30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
آسیا
روشنگری در محاق

روشنگری در محاق

(44)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2662

علاقه مندان به این کتاب
37

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روشنگری در محاق

نشر مرکز منتشر کرد:
روشنگری در محاق روایت می‌کند که،بین سال‌های 800 تا 1200 میلادی،آسیای میانه پیشاهنگ جهان در توسعه‌ی تجاری و اقتصادی، بزرگی و پیشرفتگی شهرها، اعتلای هنرها و مهم‌تر از همه پیشرفت علمی در بسیاری از رشته‌ها بود. مردمان آسیای میانه در ستاره‌شناسی، ریاضیات، زمین‌شناسی، پزشکی‌، شیمی، موسیقی، علوم اجتماعی، الاهیات، فلسفه، ... سرآمد دوران بود.آنها جبر را نام‌گذاری کردند، قطر کره‌ی زمین را با دقتی بی‌سابقه اندازه‌گیری کردند،کتاب‌هایی در طب نوشتند که بعدها در اروپا از آنها استفاده شد، و برخی از زیباترین اشعار را تقدیم جهانیان کردند. حتی یکی از ایشان در افغانستان، پنج قرن پیش از کریستوف کلمب، وجود قاره‌ی آمریکا را پیش‌بینی کرد.کمتر در تاریخ سراغ داریم که این همه دانشمند در یک زمان و مکان پیدا شده باشند. عجیب نیست که تألیفات آنها فرهنگ اروپا را از روزگار توماس آکوئیناس تا عصر انقلاب علمی تحت تأثیر قرار داد و اثر عمیقی در هندوستان و نقاط دیگر آسیا بر جای نهاد.
روشنگری در محاق روایتگر این دوران فراموش‌شده‌ی توفیقات است، می‌کوشد عوامل پیدایش آن را توضیح دهد و علل زوال آن را مطرح کند و بکاود. این اثر جدیدترین تحقیق در این زمینه است و به زبانی چنان روشن و شیوا به تحریر درآمده که هم خواننده‌ی عادی و هم خواننده‌ی متخصص را مجذوب می کند.
استیون فردریک استار رئیس و مؤسس «بنیاد قفقاز و آسیای میانه و برنامه‌ی مطالعات جاده‌ی ابریشم» و مرکز پژوهشی و سیاست‌گذاری وابسته به دانشکده‌ی مطالعات بین‌المللی دانشگاه جانز هاپکینز و «مؤسسه سیاست‌های امنیت و توسعه» در استکهلم است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سامان روزبهانی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب در زمینه خودش نظیر ندارد و در مقطع ارشد تا دکتری دانشگاه تهران مورد است استفاده گروه تاریخ است. در واقع تز و نظدیات جدیدی درین اثر بی نظیر مطرح شده است. فقط چاپ جدید آن با کاغذ بال و جلد شومیز است که حقیقتا برای این کتاب کم است.

  • تصویر کاربر

    • علی اکبر نجفی
    • پاسخ به نظر

    در زمینه ی تاریخ تمدن ایران، پژوهش پرمایه ایست. نویسنده کل پژوهش خود را بر مبنای این سوال سامان داده که چرا و چگونه دو یا سه قرن بعد از ورود اسلام به ماوراءالنهر، این تعداد دانشمند و عالم، در تمام زمینه ها، از این سرزمین به پاخاستندچرا یک باره، طی دو سه قرن، خاک ماوراءالنهر در زمینه ی علوم مختلف چنین حاصلخیز شد و چنین ثمرات شگفت آوری داد.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی