توانمندی های نهان

(2)
نویسنده:

2,200,000ریال

1,980,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2558

علاقه مندان به این کتاب
33

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب توانمندی های نهان

انتشارات نوین منتشر کرد:
همۀ افراد توانمندی‌های نهانی دارند که خودشان یا دیگران آن‌ها را نادیده می‌گیرند. موضوع کتاب توانمندی‌های نهان چگونگی آشکارسازی این توانمندی‌هاست.
باور عمومی این است که رسیدن به دستاوردهای بزرگ، بیش از آنکه نیازمند تلاش فردی باشد، مستلزم داشتن استعدادی است که همراه فرد زاده می‌شود. همین باور باعث می‌شود دانش‌آموزان مستعد در مدارس و کودکان نابغه در موسیقی را ستایش کنیم.
آدام گرانت در این کتاب به ما نشان می‌دهد چطور همۀ ما می‌توانیم برای کسب دستاوردهای بزرگ‌تر به ‌پا خیزیم و لازم نیست از دوران کودکی نابغه باشیم.
با مطالعۀ کتاب توانمندی‌های نهان به این درک خواهیم رسید که شاخص راستین برای ارزیابی توانمندی‌های ما، نه بلندای قله‌ای که به آن رسیده‌ایم، بلکه میزان مسافتی است که برای صعود به آن قله پشت سر گذاشته‌ایم.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب توانمندی‌های نهان اثر آدام گرنت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ توانمندی‌های نهان از سایت گودریدز امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ توانمندی‌های نهان:

کتاب توانمندی‌های نهان جدیدترین اثر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او با نوشتن کتاب «دوباره فکر کن» توانست به خوانندگان بسیاری یاد بدهد که چطور می‌توان از دست تفکرات منسوخ و کهنه خلاص شد. کتاب توانمندی‌های نهان او  در سال 2023 منتشر شد.  آدام گرنت این بار نیز با ترکیب داستان، حکایت و تجربه‌های شخصی به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند هم خودشان در زندگی به موفقیت و درجات بالاتری برسند و هم دیگران را به موفقیت برسانند. توانمندی‌های نهان کمی پس از انتشار به لیست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز راه یافت.

واکنش‌های جهانی به کتابِ توانمندی‌های نهان:

«آدام گرنت در کتاب توانمندی‌های نهان بسیار سرگرم‌کننده و چشمگیر مفاهیم بنیادین موفقیت را شرح می‌دهد. او به شما نشان می‌‌دهد بیشتر از آنچه فکر می‌کنید با نوابغی مانند موتزارت وجه اشتراک دارید و شما نیز می‌توانید به بهترین حالت خود برسید. این کتاب شما را متحول خواهد کرد.» - ویلیام اچ مک ریون، نویسندهٔ کتاب تختخوابت را مرتب کن

«کتاب توانمندی‌‌های نهان، اثری است درخشان که فرضیات شما دربارهٔ رسیدن به پیشرفت و موفقیت را زیر و رو می‌کند. کاش می‌توانستم به گذشته برگردم و این کتاب رو به خودِ جوان‌ترم هدیه دهم. این کتاب به من کمک کرد تا مسیری شادتر برای رسیدن به موفقیت پیدا کنم.» - سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس انفرادی

«کتاب توانمندی‌های نهان، کتابی است که باید والدین، رهبران، مربیان، دانش‌آموزان و اصلاً همه آن را بخوانند. آدام گرنت نشان می‌دهد که هر چیزی که در مورد توسعهٔ توانمندی شنیده‌اید اشتباه بوده است.» - مارک کوبان، سرمایه‌گذار و مالک شرکت دالاس مارویکس

«کتاب توانمندی‌‌های نهان را در یک نشست خواندم و عاشق آن شدم و از آن موقع تاکنون به مطالب آن فکر می‌کنم. به‌نظرم این کتاب، بهترین اثر آدام گرنت است و می‌تواند به شما کمک کند به بزرگ‌ترین آرزوهایتان برسید.» - مالکوم گلدول، نویسنده

«توانمندی‌های نهان به ما می‌آموزد که چطور به سطح جدیدی از تسلط برسیم و بزرگ‌ترین توانمندی خود را پیدا کنیم: انسانیت‌. اگر توصیه‌های حکیمانهٔ آدام گرنت را جدی بگیریم، وضعیت همه‌‌مان بهتر خواهد شد.» - یو یو ما، نوازندهٔ ویولن سل و برندهٔ جایزهٔ گِرمی

چرا باید کتابِ توانمندی‌های نهان را بخوانیم؟

آدام گرنت در کتاب توانمندی‌های نهان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بدون مستعد بودن به موفقیت‌های بزرگ رسید. رهنمودهای آدام گرنت در این کتاب به شما کمک می‌‌کند نه‌فقط در یک حوزهٔ خاص، بلکه در هر زمینه‌ای که دوست دارید به توانمندی‌های نهان خود پی ببرید و با اتکا بر آن‌ها به پیش بروید.

جملات درخشانی از کتابِ توانمندی‌های نهان:

«در یک آخر هفتهٔ سرد بهاری در سال 1999، برخی از باهوش‌ترین نوجوانان آمریکا در هتلی خارج از شهر دیترویت گرد هم آمدند، به‌محض اینکه دانش‌آموزان به‌سمت صندلی‌های اختصاصی‌شان رفتند، در سالن غوغایی به‌ پا شد. لحظهٔ موعود فرا رسید. سکوت حکم‌فرما شد. فقط صدای کلیک، کلیک و کلیک به گوش می‌رسید. چشم‌ها به صفحه‌هایی از ردیف‌های مربعی سیاه و سفید دوخته شده بودند. مسابقات قهرمانی شطرنج نوجوانان کشور در حال برگزاری بود. در سال‌های اخیر، تیم‌های مدارس خصوصی و نمونهٔ سطح‌بالا در این رقابت‌ها برتری کامل داشتند؛ این مدارس به پشتوانهٔ منابع کافی خود آموزش شطرنج را در برنامهٔ درسی‌شان گنجانده بودند. مدرسهٔ دالتون، یکی از مدارس برتر شهر نیویورک، مدافع عنوان قهرمانی به حساب می‌آمد و سه قهرمانیِ ملی متوالی در کارنامه‌اش داشت. این مدرسه یک مرکز آموزش شطرنج داشت که هم‌ سطحِ مراکز آموزشی المپیک بود. هر کودک در یک ترم از دوران مهدکودک و در تمام سال کلاس اولش آموزش شطرنج می‌دید. مستعدترین دانش‌آموزان قبل و بعد از کلاس‌های درسی‌شان، تحت آموزش یکی از برترین مربیان شطرنج کشور قرار می‌گرفتند. نگین انگشتر مدرسهٔ دالتون کودک نابغه‌ای به نام جاش وایتزکین بود که دو سال بعد داستان زندگی‌اش مبنای ساخت فیلم موفقِ در جست‌وجوی بابی فیشر شد. گرچه امسال جاش و یکی دیگر از ستاره‌های مدرسه در مسابقات شرکت نکرده بودند، مدرسهٔ دالتون کماکان تیم قدرتمندی داشت. هیچ‌کس تیم رُخ‌های خشمگین را مدعی قهرمانی نمی‌دانست. وقتی اعضای این تیم مضطربانه وارد هتل می‌شدند، همهٔ سرها به سویشان برگشت.»

«وقتی افراد دربارهٔ تربیت سخت می‌گویند، معمولاً‌ به سرمایه‌گذاری‌های مستمر والدین و معلمان در مسیر رشد و حمایت از کودکان و دانش‌آموزان اشاره می‌‌کنند. کمک به کودکان برای تحقق توانمندی‌هایشان نیازمند عامل دیگری است؛ نوعی حمایت متمرکز و گذرا می‌تواند آن‌ها را برای جهت‌دهی به یادگیری و رشدشان آماده کند. روان‌شناسان این عامل را «داربست‌سازی» می‌نامند. داربست‌سازی در ساخت‌وساز به سازهٔ موقتی اشاره دارد که به کارگران اجازه می‌دهد برای کار به ارتفاعاتی دسترس‌ناپذیر برسند. پس از اتمام کار، داربست‌ها برداشته می‌شوند و ازآن به بعد، ساختمان به‌تنهایی روی ستون‌های خود می‌ایستد. در فرایند یادگیری هم، داربست‌سازی هدف مشابهی را دنبال می‌کند. معلم یا مربی آموزش‌های اولیه‌ای را ارائه می‌دهد و بعد، پشتیبانی خودش را حذف می‌کند. هدف انتقال مسئولیت به شماست تا خودتان بتوانید رویکرد مستقلی را برای یادگیری‌تان توسعه دهید. این همان کاری بود که موریس اشلی برای تیم رخ‌های خشمگین انجام داد. او سازه‌هایی موقتی ایجاد کرد تا به اعضای تیمش فرصت و انگیزه‌ای برای یادگیری بدهد.»

«بنی به شش زبان مسلط است و در چهار زبان دیگر هم به مهارتی متوسط دست‌یافته است. هنگامی که این افراد در گردهمایی‌های سالانهٔ مختص چندزبانه‌ها دور هم جمع می‌شوند، لازم نیست برای یافتن افراد پنج‌زبانه خیلی بگردند. سارا ماریا معمولاً به کسی برمی‌خورد که می‌تواند با او به زبان کره‌ای و اندونزیایی صحبت کند و مهارت‌های ابتدایی‌اش در زبان کانتونی، مالایی یا تایلندی را افزایش دهد (اما برای یافتن کسی که بتواند برای تقویت زبان اشارهٔ نیکاراگوئه‌ای به او کمک کند، شانس کمتری دارد). فقط اندکی زمان می‌برد تا بنی دوستی را پیدا کند که بتواند به زبان‌های آلمانی، ایرلندی، اسپرانتو، هلندی، ایتالیایی،‌ پرتغالی و بله، حتی زبان کلینگان! گپ بزند. مشخصهٔ جالب‌توجه در چندزبانه‌ها میزان دانسته‌هایشان و همچنین سرعت یادگیری‌شان است. سارا ماریا، ظرف کمتر از یک دهه، شش زبان جدید را از صفر یاد گرفت. در همین حال، بنی با تنها چند ماه زندگی در جمهوری چک، توانست در حد قابل قبولی به زبان چکی صحبت کند، سه ماه را در مجارستان گذراند و مکالمه به زبان مجارستانی را فراگرفت و سه ماه دیگر (هنگام اقامتش در برزیل) هم عربی با لهجهٔ مصری را یاد گرفت و پنج‌ماه را هم در چین گذراند و از این طریق توانست مکالمه در حد متوسط را یاد بگیرد و یک ساعت به زبان ماندارین صحبت کند.»

تحلیلی بر کتابِ توانمندی‌های نهان‌:

در دنیای امروز فکر و ذکر همهٔ ما استعداد است. ما دانش‌آموزان با استعداد و کودکان نابغه را تشویق می‌کنیم. اما تحسین افرادی که کار خود را بااستعداد ذاتی شروع می‌کنند باعث می‌شود مسافت‌هایی که خودمان به اجبار مجبوریم برای رسیدن به همان نقطه طی کنیم را نادیده بگیریم. واقعیت این است که همهٔ ما می‌‌توانیم پیشرفت کنیم و به دستاوردهای بزرگ‌تری برسیم اما باید بدانیم که وقتی شانس و فرصت به ما رو نمی‌آورد، چطور خودمان باید شانس و فرصت را خلق کنیم.

در کتابِ توانمندی‌های نهان چه می‌خوانیم؟

آدام گرنت در کتاب توانمندی‌های نهان چارچوب جدیدی برای ارتقای آرزوها و فراتر رفتن از انتظارات ارائه کرده است. او با بینش‌های شگفت‌انگیز و داستان‌سرایی ما را از کلاس درس به اتاق هیئت مدیره، از زمین بازی به بازی‌های المپیک و از زیرزمین به فضا می‌کشاند تا نشان دهد که پیشرفت چندان به میزان تلاش و سخت‌کوشی بستگی ندارد، بلکه به این بستگی دارد که چقدر خوب یاد می‌گیرید. او در کتاب توانمندی‌های نهان بر این نکته تأکید دارد که رشد مربوط به نبوغ و استعداد شما نیست، بلکه مربوط به شخصیتی است که برای خود می‌سازید. گرنت در این کتاب چگونگی ایجاد مهارت‌های شخصیتی و ساختارهای انگیزشی را به شما یاد می‌دهد تا بتوانید توانمندی‌‌های نهان خود را کشف کنید.

اگر از خواندن کتابِ توانمندی‌های نهان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• دوباره فکر کن اثر معروف آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او در این کتاب به بررسی هنر انتقادی بازاندیشی پرداخته است. او معتقد است که ما در دنیایی نه‌چندان باثبات زندگی می‌کنیم و بنابراین باید هرازگاهی به بازنگری و اصلاح تفکرات‌مان بپردازیم. او در این کتاب داستان و تحقیقات را با هم ترکیب کرده تا به شما کمک کند ماهیچه‌های فکری و عاطفی خود را برای بازنگری تفکرات‌تان تقویت کنید.

• بده و بستان اثر دیگری از آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او در کتاب نیروهای غافلگیرکننده‌ٔ زندگی را بررسی کرده است و توضیح می‌دهد چرا برخی افراد به بالای نردبان موفقیت صعود می‌کنند و برخی دیگر به قعر‌ آن می‌افتند. بسیاری از جامعه‌شناسان و نظریه‌پردازهای کسب‌وکار این کتاب را ستودند.

• راه‌حل جایگزین اثر دیگر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او در این کتاب رویایی با مصیبت‌ها و مشکلات را به ما می‌آموزد و نشان می‌دهد چطور می‌توان در مواجهه با مشکلات، راه‌حل‌هایی جایگزین را برگزید و درنهایت با بازیابی خویشتن به شادی و آرامش رسید.

• کتاب افسانه‌ی عادی بودن اثر پزشک مشهور گبور مته است که این کتاب را با همکاری پسرش دنیل مته نوشت. او در این کتاب تشریح می‌کند که چرا کشورهای غربی با وجود پیشرفت در زمینهٔ پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی باز هم نتوانسته‌اند آمار بیماری‌ها را کنترل کنند و ما همچنان شاهد افزایش بیماری‌های مزمن و عمومی در کشورهای پیشرفته هستیم. او این سؤال را مطرح می‌کند که واقعاً چه چیزی «عادی» است و چرا با وجود پیشرفت علم پزشکی، بیماری‌ها جسمی و روحی هر روز وخیم‌تر و بیشتر می‌‌شوند.

• کتاب تو بودن اثر آنیل ست متخصص برجستهٔ علوم اعصاب است. او در کتاب تو بودن نشان می‌دهد که ما جهان را آن‌طور که هست درک نمی‌کنیم بلکه ماشین‌های پیش‌بینی هستیم که دائماً جهان خود را می‌سازیم و اشتباهات خود را در میکروثانیه تصحیح می‌کنیم. با کمک این کتاب می‌توانید با علم جدید خودآگاهی آشنا شوید و مکانیسم‌های بیولوژیکی مغز را درک کنید.

• کتاب خرده عادت‌ها اثر جیمز کلیر نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است. این کتاب راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادت های بد است.  نویسنده در این کتاب داستان‌ زندگی خودش را می‌گوید و به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با ایجاد عادت‌های کوچک اما مستمر زندگی خود را تغییر دهید. 

• کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی نویسنده و کارآفرین سوئیسی است. دوبلی در این کتاب از رایج‌ترین خطاهای فکری، سوگیری‌های شناختی و تحریف‌های اجتماعی صحبت کرده است و به شما نشان می‌داد چطور با تغییر طرز فکرتان و آشنایی با این خطاهای فکری می‌توانید پروسهٔ تصمیم‌گیری‌تان را متحول کنید.

• کتاب کار عمیق اثر کارل نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در این کتاب که ترکیبی از انتقاد فرهنگی و توصیه‌های عملی است، به شما یاد می‌دهد که چطور می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را کم کنید و به کار عمیق بپردازید. او در این کتاب به تفاوت دو مفهوم کار عمیق و کار سطحی پرداخته و توضیح می‌دهد که کار عمیق چقدر بر روی زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد.

دربارۀ آدام گرنت: روان‌شناس آمریکایی

توانمندي هاي نهان

آدام گرنت سال 1981 در شهر میشیگان به دنیا آمد. پدرش وکیل و مادرش معلم بود و او در نوجوانی شناگری ماهر شد و دلش می‌خواست بسکتبالیست حرفه‌ای شود. او مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه هاروارد و مدرک دکترایش را از دانشگاه میشیگان در رشتهٔ روان‌شناسی اخذ کرد و در سال 2007 استادیار دانشگاه کارولینای شمالی شد و پس از انتشار مجموعه‌ای از مقالات دانشگاهی توانست دانشیار دانشکدهٔ وارتون شود. بنابراین در سال 2009 و در سن 28 سالگی جوان‌ترین استاد رسمی دانشگاه شد و دانشجویانش از سال 2011 تا 2017 او را به‌عنوان بهترین استاد دانشگاه انتخاب کردند. آدام گرنت پس از انتشار اولین کتابش «بده و بستان» پرفروش‌ترین نویسندهٔ نیویورک تایمز شد و هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین سخنرانان مجموعهٔ همایش جهانی تِدتاک است. کتاب‌هایش فروش میلیونی داشته‌اند و به 35 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند. ویدیوهایش بیش از 25 میلیون بار بازدید داشته و پادکست WorkLife او در صدر جدول قرار گرفته است. تحقیقات و کتاب‌هایش باعث شد تا مردم در مورد فرضیه‌های اساسی، انگیزه‌ها و خلاقیت‌هایشان تجدیدنظر کنند. مجلۀ تجاری آمریکایی فورچون او را یکی از 10 متفکر تأثیرگذار زیر 40 سال در مدیریت جهان معرفی کرده است. انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد علمی علوم جوایز علمی برجسته‌ای به وی اهدا کرده‌اند. از جمله کتاب‌های معروف و پرفروشش می‌توان به «ببخش و بگیر یا بده و بستان»،‌ «دوباره فکر کن»، «نوآوران» و «راه‌حل جایگزین» اشاره کرد. آدام گرنت اکنون با همسر و سه فرزندش در فیلادلفیا زندگی می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    گرنت توی این کتاب مثال‌های جالبی از دانش‌آموزها زده، دانش‌آموزهایی که درواقع ممکنه کامل درک نشن و استعدادهاشون به‌هدر بره. این کتاب بسیار الهام‌بخش، لذت‌بخش و ارزشمند بود.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    یکی از بهترین کتاب‌ها با داستان‌هایی از زندگی واقعی که نه‌تنها الهام‌بخش هستش، بلکه روش‌های غیرقابل تصوری رو پیش‌ روتون قرار می‌ده و بهتون انگیزه می‌ده تا توانمندی‌های نهان خودتونو کشف کنید.

  • تصویر کاربر

    • کیانا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    توانمندهای نهان دیدگاه جدیدی برای شناسایی پناسیل‌های پنهانم بهم نشون داد و نشونم داد چطور می‌تونم در این رابطه به دیگران هم کمک کنم. درس‌هایی که گرنت توی این کتاب به اشتراک گذاشته واقعاً ارزشمندن.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (5)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    بچه‌های فقیر محلهٔ هارلم، فقط ظرف دوسال، مسافتی طولانی از بی‌تجربگی تا قهرمانی ملی را طی کردند. اما بزرگ‌ترین شگفتی این نبود که گروهی از فرودست‌ها پیروز شده بودند، بلکه چرایی این پیروزی بود.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    وقتی توانمندی‌ها را ارزیابی می‌کنیم، با تمرکز بر نقاط آغازین یعنی توانایی‌هایی که از همان ابتدا بلافاصله قابل مشاهده‌اند، مرتکب خطایی اساسی می‌شویم. در جهانی که دل‌مشغول استعدادهای ذاتی است، تصور می‌کنیم افرادی خواهند درخشید که فوراً استعدادهایشان را نشان بدهند.

  • تصویر کاربر

    • کیانا اسماعیلی
    • 0

    در میان مجسمه‌سازان، حتی یک نفر هم به‌خاطر برخورداری از توانایی ویژه توجه معلمان هنر مقطع ابتدایی خود را جلب نکرده بود. چند نفری از پیانیست‌ها قبل از نُه سالگی در مسابقات بزرگی مقام آورده بودند، اما سایرین صرفاً در مقایسه با خواهر و برادرهایشان بااستعدادتر به نظر می‌رسیدند.

  • 1
  • 2
عیدی