از حال بد به حال خوب (شناخت درمانی)

(148)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
18223

علاقه مندان به این کتاب
130

می‌خواهند کتاب را بخوانند
12

کسانی که پیشنهاد می کنند
29

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب از حال بد به حال خوب

نشر آسیم منتشر کرد:
آشنایی با روش‌های رهایی از اضطراب و افسردگی و رسیدن به آرامش و نشاط در زندگی و ایجاد روابط صمیمانه با افراد. شما با خواندن این کتاب می‌آموزید که چگونه افکار و احساسات منفی خود را تغییر دهید و فکری سالم و شاداب داشته باشید همچنین می‌اموزید که چگونه می‌توان با افراد جامعه ارتباطی صحیح داشت و از اضطراب‌ها و نگرانی‌های اجتماعی به دور بود. در سر فصل‌های این کتاب می‌خوانید:
- شناخت روحیه (شناخت احساسات، تست اضطراب و افسردگی – چگونگی تشخیص اوضاع روحی)
- روش ایجاد احساس خوب درباره خودتان (چهار روش برای خوشبختی – ده روش برای تفکر سالم و تغییر افکار نادرست – چگونگی بنیان نهادن یک نظام ارزشی سالم – شناخت تنبلی و روش‌های درمان آن و…)
- احساس اعتماد به نفس و راهکارهای مقابله با اضطراب، ترس و وحشت (چگونه می‌توانید با ترس‌های خود بجنگید و پیروز شوید – رویارویی با ترس از مرگ، مقابله با ترس از اجتماع – مقابله با ترس از سخن گفتن در جمع – ترس از انجام وظایف و…
- احساس خوب با هم بودن ( معرفی ارتباط‌های خوب و بد – پنج راز ایجاد ارتباط صمیمانه و ترمیم ارتباط‌های نادرست، روش‌های ارتباط با افراد سخت گیر و. .)
- معرفی داروهای ضد افسردگی، عواض داروها و شیوه استفاده از جمله (تری سیکلیک – ترازودون – باپروپیون (ولبوترین) - ونلافاکسین (افکسور) - میرتازاپین (رمرون) و… )
- راهنمای کامل استفاده از داروهای ضد اضطراب
- توصیه‌هایی با افراد تحت درمان
و ده‌ها مطلب خواندی دیگر که شما در داشتن زندگی آرام یاری خواهد داد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتابِ از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ از حال بد به حال خوب از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ از حال بد به حال خوب از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ از حال بد به حال خوب:

از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز روان‌شناس آمریکایی است. این کتاب در سال 1989 منتشر شد و نویسنده در آن یک روش انقلابی و در عین‌حال بی‌نیاز از دارو برای درمان افسردگی را معرفی کرده است. این روش به شناخت‌درمانی معروف شد و نظریۀ شناخت‌درمانی می‌گوید به جای حوادث بیرونی، این افکار و طرز تلقی‌های شماست که روحیه و خلق و خوی‌تان را شکل می‌دهد. با کمک روشِ شناخت‌درمانی می‌توانید بر مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب غلبه کنید.

واکنش‌های جهانی به کتابِ از حال بد به حال خوب:

«کتابِ از حال بد به حال خوب دستاوردی ارزنده و شگفت‌انگیز است.» -اِم، آنتونی بیتس، روان‌شناس بالینی مرکز پزشکی فیلادلفیا

«کتابِ از حال بد به حال خوب واضح، سیستماتیک، نیرومند است.» -دکتر آلبرت الیس، رئیس مؤسسۀ آلبرت الیس

«کتابِ از حال بد به حال خوب کتاب مقدس درمان شناختی-رفتاری محسوب می‌شود.» -مجلۀ آبزرور

«این کتاب یک راهنمای ارزشمند برای مقابله با ترس‌ها، اضطراب، حملات عصبی، تنبلی و مشکلات ارتباطی است.»- یواِس‌اِی تودی

«این کتاب تفاوت ایجاد می‌کند. هر کسی که پریشانی عاطفی را تجربه کرده باشد (تقریباً همۀ ما) به نظرش این کتاب بسیار ارزشمند خواهد آمد. دکتر برنز ده‌ها تمرین مفید را در سبکی تکرار نشدنی در این کتاب گنجانده است تا به کمک آن‌ها زندگی‌تان را دگرگون کنید.» - جکی پرسونز، مدیر مرکز درمان شناختی منطقۀ خلیج سانفرانسیسکو

«اگر به دنبال توصیه‌های درست و کاربردی در مورد این‌که چگونه زندگی خود را کمی یا خیلی زیاد تغییر دهید، این کتاب برای شماست.» - رابرت لیهی، مدیر مرکز درمان شناختی نیویورک

چرا باید کتابِ از حال بد به حال خوب را بخوانیم؟

افرادی که دوست دارند حال خوبی داشته باشند اما به متخصص روان‌درمانی دسترسی ندارند، می‌توانند از مطالب این کتاب بهرۀ بسیاری ببرند. آزمون‌های این کتاب برای روان‌درمانی بسیار مؤثر است و روانشناسان و روان‌پزشکان می‌توانند از این آزمون‌ها استفاده کنند، این کتاب کمک و همکار خوبی برای آن‌ها خواهد بود. با مطالعه و تمرین‌های کاربردی این کتاب می‌توانید بر مشکلات مختلف روانی غلبه کنید، ترس‌هایتان را بپذیرید، احساسات خود را به راحتی بازگو کنید و افکار و احساسات دیگران را بهتر بشناسید و درک کنید.

جملات درخشانی از کتابِ از حال بد به حال خوب:

«اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرونی، افکار و طرز تلقی‌های شما هستند که احساسات شما را به وجود می‌آورند. می‌توانید اندیشه، احساس و رفتار خود را تغییر دهید. این اصل ساده و در عین حال انقلابی شما را در تغییر زندگی خود یاری می‌دهد. برای اطلاع از رابطه میان فکر و روحیه ببینید در واکنش به تعریفی که دیگران از شما می‌کنند چه برخوردی می‌کنید. به فرض به شما بگویم: «من شما را دوست دارم، به نظرم آدم خوبی هستید.» چه احساسی پیدا می‌کنید؟ بعضی‌ها با شنیدن این تعریف خوشحال می‌شوند، اما کسانی هم ممکن است ناراحت شوند و احساس گناه کنند. بعضی‌ها از خجالت سرخ می‌شوند و در این میان هستند کسانی که با عصبانیت واکنش نشان می‌دهند. دلیل این واکنش‌های متفاوت در چیست؟»

«مشکل این‌جاست که گمان و احساس خود را عین واقعیت می‌دانید، اما اغلب افکار منفی مسبّب احساس ناخوشایند شما، غیرواقع‌بینانه، مخدوش و ناشی از خطای شناختی هستند. مثلاً بعد از متارکه با همسرتان به خود می‌گویید: «همه‌اش تقصیر من است؛ دوست‌داشتنی نیستم، با کسی صمیمی نمی‌شوم.» با این طرز تلقی حالتان بد می‌شود و احساس بی‌ارزش بودن می‌کنید. گمان به نظرتان بی‌کم‌وکاست می‌رسد و خیال می‌کنید که خوشی از زندگی شما برای همیشه رخت بربسته است. چند ماه بعد، بار دیگر احساس صمیمیت در شما زنده می‌شود و ناگهان احساس می‌کنید که دوست‌داشتنی هستید، بعد تعجب می‌کنید که چگونه خود را تا این حد مقصر و تحقیرشده دانسته‌اید، اما واقعیت این است که چندی قبل این احساس در شما وجود داشته است.»

«افکار منفی اشتباه با احساساتی از نوع تنهایی، گناه، حسادت، افسردگی یا ناامیدی همراهند. ممکن است در شرایط ناراحتی و خستگی شدید به صورت کسی سیلی زده باشید، ممکن است به خاطر موفق نشدن در یک آزمون افسرده باشید. خلاصه‌ای از موقعیت ناراحت‌کننده را در فضای زیر بنویسید. این حادثه می‌تواند مسئله‌ای تازه یا اتفاقی باشد که چندین سال قبل روی داده است. اکنون افکار منفی خود را بنویسید و آنها را برشمارید. بعد خطاهای شناختی موجود در‌ آنها را پیدا کنید. برای راهنمایی فهرست خطاهای شناختی را مطالعه نمایید. هنوز در این مرحله از شما انتظار ندارم که افکار یا احساساتتان را تغییر دهید. تا این‌ جا می‌خواهم فقط شما را با مسائل آشنا کرده باشم تا ارتباط حیاتی میان طرز فکر و احساستان را پیدا کنید. این قدم مهمی است که ابتدا باید برداریم.»

تحلیلی بر کتابِ از حال بد به حال خوب:

دکتر دیوید برنز اولین ‌بار در کتابِ «احساس خوب» که در سال 1980 منتشر شد خوانندگان را با درمان شناختی-رفتاری (CBT) آشنا کرد. احساس خوبی که پس از نارضایتی به افراد دست می‌دهد درمانِ مرسوم فروید برای افسردگی بود. مربی برنز، آرون تی بک (که پدر شناخت‌-درمانی در نظر گرفته می‌شود) به این نتیجه رسید که هیچ مدرک تجربی برای موفقیت روانکاوی فرویدی در درمان افسردگی وجود ندارد. این ایده که افکار و ادراکات ما باعث احساسات منفی مانند افسردگی و اضطراب می‌شوند سابقه‌ای طولانی‌تر دارد و به فیلسوف یونانی اپیکتتوس برمی‌گردد که معتقد بود مردم نه به‌خاطر اتفاقات، بلکه از طریق طرز فکرشان آشفته می‌شوند. بیش از چهار میلیون نسخه از کتابِ اول برنز در ایالات متحده و همچنین در آرژانتین، استرالیا، اتریش، کانادا، چین، اندونزی، کُره جنوبی، مکزیک، نروژ و لهستان به فروش رفت و مجلهٔ «پزشکی رفتاری» این کتاب را یکی از برترین کتاب‌های علوم رفتاری در سال 1980 خواند. پس از موفقیتِ این کتاب دکتر برنز کتابِ «از حال بد به حال خوب» را نوشت که در آن اصول درمانی شناختی-رفتاری را توضیح می‌دهد و جزئیات روش‌های بهبود روحیه و زندگی فرد با شناسایی و از بین بُردن تحریفات شناختی مشترک را به خوانندگان ارائه کرد.

دربارهٔ درمان رفتاری- شناختی:

درمان شناختی رفتاری با عنوان انگلیسی Cognitive behavioral therapy نوعی روان‌درمانی است که به افراد کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه الگوهای فکری مخرب یا مزاحم را که تأثیر منفی بر رفتار و احساسات آ‌ن‌ها دارد شناسایی کرده و تغییر دهند. درمان شناختی رفتاری با شناسایی الگوهای ناسازگار تفکر، پاسخ‌های هیجانی یا رفتارها و جایگزینی‌ آن‌ها با الگوهای مطلوب‌تر، شناخت‌ درمانی را با رفتار درمانی ترکیب می‌کند. درمان شناختی رفتاری بر تغییر افکار منفی غیرارادی تمرکز دارد که می‌توانند مشکلات عاطفی، افسردگی و اضطراب ما را بدتر کنند. این افکار منفی خودبه‌خود بر خلق‌وخوی ما نیز تأثیر منفی می‌گذارند و زندگی روزمرهٔ افراد را نیز مختل می‌کنند.

در کتاب از حال بد به حال خوب چه می‌خوانیم؟

همۀ ما روزهای سخت و تلخی را در زندگی تجربه کرده‌ایم، روزهایی که حس می‌کنیم دیگر هیچ چیز مثل سابق نخواهد شد یا هرگز احساس خوبی پیدا نخواهیم کرد. این‌طور مواقع افکار منفی به ذهن ما هجوم می‌آورند که اغلب اشتباه و غیرمنطقی هستند اما به گونه‌ای فریبکارانه بسیار واقع‌بینانه به‌نظر می‌رسند طوری که گمان می‌کنید وضعیت به همین بدی خواهد ماند. شناخت‌درمانی می‌تواند شما را از دست این افکار و روحیۀ ناخوشایند نجات دهد.
تحقیقات نشان داده است که شناخت‌درمانی به اندازۀ دارو در درمان افسردگی مؤثر واقع می‌شود و حتی در مقایسه با دارو تأثیرات پایدارتری دارد. شیوه‌های جدید درمانی کتاب از حال بد به حال خوب می‌تواند به درمان انواع ناراحتی‌ها مثل عدم امنیت روانی و حقارت، تنبلی، احساس تقصیر، فشارهای روانی، ناکامی، ناامیدی و رنجش کمک کند. کتاب از حال بد به حال خوب پر از نمودارها، آزمون‌ها، تست‌های خودارزیابی هفتگی، گزارش خلق و خوی روزانه است تا مخاطبین خود را فعالانه درگیر بهبودی کند. با انجام تمرین‌های کتاب و آزمون‌های هفتگی آن می‌توانید از پیشرفت خود آگاه شوید و با درمان پیشگامانه و بدون داروی دکتر دیوید برنز و تمرین‌های گام به گام آن می‌توانید با طیف گسترده‌ای از مشکلات روزمره کنار بیایید و:

• خود را از ترس‌ها، فوبیا و حملات عصبی رها کنید.
• بر نگرش‌های سرزنشی غلبه کنید.
• پنج راز ارتباط صمیمانه را کشف کنید.
• به تعارضات زناشویی پایان دهید.
• بر تنبلی غلبه کنید و به توانایی‌های خود برای رسیدن به موفقیت پی ببرید.

دیوید برنز در کتاب از حال بد به حال خوب با تمرین‌ها و آزمون‌های مختلف از شما می‌خواهد نظرتان را دربارۀ طرز فکر، احساس و اعمالی که در موقعیت‌های مختلف مثل زمانی که عصبانی، ناامید و یا خشمگین هستید بیان کنید و سپس با پیشنهادهای او می‌توانید این احساسات را کنترل کنید و با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید. اگر می‌خواهید تغییرات مهم و حیاتی در زندگی‌تان ایجاد کنید انجام تمرینات و آزمون‌های کتاب بسیار مهم است. تمرین‌های این کتاب عملی و ساده هستند تا شما بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به راحتی آن‌ها را انجام دهید.

سرفصل‌های کتاب از حال بد به حال خوب

• پیشگفتار
• مقدمه
• بخش اول: شناخت روحیه
• فصل ۱: می‌توانید احساس خود را تغییر دهید.
• فصل ۲: چگونه روحیۀ خود را اندازه بگیریم.
• فصل ۳: تشخیص روحیه
• فصل ۴: آیا باید احساس خود را تغییر دهید؟
• فصل 5: چگونه احساس خود را تغییر دهیم.
• فصل 6: ده راه برای سالم‌اندیشی
• فصل ۷: چگونه نظام ارزشی سالمی بسازیم.
• فصل 8: شناخت درمانی در عمل: چگونه از روحیه بد نجات پیدا کنیم.
• فصل 9: علل تنبلی
• فصل 10: نسخه‌ای برای تنبلی
• فصل ۱۱: درک اضطراب
• فصل ۱۲: چگونه می‌توانید با هراس‌های خود بجنگید و پیروز شوید.
• فصل ۱۳: مسئلۀ ترس از مرگ
• فصل ۱۴: اضطراب اجتماعی: ترس از اشخاص
• فصل ۱۵: اضطراب صحبت در برابر جمع
• فصل ۱۶: چگونه مصاحبۀ خوبی انجام دهیم.
• فصل ‍۱۷: ترس از امتحان و انجام کار
• فصل ۱۸: ارتباط خوب و بد
• فصل ۱۹: رمز ارتباط صمیمانه
• فصل 20؛ چگونه ارتباط بهتری ایجاد کنیم.
• فصل ۲۱: کنار آمدن با آدم‌های مشکل
• فصل 22: مشکل برقراری ارتباط
• فصل ۲۳:‌ آنچه باید دربارۀ داروهای اعصاب بدانید.
• فصل ۲۴: موفقیت و شکست برنامۀ درمان
• فصل ۲۵: برقرار ارتباط با بیماران سخت‌گیر
• فصل 26: تعیین دستور جلسه: چگونه بن‌بست جلسه را بشکنیم
• فصل ۲۷: برنامه‌های خودیاری: چگونه به بیمار انگیزه بدهیم.
• یادداشت‌ها

اگر از خواندن کتابِ از حال بد به حال خوب لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• روان‌شناسی افسردگی اولین کتاب دکتر دیوید برنز روان‌شناس آمریکایی است و پیش درآمدِ کتاب از حال بد به حال محسوب می‌شود. او در این کتاب افسردگی و روش درمان آن از طریق  درمان رفتاری-شناختی را به مخاطب توضیح می‌دهد و شما را با تازه‌ترین روش‌های علمی برای غلبه بر افسردگی و رسیدن به شادابی و موفقیت آشنا می‌‌کند.

• حالِ خوب با هم اثر دیگری از دیوید برنز روان‌شناس آمریکایی است که در این کتاب با راهکاری عملی به شما یاد می‌دهد چطور با نزدیک‌ترین افراد زندگی‌تان رابطهٔ بهتر و مؤثرتری برقرار کنید. بنابراین اگر حس می‌کنید کسی را دارید که به راحتی با او کنار نمی‌آیید و یا دوست دارید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید به مطالعهٔ این کتاب بپردازید.

• ده قدم تا نشاط اثر جذاب دیگری از دیوید برنز روان‌شناس آمریکایی است. او در این کتاب به فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت‌نفس پرداخته است و شیوه‌های مورد استفادهٔ او در این کتاب متکی به شناخت ‌درمانی است. اگر حس می‌کنید روحیهٔ ضعیفی دارید و احساس افسردگی می‌کنید و نسبت به امور نگاه بدبینانه دارید این کتاب به شما کمک می‌کند دیدگاه خود را تغییر دهید.

•  کتاب تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر، روان‌شناس آمریکایی است. ویلیام گلسر معتقد است که داروهای شیمیایی تأثیری بر بیماری‌ها ندارند و راهکار مشکلات شناختی و روانی بشر، در اصلاح رفتار نهفته است. او با تکیه بر منابع و پژوهش‌های آکادمیک نظریۀ خود به نام تئوری انتخاب را توضیح داده و در این کتاب از توانایی انتخاب صحبت کرده است. او مفصل شرح می‌دهد که توانایی انتخاب چه تأثیری بر زندگی ما دارد.

دربارۀ دیوید برنز‌: روان‌شناس آمریکایی

از حال بد به حال خوب

دیوید برنز روان‌پزشک آمریکایی و استاد بازنشستۀ گروه روانپزشکی و علوم رفتاری دانشکدۀ پزشکی استنفورد در سال 1942 به دنیا آمد. کتاب‌های پرفروش دیوید برنز در دهۀ 1980 باعث محبوبیت درمان‌ شناختی-رفتاری آلبرت اِلیس و آرون تی‌بک شدند. در مصاحبه‌ای در ژانویۀ 2021 برنز محبوبیت و موفقیت خود را مدیون حضور در برنامۀ تلویزیونی معروف فیل دوناهو در سال 1988 دانست. دیوید برنز مدرک کارشناسی‌اش را از کالج آمهرست در سال 1964 و مدرک طبابت را از دانشکدۀ پزشکی دانشگاه استنفورد در سال 1970 دریافت کرد. او دورۀ رزیدنتی رشتۀ روانپزشکی را در سال 1974 در دانشکدۀ پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا به پایان رساند. برنز مطالعات تحقیقاتی زیادی انجام داده و با نویسندگان زیادی همکاری داشته است. او همچنین سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی روان درمانی را برای متخصصان سلامت روان در سراسر ایالات متحده و کانادا برگزار کرده و جوایز بسیاری در زمینۀ تحقیقات و تدریس به دست آورده است.دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکدۀ پزشکی پنسیلوانیا او را به عنوان استاد سال انتخاب کردند. برنز ابتدا شاگر آرون تی‌بک بود که در دهه‌های 1960 و 1970 درمان‌ شناختی-رفتاری را توسعه داد. ایده‌های برنز در مورد داروهای ضد افسردگی بسیار باارزش است. از دیگر آثار دیوید برنز می‌توان به «حال عالی»،‌ «شناخت درمانی روان‌شناسی افسردگی»، «حال خوب با هم»، «رهایی از افکار منفی»، «زمانی که اضطراب حمله می‌کند چه کنیم» و «عزت‌نفس در ده گام» اشاره کرد.

دربارۀ مهدی قراچه داغی: مترجم کتابِ از حال بد به حال خوب

مهدی قراچه داغی در سال 1326 در کاشان به دنیا آمد. او مترجم کتاب‌های روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب‌وکار، اقتصاد و رمان است. قراچه داغی مدرک کارشناسی‌اش را در سال 1344 از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرد و برای ادامۀ تحصیل به انگلستان رفت اما تحصیلاتش را در آن‌جا تمام نکرد و به ایران برگشت. پس از بازگشت به ایران در سازمان هواپیمایی کشوری به تدریس خدمات فرودگاهی و خدمات زمینی پرداخت. او خواهرزادۀ سهراب سپهری شاعر معروف ایرانی است و مدتی در رشتۀ ورزشی دو و میدانی فعالیت می‌کرد و بین سال‌های 1382 تا 1385 دبیر فدراسیون دو و میدانی بود. مهدی قراچه داغی یکی از مترجمان پرکار ایران است. از دیگر آثار ترجمه شده‌اش می‌توان به «احساس شادابی»، «اختیار شما در دست کیست؟»، «افسردگی و درمان آن»، «اوج موفقیت»، «با آرامش ذهن به ثروت برسید»، «بهترین دوران زندگی شما در این لحظه»، «پیروزی»، «رواشناسی بلوغ»، «رهایی از اضطراب»، «شناخت درمانی و مشکلات روانی»، «عشق هرگز کافی نیست» و «هرگز نگویید هرگز» اشاره کرد.

از حال بد به حال خوب

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (12)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • پاسخ به نظر

    تازه چند فصل از کتاب رو خوندم و همین الان هم تغییر رو حس می‌کنم و بخش مورد علاقه‌ام شناسایی تله‌های فکری هستش. حتماً این کتاب رو بخونید تا با خودتون و افکارتون بیشتر آشنا بشید.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • پاسخ به نظر

    اگه با مشکلات جدی مثل افسردگی و اضطراب مشکل دارید حتماً این کتاب رو بخونید. راه‌حل‌های سریع و سادهٔ دکتر برنز زندگی‌تون رو از این‌رو به اون‌رو می‌کنه و بهتون کمک می‌کنه با مشکلات‌تون مقابله کنید.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    کتاب از حال بد به حال خوب نظر شما نسبت به خودتون رو تغییر می‌ده و بهتون یاد می‌ده چطوری با احساسات ناخوشایندتون کنار بیایید و به شما کمک می‌کنه چنین احساسات و افکاری رو شناسایی کنید و تغییرشون بدید.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

بریده ای از کتاب (6)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • 0

    بعضی‌ها روحیه بد خود را به هورمون و یا خواص ژنتیکی نسبت می‌دهند، و به اعتقاد پاره‌ای دیگر، اتفاقات به‌ظاهر فراموش‌شده دوران کودکی در ضمیر ناخودآگاه آنها هم‌چنان موجود است و از این‌رو روحیه‌شان خراب باقی مانده است.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • 0

    اگر می‌خواهید از روحیه بد نجات یابید، باید قبل از هرچیز بدانید هر احساس منفی، ناشی از اندیشه منفی به‌خصوصی است. اندوه و افسردگی ناشی از تفکر از دست دادن و باختن هستند. فکر می‌کنید که عزت‌نفستان خدشه‌دار شده است.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    یاد زمانی بیفتید که نگران و دلواپس بودید. چه برنامه‌ای در پیش داشتید؟ آیا نگران یک امتحان مهم بودید؟ آیا به فکر پرواز با هواپیما بودید؟ آیا به سخنرانی که در پیش داشتید فکر می‌کردید؟ شاید نگران سلامت خود بودید و یا به صورت‌حسابی که باید پرداخت می‌کردید و نکرده بودید فکر می‌کردید.

  • 1
  • 2
عیدی