30بوک
کتاب عمومی
کسب و کار و تجارت
موفقیت
آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

(0)
نویسنده:

1,390,000ریال

1,251,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2754

علاقه مندان به این کتاب
45

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

انتشارات مون منتشر کرد:
کلربرت
استاد و مفسر حوزه اقتصاد و امور مالی
برنده جایزه اقتصادی وینکات (Wincott Award)
دبیر سابق بخش اقتصادی نشریه فایننشال تایمز
پول پیچیده است. زبانش با زبان ما فرق .دارد زبان پول پر است از اعداد ترسناک و مسائل دیگری که فقط متخصصان این حوزه آن را درک می کنند .ما با پول احساس قدرت می کنیم؛ پول نداشتن ضعیفمان می کند. رابطه احساسی ما با پول گاهی تحت تأثیر ترس است و گاهی تحت تأثیر حرص غرور عذاب وجدان یا شرم؛ احساسات قدرتمندی که خودشان را در نحوه خرج کردن پس انداز و خطر کردن ما نشان می دهند و احتمالاً اصلاً متوجهشان هم نمی شویم .در این کتاب یاد می گیریم عادت های بدمان در زمینه مالی چطور شکل می گیرند و چگونه می توانیم
راه حلهایی برایشان پیدا کنیم کمی هم در گذشته غور می کنیم بلکه بتوانیم در آینده احساساتمان را در تصمیمات مالی دخیل نکنیم این کتاب برای تمام کسانی است که اصلاً و ابداً حاضر نیستند کتابی درباره پول بخوانند .
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید اثر کلر برت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید:

کتاب آنچه نمی‌خواهند دربارۀ پول بدانید اثر کلر برت روزنامه‌نگار، مجری و مفسر مالی و ویراستارِ مجلۀ فایننشال تایمز است. این کتاب در سال 2023 منتشر شد. او در این کتاب با توجه به رابطۀ عاطفی ما با پول، به قلب چگونگی شکل‌گیری عادات مالی ما می‌رسد و با هفت راه قدرتمند و در عین‌حال آسان، به ما نشان می‌دهد که چطور می‌توانیم پول خود را مدیریت کنیم.

چرا باید کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید را بخوانیم؟

اگر دائم تلاش می‌کنید که پول‌هایتان را پس‌انداز کنید اما نمی‌توانید، اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و حس می‌کنید چیز خاصی دربارۀ پول نمی‌دانید این کتاب برای شماست. مهم نیست چند ساله هستید، کلر برت با روش‌ها و صدها نکتۀ عملی به شما نشان می‌دهد چطور مي‌توانید پول را مدیریت کنید. با کمک این کتاب یاد می‌گیرد:

• چرا «شخصیت مالی» شما کلید باز کردن عادت‌های پولی شما است؛
• راز بودجه‌بندی موفق چیست؟؛
• چگونه با بدهی‌های خود کنار بیایید و امور مالی دانشجویی را مدیریت کنید؛
• چگونه از قدرت بانکداری دیجیتال استفاده کنید تا هم زندگی‌تان آسان شود و هم بیشتر پس‌انداز کنید؛
• چگونه برای آیندۀ مالی خود برنامه‌ریزی کنید و اهدافی دست‌یافتنی برای خود تنظیم کنید؛
• چگونه در مورد پول صحبت کنید؛
• مالیات، حقوق، بازنشستگی و سرمایه‌گذاری چیستند؟؛
• آنچه باید قبل از خرید اولین ملک خود بدانید؛
• چگونه درآمد خود را افزایش دهد و یا ترفیع بگیرید.

جملات درخشانی از کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید:

«اولین برداشت‌های ما از پول که در عنفوان کودکی شکل می‌گیرند تأثیری قدرتمند بر ادامۀ زندگی‌مان می‌گذارند: این موضوع ثابت شده است. مطالعۀ گسترده‌ای که دانشگاه کمبریج انجام داده نشان می‌دهد برخورد ما با پول عموماً تا هفت‌سالگی تثبیت می‌شود. توجه کنید گفتم هفت، نه هفده! برای همین از تمام مهمانانی که به پادکست مطب پول می‌آیند می‌پرسم: «اولین خاطره‌ای که از پول دارید چیست؟» دلم می‌خواهد در ابتدای این فصل همین سؤال را از شما هم بپرسم. یکی از پاسخ‌های جالب به این سؤال را سول کمبل، اسطورۀ فوتبال، داده است. او در خانه‌ای کوچک در شرق لندن بزرگ شد و کوچک‌ترین فرزند خانواده‌ای با 12 فرزند بود. سول گفت که اولین خاطره‌اش از پول بررسی صفحۀ مستغلات روزنامۀ محلشان بود. او می‌خواسته بداند چقدر پول لازم دارد که بتواند یک خانه مخصوص خودش بخرد و بالا به رؤیای داشتن اتاقی جداگانه برسد! به نظرتان ممکن است همین اندیشه سول را واداشته باشد تا اولین درآمدهایش از فوتبال را برای ساختن املاکی به ارزش 50 میلیون پوند صرف کند؟ گینا میلر، مدیر سرمایه‌گذاری و تبلیغات، گفت زمانی که در گینه زندگی می‌کرده، مادرش حسابی اهل حساب‌وکتاب بوده است.»

«بگذارید رازی را به شما بگویم. در مدرسه، همیشه پایین‌ترین نمره‌های درس ریاضی مال من بود. بله، خب ضرب و تقسیم و این‌ها را خوب انجام می‌دهم (و ژست حساب‌کردن با انگشتان دست را هم حسابی بلدم) اما هیچ‌وقت کارم مثل بقیۀ بچه‌ها خوب نبود. این روزها حتی ساده‌ترین محاسبات را هم با ماشین‌حساب آیفونم چک می‌کنم چون چنان‌که باید به مغز خودم اعتماد ندارم. از آنجا‌که سروکارم با پیچیده‌ترین بخش‌های امور مالی مانند امور مالیات و حقوق بازنشستگی است، روشن است که باید این مشکل را حل می‌کردم! هنوز هم سرعتم بالا نیست اما می‌دانم که اگر وقت کافی داشته باشم می‌توانم از پس مسائل بربیایم. همین مسئله هم سرپا نگهم داشته است. با این‌حال وقتی نوجوان بودم و بنده‌خدا معلممان، خانم سگر، می‌پرسید: «دخترم، فیثاغورس چه می‌خواهد بگوید؟ محاسبۀ ابعاد مثلث دقیقاً به چه کار ما می‌آید؟» دست‌وپایم را گم می‌کردم. از آخرین امتحان ریاضی که برای گرفتن گواهی تکمیل تحصیلات ثانویه دادم سی سال می‌گذرد و تابه‌حال یک بار هم لازم نشده ابعاد مثلثی را حساب کنم، جل‌الخالق! (هرچند هنوز یادم هست که آ به توان دو به‌علاوۀ ب به توان دو می‌دهد پ به توان دو.) همین باعث شد که کمپین سواد و شمولیت مالی فایننشال تایمز (به‌طور خلاصه FLIC) تصمیم بگیرد دروس ریاضی مدارس بیشتر به مسائل «محاسبات مالی» بپردازند. تمام بچه‌ها به پول علاقه دارند و هزار جور مهارت به‌دردبخور هست که می‌توانیم یادشان بدهیم.»

«پول بیشتر به خودی‌خود باعث تغییر ارتباط احساسی ما با پول یا حل مشکلات مالی‌مان نمی‌شود. آمار نشان می‌دهند که ۷۰ درصد برندگان لاتاری آمریکا ورشکست می‌شوند. مهم نیست چقدر پول به دست بیاوریم، باید تصمیمات عقلانی بگیریم تا از آن پول بهره‌مند شویم. بعداً نشان می‌دهم تجارب اولیۀ ما از پول چه تأثیر ماندگاری دارند؛ درواقع عادت‌های ما این‌چنین شکل می‌گیرند. عادت‌ها میان‌برهای ما برای تصمیم‌گیری هستند. خودمان را روی حالت خودکار می‌‌گذاریم و دقیقاً هم نمی‌دانیم چرا چنین کاری می‌کنیم. ما مجموعه‌ای عادت می‌سازیم که ذهنمان را به سمت رفتارهایی خاص در قبال پول هدایت می‌کنند و این موضوع در جوانی «شخصیت مالی» ما را شکل می‌دهد. مثلاً شاید یادتان بیاید زمانی که کودک بودید پولتان را در قلک جمع می‌کردید و بعد توانستید با همان پول عروسک بخرید. وقتی بزرگ شدید عادت پس‌انداز کردن ملکۀ ذهنتان شد و شما استاد پس‌انداز کردن و کنترل مخارجتان شده‌اید. از طرف دیگر، برخی خاطرات شفافتان ممکن است از دعوای بین والدینتان بر سر پول باشد. از این طریق پول را همراه با دعوا می‌دانید و زمانی که بزرگ می‌شوید سعی می‌کنید از پول فرار کنید تا دچار ناراحتی نشوید. اگر از من بپرسید چه رنگی واکنش احساسی‌ام را برمی‌انگیزد می‌گویم رنگ کرم تیرۀ پاکت ادارۀ مالیات. سال‌ها پیش، وقتی برمی‌گشتم خانه و می‌دیدم نامه‌ای از ادارۀ مالیات در صندوق پستم هست حسابی وحشت می‌کردم. پس خودم می‌گفتم نکند لازم باشد پول زیادی بپردازم و همین باعث می‌شد نامه را بدون اینکه باز کنم جایی پنهان کنم.»

تحلیلی بر کتاب آنچه نمی‌خواهند دربارۀ پول بدانید‌:

پول داشتن به ما قدرت می‌دهد و نداشتن پول ما را ضعیف می‌کند اما دنیای پول برای بسیاری از ما ترسناک است. سروکله زدن با پول از جنبه‌های متفاوتی مشکل است. اولین مشکل، بحث ریاضی است که بعضی را حسابی می‌ترساند. بعد از آن عناوین خاص حوزۀ پولی است که به نظر می‌رسد جهان مالی صرفاً برای گیج‌کردن ما درستشان کرده است و نهایتاً تله‌های احساسی هم هستند که ممکن است نگذارند دربارۀ پول صحبت کنیم یا زمانی که موضوعی را متوجه نمی‌شویم از دیگران بپرسیم. ما با پول احساس قدرت می‌کنیم؛ پول نداشتن ضعیفمان می‌کند. رابطۀ احساسی ما با پول گاهی تحت‌تأثیر ترس است و گاهی تحت‌تأثیر حرص، غرور، عذاب وجدان یا شرم؛ احساسات قدرتمندی که خودشان را در نحوۀ خرج کردن، پس‌انداز و خطرکردن ما نشان می‌دهند و ما احتمالاً اصلاً متوجه‌شان هم نمی‌شویم. اما کلر برت سعی دارد این احساسات متناقض و عجیب ما در رابطه با مسائل مالی را از بین ببرد. او سعی در نشان دادن ماهیت احساسی پول و راه‌های عقلانی‌تر برای سروکله زدن با آن دارد. با خواندن کتاب آنچه نمی‌خواهند دربارۀ پول بدانید متوجه می‌شوید عادت‌های بدتان چطور شکل می‌گیرند و نویسنده به شما نشان می‌دهد که چطور در آینده احساساتتان را در تصمیمات مالی دخیل نکنید. در این کتاب اولین عادت از ابر هفت عادت معرفی شده است که همان عادت برخورد عقلانی با پول است و برخی از «شخصیت‌های مالی» در کتاب معرفی شده‌اند که کمک می‌کنند مسائل را کمی عمومی‌تر ببینید و مهم‌تر از آن، کمی هم در این روند خوش بگذرانید.

فهرست مطالب کتاب آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید

• فصل اول: پول مسئله‌ای احساسی
• فصل دوم: خرج خرج خرج
• فصل سوم: اوضاع مالی‌تان را راست و ریس کنید
• فصل چهارم: تله وام
• فصل پنجم: هشتگ هدف
• فصل ششم: مخاطرات میان برزدن به ثروت
• فصل هفتم: کم‌کم ثروتمند شوید
• فصل هشتم: حداکثری کردن درآمد
• فصل نهم: صحبت از پول

اگر از خواندن کتاب آنچه نمی‌خواهند دربارۀ پول بدانید لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کلیات علم اقتصاد اثر مشترک دارون عجم اغلو، دیوید لیبسون و جان.ای لیست، چند تن از اقتصاددان‌های مشهور دنیا است. آن‌ها در کتاب کلیات علم اقتصاد به تحلیل اقتصادی و شناسایی سه‌انگارۀ کلیدی پرداخته‌اند که در کانون رویکرد اقتصادی برای فهم رفتار بشر قرار دارند؛ یعنی بهینه‌یابی، تعادل و روش تجربی. آن‌ها با رویکردی تازه و با استفاده از این مضامین، نه‌تنها قدرت ایده‌های سادۀ اقتصادی را نشان می‌دهد بلکه آنچه را در جامعۀ امروزی در حال رخ دادن است نیز پیش‌بینی می‌کنند.

• فقر احمق می‌کند اثر مشترک سندهیل مولاینیتن اقتصاددان رفتاری و الدار شفیر، روان‌شناس است. نویسندگان در این کتاب نقش فقر و کمیابی و تأثیرات آن بر زندگی، جامعه و فرهنگ را بررسی کرده‌اند. آن‌ها همچنین در این کتاب به مخاطبین نشان می‌دهند که چگونه افراد و گروه‌های مردمی می‌توانند کمیابی را برای دستیابی به موفقیت و رضایت مدیریت کنند.

• فلسفۀ پول اثر گئورک زیمل جستارنویس زبردست است. او در این کتاب به مدد یک روش فلسفی منسجم و مشخص، پیوندی دیالکتیکی میان انبوهی از جزئیات تاریخی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی برقرار کرده و به عملکرد پول در وجه تاریخی و فرهنگی‌اش پرداخته است.

• کتاب روانشناسی حماقت اثر جمعی از متخصصان علوم مختلف اعم از روان‌شناسان، روان‌پزشکان، استادان حوزۀ ارتباطات، عصب‌شناسان، متخصصان علوم شناختی و روان‌درمانگران است. این افراد کوشیده‌اند در این کتاب به پرسش‌هایی پیرامون جنبه‌های گوناگون حماقت پاسخ دهند.

دربارۀ کلر برت‌: روزنامه‌نگار و مفسر مالی

آنچه نمی‌خواهند درباره پول بدانید

کلر برت روزنامه‌نگار، مجری و مفسر مالی، تاکنون برندۀ چندین جایزه در این زمینه شده است. او ویراستار مجلۀ فایننشال تایمز است که پادکست هفتگی «مطب پول» را ارائه می‌کند و به شنوندگان کمک می‌کند تا مشکلات مالی خود را حل‌و‌فصل کنند. او همچنین یک ستون پرمخاطب در فایننشال تایمز دارد که در آن مسائل مربوط به منافع مالی مصرف‌کنندگان را پوشش می‌دهد. کلر اغلب در تلویزیون و رادیو به اجرای برنامه می‌پردازد و به سؤالات مالی مخاطبان پاسخ می‌دهد. مردم او را صدایی قابل اعتماد می‌دانند که به آن‌ها کمک می‌کند بحران هزینۀ زندگی را مدیریت کنند. توصیه‌های علمی او در بین مردم بسیار جا افتاده و باعث شده کلر به‌عنوان یک مربی قابل‌اعتماد در زمینۀ سواد مالی به شهرت برسد. او همچنین برندۀ جایزۀ معتبر Wlncott بوده است. او یکی از متولیان FLIC، مؤسسۀ خیریه‌ای تحت حمایت مجلۀ فایننشال تایمز است و اغلب به مدارس مختلف می‌رود و کارگاه‌هایی در مورد پول برای جوانان برگزار می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی