30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
خودشناسی، خودسازی
هنر همه فن حریف شدن در احساسات

هنر همه فن حریف شدن در احساسات

(2)

2,390,000ریال

2,151,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
7021

علاقه مندان به این کتاب
121

می‌خواهند کتاب را بخوانند
9

کسانی که پیشنهاد می کنند
11

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

انتشارات میلکان منتشر کرد:
مارک برکت استاد مرکز مطالعات کودکان دانشگاه ییل و مؤسس مرکز هوش عاطفی همین دانشگاه است. او در بیست‌وپنج سال فعالیت خود در مقام دانشمند احساسات، طرحی چشمگیر برای بهبود زندگی بچه‌ها و بزرگسالان توسعه داده است؛ نقشه‌ای برای درک احساسات و استفاده‌ی عاقلانه از آن‌ها به‌گونه‌ای که کمک‌کننده و راهگشا باشند، نه مانع رسیدن به موفقیت و سلامتی. نقطه‌ی عطف این رویکرد میراثی است که او از دوران کودکی به همراه دارد، دایی‌ای که برای اولین بار به او اجازه‌ی احساس کردن داد. دایی‌اش اولین کسی بود که واقعاً مارک را دید، به حرف‌های او گوش داد و متوجه زورگویی‌ها و سوءاستفاده‌هایی شد که او از آن‌ها رنج می‌برد. از این‎جا بود که مارک متوجه شد آن‎چه از سر می‌گذراند موقتی است. او تنها نبود و احساس ترس، منزوی بودن و خشم‌اش اشتباه محسوب نمی‌شد. و حالا می‌توانست بهتر از هر کس دیگری احساساتش را بروز دهد.
بچه‌ها و بزرگسالان زیادی با مشکلات مربوط به عواطف و احساسات دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ آن‌ها از احساسات خود خجالت می‌کشند و از مهارت‌های عاطفی برخوردار نیستند، اما قرار نیست اوضاع این‌طور بماند. مأموریت زندگی مارک برکت تغییر این وضعیت است و در این کتاب شیوه‌ی خود برای انجام این کار را با ما در میان می‌گذارد.
در هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات به شکلی اصولی یاد می‌گیرید چطور احساسات و عواطف مختلف را شناسایی و درک کنید، برای‌شان نامی انتخاب کنید، به‌درستی و به‌موقع ابرازشان کنید، و این‌که درنهایت چطور آن‌ها را تنظیم و تعدیل کنید. اگر می‌خواهید به پیشرفت تحصیلی و کاری برسید، اگر می‌خواهید پدرمادر خوبی باشید، اگر می‌خواهید به دوست‌تان کمک کنید و اگر به‌طورکلی می‌خواهید احساسات و نحوه‌ی برخورد با آن‌ها را بهتر بشناسید، این کتاب برای شماست.
«کتاب هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات بیش از هر کتاب دیگری در مورد احساساتْ تحقیقات روان‌شناختی، تمرین آموزشی و داستان‌های قانع‌کننده، دارد. کتابی که خواندنش برای مدیران، مربیان، والدین، دانش‌آموزان و همه ‎ی پژوهشگران لازم است.» – پیتر سالوی، رئیس دانشگاه ییل
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات اثر مارک براکت


کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات اثر دکتر مارک براکت با ترجمۀ نهال سهیلی فر به ما نشان می‌دهد چطور احساسات‌مان را کنترل کنیم. براکت طی 25 سال تحقیق و فعالیت، طرحی برای درک احساسات و استفادۀ عاقلانه از آن‌ها مطرح کرد، به‌گونه‌ای که به جای ممانعت از بروز احساسات، آن‌ها را در جهات رفاه، آسایش و موفقیت به کار ببریم.

مارک براکت، استاد مرکز مطالعات کودک دانشگاه ییل و مدیر مؤسس مرکز هوش هیجانی، نویسندۀ کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات است. او این کتاب را با عنوان اصلی Permission to Feel در سال 2020 منتشر کرد. براکت خیلی خوب می‌داند چرا سلامت روانی ما در خطر است و می‌داند که چه کاری از دست ما بر می‌آید. نویسنده در این کتاب خشونت، علم و اشتیاق را به طور مساوی با هم ترکیب کرده است.

سلامت روانی بسیاری از مردم این روزها در خطر است. ما در جهان با بحران سلامتی روان روبه‌رو هستیم و قربانیان این بحران فرزاندنمان خواهند بود. کودکان و بزرگسالان رنج می‌برند؛ آن‌ها از احساساتشان خجالت می‌کشند و مهارت عاطفی ندارند.

آیا دوست دارید اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید و با احساسات خود راحت‌تر باشید؟ تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که به احساسات خود به چشم منابع اطلاعاتی ضروری برای موفقیت و رفاه نگاه کنید و آن‌ها را مانع نبینید؟ اصلاً می‌دانید چه احساسی دارید؟ آیا تابه‌حال به خودتان اجازۀ پرسیدن این سؤال را داده‌اید یا خالصانه آن را از شریک زندگی، فرزند یا همکارتان پرسیده‌اید؟

هستۀ اصلی این طرح به کودکی براکت برمی‌گردد،‌ زمانی که عمویش به او نشان داد که چگونه احساساتش را مدیریت کند. عمویش اولین بزرگسالی بود که واقعاً مارک را درک کرد، به حرف‌هایش گوش داد و متوجه شد که رنج می‌کشد و مورد آزار و قلدری قرار گرفته است. این آغاز آگاهی مارک بود و فهمید که تمام این احساسات موقتی خواهند بود. او متوجه شد که تنها نیست و احساساتش مثل ترس، انزوا و عصبانیت اشتباه نیستند و حالا می‌توانست در مقابل این احساسات کاری کند. 

در دهه‌های پس از آن، مارک تیم تحقیقاتی بزرگی به راه انداخت و ده‌ها میلیون دلار برای بررسی ریشه‌های رفاه عاطفی جمع‌آوری کرد. او سیستمی به نام RULER را معرفی کرد،‌ سیستمی برای کودکان سالم، والدین، معلمان و مدارس آن‌ها با رویکردی مؤثر برای تسلط بر احساسات. این سیستم بر روی بیش از 2000 دبیرستان در سراسر ایالات متحده و سایر کشورها اجرا شده و این مدارس را متحول کرده است. سیستم RULER باعث کاهش استرس و افسردگی می‌شود، جو مدرسه را بهبود می‌بخشد و پیشرفت تحصیلی کودکان را افزایش می‌دهد. او در کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات این استراتژی‌ها و مهارت‌ها را با خوانندگان سراسر دنیا به اشتراک گذاشته است. 

در کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات چه می‌خوانیم؟

ما کم‌وبیش به طور مداوم احساسات گوناگون داریم، هر لحظه که بیداریم و حتی در زمان خواب احساسات مختلف را تجربه می‌کنیم. حس نکردن مثل نفس نکشیدن می‌ماند و تا این اندازه غیرممکن است. احساسات شما بخش بزرگ و مهمی از وجودتان است که شما را به انسان تبدیل کرده است. اما بسیاری از ما در زندگی طوری وانمود می‌کنیم که انگار خلاف این است.

حس می‌کنیم احساسات حقیقی‌مان آشفته، ناجور، گیج‌کننده و حتی اعتیادآور هستند و ممکن است باعث شوند ما در برابر دیگران آسیب‌پذیر، بی‌پناه و عریان باشیم یا ما را وادار می‌کنند آرزو کنیم ای‌کاش هیچ‌وقت آن احساسات را نداشتیم. اصلاً جای تعجب ندارد که احساسات گاهی موجب هراس شما شوند چون به نظر خیلی خارج از کنترل می‌رسند و اکثراً تلاش می‌کنیم احساساتمان را از خودمان هم پنهان و حتی انکارشان کنیم. 

اما نکتۀ مهم و اصلی این است که نگرش، رفتار و احساسات ما به فرزندانمان نیز سرایت می‌کند؛ چون فرزندانمان از ما و معلم‌هایشان الگوبرداری می‌کنند و این‌گونه یاد می‌گیرند چطور با احساساتشان روبرو شوند. ما معمولاً از داشتن گفت‌وگوی صریح و دشوار با دیگران اجتناب می‌کنیم، با عزیزانمان با پرخاش صحبت می‌کنیم و حتی خودمان نمی‌دانیم که دردمان چیست؟ این اتفاق وقتی می‌افتد که نمی‌توانیم احساساتمان را به درستی شناسایی کنیم و نمی‌توانیم بفهمیم که چرا حس خاصی را تجربه می‌کنیم یا شیوۀ درستی برای ابزار احساساتمان نداریم. 

فهرست مطالب کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

• پیش‌گفتار
بخش اول: اجازۀ احساس‌کردن بدهید
• فصل اول: اجازۀ احساس‌کردن
• فصل دوم: احساسات اطلاعات هستند
• فصل سوم: چطور دانشمند احساسات شویم
بخش دوم: مهارت‌های پنج مرحله‌ای
• فصل چهارم: شناسایی احساسات
• فصل پنجم: درک احساسات
• فصل ششم: نام‌گذاری احساسات
• فصل هفتم: ابراز احساسات
• فصل هشتم: تنظیم و تعدیل احساسات
بخش سوم: مهارت‌های عاطفی برای رسیدن به سلامتی و موفقیت مطلوب
• فصل نهم: احساسات در خانه
• فصل دهم: احساسات در محل تحصیل: از پیش دبستان تا دانشگاه
• فصل یازدهم: احساسات در محل کار
• منابع
• دربارۀ نویسنده
• یادداشت‌ها

بریده‌هایی از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

«نام گذاری درست احساسات امری مهم است؛ زیرا هنگامی که احساسی را نام‌گذاری کردیم کم‌کم متوجه می‌شویم که با آن چه کار باید بکنیم. اگر اشتباهی فرض کنیم که کودک‌مان مضطرب است در رسیدگی به احساس واقعی او با شکست مواجه می‌شویم. شاید احساس او شرم یا خجالت باشد که در ظاهر بسیار شبیه به اضطراب است. اگر نام‌‌گذاری دقیق نباشد، در جست‌وجوی راه‌هایی برای رویارویی با احساساتِ منفی‌مان گمراه می‌شویم.»

«تأثیرات فرهنگی حائز اهمیت هستند. ما در تشخیص احساسات هم‌فرهنگ‌های خودمان بهتر عمل می‌کنیم. به علاوه، افراد فرهنگ‌های مختلف به حالات مختلفِ چهره، منظورها و معانی مختلفی نسبت می‌دهند. در یک مطالعه، به دو شرکت‌کنندۀ آمریکایی و ژاپنی تصاویری از کسانی که حالت چهره‌ای شاد داشتند نشان داده شد. شرکت‌کنندۀ ژاپنی، به تجربۀ درونی فرد و حالت بیرونی‌اش، یک میزان مساوی از شادی نسبت داد. حال آن‌که شرکت‌کنندۀ آمریکایی معتقد بود حالت بیرونی فرد شدیدتر از حس درونی‌ای است که تجربه می‌کند. شخصیت هم تفاوت ایجاد می‌کند. افرادی که توافق‌پذیر هستند، یعنی یکی از «پنج عامل بزرگ» شخصیت را دارند، کسانی را که حالت چهرۀ عصبانی یا خصمانه دارند، دوستانه‌تر از آن‌چه هستند تصور می‌کنند.»

«کل این نمایش با یک کلمه آغاز می‌شود: چرا؟ چرا این حس؟ چرا الان؟ درک احساسات زمانی شروع می‌شود که به این سؤال پاسخ دهیم: چرا من یا شما چنین حسی داریم؟ دلیل اصلی به‌وجودآمدن این حس چیست؟ چه چیزی باعث شده است؟ به ندرت پیش می‌آید که دلیل آن، مسئله‌ای ساده باشد؛ شاید شبکه‌ای پیچیده از وقایع و خاطرات باشد که احساسی باعث تحریک احساسی دیگر می‌شود. معمولاً پرسیدن یک سؤال منجر به پرسیدن سؤالات بیشتر می‌شود؛ یک سلسله سؤالات تکمیلیِ پی‌درپی که می‌تواند همین‌طور ادامه پیدا کند؛ مثل لایه لایه پوست کندن پیاز می‌ماند. جای تعجبی نیست که کار ترسناکی باشد: وقتی شروع به پرسیدن کنیم، دیگر راه برگشتی نیست.»

خواندن کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر پذیرش یا ابراز احساسات‌ برایتان مشکل است یا از داشتن برخی احساسات مثل حسادت، خشم و ناراحتی شرمگین هستید حتماً این کتاب را مطالعه نمایید.

درباره نویسنده کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

دکتر مارک براکت سرپرست و بنیان‌گذار مرکز هوش هیجانی ییل و استاد مرکز مطالعات کودک در دانشگاه ییل است. او در 25 سال فعالیتش، طرحی مؤثر برای بهبود زندگی کودکان و بزرگسالان ایجاد کرده است. مارک 125 مقالۀ علمی در مورد نقش احساسات و هوش هیجانی در یادگیری، تصمیم‌گیری، خلاقیت، روابط،‌ سلامت و عملکرد منتشر کرده است. 

مارک همچنین مشاور شرکت‌هایی همچون فیسبوک، مایکروسافت و گوگل در ادغام اصول هوش هیجانی در آموزش به کارکنان و طراحی محصول است. او توسعه دهندۀ ارشد شیوۀ پنج مرحله‌ای است؛ یک رویکرد سیستمی مبتنی بر شواهد برای یادگیری اجتماعی و عاطفی که در بیش از دو هزار موسسۀ آموزشی از مهد کودک تا دبیرستان در سراسر ایالات متحده و سایر کشورها اجرا شده است. براکت همچنین بنیانگذار اوجی لایف لب هم است که سیستم یادگیری دیجیتال هوش هیجانی برای شرکت‌ها محسوب می‌شود. 

مارک جوایز متعددی دریافت کرده و عضو هیئت مدیرۀ گروه همکاری برای یادگیری آکادمیک، اجتماعی و عاطفی است. 

امتیازات

کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

بسیاری از کودکان و بزرگسالان از احساسات خود خجالت می‌کشند و از نظر عاطفی مهارت کنترل احساسات‌شان را ندارند و از این بابت رنچ می‌برند. اما مارک براکت این مسیر را معکوس کرده و در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه کنترل احساساتتان را به دست بگیرید. کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات یک استراتژی عملی و متحول کنندۀ 5 مرحله‌ای است که با آن از سلامت عاطفی خود و فرزندانتان مطمئن می‌شوید. مارک براکت تحقیقات روانشناختی، تمرین‌های آموزشی، داستان‌های جذاب و قانع کننده و تجربیات زندگی خودش را در این کتاب ادغام کرده تا هوش هیجانی خواننده را زنده کند. 

اگر از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر سخنران و مربی ارتباطات است. او در این کتاب با ۷ راهکار مؤثر به شما نشان می‌دهد که چطور به راحتی در مقابل جمع سخنرانی کنید و با افکار منفی و اضطراب پیش از سخنرانی مقابله کنید و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید.

- کتاب چگونه عزت نفس خود را بسازیم اثر هاوین حسینی و دکتر علی‌آبیار حسینی است. نویسندگان در این کتاب از مفهوم عزت نفس و ارزش خویشتن صحبت کرده‌اند و به شما نشان می‌دهند عزت‌نفس چه تأثیری بر زندگی شما می‌‌گذارد و پس از آن با راهکارها و تمرین‌های عملی خود به شما کمک می‌کنند تا عزت نفس خود را بهبود ببخشید.

کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود اثر جولی اسمیت نویسندۀ کتاب‌های خودیاری است. این کتاب در سال 2022 منتشر شد و یک راهنمای همدلانه و علمی برای بهبود سلامت روان محسوب می‌شود. نویسنده در این کتاب با توصیه‌های علمی خود راهکارهایی برای مقابله با اضطراب، افسردگی، شکست‌های غیرمنتظره، کمبود اعتماد به نفس و بسیاری مشکلات دیگر ارائه داده است.

افسانه کاریزما (هنر جذاب بودن) اثر اولیویا فاکس کابان نویسنده و سخنران فرانسوی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد برخلاف باور عموم برای کاریزماتیک بودن لازم نیست که انسانی خوش‌مشرب و برون‌گرا باشید. او معتقد است کاریزماتیک بودن را می‌توان تمرین کرد و آموخت و با کاریزما می‌توان بر همۀ افراد جهان اثر گذاشت و به راحتی پروژه‌ها و شرکت‌های جدید تأسیس کرد.

- از حال بد به حال خوب اثر دکتر دیوید برنز که در آن یک روش انقلابی و در عین حال بی‌نیاز از دارو را برای درمان افسردگی پیشنهاد می‌دهد که به شناخت‌درمانی معروف شده است. با کمک این کتاب و تمرین‌هایش می‌توانید بر روزهای سخت و تلخی‌های زندگی غلبه کنید.

- شفای زندگی کتابی از لوئیز ال هی که آن را بر اساس فلسفۀ شخصی زندگی‌اش نوشت و معتقد بود تمام بیماری‌های جسمی را می‌تواند با تغییر ذهن شفا داد و ادعا دارد که به همین روش توانست بر سرطان غلبه کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • یاسمن اسدی
    • پاسخ به نظر

    خوندن این کتاب واقعا زندگی شما رو تغییر میده. ما بلد نیستیم چجوری با احساسات مختلفی که هر روز در ما به وجود میان کنار بیایم و این موضوع ما رو مضطرب می کنه. این کتاب به ما یاد میده با احساسات درونمون ارتباط برقرار کنیم و بتونیم در موقعیت های مختلف آرام باشیم و بر احساساتی که بروز میدیم کنترل داشته باشیم.

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب فوق‌العاده‌س👌 بهمون یاد میده که چطور مهارت های عاطفی رو بشناسیم و احساساتمون رو به شکل درست ابراز کنیم... خوندنش به شدت پیشنهاد میشه.

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • 0

    ما نه تنها احساسات خود را مخفی میکنیم، بلکه علت آنها را هم پنهان میکنیم. ... در مواقعی که در سکوت رنج میکشیم، شناخت واقعی خودمان، درک کردنمان، همدلی با خودمان و یا مهمتر از همه، کمک رسانی از طرف دیگران را غیرممکن میسازیم.

عیدی