30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود

چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود

(1)
نویسنده:

2,490,000ریال

2,241,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
16697

علاقه مندان به این کتاب
205

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
15

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود

انتشارات میلکان منتشر کرد:
در این كتاب هرآنچه در سال‌ها فعالیتم در رشته روانشناسی آموخته‌ام به تفكیك با شما در میان می‌گذارم. این كتاب دربرگیرنده مهم‌ترین چیزهایی است كه تاكنون یاد گرفته‌ام، چیزهایی كه به خودم و مراجعانم كمك كرده به جای تقلا و دست و پا زدن میان احساسات راه درستی را پیش بگیریم. خواندن این كتاب تضمین نمی‌كند كه شما باقی عمرتان لبخند به لب زندگی خواهید كرد؛ اما به شما یاد می‌دهد از كدام ابزار بهره بگیرید تا لبخند‌هایتان واقعی و از صمیم قلب باشد. دكتر جولی اسمیت، با تكیه بر تجربه روانشناسی بالینی در طی سال‌ها، مهارت‌هایی را با شما در میان می‌گذارد كه برای عبور از فراز و نشیب‌های زندگی نیاز دارید. «چرا تا به حال كسی اینها را به من نگفته بود؟»، همچون جعبه ابزاری مفید، راهنمایی ضروری برای بهبود و ارتقای سلامت روان شماست. توصیه‌های ساده اما تخصصی دكتر اسمیت و تكنیك‌های مقابله‌ای قدرتمندش به شما كمك می‌كند فارغ از مشكلات و مسائل زندگی، انعطاف‌پذیری خود را حفظ كنید. مدیریت اضطراب، برخورد با انتقاد، مقابله با بدخلقی، ایجاد اعتمادبه‌نفس، یافتن انگیزه، پرورش حس خودارزشمندی، بخشش خود و موارد بسیاری از این دست كشمكش‌هایی هستند كه خیلی از ما سال‌هاست با آنها دست و پنجه نرم می‌كنیم. این كتاب راهكار‌های عملی مناسب و روش‌های اثبات‌شده‌ای را برای حل و فصل این مسائل به ما ارائه می‌دهد. «چرا تابه‌حال كسی این‌ها را به من نگفته بود؟» مرجعی عالی با راهكارهای عملی برای هركسی است كه به سلامت روان خویش اهمیت می‌دهد و همه، حتی بدون پیش‌زمینه‌ای از روانشناسی، كاملا می‌توانند با آن ارتباط برقرار كنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب چرا تا به‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود؟

چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود

معرفی کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود اثر جولی اسمیت


جولی اسمیت کتاب خودیاری چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود را در سال 2022 منتشر کرد. این کتاب یک راهنمای همدلانه و علمی برای بهبود سلامت روان است. نویسنده در این کتاب با توصیه‌های علمی خود راهکارهایی برای مقابله با اضطراب، افسردگی، شکست‌های غیرمنتظره، کمبود اعتماد به نفس و بسیاری مشکلات دیگر ارائه داده است.

کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود حاصل ساعت‌ها تلاش نویسنده و گفت‌وگو با اشخاص واقعی طی جلسه‌های مختلف روان‌درمانی است. او در این کتاب مهارت‌های زندگی را به مخاطبین می‌آموزد، و ابزارهایی در اختیار مخاطبان قرار داده است که به تک‌تک افراد کمک می‌کند تا در دل بحران‌ها مسیر درست را بیابند.

دکتر اسمیت کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود را بر پایۀ شواهد پژوهشی نوشته است و چکیدۀ اطلاعات ارزشمند، دانش و روش‌های عملی خود را که طی سالیان متمادی به آن‌ها دست یافته است در اختیار مخاطبین قرار داده و البته این اطلاعات زندگی خودش را نیز متحول کرده است.

در کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود چه می‌خوانیم؟

دکتر اسمیت معتقد است بسیاری از افراد در سلامت روان دچار مشکل می‌شوند چون با عملکرد ذهن آشنا نیستند. بنابراین او در کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود ابتدا مخاطبین را با عملکرد ذهن آشنا می‌کند و با روش‌های عملی و مفید به شما نشان می‌دهد که چطور احساسات خود را سروسامان دهید، انعطاف‌پذیر باشید و به مرور زمان رشد کنید.

نیازی نیست که هم‌زمان به سراغ تمام بخش‌های کتاب بروید. می‌توانید بخشی که مناسب چالش‌های حاضر زندگی‌تان است انتخاب کنید و زمان خود را صرف به کار بستن روش‌های همان فصل کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای نتیجه گرفتن نیاز به زمان دارید، باید هر تمرینی را بارها تکرار کنید. برخی از چالش‌ها نیز شاید سخت‌تر باشند و لازم باشد که زمان بیشتری را صرف تمرین‌های کتاب کنید.

کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود از هشت بخش تشکیل شده است. جولی اسمیت در بخشی از کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود داستان‌های واقعی مراجعانش را تعریف کرده است و در بخش دیگری، به شما نشان می‌دهد که چطور مراجعانش را راهنمایی کرده است. 

فهرست مطالب سه بخش از کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

• پیشگفتار
• بخش اول: مخمصه
• فصل اول: آشنایی با مفهوم بدخلقی
• فصل دوم: تله‌های خلقی که باید مراقب آن‌ها باشید
• فصل سوم: راهکارهای مفید فاصله گرفتن
• فصل چهارم: چگونه روزهای بد را به روزهای بهتر تغییر دهیم
• فصل پنجم رعایت اصول اولیه
• بخش دوم: انگیزه
• فصل ششم: آشنایی با مفهوم انگیزه
• فصل هفتم: چگونه انگیزه را پرورش دهیم
• فصل هشتم: چگونه کار را انجام دهید که حس‌وحالش را ندارید؟
• فصل نهم: برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی از کجا شروع کنم؟
• بخش سوم: درد احساسی
• فصل دهم: خلاصم کن!
• فصل یازدهم: با احساسات چه‌کار کنیم
• فصل دوازدهم: چگونه از قدرت کلمات به نفع خود استفاده کنید
• فصل سیزدهم: چگونه از کسی حمایت کنیم

بریده‌هایی از کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

«لحظه‌ای به دمای بدن خود توجه کنید. ممکن است کاملاً احساس راحتی کنید، یا شاید خیلی گرم یا خیلی سردتان باشد. همان‌طور که تغییر دمای بدنتان ممکن است نشانۀ عفونت و بیماری قلمداد شود، بدون شک گویای شرایط پیرامون شما نیز هست. مثلاً احتمال دارد ژاکت همیشگی روزهای سردتان را فراموش کرده باشید. شاید آسمان ابری و بارش باران شروع شده است. ممکن است گرسنه باشید یا بدنتان کم‌آب شده باشد. حتماً متوجه شده‌اید وقتی دنبال اتوبوس می‌دوید، بدنتان گرم می‌شود. دمای بدن ما تحت تأثیر محیط ماست، چه درونی و چه بیرونی، و ما خودمان قدرت تأثیرگذاری روی آن را داریم. خلق‌وخو هم به همین شکل است. هنگامی که خلق‌وخوی بدی را تجربه می‌کنیم، این اختلال احتمالاً تحت تأثیر عوامل متعددی از محیط درونی و بیرونی ما به وجود آمده است. شناخت این عوامل مؤثر و آگاهی به آن‌ها، به ما کمک می‌کند تا آن‌ها را در مسیر دلخواهمان به کار بگیریم. گاهی‌اوقات جواب این چراها به سادگی نپوشیدن لباس اضافه یا دنبال اتوبوس دویدن است و گاهی باید جای دیگری دنبال پاسخ گشت.»

«موضوع بسیاری از کتاب‌های خودیاری اصلاح طرز تفکر است. در آن‌ها به ما می‌گویند: «احساسات شما تحت تأثیر افکارتان است.» اما این کتاب‌ها اغلب نکتۀ مهمی را نادیده می‌گیرند. موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. این مسئله رابطه‌ای دوسویه است. احساسات شما نیز می‌توانند افکاری را که به ذهنتان خطور می‌کند کنترل کنند و آسیب‌پذیری شما را افزایش دهند که درنتیجه شما باز افکار منفی و خودسرزنشگری بیشتری را تجربه خواهید کرد. زمانی که حالمان خوب نیست، متفاوت فکرکردن کار دشواری است؛ حتی وقتی می‌دانیم الگوهای فکری ما کمکی به بهترشدن اوضاع نمی‌کنند و سخت‌تر از آن تبعیت از قانون «فقط مثبت فکر کنید» است که اغلب در رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود. صرف وجود افکار منفی نمی‌توان ادعا کرد که آن‌ها اول به‌وجود آمده‌اند و باعث بروز بدخلقی شده‌اند. بنابراین متفاوت فکرکردن یگانه پاسخ ممکن نیست.»

«بدخلقی تمایل ما را به انجام کارهایی که می‌تواند حالمان را بدتر کند افزایش می‌دهد. وقتی حس می‌کنیم ناراحتیم و در معرض بدخلقی قرار داریم، دلمان می‌خواهد کاری کنیم تا از شر این حال‌وهوا خلاص شویم. مغز به تجربه می‌داند که چه چیزی به خروج سریع از این شرایط کمک می‌کند. ما کم‌وبیش برای محوشدن سریع‌ مشکلاتمان حاضریم هر کاری انجام دهیم. در چنین مواقعی، سعی می‌کنیم با بی‌حسی یا معطوف‌کردن حواسمان سوی دیگر احساساتمان را پس بزنیم. برای برخی این تسکین‌های آنی و مقطعی الکل، مواد مخدر یا غذا و برای بعضی دیگر ساعت‌ها تماشای تلویزیون یا چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی است. هر یک از این‌ها بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند؛ چرا که در کمترین زمان آن مشغولیتِ ذهنی و بی‌حسی فوری را که نیاز داریم به ما می‌دهند.»

خواندن کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

برای خواندن این کتاب لازم نیست حتماً مشکلات سلامت روان داشته باشید، حتی اگر رنج و ناراحتی‌ای در زندگی ندارید می‌توانید با مطالعۀ کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود چشم خود را به روی واقعیت، تجربیات و احساسات باز کنید و یاد بگیرید چطور به راحتی و با کمک روش‌هایی خاص، مدیریت احساسات خود را به دست بگیرید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

جولی اسمیت روانشناس بالینی، مربی و وبلاگ‌نویس است و یک مطب خصوصی در همپشایر انگلستان دارد. او بیشتر زندگی حرفه‌ایش را صرف آموختن مطالبی دربارۀ سلامت روان بزرگسالان و پیچیدگی‌های مغز انسان کرده است.

دکتر اسمیت اولین متخصصی بود که برای آگاهی دادن به مردم دربارۀ روان‌درمانی و سلامت روان از اپلیکیشن پرمخاطب تیک‌تاک استفاده کرد، او در طول دورۀ همه‌گیری کرونا ویدیوهای خودیاری کم‌حجمی را با مخاطبان به اشتراک گذاشت و بسیاری از توصیه‌هایش استفاده کردند و همین باعث شد تعداد دنبال‌کنندگان او به سه میلیون نفر برسد. 

او از دانش خود برای کمک به مردم استفاده کرد تا بتوانند با لحظه‌های سخت زندگی کنار بیایند. او مراجعین زیادی دارد، مراجعینی که با مشکلات مختلف فردی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در زمینه‌های مختلف از دکتر اسمیت مشاوره می‌گیرند. او به دانش‌آموزان، مدیران، کارآفرینان، پرسنل نظامی، ورزشکاران حرفه‌ای و حتی افراد مشهور زیادی کمک کرده است.

هدف اصلی دکتر اسمیت آموزش بهداشت روان به صورت آنلاین است تا کسانی که نمی‌توانند به درمان حضوری دسترسی داشته باشند بتوانند به بهبودی و سلامت روان برسند. دکتر اسمیت همچنین عضو انجمن روان‌شناسی بریتانیا و شورای حرفه‌ای سلامت و مراقبت است. او در زمینه‌های درمان شناختی-رفتاری، درمان متمرکز بر شفقت، درمان پذیرش و تعهد، درمان تحلیلی شناختی یکپارچه، رفتار درمانی دیالکتیکی و مصاحبۀ انگیزشی تخصص دارد.

واکنش‌ها به کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

«کتابی هوشمندانه، آموزنده و خواندنی. دکتر جولی دوست متخصص و خردمندی است که همۀ ما به آن نیاز داریم.» -لوری گاتلیب، نویسندۀ کتاب شاید باید با کسی حرف بزنی

امتیازات

کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود اولین کتاب دکتر جولی اسمیت است که پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز شد.

تحلیل سی بوک از کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

نشر میلکان کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود از دکتر جولی اسمیت را با ترجمۀ آرزو شنطیائی منتشر کرده است.

همان‌طور که خواندن کتاب دربارۀ توانایی‌ها و سطح سلامت جسمانی جایگزینی برای دارو نیست و شما را درمان نمی‌کند، این کتاب نیز جایگزین درمان نخواهد شد. اما شما با تغذیۀ مناسب و ورزش می‌توانید استقامت جسمانی و قدرت بدن خود را افزایش دهید؛ این مسئله در مورد سلامت روان نیز صدق می‌کند. می‌توانید با خواندن کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود، اطلاعات زیادی در زمینۀ سلامت روان به دست بیاورید و هر زمان نیاز داشتید از آن‌ها استفاده کنید. این کتاب در واقع جعبه ابزاری از ابزارهای مختلف است که می‌توانید برای موقعیت‌های گوناگون و چالش‌های زندگی از آن‌ها بهره ببرید. 

مطالب و دستاوردهای دکتر اسمیت مانع چالش‌های زندگی‌تان نمی‌شوند اما به شما کمک می‌کنند تا حرکت کنید، هر کجا که لازم دارید تغییر جهت دهید، اوج بگیرید و بتوانید دوباره سرپا شوید. این کتاب باعث نمی‌شود تا در مسیر زندگی گُم یا سردرگم نشوید؛ بلکه به شما کمک می‌کنید بفهمید چه زمانی راه را گم کرده‌اید و آن‌وقت می‌توانید شجاعانه مسیر زندگی‌تان را تغییر دهید تا در مسیر منتهی به زندگی معنادار قرار بگیرید و به هدف‌تان بازگردید.

اگر از کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

ـ کتاب روانشناسی حماقت حاوی جستارهایی است به قلمِ جمعی از متخصصان علوم مختلف اعم از روان‌شناسان، روان‌پزشکان، استادان حوزة ارتباطات، عصب‌شناسان، متخصصان علوم‌شناختی، روان‌درمانگران و جز آن. این افراد می‌کوشند به پرسش‌هایی پیرامون جنبه‌های گوناگون حماقت (یا خصائل هم‌خانوادۀ آن از جمله: بلاهت، سفاهت، بی‌شعوری و...) پاسخ دهند. 

کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی اثر سوزان دیوید روان‌شناس و مربی مشهور است که بیش از دو دهه در زمینهٔ احساسات مختلف تحقیق کرده است. او در این کتاب رویکردی انقلابی و مبتنی بر علم را پیش گرفته تا به شما نشان بدهد چطور باید احساسات مختلف خود را بپذیرید و هیجانات خود را کنترل کنید تا در زندگی به موفقیت برسید.

کتاب نخست هیولا را زیبا می‌کنیم اثر سارا ویلسن نویسنده و کارآفرین است. نویسنده که خودش سال‌ها سعی کرده است با اضطراب دست‌وپنجه نرم کند، پس از مصاحبه با دایی لاما متوجه می‌شود که تمام مشکلات روانی‌اش ناشی از اضطراب است. او در این کتاب از راه‌حل‌ها و روش‌هایش برای غلبه بر مشکلات، اضطراب و نیرویی در  زندگی‌اش می‌گوید.

ـ کتاب روانشناسی تصویر ذهنی اثر ماکسول مالتز جراح زیبایی و نویسندۀ آمریکایی است. دکتر مالتز به قدرت عظیم ذهن در شکل دادن به تصور ما از خود اعتقاد داشت و معتقد بود این تصویر در نهایت رفتارها و اعمال ما را هدایت می‌کند. او در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی چنین استدلال می‌کند که این تصور ما از خویش است که توانایی ما را برای موفقیت یا شکست هدایت می‌کند و معتقد بود که با طرز فکر درست می‌توانیم به هر چیزی که در ذهن‌مان است دست پیدا کنیم. 

ـ کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند اثر رابرت ام. پاپولسکی است. او تلاش می‌کند در این کتاب معنایی روشن از مفهوم مبهم استرس را ارائه کند و به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح می‌دهد که چگونه انواع هورمون‌ها و بخش‌های مختلف مغز در پاسخ به استرس فعال می‌شوند.

- کتاب چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم اثری از وین دایر است که تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری تمام دوران شد. اگر گرفتار احساس گناه یا نگرانی شده‌اید یا این‌که ناخواسته در الگوهای خودویرانگر افتاده‌اید، مدام خود را سرزنش می‌کنید و این احساس‌ها تمام جنبه‌های مختلف زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار داده و مانعی برای رسیدن شما به موفقیت و خوشبختی شده، وقت آن است که با خواندن کتاب چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم، زندگی خود را تغییر دهید. 

ـ کتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی، اثر درل و سارا ون تانگرن زوجِ روان‌درمانگر است. آن‌ها این کتاب را با الهام از روان‌شناسی وجودی و مثبت‌نگر نوشتند و در این کتاب چارچوبِ درمانی جدیدی را به خوانندگان معرفی کرده‌اند تا به آن‌ها کمک کنند از میان رنج به شکوفایی و معنا برسند. این کتاب درواقع ادای احترامی است به روح ویکتور فرانکل، متخصص اعصاب، روان‌پزشکِ بازماندهٔ هولوکاست که زندگی خود را صرف رمزگشایی راه‌های تغییر درد و رنج و ایجاد معنا و شکوفایی از دلِ آن کرد. 

ـ کتابِ زندگی‌های پنهان درون‌گرایان اثر جن گرانمن روزنامه‌نگار و معلم است که زمانی کشف کرد خودش نیز درون‌گرا است. او در این کتاب دنیای پنهان و رازهای مخفی درون‌گرایان را فاش کرده است و سعی می‌کند به درون‌گرایان نشان بدهد که رفتارشان هیچ ایرادی ندارد و به دیگران نیز نشان بدهد که برخورد درست با درون‌گرایان چیست.

_ کتاب افسانه‌ی عادی بودن اثر پزشک مشهور گبور مته است که این کتاب را با همکاری پسرش دنیل مته نوشت. او در این کتاب تشریح می‌کند که چرا کشورهای غربی با وجود پیشرفت در زمینهٔ پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی باز هم نتوانسته‌اند آمار بیماری‌ها را کنترل کنند و ما همچنان شاهد افزایش بیماری‌های مزمن و عمومی در کشورهای پیشرفته هستیم. او این سؤال را مطرح می‌کند که واقعاً چه چیزی «عادی» است و چرا با وجود پیشرفت علم پزشکی، بیماری‌ها جسمی و روحی هر روز وخیم‌تر و بیشتر می‌‌شوند.

- کتاب خرده عادت‌ها اثر جیمز کلیر نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است. این کتاب راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادت های بد است.  نویسنده در این کتاب داستان‌ زندگی خودش را می‌گوید و به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با ایجاد عادت‌های کوچک اما مستمر زندگی خود را تغییر دهید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مینا پیرزاده
    • پاسخ به نظر

    به نظر من بهترین کتاب خودیاری هست که تا به حال خوندم.متنش کاملا روان هست و اضافه گویی و کش دادن مطلب هم نداره.برای من خیلی مفید بود

  • تصویر کاربر

    • مژده نجاری
    • پاسخ به نظر

    نمیدونم دلیل پرفروش شدن این کتاب دقیقا چه مولفه ای هست. از نظر من یک کتاب کاملا کلیشه ای بود که یک سری از مطالبش رو حتی با یه سرچ کردن ساده توی گوگل میشد پیدا کرد. شاید به درد نوجوانان بخوره.

  • تصویر کاربر

    • مهدی درخشان سوادکوهی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خیلی مناسبیه و شدیدا پیشنهاد میشه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی