الفبای مدیریت عمر

(1)
نویسنده:

3,500,000ریال

3,150,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
594

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب الفبای مدیریت عمر

انتشارات نگاه نوین منتشر کرد:
مدت عمر دست شما نیست؛ چگونه عمر کردن دست شماست و دید شما از زندگی، مهم‌ترین بخش زندگی‌تان است. ما مدیریت همه چیز را یاد گرفته‌ایم، اما کسی مدیریت عمر را به ما یاد نداده است. مگر آن که تجربه کرده باشیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رقعی
    • شومیز
    • 350 صفحه
    • 340 گرم
    • 2
    • 1402

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب الفبای مدیریت عمر اثر احمد روستا

کتاب الفبای مدیریت عمر اثر احمد روستا معروف به پدر بازاریابی نوین ایران است و چه کسی بهتر از او می‌تواند در مورد مدیریت عمر صحبت کند. این مدیرِ موفق، در این کتاب ارزنده به شما ارزش واقعی عمر را یادآوری کرده و نشان می‌دهد که چطور باید عمر خود را به مفیدترین و سازنده‌ترین شکل ممکن مدیریت کنید و ارزش مدیریت عمر را  یادآوری می‌کند.

چرا باید کتابِ الفبای مدیریت عمر را بخوانیم؟

آیا به‌نظر خودتان انتظاراتی که برای خود تعیین کرده‌اید درست است؟ یا بسیار بالا هستند؟ توقع دارید هم در محل کار موفق باشید و هم بتوانید درآمد کافی داشته باشید و روابط‌تان نیز به درستی پیش برود؟ البته این توقعی است که جامعه بیشتر در ذهن انسان‌ها می‌کارد اما واقعیت چیز دیگری است. احمد روستا در کتاب الفبای مدیریت عمر واقعیت زندگی را به شما نشان خواهد داد و یادتان می‌دهد چطور می‌توانید با تغییر دیدگاه، عمر خود را به درستی بگذرانید.

جملات درخشانی از کتاب الفبای مدیریت عمر:

««آرامش، آسایش و ارزش» آثار ارزشمند مدیریت عمر و زندگی مفید و مطلوب هستند. آرامش، مهم‌ترین و ارزشمندترین حالت روحی و روانی‌ست که خود نتیجه‌ی هماهنگی، تناسب و پیوند سازگار مجموعه‌ای از عوامل به‌ویژه عناصر هفت‌گانه‌ی آمیزه‌ی عمر یا هفت «ع»، «عقل، عاطفه، عقیده، علم، عرضه، عزت‌نفس و عمل صالح» است. در دنیایی که ناآرامی، تنش، ناامنی، خشونت، بی‌تابی، پریشانی، اضطراب، افسردگی، آشوب و بحران به‌طور فزاینده و چشمگیر وجود دارند، رسیدن به آرامش و حفظ آن، یک ضرورت و نیاز جدی‌ست. آرامش، به‌معنای آسانی، آسودگی، راحتی و احساس لذت و رضایت از هست‌هاست. آرامش اکتسابی، اقتضایی، و نسبی‌ست که هرکس در طول حیات خود بارها به‌دست می‌آورد و از دست می‌دهد. 
چگونه به آرامش دست یابیم؟ اگرچه عوامل بسیار متنوع و زیادی در ایجاد، تقویت و حفظ آرامش موثرند، ولی بعضی‌ از آن‌ها نقش مهم‌تری دارند که به آن‌ها می‌پردازیم. 
ایمان و اعتقادات خود را تقویت کنید تا گرفتار ترس ویرانگر و نگرانی‌ها، تشویش‌ها و سست‌شدن در برابر سختی‌ها نشوید. هر اندازه ایمان قوی‌تری داشته باشید، لغزش و لرزش کمتری خواهید داشت. بسیاری از تنش‌ها و رنجش‌ها، نتیجه‌ی ایمان سست است.»

«گاهی با گوش دادن به موسیقی مناسب، مطالعه‌ی اشعار و گفته‌ها و نوشته‌های انگیزه‌بخش و امیدآفرین، حضور در طبیعت متنوع، رازونیاز و مناجات با خدا و ارتباط با انسان‌هایی که آرامش در گفتار و رفتار آنان موج می‌زند، زمینه‌ساز آرامش اولیه باشید.
سعی کنید با مدیریت آرامش، عوامل بیشتری برای ایجاد، افزایش و حفظ آرامش بیابید و به کار بگیرید. بایدها و نبایدهای آرامش را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید.
انسان موفق کسی‌ست که بتواند ضمن رسیدن به آرامش روحی و روانی، به‌ آسایش هم دست پیدا کند. آسایش، نتیجه‌ی تلاش برای رفاه و راحتی مادی و زندگی اقتصادی‌ست؛ آن را جدی بگیرید.
آرامش و آسایش، مکمل هم هستند و رسیدن به آرامش و آسایش، نتیجه‌ی توجه و تمرکز روی مجموعه‌ای از عوامل انسانی، اخلاقی، ارزشی، اقتصادی و اجتماعی‌ست. سعی کنید شرایطی را فراهم کنید تا در مسیر سالم و سازنده، به ارزش‌های مادی و معنوی بیش‌تری دست پیدا کنید.
انسان، موجودی ارزشمند، ارزش‌آفرین و ارزش‌افزاست. کشف، شناخت و درک ارزش‌ها و تلاش برای تامین و ترویج ارزش‌ها باعث می‌شوند تا آرامش و آسایش، در چهارچوب ارزش‌ها، معنا و مفهوم بهتری داشته باشند.»

«سخاوت، جود، کَرم، گذشت، انعام، صله، صدقه، هدیه، عطا، بخشش، از خودگذشتگی، دست‌ودلبازی، احسان، نیکی، چشم‌‌پوشیدن و اعطای آن‌چه داریم، برای دیگرانی که ندارند و به آن نیاز دارند، بخشندگی‌ست. بخشندگی خصلتی انسانی، فضیلتی اخلاقی و حرکتی بشردوستانه برای همزیستی و به‌زیستی‌ست. بخشیدن، به‌معنای بخشش تمام یا بخشی از منابع، منافع، دارایی و توانایی خود به دیگران است که باعث توسعه، فراخ، فرج و گرم‌کردن و گرم‌شدن دل‌ها و جان‌ها می‌شود و مشکل‌گشا و راهگشاست. بخشندگی و بخشایشگری را از خدا بیاموزیم که خود مظهر آن‌هاست. بکوشیم با سخاوت، گرمی‌بخش دل‌ها باشیم و با بخشش و گذشت، دافعه‌ها را به‌جاذبه، قهر را به آشتی و فاصله‌ها را به نزدیکی تبدیل کنیم. بکوشیم با صدقه، صله، هدیه، انعام، کَرم و سخاوتمندی و گذشت و عفو و بخشش، شادی‌بخش دیگران باشیم. بکوشیم تا بخشندگی را لازمه‌ی بالندگی و برازندگی و سازندگی بدانیم و بکوشیم بخشندگی را نوعی شایستگی انسانی و انسان‌ساز و جامعه‌ساز بدانیم و از این شایستگی استفاده کنیم. بکوشیم بخشنده باشیم تا سازنده و ارزنده شویم. بکوشیم با بخشش و بخشندگی رضایت، رغبت و لذت زندگی را برای خود و دیگران بیش‌تر کنیم. بکوشیم بخشنده باشیم تا بیش‌تر بخشیده شویم. بکوشیم تا بخشندگی را نماد انسانیت و آدمیت بدانیم و آن را ترویج کنیم.»

مدیریت عمر چیست؟

مدیریت عمر یعنی شما بتوانید همه چیزهایی که برای داشتن یک زندگی پربار، شاد و رضایت‌بخش نیاز است به‌دست بیاورید. مدیریت عمر درواقع تغییر طرز فکر شماست تا بتوانید استرس را کنترل کنید، بر احساسات خود مسلط شوید و با انجام کارهایی ساده کنترل زندگی خود را به دست بگیرید. مدیریت عمر به شما این امکان را می‌دهد که بهره‌وری بیشتری داشته باشید، کارهای بیشتری را در زمان کمتری به سرانجام برسید، آدم بهتری شوید و به اهداف خود برسید. درواقع اگر شما مدیریت عمر را یاد بگیرید می‌توانید خود را از هیاهوی زندگی دور نگه دارید و به لذت واقعی در زندگی برسید.

در کتاب الفبای مدیریت عمر چه می‌خوانید؟

واقعیت این است که عمر ما کوتاه است و بهتر است نهایت تلاش خود را بکنیم تا فرد بهتری در این زندگی باشیم. احمد روستا در کتاب الفبای مدیریت عمر همین را به شما یاد می‌دهد؛ این‌که چطور می‌توانید با انجام کارهای ساده مثل بخشندگی در زندگی به آرامش و آسایش برسید و زندگی شادی را تجربه کنید و مشکلات زندگی را به‌راحتی مدیریت کنید.

اگر از خواندن کتاب الفبای مدیریت عمر لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب توانمندی‌های نهان کتابی ارزشمند از آدام گرنت نویسنده و روان‌شناسی آمریکایی است که پیش از این با نوشتن کتاب دوباره فکر کن به شهرت رسید. او در این کتاب با ترکیب داستان، حکایت و تجربه‌های شخصی به خوانندگان نشان می‌دهد چگونه می‌توانند هم خودشان در زندگی به موفقیت برسند و هم دیگران را به موفقیت برسانند.

• کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین نویسندهٔ پرفروش آمریکایی است که بیشتر در زمینهٔ استراتژی، قدرت و اغواگری مطلب می‌نویسد. او در این کتاب جنجالی استدلال می‌کند که اگر بتوانید مخالفان خود را اغوا و افسون کنید و درواقع آ‌ن‌ها را فریب دهید می‌توانید به قدرت نهایی دست پیدا کنید.

دربارۀ احمد روستا‌: پدر بازاریابی نوین ایران

الفباي مديريت عمر

احمد روستا ملقب به پدر بازاریابی نوین ایران است. او در سال 1327 در شهر یزد به دنیا آمد و در سال 1400 درگذشت. او مدرک دکترایش را در رشتهٔ مدیریت بازاریابی از دانشگاه برادفورد انگلستان اخذ کرد. پس از آن به ایران بازگشت و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه مدیریت شهید بهشتی شد. احمد روستا بیش از 40 سال از عمرش را صرف تدریس، تحقیق و مشاوره در زمینهٔ امور بازاریابی، صادرات، تبلیغات و مدیریت استراتژیک کرد. او مؤسس و مدیرعامل اولین شرکت تحقیقات و مشاوره بازاریابی به نام «راستابین» و همچنین مدیرعامل و رئيس هیئت مدیره شرکت‌های دولتی و خصوصی بود. تاکنون بیش از پنجاه جلد کتاب در زمینه مدیریت و بازاریابی از این نویسنده منتشر شده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    کتاب الفبای مدیریت عمر، عصاره اندیشه‌های ناب و بی بدیل شادروان دکتر احمد روستا (پدر علم بازاریابی ایران) هست. با مطالعه این اثر ارزشمند، راه و رسم چگونه زیستن و بهتر زیستن را می‌آموزیم.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی