غم نامه مایکل روزن (رحلی)

(3)
نویسنده:

800,000ریال

640,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3230

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب غم نامه مایکل روزن

انتشارات قدیانی منتشر کرد:
همه‌مون گاهی احساس غم می‌کنیم. شاید همین الان هم که این کتاب رو می‌خونی از چیزی غمگین باشی. چیزی که مایکل روزن رو بیش از هر چیزی توی این دنیا غمگین می‌کنه، فکر پسرشه. اسمش ادی بوده و مرده. توی این کتاب روزن از غمش برامون میگه. میگه که مرگ ادی چقدر غمگینش کرده و اون چه کارهایی انجام داده که بتونه با این غم کنار بیاد و این غم نامه چنان ملموس و چنان از دل برآمده که لاجرم بر هر دلی می‌نشینه.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن اثر مایکل روزن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

غم‌نامه‌ی مایکل روزن از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

غم‌نامه‌ی مایکل روزن از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن:

کتابِ مصور و تمام رنگیِ غم‌نامه‌ی مایکل روزن اثر مایکل روزن، نویسندهٔ انگلیسی کتاب‌های کودکان است. این کتاب غیرداستانی اولین‌بار در سال 2004 منتشر شد. تصویرگر این کتاب کوئین بلیک کاریکاتوریست و تصویرگر مشهور کتاب‌های کودکان است و نویسنده در آن به موضوع غم و اندوه و افسردگی و کنار آمدن با سوگ و ازدست‌دادن عزیزان پرداخته است. مایکل روزن این کتاب را بعدِ از دست‌دادن پسرش اِدی نوشت که در سن 18 سالگی بر اثر ابتلا به مسمویت شدید خونی درگذشت.

واکنش‌های جهانی به کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن:

«غم‌نامه‌ی مایکل روزن، واقعاً غم‌انگیز است اما خواندن آن را به همه توصیه می‌کنیم. اثری  که سوگ را در غم و تاریکی نمی‌پیچاند و سعی نمی‌کند وانمود کند که تحمل رنج و غم آسان است اما حداقل به شما نشان می‌دهد که اگر گاهی احساس بسیار بدی دارید هیچ اشکالی ندارد.» - گاردین

«از نظر ما این کتاب بسیار برای کودکان مناسب است و والدین می‌توانند از این کتاب استفاده کنند تا مسئله غم‌واندوه و سوگ را با کودکان درمیان بگذارند و با کمک این کتاب چنین احساساتی را به کودکان توضیح دهند.» - دیلی تلگراف

«این کتاب واقعاً صریح و بی‌پرده است و برای هر کسی که در غم از دست دادن کسی به سوگواری نشسته یا با یک غم و اندوه غیرقابل توصیف سروکار دارد، بسیار فوق‌العاده خواهد بود و به آن‌ها کمک خواهد کرد.» - هفته‌نامهٔ ناشران

چرا باید کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن را بخوانیم؟

کتابی صادقانه و تکان‌دهنده از نویسندهٔ کتاب‌‌های کودکان که پسرش را در 18 سالگی از دست داد. او در این کتاب تصدیق می‌کند که غم همیشه قابل اجتناب یا معقول نیست و هنر اصلی آشکار ساختن احساسات پیچیده و درک کردن آن است. گرچه این کتاب ابتدا به‌عنوان کتابِ کودکان منتشر شد اما موضوع آن باعث شد بزرگسالان نیز جذبِ این کتاب شوند و می‌توان گفت این کتاب مناسب تمام سنین است.

تحلیلی بر کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن‌:

مایکل روزن این کتاب را پس از آن نوشت که گروهی از کودکان از او سؤالاتی در مورد مرگ پسرش پرسیدند و درواقع توانستند آن را به شیوه‌ای واقعی مورد بحث قرار دهند و او برای اولین‌بار توانست در مورد ازدست‌دادن پسرش با کودکان صحبت کند. این کتاب با تصویری کارتونی از صورت خودِ نویسنده شروع می‌شود که در آن خوشحال به‌نظر می‌رسد اما در متنی پایین این عکس به شما توضیح می‌دهد که او غمگین است و فقط تظاهر به خوشحالی می‌کند. نویسنده در این کتاب با کمک متن و تصویر سعی می‌کند احساس پیچیده‌ای مانند غم و اندوه را به کودکان توضیح دهد. در ادامهٔ کتاب او به احساسات متفاوتی می‌پردازد که سوگ در انسان‌ها پدید می‌آورد و راه‌های کنارآمدن با سوگ از جمله حوا‌س‌پرتی و بیان احساسات از طریق نوشتن را توضیح می‌دهد. همچنین مایکل روزن توضیح می‌دهد که خودش چگونه توانست با سوگ و غم ازدست‌دادن پسرش کنار بیاید و بدون ناراحتی و رنج، به روزهای خوبی که با پسرش سپری کرده بود فکر کند.

اگر از خواندن کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری و یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های دنیا است. این کتاب مصور و رنگی داستان یک پسرک موطلایی به نام شازده کوچولو است که از اخترک ب-612 یعنی خانه‌اش سفر کرده تا سرتاسر جهان را بگردد و در این سفر با آدم‌های بسیاری آشنا می‌شود. مخاطب این کتاب هم کودکان و هم بزرگسالان هستند و نویسنده در خلالِ داستانِ این کتاب به مفاهیم عمیقی همچون زندگی و معنای آن می‌پردازد.

• کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب اثر چارلی مکسی نویسنده و تصویرگر بریتانیایی است. این کتاب مصور و جذاب حول محور دوستی این شخصیت‌ها می‌چرخد و مناسب کسانی است که احساس تنهایی می‌کنند. موضوع این کتاب بیشتر دربارهٔ دوستی، عشق، امید و آرزو است.

•  کتاب سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) اثر جیمز نوربری، که داستان مصور سفر یک پاندا و اژدها است که در بین سفرشان نصیحت‌های زیبایی به مخاطبین می‌‌کنند. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور در لحظۀ حال از زندگی لذت ببرید.

دربارۀ مایکل روزن‌: نویسندهٔ کتاب‌های کودکان

غم نامه مايکل روزن

مایکل وین روزن در سال 1946 به دنیا آمد. او نویسنده، شاعر، مجری، ستون‌نویس و فعال سیاسی و گوینده است که تاکنون بیش از 140 کتاب از او منتشر شده است. او در سال 2003 برندهٔ جایزهٔ PEN شد. پدرش هارولد ابتدا معلم دبیرستان بود و پس از آنکه استاد زبان انگلیسی مؤسسهٔ آموزش لندن شد، انتشارات گسترده‌ای مخصوص آموزش زبان انگلیسی به کودکان به راه انداخت. پدر و مادرش در جوانی هر دو عضو اتحادیهٔ کمونیست بودند و با هم در نبرد خیابان کابل شرکت کردند اما در سال 1957 حزب کمونیست را ترک کردند. گرچه روزن خودش هیچ‌گاه به حزب کمونیست نپیوست اما فعالیت‌های والدینش و به ویژه آشنایی با بئاتریس هستینگز بر دوران کودکی او تأثیر گذاشت. مایکل روزن در سال 1964 به کالج وینچستر رفت و پس از آن به مادرش پیوست که در آن زمان در شبکهٔ بی‌بی‌سی کار می‌کرد. پس از آن از بی‌بی‌سی بیرون آمد و نویسنده، گوینده، مدرس و مجری آزاد بود. در سال 1974 اولین کتاب شعر او برای کودکان منتشر شد. در آن زمان این نویسنده با مجموعه شعرهای طنز جایگاه خودش را تثبیت کرد. موراگ استایلز، روزن را «یکی از برجسته‌ترین شاعران معاصر کودکان» و یکی از اولین شاعرانی توصیف کرد که از تجربیات دوران کودکی خودش برای نوشتن آثارش استفاده می‌کند و همین آثارش را برای همه بسیار خواندنی و ملموس کرده است. روزن در سال 2007 ششمین برندهٔ جایزهٔ Children's Laureate بریتانیا شد و این افتخار را تا سال 2009 حفظ کرد و در سال 2007 دکترای افتخاری دانشگاه اکستر به او اعطا شد.

دربارۀ کوئین بلیک: تصویرگر کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن

سِر کوئنتین ساکسبی بلیک در سال 1932 در انگلستان به دنیا آمد. او کاریکاتوریست، تصویرگر و نویسندهٔ کتاب‌‌های کودکان است. بلیک در طول جنگ جهانی دوم به همراه خانواده‌اش به وِست‌کانتری رفت و در مدرسهٔ کلیسای مقدس ترینیتی لاموربی انگلستان درس خواند که بسیار بر کار و زندگی‌اش تأثیر گذاشت. رشد هنری او در طول سال‌های تحصیلش از طریق تماس با نقاش و کاریکاتوریست آلفرد جکسون شکل گرفت که همسر معلم لاتین او در مدرسه بود. جکسون به‌شدت مشوق او بود و در نتیجه او توانست اولین اثرش را در سن 16 سالگی منتشر کند. در سال ششم مدرسه معلم هنرش متوجهٔ استعداد او شد و از او حمایت کرد و آثارش را در معرض دید قرار داد. بلیک از سال 1953 تا 1956 در کالج داونینگ کمبریج ادبیات انگلیسی خواند و بعداً به مدرسهٔ هنر چلسی رفت. او تصویرگر بیش از 300 جلد کتاب، از جمله 18 جلد از کتاب‌های رولد دال، خالق کتاب‌های کودکان است که جزو محبوب‌ترین آثار او هستند. او در سال 2002 برای خلق تصویرهای ماندگار، برندهٔ جایزهٔ بین‌المللی دو سالانهٔ هانس کریستین اندرسن شد. او اولین کسی بود که برندهٔ جایزهٔ Waterstones Children's Laureate شد و یکی از حامیان انجمن تصویرگران است.

غم نامه مايکل روزن

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    یه کتابِ مصور و منحصربه‌فرد و البته از نظر من شجاعانه، بسیار کمیاب و بسیار صادق دربارهٔ سوگ و اندوه. چند روز پیش این کتاب رو خوندم و به‌نظرم خیلی صادقانه و تأثیرگذار بود.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    این کتاب برای یاد دادن غم‌واندوه و فقدان به کودکان عالیه. عکس‌های کتاب واقعاً بچه‌ها رو جذب خودش می‌کنه. مخاطب اول روزن بچه‌ها بودن و به اون‌ها احساسات عمیق و گیج‌کننده بعد از سوگ رو یاد می‌ده.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    نمی‌دونید چطور فرزندتون یا حتی نوجوون‌ها رو برای مواجه با فقدان آماده کنید؟ این کتاب مناسبه، حتی مناسب هر کسی هست که به نوعی نتونسته با فقدان و غم‌واندوه کنار بیاد. حتماً بخونیدش.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (6)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    بعضی وقت‌ها هم، باز به‌خاطر همین که غمگینم، رفتارهای ناجوری از من سر می‌زنه، این‌قدر ناجور که براتون نمی‌گم... بیچاره گربه‌ی زبون‌بسته.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    بعضی وقت‌ها هم، باز به‌خاطر همین که غمگینم، رفتارهای ناجوری از من سر می‌زنه، این‌قدر ناجور که براتون نمی‌گم... بیچاره گربه‌ی زبون‌بسته.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    یک‌وقت‌هایی هم همین‌جوری بی‌دلیل غمگینم و اصلاً نمی‌دونم چرا. بیخودی یک غباری از غم میاد و دورم رو می‌گیره. به‌خاطر مرگ ادی نیست، به‌خاطر رفتن مامان هم نیست. انگار این غم فقط میاد که باشه.

  • 1
  • 2
عیدی