48 قانون قدرت

(38)
نویسنده:

5,599,000ریال

5,039,100 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6639

علاقه مندان به این کتاب
74

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
7

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب 48 قانون قدرت

انتشارات نسل نو اندیش منتشر کرد:
48 قانون قدرت پر فروش‌ترین کتاب برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. کتاب 48 قانون قدرت به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید. رابرت گرین این اثر را سال 1998 منتشر کرد که بعد از مدتی کوتاه جز آثار پر فروش در عرصه بین الملل شد.
رابرت گرین حدود بیست سال درباره قدرت، تحقیقات گسترده کرد و تمام نتایج آن را در قالب چندین کتاب منتشر کرد. او در تمام تحقیقات خود دنبال پاسخ این سوال بود که چرا برخی افراد در طول تاریخ به قدرت می‌رسند و سرنوشت خود و دیگران را دگرگون می‌کنند. رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت خلاصه‌ای از تاریخ سه هزار ساله قدرت چهره‌های تاریخی بزرگ مانند نیکولا ماکیاولی، سان تزو، ملکه الیزابت اول، هنری کیسنجرو دیگر شخصیت‌های مشهور را در قالب 48 فصل بیان کرده و هر فصل را به یک قانون اختصاص داده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

48 قانون قدرت 


بخشی از کتاب 48 قانون قدرت:
«این احساس که روی اتفاقات و افراد زندگی خود هیچ تسلطی نداریم، برای هیچ‌کس قابل تحمل نیست. در این مواقع علاوه بر حس ناتوانی، حس منفی بدبختی نیز گریبانمان را می‌گیرد. هیچ‌ انسانی از قدرت بدش نمی‌آید و همه به دنبال قدرت بیشتر هستند. با وجود این، در روزگار کنونی، تشنه قدرت بودن چندان کم‌خطر نیست. پس باید با دقت نظر رفتار کنیم، ظاهرمان را خوب نشان دهیم اما کمی حیله‌گری هم داشته باشیم. خودخواه باشیم اما دگرخواه به نظر بیاییم. این بازی دوگانه همیشگی شبیه بازی قدرت در دوران اشرافی است. در طی تاریخ، دربار همواره با مرکزیت یک صاحب قدرت مانند پادشاه، ملکه، امپراتور یا رهبر شکل می‌گرفته است. در این میان، درباریان جایگاهی حساس داشتند. آن‌ها باید به ارباب خود خدمت می‌کردند، از طرفی باید حواسشان را جمع می‌کردند مبادا بیش از حد چاپلوسی کنند زیرا اگر درباریان دیگر، متوجه می‌شدند، علیه آن‌ها دسیسه‌ای می‌چیدند.»


احساس ناتوانی تجربۀ تلخی است. اگر به شما حق انتخاب داده شود، حتماً به جای قدرت کمتر، قدرت بیشتر را انتخاب خواهید کرد. با این‌حال، این‌چنین علنی به دنبال قدرت بودن هم بسیار ناپسند است. برای رسیدن به قدرت باید زیرک، حیله‌گر، دموکراتیک و در عین‌حال فریبکار باشید.

در نتیجه رابرت گرین، کتاب غیرداستانی و جنجالی‌اش با نام 48 قانون قدرت را در سال 1998 منتشر کرد و در آن استدلال می‌کند که اگر بتوانید مخالفان خود را اغوا و افسون کنید و فریب بدهید به قدرت نهایی دست خواهید یافت. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شد و بیش از 1.2 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر ایالات متحده به فروش رفت؛ این کتاب به ویژه بین زندانیان و افراد مشهور به محبوبیت فراوانی رسید.

معرفی کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین با ترجمۀ فاطمه باغستانی را نشر نسل نواندیش به چاپ رسانده است. گرین ابتدا برخی از ایده‌های کتاب 48 قانون قدرت را وقتی نویسنده‌ای در هالیوود بود نوشت و به این نتیجه رسید که نخبگان قدرت امروزی، ویژگی‌های مشابهی با شخصیت‌های قدرتمند در طول تاریخ دارند. گرین در کتاب 48 قانون قدرت بیان می‌کند که هر چه در تحویل قدرت بهتر شوید، دوست، معشوق و شخص بهتری نیز خواهید شد. این بدان دلیل است که شما یاد می‌گیرید که چگونه کاری کنید که دیگران نسبت به خودشان حس بهتری پیدا کنند که باعث می‌شود آن‌ها به شما وابسته شوند. رابرت گرین کتاب 48 قانون قدرت را نقطۀ عطف زندگی خود می‌داند. 

کتاب 48 قانون قدرت اولین کتاب رابرت گرین بود که توانست راهنمای هر کسی باشد که خواهان قدرت است، قدرت را می‌بیند یا می‌خواهد خود را در برابر قدرت مسلح کند. رابرت گرین این قوانین را با استفاده از زندگی استراتژیست‌ها و شخصیت‌های تاریخی مثل نیکولا ماکیاولی، سان تزو، انوره دو بالزاک، کارل فون کلاوزویتز، ملکه الیزابت اول، هنری کیسینجر، یوهان ولفگانگ فون گوته، لرد چسترفیلد و بسیاری دیگر نوشت و این کتاب به نوعی یک راهنما در مورد هنر عملکرد غیرمستقیم است. قوانین کتاب بر اساس نوشته‌های مردان و زنانی است که بازی قدرت را بررسی کرده‌اند و بر آن تسلط یافته‌اند. هر قانون نیز در کتاب فصل مخصوص به خود را دارد. ایدۀ پشت کتاب این است که قدرت موضوعی اخلاقی نیست؛ یعنی نه خِیر و نه شر است. 48 قانون قدرت، چگونگی درک ما از قدرت و در نتیجه نحوۀ رفتار ما در نهادهای سلسله مراتبی مختلف را برجسته می‌کند. 

سه درس جالبی که از کتاب 48 قانون قدرت خواهید آموخت:
قانون ۱: هرگز بیشتر از رئیس‌تان ندرخشید.
قانون ۲: هرگز بیش از حد لازم به دوستان خود اعتماد نکنید و بیاموزید که از دشمنانتان بهره برید.
قانون ۳: قصد و نیت خود را پنهان کنید.

در این کتاب چه می‌خوانیم؟

برای گرین، قدرت یک بازی است. یک بازی اجتماعی. برای تسلط به این بازی باید بتوانید افراد را مطالعه و درک کنید. با این‌حال همیشه باید غیرمستقیم‌ترین مسیر را برای رسیدن به قدرت انتخاب کنید. 48 قانون قدرت که بیش از 3000 سال را در برمی‌گیرد شامل 48 حکمت از مردان و زنان در سراسر تمدن‌های بین‌المللی مختلف است که همگی یک جنبۀ مشترک دارند. کتاب گرین تقطیر این خرد انباشته و راهنمای واقعی چگونه قدرتمندتر شدن است. این کتاب یک منبع گرانبها از دانش و داستان برای کسانی است که به دنبال پیشرفت هستند.

رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت، قانون‌های مختلفی را به خواننده توضیح داده است. قانون اول این است که هرگز بیش از رئيس‌تان ندرخشید. یک راه مطمئن وجود دارد که باعث می‌شود هیچ‌وقت ترفیع نگیرید. وقتی رئيس شما با مشکلی در رایانه‌اش روبه‌رو می‌شود به سراغش بروید و همان‌طور که مشکل را برطرف می‌کنید بگویید: «هی، دیدی؟ این‌طوری انجامش بده. خوشحالم تونستم کمکت کنم!» 

حالا اشکال این رفتار چیست؟ طبق نظر رابرت گرین، تنها چیزی که افراد در موقعیت قدرت نمی‌خواهند این است که ناتوان به نظر برسند. اما وقتی مهارت‌های خود را در مقابل آن‌ها به رخ می‌کشید دقیقاً همین اتفاق می‌افتد. رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت مثالی از نیکلاس فوکه، وزیر دارایی فرانسه در زمان پادشاه لوئی چهاردهم می‌زند که هزینۀ این قانون را با حبس ابد پرداخت کرد. بنابراین به‌جای خودنمایی کاری کنید که رئيس‌تان باهوش‌ترین فرد اتاق به نظر برسد، حتی اگر می‌دانید که این‌طور نیست!

«قانون پنج: اعتبار و شهرت، سهم مهمی در موفقیت دارد، آن را با چنگ و دندان حفظ کنید. اساس قدرت، اعتبار آدمی است. به واسطه اعتبار خود می‌توانید در دل دیگران ترس ایجاد کنید و به خواسته خود برسید. با وجود این، به محض اینکه خدشه‌ای به اعتبارتان وارد شود، آسیب‌پذیری شما افزایش خواهد یافت. اعتبار خود را غیرقابل نفوذ کنید. حواستان به احتمالات باشد و اگر متوجه خطری شدید، آن را قبل از وقوع خنثی کنید. با بی‌اعتبار کردن دشمنان و رقبایتان، به آن‌ها ضربه‌هایی ویرانگر بزنید. بعد کنار بایستید و بگذارید دیگران در موردشان قضاوت کنند و برایشان حکم صادر کنند.»

خواندن کتاب 48 قانون قدرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر در فکر برقراری روابط سازنده‌تر و رسیدن به قدرت و موفقیت در هرجایگاهی هستید، این کتاب را مطالعه کنید. همچنین اگر دلتان می‌خواهد در برابر قدرت‌نمایی دیگران شما هم حرفی برای گفتن داشته باشد یا در برابر رقبا و بالا‌دستی‌ها خودتان را مجهز کنید، این کتاب برای شما نوشته شده است.

درباره نویسنده کتاب 48 قانون قدرت

48 قانون قدرت

رابرت گرین در سال 1959 به دنیا آمد. او نویسندۀ پرفروش آمریکایی است که بیشتر کتاب‌هایش را در زمینۀ استراتژی، قدرت و اغواگری می‌نویسد. او شش کتاب پرفروش بین‌المللی از جمله 48 قانون قدرت، هنر اغواگری، 33 استراتژی جنگ، قانون پنجاهم (با رپر معروف فیفتی‌سنت)، استادی و قوانین سرشت انسان را نوشته است. رابرت پسر کوچک‌تر خانوادۀ گرین بود که در لس آنجلس بزرگ شد و قبل از این‌که مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ مطالعات کلاسیک در دانشگاه ویسکانسین - مدیسون به پایان برساند در دانشگاه برکلی کالیفرنیا تحصیل می‌کرد. گرین احتمال می‌دهد که پیش از نویسندگی 60 تا 65 شغل دیگر را امتحان کرده است. او کارگر ساختمانی، مترجم، سردبیر مجله و نویسندۀ فیلم‌های هالیوودی نیز بوده است.

واکنش‌ها به کتاب 48 قانون قدرت

این کتاب در میان هنرمندان و سیاستمداران بسیار مشهور است. هنرمندانی نظیر مایکل جسکون، فیفتی‌سنت، جی زی، جونز سوم، کریس لایتی، لیور کوهن، کورتنی لاو و ویل اسمیت خواندن این کتاب را به دیگران توصیه کرده‌اند. 

باستا ریتمز، خوانندۀ رپ و بازیگر آمریکایی، از 48 قانون قدرت برای مقابله با تهیه‌کنندگان مشکل‌ساز استفاده کرد.

خوانندگانی همچون جی زی، کانیه وست و دریک در ویدیوهای مختلف خود کتاب 48 قانون قدرت را نمایش داده‌اند.

رابرت گرین یک‌بار مدعی شد که رئیس جمهور سابق کوبا، فیدل کارسترو نیز این کتاب را خوانده بود.

امتیازات

کتاب 48 قانون قدرت از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

این کتاب به ویژه در بین رپرها و هنرمندان هیپ‌هاپ محبوب است اما بسیاری از افراد مشهور از این کتاب نقل‌قول می‌کنند و به تأثیر قوانین آن بر زندگی‌شان اشاره کرده‌اند.

چندین زندان آمریکایی کتاب 48 قانون قدرت را به عنوان یک اقدام امنیتی ممنوع کردند.

میزان فروش کتاب

بیش از 1.2 میلیون نسخه از کتاب 48 قانون قدرت در سراسر دنیا به فروش رفته است.

تحلیل سی بوک از کتاب 48 قانون قدرت

خوانایی کتاب و روان بودن 
48 قانون قدرت از مشهورترین نزاع‌ها بر سر قدرت در تاریخ استفاده کرده تا به شما نشان دهد قدرت چگونه به‌نظر می‌رسد، چگونه می‌توانید آن را به دست آورید و برای دفاع از خود در برابر قدرت دیگران چه کاری انجام دهید و از همه مهم‌تر، چگونه از قدرت به خوبی استفاده کنید و آن را حفظ نمایید.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب افسانه کاریزما نیز بیاندازید.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب  قدرت شروع ناقص نیز بیاندازید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • امیرسعید صادقی کمجانی
    • پاسخ به نظر

    کتاب بی‌نظیر در مورد 48 قانون قدرتمندی است که «رابرت گرین» در تمام ادوار تاریخ بشریت مثال‌های از رعایت و تخطی از اون‌ها رو در کتاب آورده. ترجمه‌ی خانم «باغستانی» هم بسیار روان و عالی است

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی