کتاب کوچک هوگا
تخفیف

%10

کتاب کوچک هوگا (شاد زیستن دانمارکی)

(37)

2,990,000ریال

2,691,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4464

علاقه مندان به این کتاب
71

می‌خواهند کتاب را بخوانند
6

کسانی که پیشنهاد می کنند
12

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کتاب کوچک هوگا

نشر شگفت منتشر کرد:
دانمارکی‌ها تو جهان به خوش‌حالی معروفن. هوگا هم اصل و اساس سبک زندگیشونه. هوگا رو تقریباً می‌شه احساس راحتی، باهم‌بودن و خوش‌باشی ترجمه کرد. حالا هوگاه رو که تجربه کنین معنیش براتون روشن می‌شه.
هوگا یعنی نشستن روی مبل راحتی کنار عزیزانتون یا تقسیم کردن غذا با دوست صمیمی‌تون. هوگاه یه صبح آبیِ نشاط‌بخشه درست وقتی که نور از پنجره‌ی اتاق میاد تو.
هوگا قدردانی از لذت‌های ساده‌ی زندگیه.
خلاصه این‌که هوگا یعنی دنبال کردن هر روزه‌ی خوش‌حالی...
خب حالا برای راهنمایی تو مسیر خوش‌حالی کی بهتر از مایک وایکینگ؟ مایک مدیرعامل موسسه‌ی خوش‌حالی پژوهی تو کپنهاگه و چندسالیه که داره روی اکسیر زندگی دانمارکی‌ها که باعث می‌شه انقدر خوش‌حال باشن، تحقیق و مطالعه می‌کنه.
این کتاب الهام‌بخش و دوست‌داشتنی به شما می‌گه که چطوری می‌شه هوگا رو تجربه کرد: از روشن کردن شمع و سپری کردن وقت کنار دوست و آشنا تا چند روز بی‌خیالِ رژیم و کالری شدن (آخه کیک خیلی هوگا‌طوریه!)
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کوچک هوگا (شاد زیستن دانمارکی) اثر مایک وایکینگ

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کوچک هوگا (شاد زیستن دانمارکی) از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کوچک هوگا (شاد زیستن دانمارکی) از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب کوچک هوگا:

چرا دانمارکی‌ها شادترین مردم جهان هستند؟ مایک وایکینگ، مدیر عامل مؤسسۀ تحقیقات شادی در کپنهاگ، می‌گوید پاسخ آن هوگا است. هوگا از کلمه‌ای نروژی به‌معنی «آسایش» آمده است. نزدیک به پانصد سال، دانمارک و نروژ قلمرویی واحد به حساب می‌آمدند، تا این‌که دانمارک در سال 1814 نروژ را از دست داد. هوگا نخستین بار در اوایل قرن نوزده در دست‌نوشته‌های دانمارکی ظاهر شد و ارتباط بین هوگا و آسایش یا شادمانی چندان هم اتفاقی نیست. نویسنده در کتاب کوچک هوگا به شما نشان می‌دهد هوگا چگونه خلق می‌شود، هوگا و شادمانی چگونه به هم مرتبط می‌شوند و هوگا دقیقاً چیست.

واکنش‌های جهانی به کتاب کوچک هوگا:

«کتاب کوچک هوگا در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز بوده است... این کتاب، جذاب‌ترین کتاب برای تبدیل کردن سبک زندگی، به سبکی سالم است.» - نیویورک تایمز

«مایک وایکینگ راز خوشبختی را می‌داند و یک کتابچۀ راهنما بر اساس زندگی دانمارکی‌ها نوشته است که آرامش، معاشرت، شکرگزاری و تغذیۀ سالم را در برمی‌گیرد.» - تایمز (لندن)

«مایک وایکینگ به نقل از تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد که روابط اجتماعی نزدیک و زمان صرف‌شده برای معاشرت، غذا خوردن و استراحت بزرگ‌ترین محرک‌های شادی هستند.» - مجلۀ اِل

«مفهوم دنج و راحت در فرهنگ دانمارک طوفانی به پا کرده است... اما مفهوم هوگا فقط مختص به خانۀ شما نیست. همان‌طور که در این کتاب زیبا می‌خوانید، شما می‌توانید هر چیزی را هوگا کنید.» - مجلۀ ووگ

چرا باید کتاب کوچک هوگا را بخوانیم؟

شاید نتوانید خیلی درست هوگا را درک کنید ولی این کتاب به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه می‌شود از ساده‌ترین چیزها در زندگی به تنهایی و یا در کنار دیگران لذت برد، چطور بی‌ریا بود، فضای دنج و دلنشینی داشت و از تک‌تک لحظات بهره‌مند شد. هوگا یعنی اعتماد و اطمینان از حضورِ در لحظۀ آدم‌هایی که دوستشان داریم و فرصتی است برای جبران همۀ کاستی‌هایی که در روابط اجتماعی‌‌مان وجود دارد. با کتاب هوگا به خودتان زندگی سالمی هدیه دهید.

جملات درخشانی از کتاب کوچک هوگا:

«هوگا؟ هیگ؟ هوگ؟ مهم نیست که «هوگا» چگونه نوشته یا تلفظ می‌شود. به قول وینی پو (شخصیتی کارتونی) که بیانات فیلسوفانه‌ای هم دارد، وقتی از او پرسیدند املای درست عشق چگونه است، او پاسخ داد «آن را نمی‌نویسند، بلکه احساس می‌کنند.» با این حال تلفظ و املای درست هوگا قسمت آسان ماجراست. بخش بدقلق داستان، توضیح چیستی آن است. از هوگا تعاریف زیادی ارائه می‌کنند. از هنر ایجاد صمیمت، آرامش روان و فقدان آزردگی گرفته تا لذت بردن از حضور چیزهای تسکین دهنده، با هم بودن‌های صمیمانه و آنچه که نزد من محبوب‌ترین است، یعنی کاکائو در کنار نور شمع. هوگا بیش از آنکه دربارۀ اشیا باشد، حال وهوایی تجربی است. هوگا یعنی بودن در کنار کسانی که دوستشان داریم. یعنی حس در خانه بودن، حس امنیت، و اینکه از آسیب‌های جهان در امان و از بی‌اعتمادی‌ها رها هستیم. می‌توانیم دربارۀ مسائل کوچک و بزرگ زندگی گفتگوی پایان‌ناپذیری داشته باشیم، یا از حضور خاموش یکدیگر احساس آرامش کنیم، یا با خود تنها باشیم و از فنجانی چای لذت ببریم.»

«بدون شمع هر نسخه‌ای برای خلق هوگا، ناقص است. وقتی از دانمارکی‌ها می‌پرسند مهم‌ترین چیز در هوگا چیست، به طرز غافلگیرکننده‌ای 85 درصد آنها به شمع اشاره دارند. در زبان دانمارکی به کار خراب‌کن لوسیس‌لوگا می‌گویند که در واقع یعنی کسی که شمع‌ها را خاموش می‌کند و این اتفاقی نیست. روشن کردن تعدادی شمع که در زبان دانماری به آنها لیونه لیس یا «نورهای زندگی» می‌‌گویند، سریع‌ترین راه برای رسیدن به هوگا است. روفوس گیفورد سفیر آمریکا در دانمارک، دربارۀ دلبستگی عمیق دارنمارکی‌ها به شمع می‌گوید: «نه تنها در اتاق نشیمن، که در همه جا هست، حتی در کلاس‌ها و اتاق جلسات؛ ولی منِ آمریکایی ذهنم مدام درگیر خط آتش‌سوزیست! ـ چطور ممکن است در کلاس درس، وسیله‌ای قابل اشتعال وجود داشته باشد؟ ولی در واقع این نوعی بروز شادی و فراغت درونی است.» صحبت‌های سفیر آمریکا به واقعیتی اجتماعی اشاره دارد. بنا بر آمار اتحادیه شمع اروپا، دانمارکی‌ها بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا شمع می‌سوزانند. هر فرد دانمارکی هر ساله، نزدیک به 6 کیلو شمع می‌سوزاند. برای فهم بهتر، هر دانمارکی تنها حدود سه کیلو گوشت در سال مصرف می‌کند (آمار سرانۀ مصرف گوشت در دانمارک شاخصی معتبر است). دانمارکی‌ها رکورددار مصرف شمع در اروپا هستند. نرخ مصرف شمع به ازای هر نفر در اتریش 3.16 کیلو استو در حقیقت دانمارکی‌ها تقریباً بیش از دو برابر اتریشی‌ها که جایگاه دوم را دارند شمع می‌سوزانند. شمع‌های معطر اهمیت چندانی ندارند.»

«فقط آدم‌های یک حرفه هستند که به اندازۀ دانمارکی‌ها با نورپردازی عجین هستند: عکاسان. «عکاسی» یعنی نقاشی با نور و انجام آن درک شما از نور و مهارتتان را برای اینکه به آن توجه کنید و برایش ارزش قائل باشید بیشتر می‌کند. شاید به همین خاطر است که عکاسی را اینقدر دوست دارم و ده‌ها هزار عکس طی ده سال اخیر گرفته‌ام، و شاید به همین دلیل است که نور مورد علاقۀ من در ساعت طلایی است. ساعت طلایی تقریباً اولین ساعت بعد از طلوع خورشید و آخرین ساعت پیش از غروب است. هنگامی که خورشید در حال غروب کردن است، آفتاب در عمق بیشتری از اتمسفر حرکت می‌کند و در این زمان، نور گرم، ملایم و یکنواختی را به وجود می‌آورد. گاهی اوقات به آن ساعت جادویی نیز می‌گویند. به نظرم عاشق همۀ زنانی شدم که عکسشان را در آن ساعت روز و با سرعت شاتر 250/۱ گرفتم. این همان نوری است که باید برای نورپردازی هوگایی در فضاهای داخلی در نظر بگیرید. کیفیت دلپذیر این نوع نور، شما و همۀ دوستانتان را زیباتر از آنچه هستید تصویر می‌کند. این نور از هر فیلتر اینستاگرامی بهتر است.»

توضیح مفهوم هوگا، به زبان ساده:

هوگا، بخش مهمی از فرهنگ مردم دانمارک و برگرفته از ذات زندگی دانمارکی ا‌ست؛ هوگا یعنی در سرما و تاریکی جایی گرم و دنج و ساده برای با هم بودن و با هم گرم گرفتن؛ یعنی در کنار خانواده و دوستان لحظاتِ با هم بودن را تجربه کردن و شاید آنچه که از همه مهم‌تر باشد تجربۀ راحتی، سادگی و ساده‌زیستی است. عملکرد دولت رفاه در کشورهای نوردیک عاملی تعیین‌کننده در رخنه‌کردن روحیات مساوات‌طلبانه در فرهنگ این کشورها‌ست و جزئی جدانشدنی از زیست و فرهنگ مردمانشان است. ذات هوگا یعنی سادگی و بی‌آلایشی. یعنی همه مثل هم بودن؛ و این تنها شعار نیست، بلکه تنیده در زندگی روزمرۀ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانمارکی‌هاست. هوگای دانمارکی‌ها یعنی بی‌شیله‌پیله بودن، بدون نمایش قدرت و دارایی. برای همین خودشان با کتاب موردعلاقه‌شان، کنار شومینه‌ای داغ و با خورشتی که قل می‌زند، بهترین لحظه را برای خود خلق می‌کنند. هوگا پادزهری برای زمستان سرد، روزهای بارانی و لحاف تاریکی دانمارک است. بنابراین اگرچه می‌توان در تمام طول سال هوگا کرد، اما در زمستان است که هوگا نه تنها به یک ضرورت که به راهبردی برای بقا تبدیل می‌شود. به همین خاطر است که دانمارکی‌ها به بنیادگرایانِ هوگایی شهرت دارند و حرف‌های زیادی در این باره برای گفتن دارند.

فهرست مطالب کتاب کوچک هوگا

یادداشت مترجم
مقدمه
کلید شاد بودن
۱. نور
۲. هوگا چیست؟
۳. باهم بودن
۴. غذا و نوشیدنی
۵. لباس
۶. خانه
۷. هوگا خارج از خانه
۸. هوگا در تمام طول سال
۹. هوگای ارزان
۱۰. گشت هوگا در کپنهاگ
۱۱. کریسمس
۱۲. هوگای تابستان
۱۳. پنج بعد هوگا
۱۴. هوگا و شادمانی
پانویس‌ها

اگر از خواندن کتاب کوچک هوگا لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب آرامش اثر مت هیگ نویسندۀ پرفروش کتاب‌های خودیاری است. این کتاب راهنمایی برای دوام آوردن در این جهان پر استرس است. مجموعه‌ای از دلداری‌ها، خاطرات و داستان‌های مت هیگ که راه‌های جدیدی برای دیدن خود و جهان به ما نشان می‌‌دهد تا بدانیم در این دنیا تنها نیستیم.

• ایکیگای اثر هکتور گارسیا، کتابی دربارۀ اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد است. این مفهوم شباهت بسیار زیادی با لوگوتراپی به عنوان یکی از گرایش‌های روان‌شناسی مدرن دارد. نظریۀ لوگوتراپی یا معنادرمانی را اولین بار ویکتور فرانکل مطرح کرد. او بر این باور بود که طبیعت انسان‌ها ناشی از جستجوی یک هدف برای زندگی است اما ایکیگای از لوگوتراپی نیز فراتر رفته است.

دربارۀ مایک وایکینگ‌: نویسندۀ کتاب کوچک هوگا

کتاب کوچک هوگا

مایک وایکینگ نویسندۀ پرفروش تایمز و نیویورک تایمز و اولین کسی است که مؤسسۀ تحقیقات شادی جهان را در سال 2013 در کپنهاگِ دانمارک تأسیس کرد. وایکینگ احتمالاً شادترین مرد جهان است. او علاوه بر کارش در مؤسسۀ تحقیقات شادی، معاون پژوهشی پایگاه دادۀ جهانی شادی و عضو گروه مشاورۀ سیاست‌گذاری برای گزارش سیاست جهانی شادی و بنیان‌گذار موزۀ شادی در کپنهاگ است. او نویسندۀ دو کتاب پرفروش جهانی است که بیش از 2 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته‌اند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نیلوفر رجبی
    • پاسخ به نظر

    خیلی لذت بخشه و کلی حس خوب توشه نمره من به این کتاب 10 از 10

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی