همیشه خلاق

(2)
نویسنده:

3,500,000ریال

3,150,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3375

علاقه مندان به این کتاب
34

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب همیشه خلاق

انتشارات مون منتشر کرد :
همیشه خلاق به شما کمک می‌کند حول محور خلاقیتتان تمرین‌های روزانه تعریف کنید؛ از اشتیاق شخصی گرفته تا ایده‌پردازی طرز فکر همکاری و رهبری کتاب به گونه‌ای است که باید روزی یک بار سراغش بروید. توصیه می‌کنم که همیشه خلاق را با یک نفر دیگر پیش ببرید تا رویه کتاب را در چهارچوب جامعه پردازش کنید.
بهترین دستاورد شما هنوز پیش رویتان است فقط کافی است شما را به آنچه هر روز انجام می‌دهید نزدیک و نزدیکتر کنیم امیدوارم به همیشه خلاق به چشم یک راهنمای تمرین و ممارست نگاه کنید تا در زندگی و کارتان کارآمد درخشان و سلامت بمانید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتابِ همیشه خلاق اثر تاد هنری

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب همیشه خلاق از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب همیشه خلاق از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ همیشه خلاق:

تاد هِنری نویسنده، سخنران و مشاور خلاقیت شرکت‌های مختلف است. کتابِ همیشه خلاق از او در سال 2022 منتشر شد. نویسنده در این کتاب با 365 توصیهٔ مختصر و مفید، خلاقیت شما را تقویت می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد تا خودتان را برای مواجه و رویارویی با هر مشکلی در زندگی آماده کنید و بتوانید همیشه خلاق باشید.

واکنش‌های جهانی به کتابِ همیشه خلاق:

«هنری خوانندگان را تشویق می‌کند که برای خلق ایده‌های جدید وقت بگذارند و حین تعریف داستان‌های شخصی خودش، توصیه‌هایی به خوانندگان می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد رویه‌ای ایجاد کنند و برای الهام‌گرفتن به آن تکیه کنند. او در ادامه عادت افراد معروف و حقایق زندگی آن‌ها را تعریف می‌کند؛ مثلاً توضیح می‌دهد که چگونه آلبرت انیشتین نظریهٔ نسبیت خود را در حین کار به‌عنوان منشی ثبت اختراع توسعه داد. با انجامِ توصیه‌های او در کتاب همیشه خلاق و تکرار آن‌ها می‌توانید هر کار سختی را به انجام برسانید.» - پابلیشرز ویکلی

چرا باید کتابِ همیشه خلاق را بخوانیم؟

اگر هر روز مجبورید در محل کار به مشکلات مختلف رسیدگی کنید یا خلاق باشید یا حتی اگر با فرسودگی شغلی مواجه شده‌اید، با کمک تمرینات و ابزارهایی که کتاب همیشه خلاق در اختیار‌تان قرار می‌دهد، می‌توانید انرژی‌تان را بازیابی کنید و به‌راحتی با خلاقیت مشکلات خود را حل کنید.

جملات درخشانی از کتاب همیشه خلاق:

«کار خلاقانه کاری پیچیده است. باید غرق بلاتکلیفی شوید، الگوها را دنبال کنید، نقطه‌ها را به هم وصل کنید و در جایی که دیگران حتی آن را نمی‌بینند، ارزش پیدا کنید. پس نباید از پیچیدگی خود کار فرار کرد. اما نوع دیگری از پیچیدگی هم هست که ممکن است در کار به وجود بیاید و فضای ذهنی‌اش را که برای تمرکز مؤثر نیاز دارید، اشغال کند. من اسمش را گذاشته‌ام پیچیدگی غیرضروری. زمانی که نظام‌ها، فرایندها، جلسات، ساختار سازمانی یا هر ابزار دیگری که با آن سروکار دارید به پیچیدگی می‌خورند، مواضعی را ایجاد می‌کنند که برای ادامهٔ کار باید از رویشان عبور کنید. هر مانعْ گرهی است که در مسیر بینش خلاقانه می‌افتد چون اتلاف وقت و نیرو را به همراه دارد. گردش کار، فرایندها، برنامه‌های روزانه، ابزار مورداستفاده و دیگر روش‌هایی را که برای انجام کارتان استفاده می‌کنید، بررسی کنید، آیا جایی پیچیدگی غیرضروری می‌بینید؟ امروز متعهد شوید که به روشی کارتان را ساده کنید. شاید با تغییر نحوهٔ برنامه‌ریزی‌تان، یا با تغییر در نحوهٔ ارتباط‌گیری با همکارانتان، شاید هم باید مسائلی را که درگیر حلشان هستید، طور دیگری تعریف کنید. فضای ذهنی‌تان را نگه دارید برای حل پیچیدگی‌های خودِ کار، نه پیچیدگی فرایندتان.»

«موفقیت را برای خودتان، کارتان و تیمتان چطور تعریف می‌کنید؟ آیا به‌درستی می‌دانید که برای چه نقطه‌ای هدف‌گذاری کرده‌اید یا مسیرتان را به‌سادگی با نقاط تکمیل پروژه یا ترفیع‌های کاری نشانه‌گذاری کرده‌اید؟ خیلی از آدم‌ها به جایی می‌رسند که هرگز آن را نمی‌خواسته‌اند چون کل زندگی‌شان را صرف این کرده‌اند که بروند دنبال هر موقعیتی که در دیدرسشان قرار گرفت. آن‌ها همیشه قدم منطقی بعدی‌شان را برداشته‌اند، به جای اینکه بر اساس مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی‌ای تصمیم بگیرند که تعیین می‌کند چه کارهایی را باید انجام داد نه اینکه چه کارهایی را می‌توان انجام داد. حرفه‌ای‌های خلاق پخته می‌دانند برای چه چیزی ارزش قائل‌اند و زندگی‌شان را صرف رسیدن به تعریف واضحی از موفقیت می‌کنند. اگر قرار بود امسال موفقیت را برای خودتان تعریف کنید، چطور تعریفش می‌کردید؟ در پنج سال آینده چطور؟ ده سال؟ کل زندگی‌ کاری‌تان؟ دوست دارید وقتی برمی‌گردید و به ساختار چیزی که ساخته‌اید یا کسانی که بر آن‌ها تأثیر گذاشته‌اید، نگاه می‌کنید، چه ببینید؟ حالا سعی کنید چند اصل راهنما پیدا کنید که راهتان را برای تصمیم‌گیری‌هایی که شما را به اهداف نهایی‌تان می‌رسانند، ساده کنند.»

«اغلب به‌راحتی فکر می‌کنیم اوضاع هر طوری که الان هست، بعداً هم به همین شکل خواهد ماند. اگر دارید روزهای سختی را می‌گذرانید، سخت است باور داشته باشید این روزها هم به پایان می‌رسند. اگر در آن فصل از زندگی‌تان هستید که همه‌چیز روبه‌راه است، مثل این است که بر موجی ابدی سوار شده‌اید. تنها چیزی که در کار و زندگی ثبات دارد، بی‌ثباتی‌اش است. مهم نیست اوضاع الان تو چقدر بد است، در هر صورت تغییر خواهد کرد. مهم نیست اوضاع چقدر عالی پیش برود، قطعاً سختی‌هایی پیش رویت قرار می‌گیرند. چیزی که شما را تعریف می‌کند، موقعیتتان نیست، واکنش شما به آن موقعیت است. افراد انعطاف‌پذیر این توانایی را دارند که در شرایط خوب و بد قرار بگیرند و بدانند که خودِ موقعیت در مقایسه با چیزی که آن موقعیت درونشان می‌سازد، حتی ذره‌ای اهمیت ندارد. هم موفقیت و هم شکست، شخصیت و تاب‌آوری شما را رشد می‌دهند و این سبب می‌شود که از آزمایش‌های آینده حسابی سربلند بیرون بیایید. با توجه به شرایط زندگی و کاری حال حاضرتان، آیا لحظاتی بوده که فکر کنید شرایط قرار است همین‌طور ثابت بماند؟ و بر اساس آنچه تجربه می‌کنید، کدام ویژگی‌های شخصیتی‌تان در حال رشدند؟ همه چیز موقت است، اوضاع تغییر خواهد کرد.»

تحلیلی بر کتابِ همیشه خلاق‌:

شاید خودتان را فرد خلاقی ندانید اما واقعیت این است که شما هر روز در زندگی‌تان خلاقیت به‌ خرج می‌دهید. شما مشکلات‌تان را حل می‌کنید، طراحی می‌کنید، می‌نویسید، آشپزی می‌کنید، وسیله‌ای می‌سازید و همهٔ این‌ها نوعی خلاقیت محسوب می‌شود. اما فشاری که ما برای ایجاد خلاقیت احساس می‌کنیم ممکن است باعث استرس شدید شود و در درازمدت بر روی توانایی شما در زندگی تأثیر می‌گذارد. برای رفع استرس هنگام خلاقیت کافی‌ست به سراغ کتابِ همیشه خلاق بروید. کتاب همیشه خلاق، کتابی است که حتی با وجود مشغلهٔ زیاد می‌توانید به‌صورت روزانه آن را مطالعه کنید چون تمرین‌ها و مطالعات روزانهٔ این کتاب به شما کمک می‌کند بر روی زندگی و روال روزانۀ خود تمرکز کنید و به سمت اهداف خود پیش بروید. این کتاب به چهار بخش مختلف تقسیم می‌شود:

• سریع: مطالعهٔ این بخش از کتاب کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد.
• متمرکز: این بخش از کتاب تنها بر روی یک موضوع خاص تمرکز می‌کند.
• الهام‌بخش: نقل‌قول‌هایی از متفکران یا خلاقان بزرگ در طول تاریخ در این قسمت ذکر شده است تا الهام‌بخش شما باشد.
• تمرینات عملی: می‌توانید تمرینات این بخش را به‌صورت روزانه انجام دهید. این تمرینات به شما کمک می‌کنند به اهداف خود برسید.

اگر از خواندن کتاب همیشه خلاق لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• بیهوده نمیر! (اثری از خود به‌جای بگذار) کتابِ دیگری از تاد هنری، نویسنده و مشاور خلاقیت آمریکایی، دربارهٔ خلاقیت است. او در این کتاب ابزاری برای کمک به افرادی ارائه کرده است که نمی‌خواهند حیاتی‌ترین عملکرد خود را به روزهای دیگر موکول کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا در مسیری صحیح و ثابت بمانید تا بتوانید به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت خود برسید.

• خلاقیت و حل مسئله اثر برایان تریسی، نویسندهٔ مشهور کتابِ «قورباغه‌ات را قورت بده»، است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور با خلاقیت در زندگی کاری خود به سودآوری و درآمد بیشتر برسید و مسائل و مشکلات کاری خود را به آسانی حل کنید.

• کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی اثر سوزان دیوید روان‌شناس و مربی مشهور است که بیش از دو دهه در زمینهٔ احساسات مختلف تحقیق کرده است. او در این کتاب رویکردی انقلابی و مبتنی بر علم را پیش گرفته تا به شما نشان بدهد چطور باید احساسات مختلف خود را بپذیرید و هیجانات خود را کنترل کنید تا در زندگی به موفقیت برسید.

• کتاب ایدهٔ عالی مستدام اثر چیث و دن هیث استاد دانشگاه و نویسندگان آمریکایی است. نویسندگان این کتاب معتقدند یک ایده خود‌به‌خود جذاب و عالی از کار در نمی‌آید و در این کتاب به شما می‌آموزند چگونه می‌توانید یک ایدهٔ عالی، جذاب و پایدار بسازید که گسترش پیدا کند و نظر و پیام خود را به‌گونه‌ای اثرگذار به دیگران منتقل کنید.

• کتاب منحنی خلاقیت اثر آلن گانت مدیر شرکتی بزرگ است که توانسته تا امروز به استارت‌آپ‌ها کمک کند به رشد بالایی برسند. او با کمک تحقیقات علمی و مصاحبه‌های بی‌شمار کتاب منحنی خلاقیت را نوشته است تا به علاقه‌مندان کمک کند نبوغ خلاق درونی خود را پیدا کنند و بتوانند ایده‌های خلاقانهٔ خود را به ثمر برسانند.

دربارۀ تاد هنری: نویسنده و مشاور خلاقیت

همیشه خلاق

تاد هنری نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی است. او بنیان‌گذار شرکت «خلاقیت تصادفی» است که به افراد و تیم‌های مختلف که نیاز به خلاقیت دارند کمک می‌کند همیشه خلاق، پرانرژی و نوآور باقی بمانند. او به‌طور مرتب به شرکت‌های مختلف در مورد چگونگی شیوه‌های خلاق ماندن مشاوره می‌دهد و تاکنون چهار کتاب پرفروش در زمینه‌های خلاقیت به چاپ رسانده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (7)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مرضیه صالحی
    • پاسخ به نظر

    کتاب همیشه خلاق، کتابی متفکرانه، کامل و مهم‌تر از همه سرگرم‌کننده‌ست که خیلی می‌تونه به درد هنرمندها بخوره چون اون‌ها نیاز دارن هر روز توی زندگی خلاقیت به خرج بدن. با این‌حال اگر فکر می‌کنید خلاق بودن براتون خیلی سخت شده، این کتاب خیلی می‌تونه کمک‌تون کنه..

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • پاسخ به نظر

    آدم‌های زیادی می‌گن که خلاق نیستن یا نمی‌تونن توی کاری خلاقیت به خرج بدن، اما طبق کتابِ همیشه خلاق، شما حتی اگر بتونید یه مشکلی رو حل کنید خلاقیت به خرج دادید. با این کتاب روزتون رو شروع کنید، تمرین‌هاش رو انجام بدید و از روش یادداشت‌برداری کنید چون این کتاب می‌تونه به‌شدت الهام‌بخش شما بشه.

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    کتاب همیشه خلاق، خیلی کامل هستش و یکی از اولین کتاب‌هایی هست که من می‌خرم و می‌تونم به‌طور روزانه باهاش پیش برم، البته یه سرکی به بخش‌های دیگه کشیدم و به‌نظرم هر کسی توی زندگی نیاز به چنین کتابی داره.

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (7)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مرضیه صالحی
    • 0

    در جواب، نقل‌قولی از مایلز منروی فقید آورد و گفت «ارزشمندترین خاک دنیا قبرستان است، چون تمام رمان‌های نانوشته، ایده‌های عملی نشده، روابط شکل‌نگرفته و رؤیاهای دنبال‌نشده را در خودش دفن کرده.» تمام آن ارزش‌ها و موقعیت‌هایی که همراه انسان‌ها در زمین دفن شده‌اند، قبرستان را باارزش‌ترین خاک جهان می‌کند.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • 1

    ما ته‌ماندهٔ روابط پیشین را وارد روابط و همکاری‌های امروزمان می‌کنیم چون نیازهای کوچکی را که هرگز برآورده نشدند، به یاد می‌آوریم و کینه‌ای در دل نگه می‌داریم که طرف مقابل به‌کل از آن بی‌خبر است. این کینه‌های ناعادلانه فرایند خلاقیتمان را می‌پوسانند و توانایی همکاری را از ما می‌گیرد.

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 1

    احتمالاً سؤال‌‌هایی در پس ذهن شما هم هست که نمی‌خواهید بپرسید، چون ـ‌شاید ناخودآگاه‌ـ می‌خواهید از مسئولیتی که پاسخ این سؤالات به همراه می‌آورد، شانه خالی کنید.

  • 1
  • 2
  • 3
عیدی