30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
پسرک موش کور روباه و اسب

پسرک موش کور روباه و اسب

(71)
نویسنده:

2,450,000ریال

2,205,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
10218

علاقه مندان به این کتاب
164

می‌خواهند کتاب را بخوانند
17

کسانی که پیشنهاد می کنند
32

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پسرک موش کور روباه و اسب

انتشارات میلکان منتشر کرد:
زیباترین کتابی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به کسی هدیه بدهید... داستانی از معصومیت، ماجراجویی و مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین درس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زندگی با کلمات و تصاویری که قلب هر کسی از هر سنی را گرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
پسرک پرسید: «شجاعانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین حرفی که تا حالا زده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای چی بود؟»
اسب گفت: «کمک.»
«اثر هنری شگفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگیزی که دریچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای زیباست به قلب آدمی.» -ریچارد کرتیس
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب پسرک، موش‌ کور، روباه و اسب اثر چارلی مکسی 

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب از سایت گودریدز امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب از آن خود کرده است:

• کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب کتاب سال فروشگاه بریتانیایی واتراستوز در سال 2019 شد.
• این کتاب همچنین کتاب سال کتابفروشی بارنز و نوبل شد و اولین کتابی بود که هر دو جایزه را در یک سال دریافت کرد و به فهرست نهایی جوایز کتاب بریتانیا در سال 2020 راه یافت. 
• نویسنده جایزۀ کتاب‌های پرفروش نیلسن را  نیز برای این کتاب در سال 2020 دریافت کرد.

معرفی کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب:

کتاب مصور پسرک، موش کور، روباه و اسب اثر چارلی مکسی نویسنده و تصویرگر بریتانیایی است که اولین بار در سال 2019 منتشر شد و بیش از 100 هفته در فهرست 10 کتاب پرفروش ساندی تایمز باقی ماند. بیشتر تصاویر این کتاب از یک پسرک، یک موش کور، یک روباه و یک است و داستان کتاب حول محور دوستی این شخصیت‌ها می‌چرخد. کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال در سال 2019 شد و هنوز هم پرفروش‌ترین کتاب ایالات متحده است.

واکنش‌های جهانی به کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب:

«پسرک، موش کور، روباه و اسب نه تنها داستانی قابل‌ تأمل و بحث‌برانگیز دارد بلکه خود کتاب نیز یک اثر هنری محسوب می‌شود.» - الیزابت ایگان، نیویورک تایمز

«چارلی مکسی دنیایی خلق کرده که من آرزو دارم در آن زندگی کنم، دنیایی از مهربانی بی‌پایان، خرد، مراقبت و مهربانی و عشق واقعی میان دوستان واقعی. من امیدوارم که دنیای ما شبیه دنیای این کتاب شود.» - الیزابت گیلبرت، نویسندۀ کتاب بخور، عبادت کن، عشق بورز

«عشق، دوستی و مهربانی... این کتاب به زبان جهانی صحبت می‌کند.» - بیر گرلیز

«داستانی شیرین و جذاب که پیام آن جهانی است و مخاطبین سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد... مکسی مردم سراسر جهان را به هم نزدیک کرده است.» - واشنگتن پست

چرا باید کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب را بخوانیم؟

ماجراهای مشترک و گفت‌وگوهای مهم بین این پسرک، موش کور، روباه و اسب پر از درس‌های زندگی است و مخاطبین در هر سنی می‌توانند با این کتاب جذاب ارتباط برقرار کنند. کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب به شما انگیزه می‌دهد تا شاید شجاعانه‌تر زندگی کنید، با خود و اطرافیان‌تان مهربان‌تر باشید و موقع نیاز درخواست کمک کنید که برای برخی مردم نیاز به شجاعت زیادی دارد. این کتاب می‌تواند هدیه‌ای جذاب و به یاد ماندنی باشد تا با داستان آن به عزیزان‌تان یاد‌آوری کنید که چقدر آن‌ها را دوست دارید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

جملات درخشانی از کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب:

«اسب بزرگ‌ترین چیزی است که با آن برخورد می‌کنند، و در عین‌حال آرام‌ترین چیز. مثل خود ما، هر کدامشان یک جورند و نقطه‌ضعف‌های خود را دارند. من می‌توانم خودم را در هر چهارتایشان ببینم. شاید شما هم همین‌طور باشید. ماجراهایشان در بهار شروع می‌شود، وقتی دارد برف می‌بارد و ثانیه‌ای بعد هوا آفتابی می‌شود. زندگی هم یک جورهایی همین‌جوری است، چشم به هم بزنی همه‌چیز برعکس می‌شود.»
«یکی از بزرگ‌ترین آزادی‌های ما اینه که انتخاب می‌کنیم چطور به چیزهای مختلف واکنش نشون بدیم.»
«پسرک پرسید: اینکه با دوستات باشی و هیچ‌کاری نکنی در واقع هیچ کاری نکردن نیست، مگه نه؟»
«اسب گفت: یه چیزی هست که تا حالا بهتون نگفته‌م. پسرک گفت: چی؟... من بلدم پرواز کنم. ولی از خیلی وقت پیش دیگه پرواز نکرده‌م، چون بقیۀ اسب‌ها رو ناراحت می‌کنه... خب، ما که دوستت داریم. چه پرواز کنی، چه نکنی.»

«من یاد گرفته‌م که چطور از لحظه لذت ببرم و حضور ذهن داشته باشم.»
پسرک پرسید: «چطوری؟»
«یه جای آروم پیدا می‌کنم و چشمام رو می‌بندم و نفس عمیق می‌کشم.»
«چه خوب. بعدش چی؟»
«بعدش تمرکز می‌کنم.»
«رو چی؟»
موش کور گفت: «کیک.»

«پسرک گفت: «گاهی فکر می‌کنم شما بیشتر از خودم بهم باور دارین.»
اسب گفت: «تو هم بالاخره به ما می‌رسی.»
پسرک در گوش اسب زمزمه کرد: «روباه چقدر کم حرف می‌زنه.»
اسب گفت: «آره. و چقدر خوبه که پیش ماست.»
روباه گفت: «راستش رو بگم، اغلب فکر می‌کنم چیز جالبی برای گفتن ندارم.» 
اسب گفت: «راستش رو گفتن همیشه کار جالبیه.»

تحلیلی بر کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب‌:

گاهی اوقات، زندگی می‌تواند ما را واقعاً دلسرد کند. ممکن است احساس تنهایی کنیم، حس کنیم کسی ما را دوست ندارد اما در واقع تنها چیزی که نیاز داریم این است که کسی به ما یادآوری کند چقدر خاص هستیم و به هیچ‌وجه تنها نیستیم. کتاب پسرک، موش‌ کور، روباه و اسب دقیقاً همین کار را برای شما می‌کند و تبدیل به دوست شما می‌شود. چارلی مکسی در این کتاب زیبا، کوتاه، جذاب و الهام‌بخش، امید و آرزو را به مخاطبین نشان می‌دهد. کتاب پسرک، موش‌ کور، روباه و اسب داستان یک پسر کنجکاو، یک موش کور شکمو، یک روباهِ محتاط و یک اسب دانا است که با هم به سفر می‌روند و طی این سفر بزرگ‌ترین ترس‌ها و اکتشافات خود دربارۀ آسیب‌پذیری، مهربانی، امید، دوستی و عشق را با هم در میان می‌گذارند.

خلاصهٔ داستانِ پسرک، موش کور، روباه و اسب:

پسرک داستان خیلی سریع با موش کور آشنا می‌شود. موش کور حیوان کوچکی است که کیک دوست دارد و دائماً از کیک به عنوان استعاره از عشق استفاده می‌کند. موش کور به پسرک حرف‌های خردمندانه می‌زند، در مورد این‌که او خیلی کوچک است اما پسرک به او می‌گوید که این بدان معنا نیست که نمی‌تواند تفاوتی هر چند کوچک در دنیا ایجاد کند. تمام پیام موش کور این است که زمان را نباید برای رویارویی با ترس‌هایتان تلف کنید، در عوض باید از زمان برای غلبه بر ترس‌ها و ایجاد تفاوت استفاده کرد. پس از مدتی پسرک و موش کور با روباه ملاقات می‌کنند. برای اکثر مردم، روباه ممکن است ترسناک باشد و فکر می‌کنند روباه حیوانی حیله‌گر است و از او فاصله می‌گیرند. پسرک و موش کور ابتدا به روباه اعتماد ندارند اما در حق او مهربانی می‌کنند و با او دوست می‌شوند. روباه در واقع نمایندۀ مردمی است که احساس می‌کنند زیبایی و ارزش واقعی در درون قرار دارد نه در بیرون. نویسنده در واقع می‌خواهد به مخاطبین نشان بدهد که نباید هیچ چیزی را از روی ظاهر آن قضاوت کرد. در آخر پسرک، موش کور و روباه با اسب آشنا می‌شوند. اسب بسیار دانا است و به آن‌ها می‌گوید که تغییر اجتناب‌ناپذیر است و باید آن را پذیرفت. اسب در ادامه می‌گوید که با هم بودن مهم است و باید بدانید که مردم به شما اهمیت می‌دهند.

حواشی حول محور کتاب

در سال 2022 انیمیشنی با اقتباس از کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب ساخته شد که خودِ نویسنده، نویسندگی این انیمیشن را برعهده داشت.

اگر از خواندن کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک اثر جیمز نوربری نویسنده و هنرمند بریتانیایی است. جیمز نوربری با الهام از فلسفه، معنویت و مذهب بودا ماجراجویی پاندای بزرگ و اژدهای کوچک را خلق کرد تا ایده‌ها و یافته‌هایش از این مذهب و معنویت را با دیگران به اشتراک بگذارد و به مردم کمک کند تا از دوران سخت زندگی گذر کنند و نگاهی متفاوت به زندگی داشته باشند.

• کتاب گربه‌ای که ذن یاد می‌داد داستانی مصور اثر جیمز نوربری نویسنده و تصویرگر بریتانیایی است. او در این کتاب شما را با گربه‌ای آشنا می‌شود که در مسیری از زندگی قرار می‌گیرد و قصد دارد سر از کار دنیا در بیاورد اما طی این سفر دیدگاه‌اش به زندگی تغییر می‌کند و در ماجراجویی‌هایش خود و اهدافش را می‌یابد.

• کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری و یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های دنیا است. این کتاب مصور و رنگی داستان یک پسرک موطلایی به نام شازده کوچولو است که از اخترک ب-612 یعنی خانه‌اش سفر کرده تا سرتاسر جهان را بگردد و در این سفر با آدم‌های بسیاری آشنا می‌شود. مخاطب این کتاب هم کودکان و هم بزرگسالان هستند و نویسنده در خلالِ داستانِ این کتاب به مفاهیم عمیقی همچون زندگی و معنای آن می‌پردازد.

• کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن داستانی مصور و تمام رنگی اثر مایکل روزن نویسندهٔ مشهور کتاب‌های کودکان است. نویسنده در این کتاب به موضوع سوگ و غم‌واندوه و البته چگونه کنار آمدن با سوگ پرداخته است و به شما نشان می‌دهد چگونه این احساسات پیچیده را درک و البته هضم کنید.

دربارۀ چارلی مکسی: نویسنده و تصویرگر بریتانیایی

پسرک، موش کور، روباه و اسب

چارلی مکسی هنرمند، نویسنده و تصویرگر بریتانیایی است که در سال 1962 به دنیا آمد. مکسی کار خود را به عنوان کاریکاتوریست آغاز کرد و بعداً تصویرگر کتاب انتشارات دانشگاه آکسفورد شد. نقاشی‌هایش در گالری‌های لندن و نیویورک به نمایش گذاشته شده است و تصویرگری‌هایش در کتاب‌ها، مجموعه‌های خصوصی، گالری‌ها، جلد مجله‌ها، کلاس‌های درس، کافه‌ها و فضاهای عمومی در سراسر جهان به نمایش در آمده‌اند. چارلی مکسی هنرمند سال گالری مدوکس در سال 2020 شد و جایزۀ تصویرگر سال کتاب بریتانیا را در سال 2021 دریافت کرد.  

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (17)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • پاسخ به نظر

    داستان‌سرایی و تصویرسازی چارلی مکسی تلفیقی خیره‌کننده از سادگی و عمیق بودنه. هر صفحه برای خودیابی و انعطاف‌پذیری درسی جدید از زندگی از طریق شخصیت‌های دوست داشتنی کتاب بهتون می‌ده.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • پاسخ به نظر

    این کتاب مرهمی برای روح‌تون می‌شه و بهتون مهربونی، شجاعت، قدرت و پایداری رو یاد می‌ده. کلمات این کتاب واقعاً فریبنده‌ان و تصاویر سادهٔ کتاب قدرتمند و در عین‌حال جادویی‌ان.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    نمیشه این کتاب رو دوست نداشت. تصاویر جذاب و داستانی عالی و نقل‌قول‌های الهام‌بخش، بهتون فرصتی برای دوست‌نداشتنش نمیده. این کتاب رو به هر کسی که دوست دارید هدیه بدید.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

بریده ای از کتاب (8)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • 0

    «بیشتر موشِ‌کورهای پیری که می‌شناسم آرزو می‌کنن کاش کمتر به ترس‌هاشون گوش می‌کردن و بیشتر به رؤیاهاشون توجه می‌کردن.»

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • 0

    «اونجا چیه؟» موش کور گفت «طبیعت وحشی. ولی ازش نترس.» «فکرش رو بکن اگه کمتر می‌ترسیدم چه‌جوری بودیم.» موش کور گفت «من نمی‌ترسم.» روباه گفت «اگه توی این تله گیر نیفتاده بودم، می‌کشتمت.»

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    «یه چیزی کشف کردم که از کیک بهتره.» پسرک گفت «خالی نبند.» موش کور جواب داد «راست می‌گم.» «خب، چیه؟» «بغل. موندگاری‌ش بیشتره.»

  • 1
  • 2
  • 3
عیدی