شکاف اعتماد به نفس

(21)
نویسنده:

3,820,000ریال

3,438,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3027

علاقه مندان به این کتاب
37

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شکاف اعتماد به نفس

انتشارات سایه سخن منتشر کرد:
این اثر ارزشمند و خوش یمن راس هریس، ویژگی های خاصی دارد که مخاطبانش را به خواندن چندبارۀ آن تشویق می کند. او راهنمایی مان می کند از منطقۀ امن خود پا فراتر نهیم و ضمن تجربۀ ترس ناشی از این برون رفت، راه درست کنار آمدن با ترس را بیاموزیم.
همچنین قوانین رشد و تحول بشر را به ما می آموزد و توضیح می دهد که این شکاف چگونه ایجاد می شود.
دکتر استیون هیز در مقدمه یادآور می شود: «اگر از جدال با اعتماد به نفس رها شوید، آیا خود را خوش اقبال نمی دانید؟ اگر نکاتی بیاموزید که برای ادامۀ زندگی مفید باشد، آیا از تقدیری که این مسیر آزادانه را به شما بخشیده است، قدردانی نمی کنید؟ انسان بودن برای همۀ ما سخت است، زیرا ذهن بزرگ ترین توانایی و عامل دستاوردهای ماست، می تواند به صورت اغواکننده ای ما را به دام بیندازد.»
این کتاب خوش یمن را تجربه کنید!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

شکاف اعتماد به نفس

کتاب شکاف اعتماد به نفس


بخشی از کتاب شکاف اعتماد به نفس:
«اگر فقط اندکی بیش‌تر اعتماد به نفس داشتید، زندگی‌تان چه تغییری می‌کرد؟ کمبود اعتماد به نفس، ترس از شکست، اضطراب عملکرد یا تردید به خود، آن را هر چه بنامید احتمالاً برایتان در زندگی هزینه‌های زیادی داشته است. لحظه‌ای فکر کنید: از کدام خواسته‌ها دست کشیده‌اید؟ چه داشته‌هایی را از دست داده‌اید؟ کدام فرصت‌ها از دستتان رفته است؟»

بسیاری از ما فرصت‌های زندگی را از دست می‌دهیم چون تنها اعتماد به نفس کافی نداریم. شکاف اعتماد به نفس نوشتۀ دکتر راس هریس،‌ روان‌ درمانگر بریتانیایی و نویسندۀ کتاب معروف «سیلی واقعیت» است. کتاب شکاف اعتماد به نفس یک راهنمای عملی و خودیاری برای به دست آوردن اعتماد به نفس طولانی مدت و غلبه بر ترس با استفاده از درمان مبتنی بر ذهن آگاهی است. دکتر راس هریس در کتاب شکاف اعتماد به نفس توضیح می‌دهد که چند نفر از ما با استفاده از قوانین اشتباه بازی «اعتماد به نفس» راه انداخته‌ایم و با تمرین‌های واضح و ساده به خواننده کمک می‌کند تا مدیریت احساسات دشوار مثل اضطراب را به دست بگیرد و اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

معرفی کتاب شکاف اعتماد به نفس اثر راس هریس

کتاب شکاف اعتماد به نفس اثر راس هریس با ترجمۀ سحر محمدی کتاب خودیاری و راهنمای غلبه بر ترس و شک به خود است. این دکتر راس هریس بود که اولین بار اصطلاح شکاف اعتماد به نفس را ابداع کرد. راس هریس همچنین راه‌حل شگفت‌انگیزی برای اعتماد به نفس پایین، خجالتی بودن و ناامنی ارائه می‌دهد. از نظر دکتر راس هریس، به جای تلاش برای غلبه بر ترس‌هایمان، باید رابطۀ جدید و عاقلانه‌تری با این ترس‌ها برقرار کنیم. به طرز متناقضی، تنها زمانی که از مبارزه با ترس خود دست برداریم می‌توانیم بر ترس‌هایمان پیروز شویم. دکتر راس هریس با تکیه بر تکنیک‌های درمانی پذیرش و تعهد، شکلی پیشرفته از درمان شناختی‌ - رفتاری را در کتاب شکاف اعتماد به نفس توضیح می‌دهد.

خلاصه کتاب

شکاف اعتماد به نفس اصطلاحی است که دکتر راس هریس آن را ابداع کرد و تلاش می‌کند از طریق این اصطلاح برخی از دلایل روانشناختی اساسی را توضیح دهد که مثلاً چرا به رغم این‌که زنان از نظر تحصیلی بهتر عمل می‌کنند، مردان به طور سنتی تمایل دارند در محل کار از زنان بهتر عمل کنند. در واقع عامل کلیدی این قضیه وجود یا عدم وجود اعتماد به نفس است. به گفتۀ راس هریس، دلایل زیربنایی متعددی وجود دارد که چرا مردان نسبت به زنان اعتماد به نفس بیشتری دارند. از نقطه نظر بیولوژیکی زنان از نظر ژنتیکی مستعد مراقبت بیشتر هستند و در مقایسه با مردان کمتر ریسک می‌کنند.

سطح تستوسترون مردان به طور متوسط حدود 10 درصد بالاتر از زنان است که همین ریسک‌پذیری و سطح اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. همین باعث می‌شود فرد در محیط کار بیشتر «محرک» و «ریسک‌پذیر» به نظر برسد که این ویژگی همیشه توجه شرکت‌ها را جلب کرده است. با این‌حال دلایل اجتماعی یا رفتاری دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود مردان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. تفاوت فاحشی در نحوۀ تربیت پسر و دختر وجود دارد. دختران باید مهربان، ملایم و دلسوز باشند اما به پسرها اجازه داده می‌شود تا حد زیادی پر سروصدا باشند، دعوا کنند و به طور کلی نگرش سخت‌تری نسبت به یکدیگر داشته باشند. این باعث شده که مردان انعطاف‌پذیرتر باشند و به اندازۀ زنان تمایل به عقب‌نشینی ندارند.

خواندن کتاب شکاف اعتماد به نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دکتر راس هریس در کتاب شکاف اعتماد به نفس به خواننده نشان می‌دهد چگونه خود را از تصورات غلط رایج در مورد اعتماد به نفس و چگونگی ایجاد آن رها سازد، چگونه رابطۀ خود را با ترس و اضطراب متحول سازد، چگونه ارزش‌های اصلی خود را پیدا کند و از آن‌ها به عنوان الهام و انگیزه استفاده کند و چگونه از ذهن آگاهی برای مدیریت مؤثر افکار و احساسات منفی استفاده کند. اگر شما هم مشکل اعتماد به نفس دارید، موقع صحبت جلوی جمع دچار اضطراب می‌شوید و موقعیت‌های مهم زندگی‌تان را از دست می‌دهید چون حس می‌کنید کافی نیستید، این کتاب برای شماست.

درباره نویسنده کتاب شکاف اعتماد به نفس

کتاب شکاف اعتماد به نفس

دکتر راس هریس در سال 1962 و در لیورپول انگلستان به دنیا آمد و اکنون 60 ساله است. دکتر هریس مشاور استرس، مربی اجرایی، نویسنده و یک مرجع پیشرو در انعطاف‌پذیری روانی است. انعطاف‌پذیری روانی یک تحول جدید انقلابی در روانشناسی انسان است که عملکرد را افزایش می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و سلامت و تندرستی را بهبود می‌بخشد. دکتر راس به طور مرتب کارگاه‌هایی را در مورد انعطاف‌پذیری روان‌شناختی در کنفرانس‌های روان‌شناسی ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند. دکتر راس هریس پس از فارغ‌التحصیلی در رشتۀ پزشکی از دانشگاه نیوکاسل آپون تاین به استرالیا مهاجرت کرد. به عنوان یک پزشک او بیشتر به جنبه‌های روانشناختی بیماری‌های علاقه‌مند شد. او یک استندآپ کمدین، روان درمانگر، فیلم‌ساز و مجری کارگاه نیز بوده است و اکنون به عنوان یک پزشک سلامت روان در ملبورن فعالیت می‌کند. او یک پزشک پیشرو در مدیریت استرس محسوب می‌شود و دائما به سراسر استرالیا سفر می‌کند و در سطح بین‌المللی مربیان، روانشناسان، پزشکان و سایر متخصصان سلامت را آموزش می‌دهد. اولین کتاب راس هریس «تلۀ شادمانی» بود که در سال 2007 در استرالیا منتشر و تبدیل به کتابی پرفروش شد.

تحلیل سی بوک از کتاب شکاف اعتماد به نفس

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب شکاف اعتماد به نفس نسبت به روش‌های معمول و سرسختانه، رویکرد ملایم‌تر و متفکرانه‌ای را برای‌ آموزش اعتماد به نفس پیش گرفته است. همین لحن آموزنده، اطمینان‌بخش و ملایم دکتر راس هریس باعث شده تا خوانندگان و به‌خصوص مردان و زنان بازار تجارت جذب این کتاب شوند.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب تئوری انتخاب نیز بیاندازید.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب جرأت داشته باش نیز بیاندازید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • پاسخ به نظر

    این کتاب ما را راهنمایی می کند که از منطقۀ امن خود پا فراتر بگذاریم ضمن تجربۀ ترس ناشی از این برون رفت، راه درست کنار آمدن با ترس را بیاموزیم.

  • تصویر کاربر

    • نسا چراغی
    • پاسخ به نظر

    عالی

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 0

    موفقیت واقعی، زندگی کردن بر اساس ارزش‌هاست.

عیدی