افسانه کاریزما (هنر جذاب بودن)

(123)

1,900,000ریال

1,710,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
19206

علاقه مندان به این کتاب
136

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
18

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب افسانه کاریزما

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که به اندازه استیو جابز محبوب بودن چه حسی دارد؟
لحظه‌ای را تصور کنید که وارد اتاق کار خود می‌شوید و همکاران‌تان به سرعت به شما توجه می‌کنند. می‌خواهند حرف‌های شما را بشنوند و مشتاق هستند مورد تأیید شما قرار بگیرند. برای افراد کاریزماتیک این یک مدل زندگی است که هر کسی تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرد. مردم به شکل آهنربا مجذوب آنها می‌شوند و احساس می‌کنند. به طرز عجیبی تمایل دارند که هر طوری شده به آنها کمک کنند.
افراد کاریزماتیک زندگی‌های جذابی دارند، آنها گزینه‌های عاشقانه بیشتری دارند، کسب و کارشان رونق دارد و استرس کمتری را تجربه می‌کنند. امروزه کاریزما به دانش کاربردی تبدیل شده است. کاری که این کتاب انجام می‌دهد این است که این دانش را با ابزارهای کاربردی و قابل اجرا به همراه نتایج قابل اندازه‌گیری در اختیار شما قرار می‌دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب افسانه کاریزما

معرفی کتاب افسانه کاریزما (هنر جذاب بودن) اثر اولیویا فاکس کابان

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب افسانه کاریزما از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب افسانه کاریزما از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب افسانه کاریزما:

کتاب افسانۀ کاریزما اثر نویسندۀ آمریکایی-فرانسوی اولیویا فاکس در سال 2012 منتشر شد. این کتاب دربارۀ هنر جذاب بودن و راهکارهای مؤثر رفتار کاریزماتیک است. همیشه همه بر این باور بوده‌اند که کاریزما یک ویژگی اساسی و ذاتی است، شما یا مانند بیل کلینتون، استیو جابز، اپرا، استیو هاروی و ایلان ماسک کاریزماتیک هستید و یا نیستید، حد وسطی وجود ندارد. اما اولیویا فاکس کابان در کتاب افسانه کاریزما فاش می‌کند که قضیه به این سادگی نیست. هر کسی می‌تواند رفتارهای کاریزماتیک را یاد بگیرد و کاریزماتیک شود.

واکنش‌های جهانی به کتاب افسانه کاریزما:

«کتاب افسانه کاریزما برترین کتابی است که خوانده‌ام.» - دکتر تینا سیلیگ، مدیر اجرایی برنامۀ سرمایه‌گذاری فناوری استنفورد

«اولیویا فاکس کابان توصیه‌های و راهنمایی‌های عملی برای رهبران نوشته است که بتوانند با صداقت و اقتدار کار خود را به پیش ببرند. او در این کتاب بر عوامل مهمی تمرکز کرده که باعث تفاوت این کتاب با سایر کتاب‌هایی در این زمینه شده است و به کمک آن می‌توانید تفاوتی واقعی ایجاد کنید.» - لورا لانگ، مدیرعامل شرکت تایم

«کابان لطف بزرگی به همۀ ما کرده است. او با کمک علم و روایت‌های جذاب رفتار درست و کاریزماتیک را به ما می‌آموزد که هر رهبری به آن نیاز دارد. این موضوعی است که تا قبل از این کتاب آن را درک نکرده بودیم.» - رابرت بی سیالدینی، نویسندۀ کتاب نفوذ

«اگر دوست دارید دانش خود برای کاریزماتیک بودن در هر موقعیتی را افزایش دهید یا دوست دارید در شغل مورد نظر خود بدرخشید، کتاب افسانه کاریزما مهارت‌های لازم را به شما می‌آموزد.» - سایکولوژی تودِی

«کتاب افسانۀ کاریزما یک کتاب آسان و خواندنی است که به طور مؤثر داستان‌ها، تحقیقات، استراتژی‌ها و تکنیک‌ها را با هم ترکیب کرده و به شما کاریزماتیک بودن را یاد می‌دهد.» - مجلۀ کتاب نیویورک

«شاید همۀ ما نتوانیم به اندازۀ اسکندر مقدونی یا مدونا کاریزماتیک باشیم، اما با کمک کابان، مطمئناً می‌توانیم کمی به آن موقعیت نزدیک شویم.» - مارشال گلداسمیت، نویسندۀ کتاب موجو

چرا باید کتاب افسانه کاریزما را بخوانیم؟

آنچه در کتاب افسانه کاریزما خواهید یافت جادویی عملی است. کابان در کتاب افسانه کاریزما با دانشی منحصربه‌فرد برگرفته از علوم مختلف نشان داد که کاریزما واقعا چیست و چگونه کار می‌کند، چگونه می‌توان آن را آموخت و یا کسب کرد، عوارض کاریزماتیک شدن چیست و چگونه باید با افراد کاریزماتیک برخورد کرد. با مطالعۀ کتاب افسانه کاریزما شما هم بینش‌ها و هم تکنیک‌های لازم برای به کارگیری دانش کاریزما را یاد خواهید گرفت. دنیا به آزمایشگاه شما تبدیل می‌شود و می‌توانید این شیوه‌ها را برای روی هر فردی که ملاقات می‌کنید امتحان کنید.

جملات درخشانی از کتاب افسانه کاریزما:

«مریلین مونرو می‌خواست نکته‌ای را ثابت کند. در یک روز آفتابی در شهر نیویورک سال 1955، مریلین همراه سردبیر یک مجله و یک عکاس قدم‌زنان وارد ترمینال گرند سنترال شد. با اینکه اواسط یک روز کاریِ شلوغ بود و انبوهی از مردم روی سکّو بودند، حتی یک نفر هم متوجه حضور او نشد. در حالی‌که مریلین منتظر رسیدن مترو بود، همین‌که دوربین عکاس چیک‌چیک کرد، سوار قطار شد و آرام‌آرام در گوشه‌ای از واگن جای گرفت. هیچ‌کس متوجه حضور او نشد. مریلین می‌خواست نشان بدهد که هر وقت بخواهد می‌تواند مریلین مونروی جذاب باشد یا نورما جین بیکر معمولی. در قطار، او نورما جین بود. اما زمانی که دوباره به پیاده‌رو‌های شلوغ نیویورک قدم گذاشت، تصمیم گرفت که همان مریلین باشد. او به اطرافش نگاه کرد و با شوخی از عکاسش پرسید: «می‌خواهی او را ببینی؟» هیچ حرکت خارق‌العاده‌ای در کار نبود. تنها «موهایش را کمی پف داد و ژست گرفت.» با همین تغییر ساده، ناگهان جذاب شد. به‌نظر می‌رسید یک جلوۀ جادویی از او به اطراف می‌تابد و همه‌چیز متوقف شد. زمان از حرکت ایستاد، همان‌گونه که مردم اطراف او با شگفتی پلک می‌زدند، ناگهان متوجه شدند که ستارۀ سینما در میان‌شان ایستاده است.»

«تصور کنید که زندگی‌تان چگونه می‌شد اگر می‌دانستید لحظه‌ای که وارد اتاق می‌شوید، افراد به‌سرعت به شما توجه می‌کنند، می‌خواهند حرف‌های شما را بشنوند و مشتاق هستند مورد تأیید شما قرار بگیرند؟ برای افراد کاریزماتیک این یک مدل زندگی است که هر کسی تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرد. مردم به شکل آهنربا مجذوب آن‌ها می‌شوند و احساس می‌کنند به طرز عجیبی تمایل دارند که هر طوری شده به آن‌ها کمک کنند. به‌نظر می‌رسد که افراد کاریزماتیک زندگی‌های جذابی دارند. آن‌ها گزینه‌های عاشقانۀ بیشتری دارند، پول بیش‌تری در می‌آورند و استرس کمتری را تجربه می‌کنند. کاریزما باعث می‌شود که مردم شما را دوست داشته باشند، به شما اعتماد کنند و بخواهند آن‌ها را رهبری کنید. این نشانه‌ای است که تعیین می‌کند آیا به‌عنوان یک پیرو یا یک رهبر دیده می‌شوید، آیا ایده‌های شما پذیرفته می‌شود و پروژه‌های شما چگونه به شکل مؤثری به اجرا در می‌آید. دوست داشته باشید یا نه، کاریزما جهان را به حرکت در می‌آورد، کاریزماست که باعث می‌شود افراد بخواهند چیزی را که شما از آن‌ها می‌خواهید انجام دهند.»

«افراد کاریزماتیک آگاهانه یا ناآگاهانه، رفتارهای خاصی را انتخاب می‌کنند که باعث می‌شود دیگران یک روش قطعی را احساس کنند. این رفتار‌ها را می‌توان آموخت و هر کسی می‌تواند آن را تکمیل کند. در حقیقت، در تجربه‌های آزمایشگاهی کنترل شده، محققان می‌توانستند سطح کاریزمای افراد را بالا یا پایین ببرند، گویی یک شماره تلفن را می‌گرفتند. برخلاف خرافه‌های کاریزما که عامه آن را پذیرفته‌اند، لازم نیست ذاتاً زودجوش باشید، لازم نیست از لحاظ بدنی جذاب باشید و مجبور نیستید شخصیت‌تان را تغییر دهید. مهم نیست از کجا شروع می‌کنید، می‌توانید به‌طرز چشمگیری کاریزمای فردی‌تان را بالا ببرید و از پاداش‌های آن هم در کار و هم در زندگی روزانه بهره‌مند شوید. شایع‌ترین خرافۀ کاریزما، این است که شما باید به‌طور ذاتی خوش‌مشرب یا پرسروصدا باشید تا کاریزماتیک تلقی شوید. یکی از جالب‌ترین یافته‌های تحقیقی این است که شما می‌توانید یک کاریزماتیک به شدت درون‌گران باشید.»

تحلیلی بر کتاب افسانه کاریزما‌:

کاریزما همان جذابیت یا نوعی دلربایی گیرا است و همیشه موضوعی بحث‌برانگیز و پیچیده در میان مردم بوده است. کاریزما نوعی ویژگی و خصوصیت است که برخی افراد دارای آن هستند و به اصطلاح به آن‌ها «افراد کاریزماتیک» می‌گوییم. افراد کاریزماتیک در تعامل با دیگران موفق‌ترند و می‌توانند الگو و الهام‌بخش دیگران باشند و بر روی لایه‌های عمیق احساسی دیگران تأثیر بگذارند. حالا چه می‌شد اگر کاریزما یاد دادنی و یاد گرفتنی بود؟ برخی کاریزما را یک برتری ناعادلانه می‌بینند، برای برخی جالب است و مشتاق هستند آن را یاد بگیرند اما کاریزما همیشه همه را میخکوب می‌کند. افراد کاریزماتیک بر جهان اثر می‌گذارند. کابان با تکیه بر تکنیک‌هایی که در ابتدا برای هاروارد و اِم‌آی‌تی توسعه داده بود و برای اولین بار با استفاده از علم و فناوری کاریزما را به اجزای آن تقسیم و آن را به یک علم کاربردی تبدیل کرد. محققان نیز توانستند در آزمایشگاه سطح کاریزمای افراد را بالا یا پایین ببرند. از نظر کابان، کاریزماتیک‌ شدن به معنای تغییر شخصیت اصلی و اساسی شما نیست. شما از طریق یک سری شیوه‌های خاص که با شخصیت قبلی‌تان کاملاً مطابقت دارد می‌توانید کاریزماتیک یا حتی کاریزماتر شوید. کابان در کتاب افسانه کاریزما به شما نشان می‌دهد که چگونه تأثیرگذارتر، فردی مجاب‌کننده و الهام‌بخش شوید.

چرا به کاریزما نیاز داریم؟

افسانه کاریزما ترکیبی از داستان‌های سرگرم‌کننده، علمی دقیق و ابزارهای کاربردی است. در این کتاب نویسنده به شما ترفندی جادویی یاد می‌دهد که با آن تبدیل به فردی کاریزماتیک می‌شوید. افراد کاریزماتیک جذابند، مورد علاقه‌اند و در مذاکرات کاری بیشتر به موفقیت می‌رسند و حتی می‌توانند راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنند یا آن‌ها را به خود جذب کنند. مردم معمولاً بیشتر به حرف‌های یک فرد کاریزماتیک گوش می‌دهند و از او پیروی می‌کنند. گرچه شاید کاریزماتیک بودن کمی برای افراد درونگرا مشکل باشد اما غیرممکن نیست. لحظه‌ای را تصور کنید که وارد محل کارتان می‌شوید و همه به احترام شما می‌ایستند و با تمام وجود به حرف‌هایتان گوش می‌دهند و از شیوۀ لباس پوشیدن، حرف‌ زدن و طرز زندگی‌تان تقلید می‌کنند و یا حتی آرزو می‌کنند کاش جای شما باشند. کاریزما همانند آهن‌ربا اطرافیانتان را به شما جذب خواهد کرد. در کتاب افسانه کاریزما، نویسنده ابزاری در اختیار شما قرار داده تا بتوانید به چنین سطحی از کاریزماتیک بودن برسید و به راحتی روی دیگران تأثیر بگذارید. شاید بتوان گفت که کابان در کتاب افسانه کاریزما راهکارهایی برای جذاب بودن یا جذاب‌تر بودن در اختیار شما قرار می‌دهد.

در کتاب افسانه کاریزما چه می‌خوانیم؟

کابان کتاب افسانه کاریزما را بر اساس مقالات و مطالعه‌های معتبر علمی نوشته است. نویسنده در این کتاب به تشریح رهبرهای مختلف دنیا پرداخته و توضیح داده که این رهبران بر کدام مؤلفه تأکید داشتند. مثلاً استیو جابز چندان احساساتی‌ نبود اما قدرت و حضور زیادی از خود نشان می‌داد. از سوی دیگر کلینتون به‌خاطر گرمی، پیشگامی و قدرتش مشهور بود. یکی دیگر از عناصر تأثیرگذار از نظر کابان ظاهر و طرز لباس پوشیدن شماست. مثلاً وقتی لباس زیر ناراحتی پوشیده‌اید، خورشید مستقیم به چشمان‌تان می‌تابد، کفش‌هایتان آن‌قدر پایتان را اذیت کرده که مطمئنید انگشت کوچک‌تان به خونریزی افتاده اصلاً وضعیت کاریزماتیکی ندارید. کابان در افسانه کاریزما به شما هشدار می‌دهد که انتخاب اشتباه لباس واقعا می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک معامله شود. اما راه‌حل آسان این است که قبل از تعامل با کسی سعی کنید حتماً برای خودتان برنامه‌ای بریزید تا از به‌وجود آمدن چنین موقعیت‌هایی اجتناب کنید. اگر وضعیت ظاهری شما از کنترل‌تان خارج شده یا اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش آمده دومین و مهم‌ترین کار این است که به همراه یا همراهان خود بگویید که چه خبر است. مثالی که کابان به کار برده این است: مردی را تصور کنید که چشمانش به نور خورشید حساس است بنابراین دائما چشمان خود را در برابر آفتاب جمع می‌کند که این اصلاً حالت چهرۀ خوبی برای یک فرد کاریزماتیک نیست. راه‌حل ساده است، او یاد گرفت در رستوران‌های تاریک‌تر میز رزرو کند، از عینک آفتابی استفاده کند یا از قبل وضعیت خودش را برای دیگران توضیح دهد.

فهرست مطالب کتاب افسانه کاریزما:

سخن مترجم
مقدمه
فصل اول: رمزگشایی از کاریزما
فصل دوم: رفتارهای کاریزماتیک
فصل سوم: موانع حضور، قدرت، گرمی
فصل چهارم: غلبه بر موانع
فصل پنجم: ایجاد حالات ذهنی کاریزماتیک
فصل ششم: سبک‌های مختلف کاریزما
فصل هفتم: اثرگذاری‌های اولیه کاریزماتیک
فصل هشتم: صحبت‌کردن و گوش کردن همراه با کاریزما
فصل نهم: زبان بدن کاریزماتیک
فصل دهم: موقعیت‌های دشوار
فصل یازدهم: ارائۀ ایده همراه با کاریزما
فصل دوازدهم: کاریزما در زمان بحران
فصل سیزدهم: زندگی کاریزماتیک: به پا خاستن در برابر چالش
نتیجه‌گیری
منابع توصیه‌شده برای مطالعۀ بیش‌تر
خلاصۀ هر فصل
تمرینات کاریزما
یادداشت‌ها
دربارۀ نویسنده
دربارۀ کتاب

اگر از خواندن کتاب افسانه کاریزما لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

افسانه کاریزما کتابی منحصربه‌فرد است که توانسته با مطالبش زندگی بسیاری از مردم را تغییر دهد. بنابراین اگر از خواندن این کتاب لذت بردید،‌ به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

هنر همه فن حریف شدن در احساسات اثر دکتر مارک براکت، استاد مرکز مطالعات کودک دانشگاه ییل و مدیر مؤسس مرکز هوش هیجانی است. نویسنده در این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور احساسات خود را کنترل کنید. براکت طی 25 سال تحقیق و فعالیت‌، طرحی برای درک احساسات و استفادۀ عاقلانه از آن‌ها مطرح کرد، به گونه‌ای که به راحتی به شما یاد می‌دهد به جای ممانعت از بروز احساسات، آن‌ها را در جهت رفاه، آسایش و موفقیت به کار ببرید. 

قدرت پشیمانی اثر دنیل اچ پینک، نویسندۀ آمریکایی و پرمخاطب نیویورک تایمز است. او در این کتاب دربارۀ جادوی تغییردهندۀ زندگی یعنی تغییر ذهنیت صحبت کرده است. او معتقد است زندگی بدون پشیمانی، فلسفه‌ای است که بسیاری از مردم بر اساس آن زندگی می‌کنند اما او جسورانه ادعا می‌کند که این شعار مزخرف و حتی خطرناک است. او معتقد است پشیمانی یک ویژگی متمایز انسانی است و ما به ما یاد می‌دهد چطور پشیمانی را بپذیریم و آن را درک کنیم.

معجزه شکرگزاری اثر راندا برن و سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های راز است. این کتاب توجه بسیاری را به خود جلب کرد و در سال 2010 تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز شد. راندا برن در این کتاب به علاقه‌مندان شکرگزاری را یاد داده است. او معتقد است شکرگزاری زندگی را تغییر می‌دهد و در بخشی از کتاب داستان زندگی خودش را نیز روایت کرده است و توضیح می‌دهد که شکرگزاری زندگی‌اش را چطور تغییر داد.

- کتاب توانمندی‌های نهان جدیدترین اثر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. آدام گرنت در این کتاب با ترکیب داستان، حکایت و تجربه‌های شخصی به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند هم خودشان در زندگی به موفقیت و درجات بالاتری برسند و هم دیگران را به موفقیت برسانند و توانایی‌های پنهان خود را کشف کنند.

دربارۀ اولیویا فاکس: نویسنده و سخنران آمریکایی

افسانه کاریزما

اولیویا فاکس کابان در سال 1979 و در پاریس، فرانسه متولد شد. او نویسندۀ آمریکایی،‌ سخنران عمومی و یکی از بنیانگذاران شرکت Kindearth.Tech است. او در پاریس و کنار پدر فیزیکدان فرانسوی‌اش، برنارد کابان و مادر آمریکایی روان‌درمانگرش سلی فاکس بزرگ شد و مدارس فرانسه تحصیل کرد و در نهایت سه مدرک کارشناسی‌ ارشد جداگانه در سه رشتۀ حقوقی گرفت. او مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل و اروپایی را از دانشگاه پانتئون سوربن و حقوق تجارت را از دانشگاه لودویگ آلمان دریافت کرد.  او کتاب The Net and the Butterfly را با موضوع نوآوری در علوم اعصاب و با همکاری جودا پولاک نوشت و این کتاب در سال 2017 منتشر شد. به عقیدۀ خودش ناتوان بودنش از نظر اجتماعی باعث شد تا به کاریزما علاقه‌مند شود. او یک سال در پرو به انجام کارهای داوطلبانه پرداخت و در سال 2002 به شهر نیویورک نقل ‌مکان کرد و بعداً با همسرش به مزرعه‌ای کوچک در شهر سیلیکون‌ولی رفت و حالا آن‌جا زندگی می‌کند. او سخنرانی حرفه‌ای است و به طور هم‌زمان برای سازمان‌های غیرانتفاعی نیز کار می‌کند. موضوعات سخنرانی‌اش شامل کاریزما، رهبری، کنار آمدن با افراد دشوار، اعتمادبه‌نفس و عزت نفس می‌شود. غیر از نوشتن و مشاوره، با چندین دانشگاه برای تدریس همکاری داشته است. دوره‌های تدریسش در دانشگاه بازرگانی دانشگاه برکلی باعث شد تا مجموعه کارگاه‌های آموزشی را به راه بیندازد. این کارگاه‌های ‌آموزشی چنان محبوب و شلوغ شد که نگهبانان مجبور بودند از ورودی کلاس محافظت کنند تا مطمئن شوند تنها دانشجویانی که در دوره پذیرفته شده‌اند وارد می‌شوند. نقل‌قول‌هایش در وال استریت ژورنال، نیویورک‌تایمز و بی‌بی‌سی منتشر شده است. او عضو هیئت ویراستاران نشریات مجلۀ حقوق ملی بوده و به چهار زبان مسلط است. از سال 2018 کابان جوان‌ترین فردی است که به عنوان مشاور تجارت خارجی دولت فرانسه منصوب شده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    کتاب افسانه کاریزما باعث شد من متوجه بشم خیلی از ویژگی‌های یه فرد کاریزماتیک مثل تمرکز و مهربونی رو دارم. به طور کلی کاریزما از این می‌آد که چقدر توجهٔ خودتون رو به طرف مقابل بدید و به حرف‌هاش علاقه نشون بدید و این کتاب واقعاً توی راهکارهای عملی و کاربردیش بی‌نظیره.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    این کتاب واسه مهارت سخنرانی توی جمع خیلی به من کمک کرد. کاریزما رو درسته می‌بینیم اما کاریزماتیک بودن از درون آدمی شروع می‌شه و صادقانه بگم کتاب‌های زیادی نیستن که با تمرین‌ها و استراتژی‌هاشون این قدر پُربار و کاربردی باشن.

  • تصویر کاربر

    • آیلین شیخ
    • پاسخ به نظر

    توی کتاب افسانه کاریزما، نویسنده استدلال قانع‌کننده‌ای ارائه کرده که کاریزما در واقع محصول یک طرز فکر و رفتار خاصی هستش که هم قابل دستیابی هست و هم اگه دوست داشته باشید می‌تونید اونو یاد بگیرید. نقل‌قول‌ها، حکایت‌ها و نظریه‌های کتاب هم خیلی تأمل‌برانگیز و جذابه.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (4)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    کاریزما البته در کسب‌وکار لازم است. چه زمانی‌که برای یک شغل جدید اقدام می‌کنید و چه زمانی‌که بخواهید در سازمان خودتان ارتقا پیدا کنید به شما کمک خواهد کرد تا به هدف‌تان برسید. چندین مطالعهٔ هم‌زمان نشان داده است که افراد کاریزماتیک رده‌های سازمانی بالاتری را کسب می‌کنند و افراد بالاتر یا زیردست‌شان آن‌ها را مؤثرتر می‌بینند.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 0

    کاریزما همیشه موضوعی بحث‌برانگیز و پیچیده بوده است. زمانی‌که در کنفرانس‌ها یا مهمانی‌ها اغلب به مردم می‌گویم «کاریزما تدریس می‌کنم» آن‌ها فوری خوشحال می‌شوند و اغلب شگفت‌زده می‌گویند «اما فکر می‌کنم این چیزی است که یا شما دارید یا ندارید.» برخی آن را به‌عنوان یک برتری ناعادلانه می‌بینند، برخی مشتاق هستند آن را فرا بگیرند، همه اما میخکوب می‌شوند.

  • تصویر کاربر

    • آیلین شیخ
    • 0

    زمانی‌که برای اولین‌بار کسی را ملاقات می‌کنیم، به شکل غریزی حدس می‌زنیم که آن فرد یک دوست یا دشمن بالقوه است و اینکه آیا این قدرت را دارد که مقاصدش را عملی سازد. قدرت و مقاصد چیزهایی هستند که ما تلاش می‌کنیم حدس بزنیم. «آیا می‌توانی برایم سنگ تمام بگذاری آیا برایت مهم است که این کار را بکنی»

  • 1
  • 2
عیدی