اسکارلت و آیوی
تخفیف

%10

اسکارلت و آیوی (4)(نوری زیر دریاچه)

(7)
نویسنده:

2,150,000ریال

1,935,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1713

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اسکارلت و آیوی

انتشارات پیدایش منتشر کرد:
سرگردان در جنگل گل آلود، در میان جمجمه های حیوانات، داستان پر رمز و رازی آغاز می شود.
تابستان است و بعد از اتفاقات تکان دهنده ی ترم قبل، خانم نایت خبر خوشی برای دخترها دارد: سفری دلپذیر به کنار دریاچه و اقامت در هتل قدیمی سایه ی کاج. اما هتل قدیمی و دریاچه رازهای بسیاری دارند؛ شب وقتی که زنگ های کلیسا به صدا در می آید و نورهای مرموزی عمق دریاچه را روشن می کند، حادثه های مرموزی مهمان‌های هتل ها را نگران می‌کند، به نظر می‌رسد خطری جدی در کمین دخترهاست.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب اسکارلت و آیوی (نوری زیر دریاچه) اثر سوفی کلورلی


چهارمین جلد از مجموعه کتاب‌های اسرارآمیز اسکارلت و آیوی به قلم سوفی کلورلی با عنوان نوری زیر دریاچه در سال 2017 منتشر شد. سوفی کلورلی نویسندۀ انگلیسی با انتشار همین مجموعه به شهرت رسید.

مجموعۀ شش جلدی اسکارلت و آیوی، داستان دو دختر دوقلو به نام اسکارلت و آیوی است که شخصیت‌هایی کاملاً متضاد دارند. آن‌ها مادرشان را پس از تولد از دست داده‌اند و حالا پدرشان با زن دیگری ازدواج کرده است، زنی بداخلاق و بدجنس که مدام اسکارلت و آیوی را آزار می‌دهد. پس از مرگ اسکارلت، آیوی راهی مدرسۀ شبانه‌روزی شوم خواهرش می‌شود تا بفهمد چه بلایی بر سر خواهرش آمده است. داستان جلد اول از اوایل دهۀ 1930 شروع می‌شد و آیوی بالاخره فهمید خواهرش زنده است و حالا با هم در مدرسۀ روک‌وود درس می‌خوانند. این دو خواهر در جلد چهارم درگیر ماجرایی جدید، این بار خارج از مدرسه می‌شوند.

خلاصه داستان اسکارلت و آیوی (نوری زیر دریاچه)

پس از وقوع ماجراهای عجیب و غریب در مدرسۀ لاک‌وود، حالا تمام والدین و مردم این مدرسه را مکانی ناامن و خطرناک برای بچه‌ها تلقی می‌کنند و دیگر نمی‌خواهند بچه‌‌هایشان را به این مدرسه بفرستند. تابستان شده و پس از اتفاقات وحشتناک ترم گذشته، خانم نایت تصمیم می‌گیرد دانش‌آموزان را برای سفر به خارج از شهر ببرد تا بلکه مدرسۀ روک‌وود دوباره بین همه محبوب شود. قرار است همگی به سواحل دریاچه‌ای بروند و اسکارلت و آیوی از این‌که بالاخره می‌توانند استراحت کنند و از روک‌وود دور شوند بسیار هیجان‌زده هستند. اما این سفر خیلی زود با آشکار شدن رازی دیگر، تبدیل به یک سفر شوم می‌شود. 

رازهایی تاریک در هتل محل اقامت بچه‌ها و آب مخزن دریاچه نهفته است. محلی‌ها نیز می‌گویند که شب‌ها می‌توان صدای زنگ کلیساها را شنید و چراغ‌هایی زیر دریاچه روشن می‌شوند. آن‌ها معتقدند که روح‌های آشفته و مدفون در قبرستان سیل‌زدۀ مدفون در زیر دریاچه هستند که دیگر آرام ندارند و زمانی که اتفاقات عجیبی در هتل و برای مهمانان آن رخ می‌‌دهد، بار دیگر اسکارلت و آیوی دست به کار می‌شوند تا رازهای تاریک و پنهان را کشف کنند.

بریده‌هایی از کتاب اسکارلت و آیوی (نوری زیر دریاچه)

«ارواح مرده‌ها آرامش نداشتن. معذب بودن و می‌گن... می‌گن روح اونایی که اون زیر دفن شدن، دائم می‌یان تو دره. این‌طور می‌گن.» صدایش آن‌قدر آهسته شد که همه مجبور شدیم به جلو سرک بکشیم. «می‌گن اگه خیلی دقت کنین، دیر وقت شب... می‌تونین صدای زنگ کلیسا رو بشنوین، وقتی ارواح از کنارتون رد می‌شن، سردی‌شونو حس کنین و نور چراغا رو زیر دریاچه ببینین...» باز هم چند لحظه سکوت برقرار شد و پیدا بود همه نفس‌های‌شان را حبس کرده‌اند. و بعد... نجوایی که به زحمت شنیده می‌شد، گفت: «نجات‌مون بدین...» «وای خدای من.» آیوی این را گفت و دستم را محکم‌تر چسبید.»

«از صداهای آدم‌ها و صدای پاهایی که از راهرو می‌آمد، بیدار شدم. مطمئن بودم یک شمع کنار تخت هست، اما وقتی تو تاریکی دست کشیدم که برش دارم، سرجایش نبود. یک چیز دیگر هم سرجایش نبود. آیوی. تو تاریکی با تعجب پلک زدم. صدای داد و فریاد بلندتر و بعد، کم‌کم قطع شد؛ انگار یک نفر را تعقیب می‌کردند. حس مخصوص دوقلوها بهم گفت اتفاقی افتاده. از تخت پریدم پایین و کورمال به اسباب‌ها دست کشیدم تا در اتاق را پیدا کنم. صدای خرخر آریادنی می‌آمد، اما... رز چی؟ صدایش را نمی‌شنیدم و نمی‌توانستم درست ببینم تا مطمئن بشوم. دیگر در فکر رعایت سکوت نبودم. آریادنی که خوابش سنگین بود و احتمال داشت آیوی در خطر باشد، همین‌طور رز. دویدم تو راهرو و به چپ و راست نگاه کردم. کجا رفتن؟ به نظرم آمد انعکاس داد و فریادشان از راه پله می‌آید.»

«هوا سرد بود و من سعی می‌کردم فراموش کنم که فقط یک لباس خاب و یک جفت جوراب پوشیده‌ام. نوک پنجه رفتم جلو. السی با عصبانیت شیهه کشید: «ما می‌دونیم کار توئه! این دفعه دیگه مچتو گرفتیم!» آیوی گفت: «ما اصلا نمی‌دونیم شما دو تا راجع به چی حرف می‌زنین.» و همان لحظه چشمش به من افتاد. انگشتم را گذاشتم روی لبم و او فوری نگاهش را به جای دیگری انداخت. نزدیک‌تر که شدم دیدم رز سر تا پا خیس آب است. از بارون؟ یک لحظه فکر کردم و... نه، انگار دوباره افتاده بود توی دریاچه. آخه چه اتفاقی افتاده؟»

چرا نوجوانان باید این کتاب را بخوانند؟

مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی، مجموعه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز و مناسب کودکان و نوجوانان 9 سال به بالا است. مجموعه کتاب‌‌های اسکارلت و آیوی بسیار مناسب نوجوان‌هایی است که عاشق کتاب‌های پر رمز و راز هستند. مدرسۀ شبانه‌روزی، دختران عجیب، معلم‌های وحشتناک، ضیافت‌های نیمه‌شب و رازهای عجیب این مجموعه هر نوجوانی را میخکوب می‌کند.

دربارۀ نویسندۀ مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی

اسکارلت و آیوی

سوفی کلورلی در سال 1989 در بَث انگلستان به دنیا آمد. کلورلی اولین داستانش را در چهارسالگی نوشت. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ نویسندگی خلاق و کارشناسی ارشدش را در رشتۀ نویسندگی اخذ کرد. ایدۀ نوشتن مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی در دانشگاه به ذهنش رسید و در نهایت اولین جلد این مجموعه در سال 2015 منتشر شد. مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی تاکنون به بیش از 6 زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌اند.

امتیازات

جلد چهارم مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی (نوری زیر دریاچه) از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

کتاب‌های مشابه مجموعه کتاب‌های اسکارلت و آیوی

مجموعه کتاب‌های شبکۀ جهانی جاسوسان اثر جیمز پونتی نویسندۀ آمریکایی است که جلد اول آن در سال 2020 منتشر شد. این مجموعه داستان پنج کودک نخبه از سراسر جهان است که به سازمان جاسوسی اِم‌آی سیکس می‌پیوندند و قرار است با کمک هم جلوی دشمنان را بگیرند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نسیم شکوهی تبریزی
    • پاسخ به نظر

    یه کتاب با موضوع سریالی و عالی که ساعت ها هم خودم هم دخترمو مشغول میکنه حتما پیشنهاد میکنم مرسی 30book نازنینم

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی