - بازفید

چرا باید رمان قلب جنگجوی خورشید را بخوانیم؟

قلب جنگجوی خورشید رمانی فانتزی مناسب بزرگسالان است و نویسنده در آن عشق والدین به فرزند و بالعکس را به‌تصویر کشیده که نشان از عشقی خالص دارد. بعلاوه نویسنده در این رمان از فقدان، وسوسه و درد جدایی نیز صحبت کرده است. قبل از مطالعهٔ این کتاب باید جلد اول آن «دختر مهتاب» را بخوانید.

خلاصهٔ رمان قلب جنگجوی خورشید:

در جلد اول مجموعه داستان‌های امپراتوری افلاک با شینگ‌ین آشنا شدید، دختری که هیچ نمی‌داند چه قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد تا زمانی که مجبور می‌شود برای نجاتِ جانِ مادرش الههٔ ماه راهی سفری خطرناک و شاید بی‌بازگشت شود. حالا در جلد دوم این کتاب شینگ‌ین موفق شده تا مادرش را آزاد کند و یک‌بار دیگر به آرامش خانه‌اش بر روی ماه بازگردد اما نمی‌داند این آرامش چندان دوامی ندارد. با کشف یک جادوی عجیب بر روی ماه و تغییراتی غیرقابل‌ پیش‌بینی در پادشاهی آسمان، همه چیز بهم می‌ریزد. شینگ‌ین دوست دارد از خطر دور بماند اما کشف یک حقیقت تکان‌دهنده او را مجبور می‌کند تا بار دیگر از خانهٔ امنش بیرون بیاید. شینگ‌ین و دوستانش به سرزمین‌های ناشناختهٔ قلمرو جاودانه می‌روند و در این راه با موجودات افسانه‌ای و پادشاهان زیرک و دشمنانی سرسخت روبه‌رو می‌شوند. اتحادها خیلی سریع از هم می‌پاشد و شینگ‌ین باید این بار بر کینه‌ها و دشمنی‌های گذشته غلبه کند و قدم در مسیر جدیدی بگذارد و در جایی که حتی تصورش را هم نمی‌کرد به دنبال کمک باشد. هنگامی که وحشتی وصف‌ناپذیر سراسر قلمرو را فرا گرفته، شینگ‌ین باید حقیقت قلب خود را کشف کند و راه درست را از میان ویرانی بیابد. او باید قبل از این‌که تمام چیزهایی که برایش عزیز است را از دست بدهد، در برابر شیطان قیام کند حتی اگر این کار به قیمت جانش تمام شود.

اگر از خواندن کتاب قلب جنگجوی خورشید لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد اثر اکسی اوه نویسندۀ آمریکایی-کُره‌ای است که در سال 2022 منتشر شد. این داستان تخیلی و شگفت‌انگیز، داستان مردمی است که کنار دریا زندگی می‌کنند و هر سال برای این‌که گرفتار طوفان‌های مرگبار و خشم خدای دریا نشوند، دختری را قربانی دریا می‌کنند. تا این‌که مینا برای نجات برادرش و نامزدش، خودش را به دریا می‌اندازد و زیر دریا با حقایق عجیب و باورنکردنی‌ای روبه‌رو می‌شود. 

• کتاب سیرک شبانه رمان فانتزی و تاریخی اثر ارین مور گنشترن دربارهٔ جادو و سیرک است. این کتاب داستانی تخیلی از جادو و عشق است که در لندن قرن نوزدهم می‌گذرد و داستان سیرکی عجیب است که تنها شب‌ها ظاهر می‌شود و کار می‌کند. داستان کتاب دربارهٔ دو شعبده‌باز با طول عمری نامشخص است که سال‌هاست درگیر رقابتی شدید هستند و حالا پای شاگردان‌شان را به رقابت می‌کشانند.

•  کتاب سایه‌های میان ما اثر تریشیا لونسلر نویسندهٔ آمریکایی است که با نوشتن رمان‌های فانتزی-عاشقانه به شهرت رسید. این رمان داستان دختری به نام آلساندرا است که برای ملکه شدن و رسیدن به قدرت و ازدواج با پادشاه سایه‌ها حاضر است دست به هر کاری، حتی قتل نیز بزند. اما نه او و نه هیچ‌کس دیگر نمی‌داند میزان قدرت پادشاه سایه‌ها چقدر است.

• کتاب ریسیدن سپیده‌دم اثر الیزابت لیم نویسندهٔ داستان‌های فانتزی است. این کتاب داستان دختری است که خودش را جای برادرش جا می‌زند تا بتواند در مسابقهٔ خیاط امپراتور شرکت کند و ماجراجویی‌اش از جایی آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرد سه تا لباس جادویی از خورشید، ماه و ستاره‌ها بدوزد.

•   کتاب زندگی نامرئی ادی لارو اثر ویکتوریا شواب است که با نوشتن داستان‌های کسیدی بلیک است. این کتاب داستان دختری است که سال‌های سال زندگی کرده و نامیرا است. ادی لارو در ازای جادوانگی روحش را به شیطان فروخته اما حالا دچار نفرینی شده است و هیچ‌کس او را به‌خاطر نمی‌آورد. او در ماجراجویی‌ای خارق‌العاده به پیش می‌رود و سعی می‌کند هر کاری بکند تا در یاد و خاطر آدم‌ها بماند اما زمانی که در یک کتابفروشی با مرد جوانی آشنا می‌شود همه چیز تغییر می‌‌کند.

کتاب لور اثر الکساندر برکن نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب داستانی از جنگ خدایان است. هر کسی هر هفت سال یک بار، یک هفته وقت دارد تا خدایان فانی را شکار کند و قدرتشان را به چنگ بیاورد و این جنگ تا زمان زنده ماندن آخرین خدا به تلاش ادامه خواهد داد. لور نمی‌‌خواست وارد این جنگ شود اما گذشتهٔ تاریک و آیندهٔ پرترس و سرنوشتش او را دوباره به این بازی می‌‌کشاند.

• کتاب تاج دوقلوها داستانی فانتزی و عاشقانه اثر کاترین دویل و کاترین وبر نویسندهٔ داستان‌های کودکان و نوجوانان است. این رمان داستان دو دختر دوقلو است که پس از کشته شدن وحشیانهٔ والدین‌شان از هم جدا می‌‌شوند. یکی از آن‌ها در قصر بزرگ می‌شود و دیگری را اقوام مادرشان که جادوگر است بزرگ می‌کنند تا در زمان مناسب بتواند تاج و تخت را تصاحب کند و انتقام والدینش را بگیرد.

• کتاب دیر درخت نارنج رمانی فانتزی اثر سامانتا شن نویسندهٔ بریتانیایی است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فانتزی فمنیستی و حماسی نیویورک تایمز شد. داستان این کتاب در امپراطوری جادویی بزرگی رخ می‌دهد که دوپاره شده و دو فرهنگ متضاد دارد. مردم این امپراطوری بر سر اعتقاداتشان با هم می‌جنگند و همدیگر را می‌کشند.

دربارۀ سو لین تن‌: نویسندهٔ کتاب قلب جنگجوی خورشید

قلب جنگجوي خورشيد

سو لین تن در مالزی به دنیا آمد و قبل از نقل‌مکان به هنگ کنگ در لندن و فرانسه تحصیل کرد و سپس با خانواده‌اش به هنگ‌ کنگ رفت. عشق او به داستان‌های فانتزی، با هدیه‌ای از پدرش شکل گرفت و پس از آن بود که او به داستان‌های افسانه‌ای علاقه‌مند شد و بیشتر دوران کودکی‌اش را در جهان‌های جادویی سپری کرد. او برای کتاب‌های دختر مهتاب و دختر خورشید برندۀ جوایز ادبی شده است. کتاب‌های او تاکنون به شانزده زبان ترجمه شده‌اند و از پرفروش‌ترین کتاب‌های یواِس‌اِی تودی و ساندی تایمز هستند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پرستش رادمنش
    • پاسخ به نظر

    امیدوارم دوباره هم کتاب بنویسن من با اینکه از ژانر فانتزی و تخیلی خوشم نمیومد الان طرفدار سو لین تن شدم باورم نمیشه اولین کتاباش باشه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی