دور تا دور دنیا (7)(سه روایت از زندگی)(جیبی)

(5)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
406

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دور تا دور دنیا

انتشارات نی منتشر کرد:
اوبر: آخرین باری که دیدمش بهش گفتم: گوش کنین سرژ، افسردگی یه مخمصه‌ست. کسی نمی‌تونه کمک‌تون کنه. کسی کاری براتون نمی‌کنه، تنها راه علاج اراده‌ست، اراده، اراده. این حرف من حالش رو سه برابر بدتر کرد. اصلاً نباید چنین چیزی بهش می‌‌گفتم. عاطل و باطل مونده بود با چنان نگاه مخوفی که به عمرم ندیده بودم.
اینس: اگه من افسرده بودم و بهم می‌گفتن اراده، اراده، خودم رو یه راست از پنجره پرت می‌کردم پایین.
یاسمینا رضا، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و بازیگر فرانسوی در سال 1959 در پاریس به دنیا آمد. مادرش یک ویولونیست مجارستانی و پدرش دو رگه ی ایرانی و روس بود که هر دو از رژیم شوروی سابق به پاریس گریختند. یاسمینا رضا فارغ‌التحصیل رشته ی تئاتر و جامعه‌شناسی از دانشگاه نانتر در حومه ی پاریس است. نمایشنامه ی «گفت‌وگوهای پس از خاکسپاری» در سال 1987 نخستین نمایشنامه ی موفق وی نزد تماشاگران فرانسوی بود و در سال 1995 نمایشنامه ی «هنر» شهرت جهانی را برای او به ارمغان آورد. یاسمینا رضا نویسنده ی معاصری است که در ژانرهای مختلف ادبی قلم زده است (نمایشنامه، داستان و رمان). از مهم‌ترین نمایشنامه‌های او «مرد اتفاقی» 1995، «سه روایت از زندگی» 2001، و آخرین نمایشنامه‌اش «پروردگار کشتار» 2007 را می‌توان نام برد که خود، این نمایش را در سال 2008 در پاریس با بازیگری ایزابل هوپر کارگردانی خواهد کرد. یاسمینا رضا نقش اینس را در اجرای فرانسوی نمایش «سه روایت از زندگی» در سال 2001 بازی کرده است.
فرزانه سکوتی متولد سال 1357 در سراب است. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ارشد زبان فرانسه، مترجم زبان فرانسه و بازیگر تئاتر در نمایش‌های برتولت برشت و تنسی ویلیامز به کارگردانی حمید سمندریان، محمد داوودی، نیما دهقان و ... است. در چند فیلم کوتاه و سریال نیز حضور داشته و برای مجله ی «نمایش» کار ترجمه انجام می‌دهد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی