30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
انعطاف پذیری هیجانی

انعطاف پذیری هیجانی

(0)
نویسنده:

2,290,000ریال

1,832,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1416

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب انعطاف پذیری هیجانی

انتشارات میلکان منتشر کرد:
به‌ندرت پیش می‌آید مسیر رسیدن به رضایت فردی و حرفه‌ای مستقیم باشد. از هر کسی که به بزرگ‌ترین اهداف زندگی‌اش دست یافته یا در روابط فردی و اجتماعی‌اش موفق بوده بپرسید داستان‌های زیادی از اشتباه‌ها، منحرف‌شدن‌ها و جاده‌های فرعیِ غیرمنتظره در طول راه تعریف می‌کند. چه چیزی آن‌هایی را که از پسِ این مشکلات برمی‌آیند از کسانی که از خط خارج می‌شوند متمایز می‌کند؟ انعطاف‌پذیری؛ یا بهتر بگوییم انعطاف‌پذیری هیجانی.
دکتر سوزان دیوید، محقق و روان‌شناس دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، با استفاده از روایت‌های زندگی خود و مراجعانش و همچنین با بهره‌گیری از یافته‌های تحقیقات گسترده در زمینه‌ی هیجان، رویکردی برای مقابله با افکار و هیجان‌های ناخوشایند در این کتاب ارائه می‌دهد که آن‌را انعطاف‌پذیری هیجانی می‌نامد.
انعطاف‌پذیری هیجانی رویکردی نوین و علمی است که به‌کمک آن می‌توانید فرازونشیب‌های زندگی و ناکامی‌ها را با خویشتن‌پذیری، بصیرت و ذهن باز پشت سر بگذارید. دکتر سوزان دیوید، با بیش از بیست سال مطالعه‌ی احساسات، خوشبختی و دستاوردها، دریافته است که فارغ از میزان هوشمندی، خلاقیت یا تیپ شخصیتی افراد، نحوه‌ی مدیریت دنیای درونی (افکار، احساسات و گفت‌وگو با خود) در‌نهایت تعیین‌کننده‌ی موفقیت‌شان است.
انعطاف‌پذیری هیجانی که از قلم فردی متخصص و دلسوز نوشته شده، نقشه‌ی راهی است برای تغییر رفتار واقعی. راهنمایی است که صرف‌نظر از این‌که چه کسی هستید یا چهره‌تان چه شکلی است روش جدیدی از عملکرد را جلوی پای‌تان می‌گذارد تا به تمامیِ پتانسیل‌های‌تان برسید.
فوشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی اثر سوزان دیوید

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی از آن خود کرده است:

• پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال
• پرفروش‌ترین کتاب سال 2016 ایالات متحده
• بهترین کتاب سالِ 2016 آمازون

معرفی کتاب انعطاف‌‌پذیری هیجانی:

انعطاف‌پذیری هیجانی (رهایی از قیدوبندها و قدرت پذیرش تغییر) کتابی از سوزان دیوید روان‌شناس مشهور است که بیش از دو دهه در زمینۀ احساسات، شادی و موفقیت تحقیق کرده است. سوزان دیوید معتقد است مهم نیست افراد چقدر باهوش یا خلاق باشند، یا چه‌جور شخصیتی داشته باشند، مهم نحوهٔ هدایت دنیای درونی خود ـ یعنی افکار، احساسات و صدای درونی ـ است که در نهایت تعیین می‌کند چقدر موفق خواهند شد. او کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی را با همین ایده نوشت و این کتاب در سال 2016 منتشر شد. این کتاب رویکردی انقلابی و مبتنی بر علم دارد و  به ما این امکان را می‌دهد تا خود را بپذیریم و با ذهنی باز در پیچ‌وخم‌های زندگی حرکت کنیم.

واکنش‌های جهانی به کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی:

«کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی، کتابی قدرتمند در مورد پذیرش ارزش‌های اصیل، قاطع‌تر بودن و متعهد شدن به تغییرات معنادار است.» - فوربز دات کام

«سوزان دیوید روان‌شناس، مربی و مشاوری است که در دانشگاه هاروارد درس خوانده و در کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی شواهدی را ارائه می‌دهد تا نشان دهد مردم چطور باید احساسات منفی خود را درک کنند و با آن‌ کنار بیایند و درعین‌حال اجازه ندهند الگوهای قدیمی بر زندگی آن‌ها مسلط شوند.» - مجلهٔ بیز اِد

«کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی مملو از توصیه‌هایی است در مورد چگونگی زندگی کردن در لحظه، پرورش آگاهی سالم و یادگیری احساسات. با کمک این کتاب یاد می‌گیرید به احساسات خود به گونه‌ای پاسخ دهید که احساسات در خدمت شما باشند و ارزش‌های ذاتی و اهداف خود را بشناسید.» - انتشارات باستل

«احساس کردن احساسات یک چیز است و کنترل داشتن بر آن چیز دیگری است. سوزان دیوید مزایای غم، خشم، گناه و ترس را تصدیق می‌کند و سپس به ما نشان می‌دهد که چگونه مطمئن شویم که آن‌ها زندگی ما را تسخیر نمی‌کنند. این یک کتاب خودیاری است که واقعاً می‌تواند به شما کمک کند.» - آدام گرنت، نویسندهٔ کتاب پرفروش دوباره فکر کن

«سوزان دیوید به ما می‌آموزد که زبان ناگفتهٔ احساسات را درک کنیم و با آن ارتباط برقرار کنیم تا احساس خود را با آنچه انجام می‌دهیم هماهنگ کنیم. همه باید این کتاب را بخوانند.» - سوزان کین، نویسندهٔ کتاب قدرت سکوت

چرا باید کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی را بخوانیم؟

عکس‌العمل‌تان به تجربیات درونی، اعمال، شغل، روابط، احساسات و سلامتی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. احساساتی مانند شک به خود، غم، ترس، شرم یا عصبانیت ممکن است به راحتی شما را در مسیر اشتباه پیش ببرند. افرادی که انعطاف‌پذیری هیجانی دارند نسبت به استرس و شکست مصون نیستند، تفاوت اصلی این است که آن‌ها می‌دانند چطور با چنین شرایطی سازگار شوند و خود را با تغییرات مختلف زندگی هماهنگ کنند و تغییرات کوچک اما قدرتمندی ایجاد کنند که منجر به رشد می‌شود. با کمک کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی می‌توانید با خودتان دلسوزانه برخورد کنید و از کنار مشکلات و سختی‌های زندگی عبور کنید و به بهترین نحو در زندگی پیش بروید.

جملات درخشانی از کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی:

«در طول سفر زندگی، دانستن این‌که چه مسیری را برگزینیم یا چه چیزی در پیش داریم برای ما انسان‌ها چندان آسان نیست. ما فانوس دریایی نداریم که از روابط ناپایدار دور نگهمان دارد. دیده‌بانی بر عرشه یا راداری روی برج نداریم تا مواظب تهدیدهای مخفی‌ای باشند که ممکن است برنامه‌های شغلی‌مان را غرق کنند. به‌جای این‌ها، ما هیجان‌هایمان را داریم ـ احساساتی مانند ترس، اضطراب، شادی و شعف ـ سیستمی عصبی‌شیمیایی که برای کمک به ما در هدایت جریان‌های پیچیدهٔ زندگی تکامل یافته است. هیجان‌ها ـ از خشم مهارنشدنی گرفته تا عشق خام ـ واکنش‌های فیزیکی فوری بدن به نشانه‌های مهم دنیای خارج‌اند. وقتی حواسمان اطلاعاتی دریافت می‌کنند ـ نشانه‌هایی از خطر، علاقهٔ رؤیایی، پذیرفته‌شدن یا طردشدن از طرف همسالان ـ بدن ما خودش را با این پیام‌های ورودی تطبیق می‌دهد؛ قلبمان تندتر یا کندتر می‌زند، عضلاتمان منقبض یا منبسط می‌شوند، تمرکز ذهنی ما به آن تهدید معطوف می‌شود یا در گرمای ارتباطی مطمئن آرام می‌گیرد. این واکنش‌های نمودیافتهٔ جسمانی وضعیت درونی و رفتار ظاهری ما را با شرایط موجود هماهنگ می‌کنند و نه‌تنها کمکمان می‌کنند زنده بمانیم، بلکه سبب رشد و پیشرفت ما می‌شوند.»

«بااین‌حال، انعطاف‌پذیری هیجانی این نیست که افکارتان را کنترل کنید یا خودتان را مجبور کنید افکار مثبت‌تری داشته باشید. زیرا تحقیقات نشان می‌دهند که تلاش برای وادارکردن افراد به تغییر افکارشان از به‌اصطلاح منفی («این ارائه رو گند می‌زنم.») به مثبت («حالا می‌بینی، می‌ترکونم.») معمولاً جواب نمی‌دهد و در واقع ممکن است نتیجهٔ معکوس داشته باشد. انعطاف‌پذیری هیجانی دربارهٔ رهاکردن، آرام‌شدن و هدفمندانه‌تر زندگی کردن است؛ درباره‌ٔ انتخاب نحوهٔ واکنش به سیستم هشدار هیجانی است. انعطاف‌پذیری هیجانی از رویکردی که ویکتور فرانکل توصیف کرده حمایت می‌کند، روان‌پزشکی که از اردوگاه مرگ نازی‌ها جان ساله به در برد و کتاب انسان در جست‌وجوی معنا را نوشت. رویکردی که دربارهٔ زیستن زندگی‌ای معنادارتر است؛ زندگی‌ای که در آن استعداد انسانی ما تحقق می‌یابد: او نوشت «میان محرک و واکنش فضایی خالی وجود دارد، قدرت ما برای انتخاب واکنش صحیح در آن فضا جا گرفته است. و در واکنش ما رشد و آزادی‌مان نهفته است.» انعطاف‌پذیری هیجانی با فراهم کردن آن فضا، بین احساسی که دارید و کاری که در مورد آن احساس انجام می‌دهید، به افراد در اکثر مشکلاتشان کمک می‌کند: تصویر ذهنی منفی از خود، دل‌شکستگی، درد، اضطراب، افسردگی، اهمال‌کاری، تغییرات دشوار و غیره.»

«وقتی پنج سالم بود، تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم. به‌دلیلی از دست والدینم ناراحت بودم ـ دلیلش را به یاد نمی‌آورم ـ اما یادم است که فکر می‌کردم فرار تنها کار مناسب است. به‌دقت وسایلم را در کیف کوچکی گذاشتم، یک شیشه کرهٔ بادام‌زمینی و کمی نان از آشپزخانه برداشتم، کفش‌های چوبی گران‌قیمتم را که طرح کفشدوزک سفید و قرمز داشت پوشیدم و در جست‌وجوی آزادی به راه افتادم. ما نزدیک خیابانی شلوغ در ژوهانسبورگ زندگی می‌کردیم و پدر و مادرم در گوشم فرو کرده بودند که هرگز تحت هیچ شرایطی به‌تنهایی از خیابان عبور نکنم. وقتی به نبش خیابان رسیدم، متوجه شدم که ادامه‌دادن به‌سمت دنیای بزرگ وسیع کاری نیست که بتوانم انجام دهم؛ عبور از خیابان که بی‌چون‌وچرا کاملاً ممنوع بود. بنابراین کاری را انجام دادم که هر فراری پنج‌ساله‌ای که اجازه نداشت قدم به خیابان بگذارد می‌کرد: محله را دور زدم. دوباره و دوباره و دوباره. پیش از آن‌که بالأخره بعد از فرار ماجراجویانهٔ مهیجم به خانه برسم، همان محله را دور زده بودم و بارها از جلوی در ورودی خانه‌مان رد شده بودم. همهٔ ما به طریقی این کار را انجام می‌دهیم.»

تحلیلی بر کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی‌:

مسیر رسیدن به خواسته‌های شخصی و حرفه‌ای‌تان به‌ندرت مستقیم خواهد بود. از هر کسی که به بزرگ‌ترین اهداف خود دست یافته یا توانسته در روابطش پیشرفت کند بپرسید، آن‌ها به شما دربارهٔ اشتباهات و انحرافات‌شان خواهند گفت. اما چطور برخی می‌توانند به این چالش‌ها تسلط یابند و برخی نمی‌توانند؟ پاسخ انعطاف‌پذیری هیجانی است. تحقیقات نشان می‌دهند که انعطاف‌نا‌پذیری هیجانی ـ اسیرشدن به‌وسیلهٔ افکار، احساسات و رفتارهایی که به دردمان نمی‌خورند ـ با گستره‌ای از بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط است. در حالی‌که انعطاف‌پذیری هیجانی ـ انعطاف‌پذیر بودن در برابر افکار و احساسات، به‌طوری که بتوانید واکنش مناسبی به موقعیت‌های روزمره داشته باشید ـ کلید سلامتی و موفقیت است. سوزان دیوید با تکیه بر تحقیقات عمیق، تجربهٔ دهه‌ها مشاوره و تجربیات خود در غلبه بر ناملایمات زندگی، نشان می‌دهد که چگونه هر کسی می‌تواند در دنیایی نامطمئن به انعطاف‌پذیری هیجانی برسد و از نظر عاطفی پیشرفت کند. او در این کتاب با توضیح چهار مفهوم کلیدی، به شما یاد می‌دهد تجربیات ناراحت‌کننده را بپذیرید و احساسات خود را کنترل کنید.

در کتابِ انعطاف‌پذیری هیجانی چه می‌خوانیم؟

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که انعطاف‌پذیری هیجانی یعنی اسیرِ افکار، احساسات و رفتارها شدن ارتباطی مستقیم با افسردگی و اضطراب دارد. سوزان دیوید روان‌شناس و مربی اجرایی است که بیش از دو دهه به مطالعهٔ هیجان‌ها و نحوهٔ تعامل با آن‌ها و مشکلات مربوط به آن‌ها پرداخته است. او در این کتاب به شما کمک می‌کند با هیجان‌هایتان آشنا شوید و از آن‌ها آگاه شوید، یاد بگیرید چطور آن‌ها بپذیرید و یا با آن‌ها مصالحه کنید و سپس با افزایش انعطاف‌پذیری هیجانی رشد و پیشرفت کنید. ابزارها و روش‌های متنوع این کتاب شما را تبدیل به یک انسان کامل نمی‌کند تا هیچ‌وقت حرفی اشتباه نزنید یا هرگز گرفتار احساساتی مانند شرم، گناه، خشم، اضطراب یا ناامنی نشوید چون سوزان دیوید معتقد است تلاش برای کامل بودن فقط به سرخوردگی و شکست ختم می‌شود، بلکه شما یاد می‌گیرید چطور با دشوارترین هیجان‌های خود کنار بیایید، از روابط‌تان لذت ببرید و به اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت خود برسید و درواقع زندگی‌تان را به کامل‌ترین شکل ممکن سپری کنید.

فهرست مطالب کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی

• فصل اول: از انعطاف‌پذیری به انعطاف‌پذیری
• فصل دوم: اسیر
• فصل سوم: رهایی از اسارت
• فصل چهارم: رویارویی
• فصل پنجم: فاصله‌گرفتن
• فصل ششم: شناسایی و دنبال‌کردن ارزش‌های خود
• فصل هفتم: پیش‌رفتن؛ اصل تغییرات کوچک
• فصل هشتم: پیش‌رفتن؛ اصل الاکلنگ
• فصل نهم: انعطاف‌پذیری هیجانی در محل کار
• فصل دهم: پرورش فرزندانی با انعطاف‌پذیری هیجانی
• فصل یازدهم: جمع‌بندی
• سپاسگزاری
• پی‌نوشت‌ها
• دربارهٔ نویسنده
• یادداشت‌ها

اگر از خواندن کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود اثر جولی اسمیت روان‌‌شناس بالینی، مربی و وبلاگ‌نویس است. این کتاب یک راهنمای همدلانه و علمی برای بهبود سلامت روان است. با کمک توصیه‌های علمی این کتاب می‌توانید با اضطراب، افسردگی، شکست‌های غیرمنتظره، کمبود اعتماد به نفس و بسیاری مشکلات دیگر کنار بیایید.

• انسان در جستجوی معنا کتاب ارزشمند ویکتور فرانکل روان‌شناس است که معنادرمانی یا لوگوتراپی را بنیان نهاد. او که از بازماندگان هولوکاست است این کتاب را بر حسب تجربیات خودش به عنوان یک زندانی در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم نوشت و به شرح روش‌ روان‌درمانی خود پرداخت.

• چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند اثر رابرت ام ساپولسکی استاد عصب‌شناسی و زیست‌شناسی دانشگاه استنفورد است. این کتاب یک راهنمای کامل دربارهٔ استرس است و اطلاعات جالب و کاملی در مورد استرس در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. 

• کتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی، اثر درل و سارا ون تانگرن زوجِ روان‌درمانگر است. آن‌ها این کتاب را با الهام از روان‌شناسی وجودی و مثبت‌نگر نوشتند و در این کتاب چارچوبِ درمانی جدیدی را به خوانندگان معرفی کرده‌اند تا به آن‌ها کمک کنند از میان رنج به شکوفایی و معنا برسند. این کتاب درواقع ادای احترامی است به روح ویکتور فرانکل، متخصص اعصاب، روان‌پزشکِ بازماندهٔ هولوکاست که زندگی خود را صرف رمزگشایی راه‌های تغییر درد و رنج و ایجاد معنا و شکوفایی از دلِ آن کرد.

• کتابِ زندگی‌های پنهان درون‌گرایان اثر جن گرانمن روزنامه‌نگار و معلم است که زمانی کشف کرد خودش نیز درون‌گرا است. او در این کتاب دنیای پنهان و رازهای مخفی درون‌گرایان را فاش کرده است و سعی می‌کند به درون‌گرایان نشان بدهد که رفتارشان هیچ ایرادی ندارد و به دیگران نیز نشان بدهد که برخورد درست با درون‌گرایان چیست.

• کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم اثر سارا ویلسن نویسنده و کارآفرین است. نویسنده که خودش سال‌ها سعی کرده است با اضطراب دست‌وپنجه نرم کند، پس از مصاحبه با دایی لاما متوجه می‌شود که تمام مشکلات روانی‌اش ناشی از اضطراب است. او در این کتاب از راه‌حل‌ها و روش‌هایش برای غلبه بر مشکلات، اضطراب و نیرویی در  زندگی‌اش می‌گوید.

• کتاب افسانه‌ی عادی بودن اثر پزشک مشهور گبور مته است که این کتاب را با همکاری پسرش دنیل مته نوشت. او در این کتاب تشریح می‌کند که چرا کشورهای غربی با وجود پیشرفت در زمینهٔ پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی باز هم نتوانسته‌اند آمار بیماری‌ها را کنترل کنند و ما همچنان شاهد افزایش بیماری‌های مزمن و عمومی در کشورهای پیشرفته هستیم. او این سؤال را مطرح می‌کند که واقعاً چه چیزی «عادی» است و چرا با وجود پیشرفت علم پزشکی، بیماری‌ها جسمی و روحی هر روز وخیم‌تر و بیشتر می‌‌شوند.

• کتاب اطلس دل اثر برنه براون نویسنده و محقق آمریکایی است. او در کتاب اطلس دل شما را به سفرس با هشتادوهفت احساس و تجربه می‌برد تا معنای انسان‌بودن را به شما بیاموزد و در این کتاب نقشهٔ راه ارتباط معناداری را ترسیم کرده است و زبان و ابزاری در اختیارتان قرار می‌دهد تا به کمک‌شان به جهانی از انتخاب‌ها و فرصت‌های جدید راه بیابید. 

• کتاب گفت‌وگوهای عاشقانه اثر ناتاشا لان روزنامه‌نگار بریتانیایی است. او در این کتاب به سراغ 25 متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله آلن دوباتن، فیلیپا پری و دایان ایوانز رفته است و از تجربیات و پاسخ آن‌ها دربارهٔ عشق و طریقهٔ نگهداری عشق نوشته است.

دربارۀ سوزان دیوید: روان‌شناس آمریکایی

انعطاف‌پذیری هیجانی

دکتر سوزان دیوید عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشکدهٔ پزشکی هاروارد، هم‌بنیان‌گذار و یکی از مدیران مؤسسهٔ هدایت‌گری در بیمارستان مک‌لین، مدیرعامل گروه مشاورهٔ کسب‌وکار روان‌شناسی مبتنی بر شواهد است. دیوید سخنران و مشاوری محبوب است که با مدیران ارشد صدها سازمان بزرگ، از جمله سازمان ملل، ارنست و یانگ و مجمع جهانی اقتصاد کار کرده است. کارهایش در نشریه‌های متعددی، از جمله مجلهٔ کسب‌وکار هاروارد، تایم، فست کمپانی و وال‌ استریت ژورنال چاپ شده است. او، که اصالتاً اهل آفریقای جنوبی است، با خانواده‌اش در بوستون زندگی می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    با کمکِ کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی فهمیدم که لازم نیست با احساسات بد و منفیم مبارزه کنم و تبدیل به احساس خوبی بکنمشون و فهمیدم می‌شه از احساسات منفی چیزهای زیادی یاد گرفت و با کمک‌شون زندگی ارزشمندی داشت. به‌علاوه این کتاب جزئیات زیادی در مورد چگونگی درک ارزش‌های خودتون و گوش‌دادن به احساساتتون بیان کرده و خلاصه این کتاب برای من خیلی مفید بود.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    دکتر دیوید توی کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی مفاهیم مهم روان‌شناسی، توصیه‌های عملی زندگی و تجربهٔ شخصی رو ترکیب کرده و بهتون نشون می‌ده چطور در برابر احساسات‌تون انعطاف نشون بدید تا توی روابط شخصی و حرفه‌ای‌‌تون موفق بشید. درواقع حق با دکتر دیویده، حساس غم یا ناامیدی بخشی از انسان بودنه و باید اونو پذیرفت.

  • تصویر کاربر

    • نوید همافر
    • پاسخ به نظر

    من واقعاً از خوندن این کتاب لذت بردم. توی این کتاب نویسنده شما را با مشکلات مربوط به احساسات آشنا می‌شه و بهتون نشون می‌ده چطوری در مقابل احساسات‌تون انعطاف‌پذیر باشید. من مثال‌ها و تحقیقات و داستان‌های شخصی نویسنده رو خیلی دوست داشتم.

بریده ای از کتاب (4)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    وقتی ناخودآگاه با هر نوع روش بی‌فایده‌ای واکنش نشان می‌دهید، اسیر شده‌اید. نتیجه، درست مانند کلمهٔ «ترانه» که پس از شنیدن «باز باران با...» به ذهنتان خطور کرد، پیش‌بینی‌پذیر است. طعمه درست روبه‌رویتان آویزان است و شما، بدون لحظه‌ای تردید، به آن چنگ می‌زنید. اسیر کردن خودتان زمانی شروع می‌شود که افکار را به‌جای واقعیت قبول می‌کنید.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    «ذهن میمونی» اصطلاحی در مراقبه است که برای توصیف آن پچ‌پچ‌های بی‌وقفهٔ درونی به کار می‌رود که از موضوعی به موضوع دیگر می‌روند مثل میمونی که از درختی به درخت درگیر می‌پرد. شاید با همسرتان دعوا کنید (یا دعوا ممکن است با پدر یا مادرتان، فرزند، دوست، یا همکارتان باشد) و او با عصبانیت خانه را ترک کند.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 0

    این اسارت معمولاً وضعیتی است که در زندگی روزمرهٔ خود با آن روبه‌رو هستید؛ ممکن است جروبحث شدیدی با رئیستان باشد، معاشرت با فامیلی که هیچ میلی به دیدنش ندارید، ارائه‌ای در آینده‌ٔ نزدیک، بحث دربارهٔ پول با همسرتان، کارنامهٔ ناامیدکنندهٔ فرزندتان، یا شاید فقط ترافیک همیشگی ساعت شلوغی. سپس واکنش خودکار به آن وضعیت بروز می‌کند.

  • 1
  • 2
عیدی