مگا خلاقیت

مگا خلاقیت

(2)
نشر:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
463

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مگا خلاقیت

نشر رسا منتشر کرد:
پیش‌تر، خلاقیت ویژگی ذاتی بود و منحصر به عده محدودی از مردم می‌شد. اما امروزه دیگر خلاقیت به صورت یک علم و ویژگی اکتسابی درآمده است و دیگر صرفا مختص افراد معدودی نمی‌باشد.
هدف این کتاب معرفی خلاقیت و فرد خلاق، ویژگی‌هایی که برای خلاق بودن لازم‌اند و نحوه کسب‌کردن این ویژگی‌ها است.
این کتاب پنج قانون اساسی را ارائه می‌کند که با استفاده از آنها فرد نه‌تنها تبدیل به‌فردی خلاق، که فرا خلاق و مگا خلاق می‌شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب مگا خلاقیت اثر دکتر آندره جی الینیکف

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

مگا خلاقیت از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

مگا خلاقیت از سایت آمازون امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب مگا خلاقیت:

دکتر آندره جی الینیکف، متخصص پیشگام در زمینهٔ مگا خلاقیت در جهان و بیانگذار دو علم جدید از جمله نوشناسی یا علم تازگی است. کتاب مگا خلاقیت مهم‌ترین اثر اوست که در سال 2002 منتشر شد. دکتر الینیکف این کتاب را بر اساس روش‌هایی نوشته است که در زمینهٔ زبان‌شناسی خلاق توسعه داد و در این روش مسیرهای جدیدی از خلاقیت را باز کرده است که هر کسی می‌تواند به راحتی آن را دنبال کند و زندگی خلاقانه‌تری پیش بگیرد. او همچنین در این کتاب پنج قانون اساسی را ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها فرد نه‌تنها تبدیل به‌فردی خلاق، که فرا خلاق و مگا خلاق می‌شود.

چرا باید کتاب مگا خلاقیت را بخوانیم؟

عاشق بازی و تفریح هستید؟ دوست دارید آینده‌تان را با خلاقیت بسازید؟ ایده‌های جسورانه را دوست دارید و می‌خواهید تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید؟ عاشق رؤیاپردازی هستید؟ این کتاب برای افرادی است که جرئت رویاپردازی و جسارت عمل کردن را دارند. هدف این کتاب معرفی خلاقیت و فرد خلاق، ویژگی‌هایی که برای خلاق بودن لازم‌اند و نحوه کسب‌کردن این ویژگی‌ها است. این کتاب شما را به شکستن کلیشه‌ها و ورود به حیطهٔ هیجان‌انگیز تفکر خلاقانه هدایت خواهد کرد.

جملات درخشانی از کتاب مگا خلاقیت:

«نابغه غنیمتی راهبردی است (مانند انیشتین). 
نابغه نجات‌دهنده است (مانند ارشمیدس).
نابغه آینده‌ساز است (مانند ادیسون).
نابغه افتخار ملت است (مانند اسکندر مقدونی _ اسکندر بزرگ).
نابغه منبعی بزرگتر و باارزش‌تر از نفت و گاز است، چون او می‌تواند ملت را از نیاز به نفت و گاز رها سازد. (مانند روئنتگن). 
نابغه جاودانه است (مثل سقراط)... الیاندر
برای رسیدن به نبوغ لازم است که شما کارها و تمریناتی انجام دهید. ما با دانستن این که نبوغ عملی و امکانپذیر است نابغه نمی‌شویم. بلکه باید برای آن تمرین کرده و تجربیات نوابغ را کسب کنیم. اولین قسمت این کتاب با اولین قانون مگاخلاقیت سروکار دارد. دست از تسلیم‌شدن بردار. خود را برای شروع آماده کنید. آماده‌اید؟ من از شاگردانم می‌خواهم که بلند پاسخ بدهند و از شما هم می‌خواهم که همین کار را بکنید. اگر با صدای آرام و نامطمئن آن را ادا کردید بار دیگر آن را بلند و با اعتماد به نفس تکرار کنید. میزان مؤثر بودن این کتاب به تهعد شما بستگی دارد. دوباره می‌پرسم؛ آیا آماده‌اید؟ اگر پاسخ شما بلند و همراه با اطمینان “بله” است. لطفا صفحه را ورق بزنید.»

«در مدارس سنتی، به ما تکالیفی داده می‌شود، به ما یاد می‌دهند تا از آنها تبعیت کنیم و ما را مقید می‌کنند تا از قواعد ارائه داده شده اطاعت کنیم. زمانی که دانش‌آموزان نمی‌توانند مسئله‌ای را حل کنند، اولین کاری که می‌کنند این است که ‌”معلم را مقصر می‌خوانند” با این دیدگاه که: ”شما به ما یاد ندادید چطور حلش کنیم! ” روش دیگری که بسیاری از افراد در این موقعیت دارند این است که می‌گویند:” یک نفر دیگر مقصر است _ نه من. اگر در امتحان رد شدم، معلمم مقصر است. او به من درست نیاموخت. اگر مشکلی با خانواده دارم، اعضای خانواده‌ام مقصرند: آنها نیامدند تا راجع به آن با من صحبت کنند. اگر مصاحبه‌ای بد پیش رفت، مصاحبه‌کننده مقصر است: او سؤال‌های احمقانه‌ای پرسید. ” اگر شما هم این طرز برخورد را دارید، آگاه باشید که دیگران را مسئول زندگی خود دانسته‌‌اید. شما عروسکی هستید و اجازه می‌دهید دیگران به هر شکلی که می‌خواهند حرکت‌تان دهند. به نظر می‌رسد مردم می‌توانند هر کاری دل‌شان می‌خواهد با شما بکنند. این طرز فکر باعث بروز مشکلات زیادی در جهان می‌شود _ در مدرسه، خانه و محل کار. ما به جای مسئولیت‌پذیر بودن و عمل‌کردن، دیگران را مقصر می‌دانیم.»

«بسیار خوب. هیچکدام از شما به کلاس ژیمناستیک می‌رود؟ چرا؟ برای ورزیده ساختن عضلات‌تان؟ برای ورزیده‌شدن آنها چه کار می‌کنید؟ آیا پر بالا و پایین می‌کنید، یا وزنه‌های سنگین بلند می‌کنید؟ چرا وزنه بلند می‌کنید؟ به این علت که شما برای قوی کردن عضلات، به نیرو و فشاری بیشتر از حد معمول نیاز دارید! فشار باعث رشد عضلات می‌شود. ولی با بلندکردن پر، آنها هرگز ورزیده و سفت نمی‌شوند. مغز شما ”عضله تفکر” شماست. مغز نیز نیاز به پرورش دارد. آیا مایلید آن را غیرمنعطف و تنبل بار بیاورید؟ آیا پر را به وزنه‌های واقعی ترجیح می‌دهید؟ عیبی ندارد اگر این‌طور فکر می‌کنید. من هم این‌طور بودم. من هم زمانی به مدرسه می‌رفتم و این احساس‌ها را هنوز به خاطر می‌آورم. دوست دارید تکالیف‌تان را هر چه کمتر و تا حد ممکن سریع‌تر انجام دهید تا بتوانید به تفریح و فعالیت‌های دیگر بپردازید. همین‌طور است؟ این قابل درک است ولی درست نیست. ما در مدرسه عضله اصلی‌مان را ورزیده نساختیم ـ عضله‌ای که همه عضلات دیگرمان را، تمام فعالیت‌های‌مان و نهایتا تمام زندگی‌مان را کنترل می‌کند. این عضله همان مغز است - ”عضله موفقیت”. شما نمی‌توانید از هیچ عضله دیگری بدون وجود مغز استفاده کنید.»

تحلیلی بر کتاب مگا خلاقیت‌:

هیچ‌کسی نیست که به خلاقیت علاقه‌ای نداشته باشد. اما منظور آندی الینیکف از مگا خلاقیت چیست؟ اگر تصمیم گرفته‌اید که زندگی خلاقانه‌تری داشته باشید، پس می‌توانید تصمیم بگیرید با قدم‌های کوچکی خلاق شوید (با موفقیت‌های کوچک‌تر) یا با قدم‌هایی بزرگ‌تر (با موفقیت‌های بزرگتر). اما این به زبان ریاضی یعنی می‌توانید دکا خلاقیت، هکتا خلاقیت، کیو خلاقیت، یا حتی مگا خلاقیت را انتخاب کنید. کتاب مگا خلاقیت به شما علاوه بر روش‌هایی برای بازکردن ذهن‌تان، روش تفکر جدیدی ارائه می‌کند و به شما قدرت خلق ایده‌های قوی‌تر و فراوان‌تری می‌دهد. افراد بسیاری در جلسات مختلفی که در این زمینه برگزار شده، مگا خلاقیت را امتحان کرده‌اند و آن را یاد گرفته‌اند و به کمک آن خلاقیت‌شان را بسط و گسترش داده‌اند. آموزش‌ها و تمرین‌های عملی این کتاب با لحنی قوی و مثبت نوشته شده‌اند تا خوانندگان را به سطوحی از بینش، بیان و خلاقیت برسانند که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند به آن دست پیدا کنند.

فهرست مطالب کتاب مگا خلاقیت

گام اول: دست از دست کشیدن بکش!
۱. ذهن‌تان را بگشایید
۲. درک طبیعت نابغه
۳. نبوغ کودک درون‌تان را کشف کنید
گام دوم: چرا نه به هر نه؟
۴. بگو “بله” به ممکن و به غیرممکن
۵. پیش به‌سوی مگاخلاقیت
۶. کشف ماهیت
گام سوم: به‌دنبال یک میلیون باش
۷. نوآوری
۸. مگانوآوری
۹. از سیستم خارج شو
گام چهارم: به مردم ارزش بالایی دهید
۱۰. از ادراک تک بعدی تا مگاتصور
۱۱. پذیرا و فرا پذیرا باشید
۱۲. ابزارهای فرامؤثر را به کار گیرید
گام پنجم: پیش به سوی قلمرو نبوغ
۱۳. خبره شدن در متدهای نوابغ
۱۴. گام بعدی‌تان را معین کنید
۱۵. به‌نبوغ نوآورانه‌تان سرعت بخشید

اگر از خواندن کتاب مگا خلاقیت لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب همیشه خلاق اثر تاد هِنری نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت «خلاقیت تصادفی» است. او که در شرکتش به افراد و تیم‌های مختلف که نیاز به خلاقیت دارند کمک می‌کند در کتاب همیشه خلاق نیز با 365 توصیهٔ مختصر و مفید خود خلاقیت شما را تقویت می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد تا بتوانید برای مواجهه و رویایی با هر مشکلی در زندگی آماده باشید.

• کتاب عادت خلاق اثر یکی از برجسته‌ترین هنرمندان جهان و طراح رقص و خالق نمایش‌های فوق‌العادهٔ برادوی توآیلا ثارپ است. او در این کتاب جذاب، که بسیاری از خوانندگان آن را «کتاب مقدس خلاقیت» می‌دانند، به شما نشان می‌دهد که چگونه خلاقیت را آغاز کنید. این کتاب یک راهنمای سرگرم‌کننده و الهام‌بخش برای تمام کسانی است که به دنبال خلاقیت و هنر می‌گردند.

دربارۀ آندره جی الینیکف‌: زبان‌شناس و نویسنده

مگا خلاقيت

دکتر آندره جی الینیکف تبعهٔ آمریکایی بود و تا سال 2002 یعنی زمانی که به‌عنوان اولین دانشجوی روسی در کالج عملیات نظامی نیروی هوایی آمریکا انتخاب شد، یک سرهنگ روسی بود. زمانی که او تصمیم گرفت در ایالات متحده باقی بماند، شغلش را، افتخاراتش را و درجاتش را برای دادن آزادی عقیدتی و معنوی به خانواده‌اش، فدا کرد. علاوه بر این، با به خطر انداختن زندگی‌اش، با صرف‌نظر کردن از بازگشت به روسیه، او اکتشافات علمی‌اش را برای بشریت حفظ کرد: علوم جدید، مگا خلاقیت و متدولوژی‌های فوق‌العاده قدرتمند و پیشرفت‌دهنده بشر که در غیر این صورت می‌توانستند مورد سوءاستفاده قرار بگیرند یا در زندان‌های نظامی سرّی دفن شوند. دکتر الینیکف را که با نام «دکتر اندی»، «مگاخلاق» و «روسی بی‌عقل» نیز می‌شناسند، یک سخنران ناطق و با شهرت جهانی، پیشگامی علمی، مشاور و پیشرو در زمینهٔ آموزش است که زندگی هزاران انسان در سراسر دنیا را متحول کرده است. او سخنران دکتر ای. پول تورنس در 2001 در دانشگاه جورجیا و مؤلف و ویراستار بیش از صدها کتاب و مقاله در زمینهٔ نوآوری، خلاقیت و زبان است که شامل کتابش «مگاخلاق: از خلاقیت به مگا، گیگا و خلاقیت بی‌انتها» نیز می‌شود که در سال 1999 منتشر شد. مقالات او در دائره‌المعارف خلاقیت و دائره‌المعارف آموزش جهانی آورده شده‌اند. مراجعین حرفه‌ای او کالج‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگی از جمله شرکت‌های نوآور فورچون 500 مانند شرکت‌های پراکتر اند گمبل و ساوترن کمپانی هستند. او همچنین روان‌شناسی خلاقیت، زبانشناسی، ارتباطات، آموزش خلاق و نوآورانه و خلاقیت و نوآوری حرفه‌ای و شغلی را در دانشگاه دولتی تروی در مونتگومری، آلاباما تدریس می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی