30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
هنر حاضر جوابی و طنازی

هنر حاضر جوابی و طنازی

(2)
نویسنده:

1,550,000ریال

1,395,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4791

علاقه مندان به این کتاب
46

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی

انتشارات علم منتشر کرد:
به سرعت و با اتکا به خود شروع به فکر کنید. در یک لحظه هم ملایم باشید، هم هوشمند و هم بامزه. با سکوت‌های ناشیانه وداع کرده و به چالاکی و حاضر جوابی در گفت‌وگوها سلامی دوباره کنید. تقریبا در هر بده و بستان کلامی میان دو یا چند نفر آنچه که بسیار اهمیت دارد، بذله‌گویی و حاضر جوابی است. این همیشه باعث می‌شود تا هر کسی را از لحاظ کلامی خلع سلاح کرده و سپس با وی ارتباط خوبی برقرار کنید. به این ترتیب گفت‌وگوی شما دیگر رنگ و بوی کهنگی نداده و یک سازگاری میان شما و طرف مقابل ایجاد می‌شود، به گونه‌ای که انگار سال‌ها است همدیگر را می‌شناسید. هنر حاضر جوابی و طنازی کاری می‌کند که بین دوستان و آشنایان به فردی بدل شوید که می‌داند چگونه دل هر کسی را با چند گفت‌وگوی ساده به دست بیاورد. با استفاده از تکنیک‌هایی که در سرتاسر کتاب ارائه شده‌اند، خوانندگان کتاب می‌توانند با اعتماد به نفس و با راحتی هر گفت‌و‌گویی را به تجربه‌ای پر احساس بدل کنند.
پاتریک کینگ، یکی از نویسندگان پرفروش آثاری در سطح بین المللی، مربی مهارت‌های اجتماعی و گفت‌و‌گوها است. او به عنوان کسی که به دیگران آموزش می‌دهد که چگونه با همدیگر حرف بزنند، طنازی و حاضر جوابی را به یک علم بدل ساخته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی اثر پاتریک کینگ

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی از سایت آمازون امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی:

پاتریک کینگ نویسندۀ پرفروش بین‌المللی آمازون و مربی مهارت‌های اجتماعی و مکالمه است. کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی او در سال 2016 منتشر شد. او در این کتاب به مردم یاد می‌دهد چطور درست صحبت کنند و شوخ‌طبعی و حاضرجوابی را به یک علم تبدیل کرده است و با دستورالعمل‌های واقعی، نمونه‌ها و عبارت‌های دقیق به شما نشان می‌دهد چطور کاریزمای خود را بالا ببرید و چه حرف‌هایی را بزنید و بدین ترتیب تأثیری دقیق، هوشمندانه و زیرکانه از خود به جای بگذارید.

واکنش‌های جهانی به کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی:

«نکتۀ اصلی کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی این است که این کتاب به‌ گونه‌ای طراحی شده است که از طریق هنر حاضر جوابی شما می‌توانید گفت‌وگوهایی عالی داشته باشید. توصیه‌ها و تاکتیک‌های کینگ با مثال‌های فراوان و استراتژی‌های دنیای واقعی و زندگی روزمره، می‌تواند شما را به سمت گفت‌وگوهای ایده‌آل پیش ببرد. من قطعاً خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم.» - اسکات بی‌آلن، نویسنده

«من فکر می‌کردم حتماً باید در کلاسی شرکت کرد یا در سخنرانی‌های مختلف حضور داشت تا بتوان هنر درست حرف زدن را یاد گرفت. اما کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی به من نشان داد که اشتباه می‌کنم.» - اینترتیمنت ویکلی

چرا باید کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی را بخوانیم؟

به نظر شما چرا برخی سوالات باعث سردرگمی افراد می‌شود؟ دوست دارید بدانید چطور می‌توانید باهوش، جذاب و کاریزماتیک باشید؟ دوست دارید یاد بگیرید چگونه شوخ‌طبع باشید و با رفتار درست به دیگران مسلط شوید؟ چطور با همه ارتباط برقرار کنید و در مهمانی‌ها نظر همه را به خودتان جلب کنید؟ با کمک کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی می‌توانید رفتار انسان و روان‌شناسی اجتماعی را درک کنید، آن‌وقت می‌توانید با درک دیگران و اطرافیان مکالمه‌های صحیح و درستی ایجاد کنید.

جملات درخشانی از کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی:

«من همیشه دیر از خواب بیدار می‌شدم، برای همین هیچ‌ وقت کارتون‌ها را ندیدم. اما چرا دیر از خواب بیدار می‌شدم؟ چون همیشه تا دیروقت بیدار می‌ماندم تا برنامۀ نمایش شبانگاهی دیوید لیبرمن را تماشا کنم که بیش از سی سال آن را اجرا می‌کرد. آن موقع این چیزها را نمی‌دانستم اما در میان تمامی مجریان برنامه‌های شبانگاهی، دیوید لیبرمن یکی از افسانه‌ای ترین‌ها بود. صرفاً به این دلیل نمایش او را تماشا می‌کردم، چون تصورم این بود که انتخاب‌هایش بسیار بامزه بودند، هر چند که چندان از آن‌ها سر در نمی‌آوردم. او دربارۀ اقتصاد حرف می‌زد و هر چند که جزئیات بحث‌هایش را نمی‌فهمیدم اما این حس کلی را داشتم که سعی دارد چنین مباحثی را به مخاطبانش منتقل کند و آن‌ها را بخنداند و برادر بزرگم خنده‌اش می‌گرفت. من متوجه خیلی از شغل‌های مهمانانش نمی‌شدم اما لحن خاص و حرکات صورت او را می‌دیدم که باعث می‌شد به تماشایش ادامه بدهم. کم‌کم که بزرگ شدم، واقعاً از فنونی که لیبرمن برای سر ذوق آوردن مهمانانش به کار می‌گرفت، سر در آوردم و متوجه شدم چگونه بخش‌های خسته‌کننده را به تکه‌های بامزه‌ای بدل می‌ساخت.»

«در زند‌گی‌تان با خیلی از این پرسش‌های نامحدود برخورد خواهید داشت اما نکته این است که بدون آمادگی نمی‌شود به راحتی بهشان پاسخ داد، چون برای انجام چنین کاری لازم است چند تا فهرست تهیه کرده و البته باید درباره‌شان حکم کنید. در جریان یک گفت‌وگوی روان و غیرجدی، خیلی چیزها می‌شود پرسید. قطار افکاری که قبلاً داشته‌اید، باید از خط خارج شود تا به چنین پرسش‌هایی پاسخ بدهید. اما بعد از آن، این قطار شما را کجا جا خواهد گذاشت؟ پرسش‌های مطلق و نامحدود معمولاً بسیار معصومانه جلوه می‌کنند. مثلاً «بهترین فیلمی که در عمرت دوست داری، کدام است؟» در ظاهر این پرسش خیلی بی‌ضرر است اما یک پرسش مطلق است. چنین پرسشی افراد را در وضع خاصی قرار می‌دهد و معمولاً منجر به این پاسخ می‌شود که «راستش مطمئن نیستم، بزار درباره‌اش فکر کنم» اما هیچ‌وقت نمی‌شود بهشان فکر کرد و البته گفت‌وگوی شما را از خط اصلی‌اش منحرف می‌کنند. شما هم ممکن است برای حل کردن یک موضوع محاسباتی از این پرسش‌ها بپرسید.»

«دیگران راحت‌تر به چنین پرسش‌هایی پاسخ خواهند داد. یک پرسش مطلق و نامحدود که خیلی عمومیت دارد، این است که «فیلم مورد علاقه‌ات چیست؟» چنین پرسشی را به این شکل تغییر بدهید:
• چند تا از فیلم‌های مورد علاقه‌ات را نام می‌بری؟
• اخیراً چه فیلم‌های خوبی تماشا کرده‌ای؟
• آیا فیلمی هست که تماشای آن را توصیه کنی؟
• آیا ترجیح می‌دهی تلویزیون تماشا کنی یا به سینما بروی؟
این پرسش‌ها به موارد وسیع‌تری می‌رسند و راحت‌تر می‌شود بهشان پاسخ داد. وقتی چنین پرسش‌هایی بپرسید، فردی را به اجبار به پاسخ نمی‌کشانید تا به‌طور مطلق حرف بزند. محدوده‌هایی بر حسب فرصت و تعدد گفت‌وگوها وجود دارد که اگر دیگران حس نکنند که در این محدوده‌ها قرار است تحت فشار قرار بگیرند تا پاسخ مطلقی بدهند؛ خیالشان راحت شده و می‌توانند به هر پرسشی پاسخ بدهند. وانگهی پرسش‌هایی که قطعی و مطلق نیستند به اندازۀ کافی مصالح در اختیار می‌گذارند تا بتوان پاسخشان را داد. اگر کسی فیلمی را نام ببرد که مورد علاقه‌اش باشد اما آن را ندیده باشید، احتمالاً دنبال این هستند که به شکل خامدستانه‌ای سر و ته این گفت‌وگو را هم بیاورید. از سوی دیگر اگر فردی نام چند فیلم را اعلام کند، فرصت بهتری در اختیار خواهید داشت تا دستکم دربارۀ یکی دو فیلمی که مورد علاقه‌تان هستند، سر حرف را باز کنید.»

تحلیلی بر کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی‌:

حاضر جوابی و طنازی را می‌توان به یک مهارت واقعی تبدیل کرد و آن را یاد گرفت. پاتریک کینگ کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی را با مثالی از دیوید لیترمن شروع می‌کند و شما را با 18 تکنیک برای شروع مکالمات هدفمند آشنا می‌کند. او معتقد است مهم نیست کجا باشید، چه در محل‌کار، چه در خانه، چه هنگام خرید یا در یک مهمانی، شوخ‌طبعی باید همیشه هدف نهایی شما باشد. شوخ‌طبعی، هنر حاضر جوابی و طنازی و تمام مراحلی که به این موارد منتهی بشود، به شما کمک می‌کند افراد را خلع سلاح کنید، با هر کسی ارتباط برقرار کنید، از دست مکالمه‌های بی‌هدف و خسته‌کننده خلاص شوید و حتی با غریبه‌ها مانند دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید. پاتریک کینگ در کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی، به شما فرق بین شوخی‌های زننده و جذاب را نشان می‌دهد تا بتوانید به راحتی با هر کسی ارتباط برقرار کنید و در مهمانی‌ها بدرخشید. با کمک کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی می‌توانید حتی مکالمات رسمی و خشک را به یک مکالمۀ راحت تبدیل کنید.

در فصل‌های مختلف کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی چه می‌خوانید؟

پاتریک کینگ در فصل اول این کتاب به شما نحوۀ پاسخگویی به مردم را یاد می‌دهد و به شما نشان می‌دهد چطور میزان و نحوۀ گفت‌وگو را در دست بگیرید. در فصل دوم این کتاب استفادۀ صحیح از سؤالات مختلف را با دادن گزینه‌های مختلف به شما یاد می‌دهد و به شما نشان می‌دهد چطور سؤالات خاص و درستی بپرسید. فصل سوم این کتاب به دانستن زمان درست واکنش در مکالمه اختصاص یافته و کینگ به شما نشان می‌دهد چطور هنگام گفت‌وگو منفعل نباشید. در فصل چهارم یاد می‌گیرید که چگونه به راحتی خارج از چارچوب مکالمات فکر کنید و مکالمه را آن‌طور که دوست دارید پیش ببرید. در فصل پنجم شما از نقش خود خارج می‌شوید و ناظر مکالمه‌های مختلف خواهید بود. فصل ششم کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی، تکنیک ما در مقابل دنیا است که با کمک آن می‌توانید موقعیت یا مکالمه‌ای را تصویر کنید که در آن دو نفر یا حتی یک گروه دیدگاه مشابه یا متفاوتی نسبت به شما دارند.

فهرست مطالب کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی

• فصل اول: مثل یک رودخانه جاری باشید
• هیچ‌وقت مطلق حرف نزنید
• برای پرسش‌ها مرز بگذارید و آن‌ها را محدود کنید
• پیش از واکنش نشان دادن، فکر کنید
• تداعی آزاد را تمرین کنید
• از توضیحات مضاعف استفاده کنید
• تعاریف مؤثر
• فصل دوم: مکالمه مانند بازی است
• دیوار چهارم را بردارید
• تکنیک «ما در مقابل دنیا»
• از داستان‌های ذخیره شده استفاده کنید
• نقش بازی کردن
• فصل سوم: حس بذله‌گویی
• حاضرجوابی
• زنجیرۀ بذله‌گویی به کار ببرید
• فراتر از معنای تحت‌اللفظی
• هنر بدفهمی
• فصل چهارم: به شکلی بامزه چیزی را بخواهید
• شبیه‌سازی دقیق
• سه‌گانۀ کمیک
• گمراه ساختن به حد کافی
• فصل پنجم: داستان‌های جذاب
• روش ۱:۱:۱
• ستون فقرات داستان
• درون داستان‌ها
• در جستجوی داستان‌ها
• خلاصۀ فصل‌های کتاب

اگر از خواندن کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر سخنران و مربی ارتباطات است. او در این کتاب با ۷ راهکار مؤثر به شما نشان می‌دهد که چطور به راحتی در مقابل جمع سخنرانی کنید و با افکار منفی و اضطراب پیش از سخنرانی مقابله کنید و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید.

• چگونه با هر کسی صحبت کنیم اثر لیل لوندز متخصص ارتباطات است که بسیاری از کتاب‌هایش در همین زمینه پرفروش شده‌اند. او در این کتاب با 92 راهکار ساده به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید و به واسطۀ همین ارتباط به موفقیت‌های بزرگی در زندگی برسید.

• هرگز سازش نکنید اثر کریستوفر واس تاجر نویسنده و مدرس آمریکایی است. او سابقاً مذاکره‌کنندۀ اف‌بی‌آی در موارد گروگان‌گیری بود و اکنون مدیرعامل شرکت بلک‌سوآن و استادیار دانشگاه حقوق هاروارد است. او در این کتاب با رساندن هوش هیجانی و شهودی شما به سطحی بالاتر، کاری می‌کند تا بتوانید بحث‌ها را بدون سازش به نفع خودتان به پیش ببرید.

• اصول سخنرانی و فن بیان اثر کریس اندرسون تاجر بریتانیایی- آمریکایی و مدیرعامل شرکت TED است. کریس اندرسون متصدی سخنرانی‌های فوق‌العاده و موفق تِد است و ویدیوهای او اکنون بیش از یک میلیارد بازدید دارد. او علاقۀ زیادی به اهمیت سخنرانی در جمع دارد و آن را یک مهارت حیاتی می‌داند که هر کسی باید آن را بلد باشد و معتقد است ارتباط مستقیم انسان با انسان در ویدئو در عصر اینترنت شگفت‌انگیز است. او در این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور با عزت نفس و مهارت کافی جلوی دوربین یا در سخنرانی‌ها ظاهر شوید و همه را تحت‌تأثیر قرار دهید.

دربارۀ پاتریک کینگ‌:

هنر حاضر جوابی و طنازی

پاتریک کینگ متخصص تعامل اجتماعی است. او مربی دوستیابی، دوستیابی آنلاین و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی است و با موضوع دوستیابی، عشق و روابط برای نشریات متعددی مطلب نوشته است. او یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های آمازون در زمینۀ دوستیابی و روابط است و محبوب‌ترین کتاب دوستیابی آمازون را نوشته است. او بر استفاده از هوش هیجانی و درک تعامل انسانی برای شکستن موانع عاطفی، القای اعتماد به نفس و تجهیز افراد به ابزارهای موفقیت در روابط تأکید دارد. او در رشتۀ حقوق تحصیل کرده و در زمینۀ روان‌شناسی و روابط انسانی تخصص دارد. بیش از یک میلیون نسخه از کتاب‌های پاتریک کینگ تا به امروز در سراسر جهان به فروش رفته است. او آثارش را بر اساس تحقیقات، تجربیات آکادمیک، مربیگری و تجربۀ زندگی واقعی می‌نویسد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    نکته‌ای که این نویسنده دربارهٔ اضافه‌کردن مرزها به مکالمه گفته بود واقعاً توصیهٔ خوبی بود. همچنین نکته‌هایی که دربارهٔ ایجاد احساس راحتی حین مکالمه اضافه کرده بود خیلی جالب بود.

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • پاسخ به نظر

    این کتاب برای کسانی‌ایه که مهارت‌های مکالمه ندارن و می‌خوان کمی هم شوخ‌طبع بشن. یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌گه شناخت مخاطب هستش و بهتون یاد می‌ده چطور دیگران رو بشناسید.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    یکی از بهترین کتاب‌ها برای مهارت پیدا کردن در زمینهٔ شوخی و بذله‌گویی همین کتابه. این کتاب بهتون کمک می‌کنه تا در موقعیت‌های اجتماعی مختلف به موفقیت برسید و درنتیجه زندگی‌تون رو تغییر بدید.

بریده ای از کتاب (3)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    شما اگر هیچ‌وقت حرفی برای گفتن نداشته باشید، آیا چیز بامزه و هوشمندانه‌ای پیدا می‌کنید که برای دیگران تعریف کنید؟ بذله‌گویی و بامزه حرف‌ زدن در نگاه نخست شامل خیلی چیزها می‌شوند خلع سلاح دیگران، ملیح بودن، حضور ذهن داشتن و سرعت عمل.

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • 0

    یکی از آشناترین شیوه‌های از بین بردن روان و سلیس بودن هر گفت‌وگویی، جدای از این که چه اندازه موضوع آن گفت‌وگو می‌تواند جذاب باشد؛ زمانی است که یکی از طرفین پرسش‌هایی را به مباحثی تقلیل می‌دهد که مطلق هستند. به سختی می‌شود به امور مطلق پاسخ داد و حتی گاهی موقع خواندن‌شان به آن‌ها فکر کرد.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 0

    موقعی که داشتم بزرگ می‌شدم، برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ام سرباز جو یا مردان ایکس نبودند. وقتی این را به دیگران می‌گویم، دوست دارند فرض کنند که من کودکی غم‌انگیزی داشته‌ام اما این‌طور نیست که پدر و مادر سختگیری مرا از تماشای کارتون‌ها محروم کرده باشند.

عیدی