ازدواج بدون شکست

ازدواج بدون شکست (با CD)

(76)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
8448

علاقه مندان به این کتاب
95

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
18

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ازدواج بدون شکست

انتشارات سایه سخن منتشر کرد:
این کتاب با الهام از تئوری انتخاب به دنبال آن است که گام به گام راه و شیوه‌ی کنار آمدن و همزیستی رضایت بخش را آموزش دهد. مطالعه این کتاب و به کارگیری توصیه‌های آن، که مهمترینش (دست کشیدن از روان شناسی کنترل بیرونی) است. زندگی زناشویی شادمانه و مسرت بخش برایمان به ارمغان می‌آورد.
شرط اول اثربخشی امروزه‌های کتاب پیش رو این است که بپذیریم زندگی زناشوییی یک (انتخاب) است. (انتخابی) که روی ژن‌های ما برنامه ریزی نشده است و از همین رو ناچاریم درباره‌ی آن بیاموزیم.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب ازدواج بدون شکست (با CD)


کتاب ازدواج بدون شکست، اثر ویلیام گلسر روان‌پزشک مشهور آمریکایی است که اولین بار در سال 2000 منتشر شد. ویلیام گلسر در این کتاب به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور ازدواجی موفق داشته باشند و به راحتی ازدواج‌شان را حفظ کنند. این کتاب شامل یک سی دی است که نسخۀ صوتی این کتاب با صدای دکتر علی صاحبی در آن ارائه شده است.

ازدواج به هم رسیدن یک زن و یک مرد از دو فرهنگ متفاوت است برای همین معمولاً پس از ازدواج زوجین دائماً درگیر اشتباه و دعوا هستند و اساساً تا جایی ادامه می‌دهند که دیگر نمی‌توانند روابط‌شان را ترمیم کنند. اصول رابطه یاد گرفتنی است، اما چطور و از چه طریق می‌توان این اصول را یاد گرفت؟ چون در مدرسه، دانشگاه یا خانواده هیچ‌گاه به شما اصول روابط درست را یاد نمی‌دهند. 

چطور باید روابط درست را یاد بگیرید و راز داشتن ازدواجی شاد و مهم‌‌تر از آن ماندن در یک ازدواج چیست؟ دکتر ویلیام گلسر روان‌پزشک مشهور جهان همراه با همسرش، کارلین گلسر، راهنمایی‌های خود را در جهت داشتن ازدواجی موفق و با هم ماندن برای زوج‌های پیر و جوان در کتاب ازدواج بدون شکست ارائه کرده‌اند. 

این دو نویسنده در کتاب ازدواج بدون شکست به سؤالاتی نظیر این پرداخته‌‌اند که چرا برخی ازدواج‌ها موفق است و برخی دیگر شکست می‌خورند؟ گلسر به خوانندگان توصیه می‌کند تا از تئوری انتخاب استفاده کنند تا روابط عاشقانه و شادی داشته باشند. دکتر گلسر در این کتاب اطلاعات جدیدی به خوانندگان می‌دهد تا بدانند چطور باید یک زندگی سازگار ایجاد کنند و هر رابطه‌ای را بهبود ببخشند. 

در کتاب ازدواج بدون شکست چه می‌خوانیم؟

کتاب ازدواج بدون شکست اثر ویلیام گلسر و همسرش کارلین گلسر است که علی صاحبی آن را ترجمه کرده است. دکتر گلسر این کتاب را با الهام از تئوری انتخاب خودش نوشته و در آن روشی گام به گام را برای کنار آمدن و همزیستی رضایت‌بخش با همسرتان به شما نشان می‌دهد. مطالعۀ این کتاب در کنار به کارگیری توصیه‌های آن و مهم‌تر از همه دست کشیدن از روانشناسی کنترل بیرونی، می‌تواند تضمین‌کنندۀ زندگی زناشویی شادمانه و مسرت‌بخشی برایتان باشد. گلسر همچنین در کتاب ازدواج بدون شکست، تستی به خوانندگان ارائه داده است که می‌توانند با کمک آن دربارۀ خود و افراد مهم زندگی‌شان بیاموزند و برای قوی‌تر شدن رابطه‌شان تلاش کنند.

سه تفاوت رابطۀ دوستی و رابطه زناشویی بر اساس کتاب ازدواج بدون شکست

«1. زندگی زناشویی بر خلاف دوستی که رابطه‌ای داوطلبانه و آزاد و بر سر اختیار است، تعهدی قانونی، اخلاقی و معمولا دینی محسوب می‌شود، از این رو شالوده ازدواج بر کنترل بیرونی بنا شده است.

2. در ازدواج بر خلاف دوستی لازم است افراد با هم در تماس نزدیک باشند و با یکدیگر در یک مکان زندگی کنند.

3. بر خلاف قطع رابطه دوستی، قطع رابطه زناشویی پیامدهای ناگواری مانند نفقه و حمایت همسر، نگهداری از فرزندان، انزوای اجتماعی یا طرد دینی، بی‌اعتنایی افراد خانواده و یا تقسیم اموال به همراه دارد.

در واقع دوستی‌های بلندمدت تنها رابطۀ انسانی است که در آن، بدون آن که بدانیم از همان آغاز دوستی تئوری انتخاب را به‌کار می‌بریم.»

کنترل بیرونی

دکتر ویلیام گلسر دربارۀ کنترل بیرونی در کتاب تئوری انتخاب نیز صحبت کرده است. از نظر دکتر گلسر، کنترل بیرونی عادتی ویرانگر در زندگی زناشویی محسوب می‌شود. 

دکتر گلسر عقیده دارد که: 
«در هر رابطه‌ای، با هر نوع و شکلی، هر کسی می‌تواند فقط خودش را تغییر دهد و نه هیچ‌کس دیگری را.
برای تغییر دادن دیگری، معمولا از یک سری رفتارهای کلیشه‌ای مثل انتقاد کردن، سرزنش، شکوه و شکایت، غرغر، تهدید، تنبیه یا باج دهی استفاده می‌کنیم.»

رابطۀ بین نیازهای اساسی و ازدواج خشنود

«به استنثای خشم هیچ رفتاری در انسان ذاتی نیست. تنها چیزی که ما را از دیگر موجودات متمایز می‌کند، پیشرفت است.»

دکتر گلسر معتقد است مشکلات زندگی زناشویی با مسائل اقتصادی گره خورده‌اند:
«نیاز افراد مختلف به بقا بر اساس برنامه ژنتیکی آن‌ها متفاوت است. فقر باعث فلاکت و بدبختی می‌شود و ازدواج هم از این قانون مستثنی نیست. ثروت خوشبختی نمی‌آورد ولی فقر بدبختی می‌آورد. در بیشترین زندگی‌های مشترک رایج‌ترین تفاوت در نیاز به بقا، بر سر مسائل اقتصادی است.»

خواندن کتاب ازدواج بدون شکست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب مناسب افرادی است که در پی یادگیری راه و روش درست رابطه و داشتن یک زندگی زناشویی موفق هستند. اگر در شرف ازدواج هستید یا به‌تازگی ازدواج کرده‌اید و حتی اگر مدتی از ازدواجتان گذشته است و در رابطه با همسرتان با مشکلاتی مواجه شده‌اید، مطالعۀ این کتاب می‌تواند به شما کمک کند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب ازدواج بدون شکست

کتاب ازدواج بدون شکست

ویلیام گلسر روان‌پزشک اهل ایالات متحدۀ آمریکا بود. او گسترش دهندۀ نظریات دبلیو ادواردز دمینگ در زمینۀ واقعیت درمانی و نظریۀ انتخاب محسوب می‌شود. نوآوری‌های گلسر در زمینۀ مشاورۀ فردی، مواردی مانند انتخاب‌ها، مسئولیت‌ شخصی و تحولات شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌‌دهد. نظرات دکتر گلسر در جبهۀ مخالف روانپزشکان هم دوره‌اش بود. او مشکلات روح و روان را لزوماً نتیجۀ بیماری‌های بیولوژیکی نمی‌دانست و مخالف تجویز داروهای روانگردان برای درمان اختلالات روانی بود.

گلاسر بر اساس تجربیات بالینی گسترده و مشاوره‌ای خود، نظریه‌هایش را در مورد مسائل اجتماعی گسترده‌تر مثل آموزش، مدیریت و ازدواج به کار برد. گلسر به عموم مردم در مورد آسیب‌های احتمالی ناشی از نسل‌های قدیمی‌تر روان‌پزشکی هشدار داد که با تشخیص سنتی به عنوان بیماری‌های روانی (اختلالات مغزی) و تجویز دارو همراه است. از نظر گلسر غم بیماران به دلیل نداشتن ارتباط شخصی معنادار با افراد مهم زندگی‌شان است و از آموزش عموم مردم در مسائل مربوط به سلامت روان و ارائۀ چارچوب‌های پست مدرن برای یافتن و پیروی از جهت درمانی سالم حمایت می‌کرد. 

ویلیام گلاسر در 11 می 1925 در اوهایو به دنیا آمد. او در دانشگاه Case Western Reserve در کلیولند تحصیل کرد و در آنجا روان‌شناسی بالینی خواند و لیسانس و فوق‌لیسانس خود را گرفت و سرانجام مدرک دکترای خود را در روانپزشکی در سال 1953 اخذ کرد. او دوره‌های روانپزشکی خود را در لس‌آنجلس، کالیفرنیا در UCLA و مرکز مدیریت کهنه سربازان بین سال‌های 1954 و 1957 به پایان رساند. گلاسر از سال 1956 تا 1986 یک مطب خصوصی در لس‌آنجلس داشت و در سال 1967 برای آموزش ایده‌های خود مؤسسه‌ای را در لس‌آنجلس بنیان گذارد.

در دهه 70 بود که او به‌واسطۀ نوشته‌های دانشمندی به نام ویلیام تی پاورز، با سیستم‌های تئوری کنترل آشنا شد و واقعیت درمانی و نظریۀ انتخاب دمینگ را توسعه داد. هر دوی این موارد در جامعۀ روانپزشکی به دلیل تأکیدشان بر انتخاب و رفتار به‌جای بیماری روانی یا عدم تعادل شیمیایی مغز بحث‌برانگیز است. گلاسر پس از چندین سال فعالیت در زمینۀ بالینی، شروع به توسعه‌دادن نظریه‌های خود کرد. گلاسر در 23 آگوست 2013 درگذشت. علت مرگ او را نارسایی تنفسی ناشی از ذات‌الریه گزارش کرده‌اند.

دربارۀ مترجم کتاب ازدواج بدون شکست

دکتر علی صاحبی در سال 1343 در شهر گرگان متولد شد. او دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران گذراند و در سال 75 در رشتۀ روان‌شناسی بالینی از دانشگاه نیوساوت‏ ولزِ سیدنی درجۀ دکتری گرفت و در 1377 به دریافت درجۀ فوق دکتری در اختلالات وسواس از کلینیک اختلالات اضطرابی دانشگاه سیدنی نایل آمد. از دکتر علی صاحبی تاکنون چهل جلد کتاب و چهارده سی‌دی آموزشی و چندین دی‌وی‌دی صوتی/ تصویری و بیش از 35 مقاله در مجلات علمی و پژوهشی منتشر شده است.

کتاب ازدواج بدون شکست

واکنش ها به کتاب ازدواج بدون شکست

«این کتاب درست مثل یک رمان است، اما تاثیر آن مثل یک دورۀ مشاورۀ متحول‌کننده است. گلسر در این کتاب به یکی از نادیده‌گرفته شده‌ترین جنبه‌های روابط یعنی مسئولیت شخصی پرداخته است.» - پت لاو، دکترای آموزش

«بیشتر کتاب‌های مربوط به رابطه بر روی هم‌نشینی یا چگونگی پیدا کردن شریک مناسب تمرکز کرده‌اند. در این کتاب استثنایی، گلسرها نه تنها در مورد چگونگی به هم رسیدن صحبت کرده بلکه به وظایف مهم‌تر مثل حفظ رابطه و مسائل بعد از رسمی شدن ازدواج هم پرداخته است تا در واقع بتوانید عمرتان را به خوبی و خوشی در کنار شریک زندگی‌تان سپری کنید.» - جان کارلسون، دکترای آموزش، استاد برجستۀ دانشگاه ایالتی گاورنورز

«این کتاب یک راهنمای عملی و روشنگر برای عشق، پرورش و روابط پایدار است.» - جان گری، نویسندۀ کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

امتیازات

کتاب ازدواج بدون شکست از سایت آمازون امتیاز 4.3 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب ازدواج بدون شکست

گلسر در کتاب ازدواج بدون شکست به دلایل موفقیت برخی ازدواج‌ها و روابط و شکست برخی دیگر پرداخته است و دانش جدید شگفت‌انگیزی را در مورد صمیمت و روابط پایدار ارائه کرده است. گلسر با استفاده از تئوری انتخاب بسیار محبوب و مشهورش، به وضوح تفاوت بین جنسیت و عشق را نشان داده است و به چهار عامل کلیدی برای تحقق روابط یعنی عشق، قدرت، آزادی و سرگرمی اشاره کرده است و نتیجه می‌گیرد که تنها زمانی رابطه می‌تواند عمیق شود که بتوان آن را حفظ کرد.

اگر از کتاب ازدواج بدون شکست خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- کتاب تئوری انتخاب اثر دکتر ویلیام گلسر که تا امروز در صدر کتاب‌های روان‌شناسی و توسعۀ فردی و بهبود کیفیت زندگی قرار گرفته است. گلسر در این کتاب رویکرد خودش را که مبتنی بر روان‌شناسی کنترل درونی است در مقابل روان‌شناسی کنترل بیرونی یا روان‌شناسی برون‌نگر توضیح داده است.

- کتاب زنان زیرک اثر شری آرگو که یک کتاب راهنمای جذاب است تا به زنان نشان دهد چرا یک زن قوی بسیار مطلوب‌تر از یک زن «بله‌گو» است.

- کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اثر جان گری نویسنده و مشاور آمریکایی که دربارۀ روابط بین زنان و مردان منتشر شده است و هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی در این زمینه است. 

کتاب افسانه کاریزما (هنر جذاب بودن) اثر اولیویا فاکس کابان نویسنده و سخنران فرانسوی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد برخلاف باور عموم برای کاریزماتیک بودن لازم نیست که انسانی خوش‌مشرب و برون‌گرا باشید. او معتقد است کاریزماتیک بودن را می‌توان تمرین کرد و آموخت و با کاریزما می‌توان بر همۀ افراد جهان اثر گذاشت و به راحتی پروژه‌ها و شرکت‌های جدید تأسیس کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (6)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهدی ناظم بکایی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبیه و نکات خوب و مفیدی داره توصیه میکنم بخونید.

  • تصویر کاربر

    • مرضیه مرادپور
    • پاسخ به نظر

    کتابیست نغز و پرمغز. به شدت توصیه میشه

  • تصویر کاربر

    • فاطمه محمودی
    • پاسخ به نظر

    بسیار عالی👏👏👏 توصیه می کنم حتما بخونید ...

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی