آموزگار

(0)

2,890,000ریال

2,601,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1204

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آموزگار

نشر نون منتشر کرد:
درس شماره یک: به هیچ کس اعتماد نکن.
ایو زندگی خوبی دارد. هر روز از خواب بیدار می‌شود، همراه با شوهرش نات برای تدریس به دبیرستان محلی کِیسِم می‌رود. او آموزگار ریاضی است و همسرش نات آموزگار ادبیات. همه‌چیز همانطور است که باید باشد. اما ...
سال گذشته، دبیرستان آنها با رسوایی زیر و رو شده بود که یک دانش‌آموز به نام ادی، در مرکز آن بود. اما ایو می‌داند که این شایعات مربوط به ماجرایی خیلی بزرگتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.
به ادی نمی‌شود اعتماد کرد. دروغ می‌گوید. به مردم آسیب می‌زند و زندگی دیگران را نابود می‌کند. دست‌کم این حرفی است که دیگران می‌گویند.
اما هیچ‌کس ادی واقعی را نمی‌شناسد. هیچ‌کس رازهایی را نمی‌داند که ممکن است نابودش کنند. و ادی هر کاری برای مخفی‌کردنشان انجام می‌دهد...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب آموزگار

معرفی کتاب آموزگار اثر فریدا مک فادن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

آموزگار از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

آموزگار از سایت آمازون امتیاز 4.3 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی رمان آموزگار:

فریدا مک فادن پزشک متخصص آسیب مغزی و یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز، آمازون، یواس‌ای تودی، وال استریت ژورنال و پابلیشرز ویکلی است که پیش‌تر با رمان‌های «خدمتکار» و «بخش دی» به شهرت رسید. آموزگار رمان روانشناختی و جنایی جدید این نویسنده است که در سال 2024 منتشر شد. این کتاب از زبان سه شخصیت روایت می‌شود و داستان یک زوج آموزگار است که با یکی از دانش‌آموزهای مدرسه درگیر ماجراهایی باورنکردنی می‌شوند.

واکنش‌های جهانی به رمان آموزگار:

«آموزگار یک تریلر روانشناختی پُر هیجان با پیچ‌وتاب‌هایی هوشمندانه است که خوانندگان را از ابتدا تا انتها متحیر نگه می‌دارد. فریدا مک فادن نویسندهٔ این کتاب، هنر خود را تقریباً به کمال رسانده است و در لحظات آخر کتابش همه را شوکه می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند پایان این کتاب را حدس بزند و شخصیت‌های غیرقابل اعتماد و رسوایی‌های کتاب شاهکار هستند.» - مجلهٔ میستری اَند ساسپنس

«مک‌فادن رازها و دروغ‌ها را آرام آرام روی هم می‌چیند تا در پایان انفجاری از حقیقت را داشته باشد. بعد از اینکه گرد و غبار خوابید، بمب دیگری رها می‌کند که همه چیز را تغییر می‌دهد.» - بوک لیست

«آموزگار کتاب فوق‌العاده هیجان‌انگیز از مک‌فادن است که در پایان پیچیدگی‌های خلاقانه و غیرمنتظره‌ای دارد. طرفدارهای کتاب‌های هیجانی و روان‌شناختی باید آن را بخوانند.» - لایبرآری ژورنال

«اتفاقات پرشور و مکرر آموزگار خوانندگانی را که در ابتدا از آن به عنوان رمانی پر تعلیق و بی‌سابقه یاد می‌کردند، بسیار هیجان‌زده می‌کند.» - پابلیشرز ویکلی

«در این روایت پرهیجان رازها مثل قطار سریع‌السیر ژاپنی‌ حرکت می‌کنند و شگفتی‌های زیادی در طول این مسیر به ارمغان می‌آورند.» - فرست کلو

چرا باید رمان آموزگار را بخوانیم؟

آموزگار یک رمان هیجان‌انگیز روانشناختی برای کسانی است که به داستان‌های جنایی علاقه دارند و همچنین اگر از خواندن کتاب‌هایی با پایان غیرمنتظره لذت می‌برید حتماً این کتاب را بخوانید.

تحلیلی بر رمان آموزگار‌:

آموزگار داستانی دربارهٔ سه شخصیت متفاوت است و کتاب از دیدگاه این شخصیت‌ها روایت می‌شود. اَدی سورسون دانش‌آموز دبیرستان و یک زوج آموزگار به نام‌های ناتانیل و ایو بنت شخصیت‌های اصلی کتاب آموزگار هستند. ناتانیل یکی از معلم‌های محبوب این دبیرستان است و همهٔ بچه‌ها او را می‌پرستند اما ایو چندان مورد علاقهٔ کسی نیست و همه می‌گویند معلم سختگیری است. از همان ابتدای کتاب متوجه می‌شوید که ایو بدبخت است و اساساً از شوهرش متنفر است. او بسیار به خرید کفش‌های گران‌قیمت و برند علاقه دارد و همچنین با یکی از کارمندان فروشگاه کفش موردعلاقه‌اش رابطهٔ نامشروع دارد. درواقع ایو به خرید کفش معتاد است و بیشتر کفش‌هایی که می‌خرد را از شوهرش پنهان می‌کند. اَدی دانش‌آموزی دردسرساز است. پدرش مُرده و به همین دلیل به آخرین معلمی که داشت به‌شدت وابسته شد. ناتانیل از خطراتی که اَدی را احاطه کرده اطلاعی ندارد و به‌سرعت بیش از حد به اَدی نزدیک می‌شود و خیلی سریع همه‌چیز از کنترل خارج می‌شود.

خلاصهٔ رمان آموزگار:

آموزگار داستانی تخیلی از رابطهٔ بین اَدی سورسون، ناتانیل و ایو بنت است. ایو و ناتانیل یک زوج معمولی و هر دو معلم هستند که برای گذراندن زندگی خود با مشکل مواجه می‌شوند. مخصوصاً که ایو زنی است که به‌شدت به کفش‌های گران قیمت علاقه دارد و بیشتر درآمدش را خرج خریدن کفش می‌کند. ناتانیل سرگروه باشگاه شعر است و بسیار به دانش‌آموزانی که استعداد نویسندگی دارند علاقه نشان می‌دهد. اَدی فردی عجیب‌وغریب است که پس از برخی شایعات سال گذشته از جمع دانش‌آموزان طرد شد. درواقع سال گذشته مدرسه با رسوایی بزرگی مواجه شد که اَدی نیز در آن درگیر بود. معلمی را متهم به داشتن رابطهٔ نامناسب با یک دانش‌آموز کرده بودند و ظاهراً آن دانش‌آموز اَدی بود و در نتیجه آن معلم اخراج شده بود. گرچه اَدی این مسئله را انکار می‌کند و می‌گوید هرگز این اتفاق نیفتاده اما بسیاری فکر می‌کنند اَدی دروغ می‌گوید و آدم درستی نیست ولی اَدی حاضر است برای گذراندن این سال تحصیلی دست به هر کاری بزند و مهم‌تر از همه اصلاً دلش نمی‌خواهد حقیقت آشکار شود. ایوی زمانی که می‌فهمد قرار است اَدی در کلاس او باشد بسیار وحشت‌زده می‌شود. او می‌داند که نمی‌‌تواند هیچ‌جوره به این دختر اعتماد کند و کم‌کم احساس می‌کند که تحت‌نظر است که این اصلاً برای ایوی خوب نیست چون او چیزی را از شوهرش پنهان می‌کند. درواقع تمام شخصیت‌های کتاب آموزگار رازی دارند که مربوط به اتفاقات سال گذشته می‌شود و کسی در این مدرسه دست به هر کاری می‌زند تا دهن آن‌ها را بسته نگه دارد.

اگر از خواندن کتاب آموزگار لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب خدمتکار رمان هیجان‌انگیز و رازآلود و پرفروش از فریدا مک فادن است. او در این کتاب به خشونت، آزار خانگی و قربانی شدن پرداخته است. داستان از آن‌جایی شروع می‌شود که نینا وینچستر خدمتکار خانه‌ای می‌شود و زمانی که جسدی در این خانه پیدا می‌شود، پای او نیز به داستانی عجیب باز می‌شود.

• کتاب راز خدمتکار اثر دیگری از فریدا مک فادن و ادامهٔ کتاب خدمتکار و داستان میلی است که حالا دائماً سعی می‌کند به تمام زنانی که تحت خشونت خانگی قرار گرفته‌اند کمک کند. او بار دیگر وارد خانه‌ای می‌شود و پس از مدتی مشکوک می‌شود که زنِ خانه زندانی شده و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد ولی زمانی که تصمیم می‌گیرد به او کمک کند درگیر ماجراهایی می‌شود که هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کرد.

• کتاب هیچوقت دروغ نگو اثر فریدا مک فادن متخصص اعصاب و روان است. او که پیش از این نیز رمان‌های روانشناختی جذابی نوشته بود، این بار شما را به دلِ عمارتی میان طوفان می‌کشاند. داستان کتاب در مورد زوجی به نام تریشیا و ایتن است که تازه ازدواج کرده‌اند و به دیدن عمارتی می‌روند که آدرین هیل روان‌شناس معروف چهار سال پیش در آن زندگی می‌کرده و بعد به طرز مرموزی ناپدید می‌شود. طوفان این زوج را در عمارت گیر می‌اندازد و تریشیا کم‌کم به رازهای مخوف این روان‌شناس پی می‌برد.

• کتاب یکی پس از دیگری رمان روان‌شناختی و رازآلود فریدا مک‌فادن است. این کتاب داستان سه زوج است که تصمیم می‌گیرند با یکدیگر به سفر بروند. همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود اما زمانی که ماشین آن‌ها در جاده خراب می‌شود و مجبور می‌شوند باقی مسیر تا هتل را پیاده طی کنند در جنگل گم می‌شوند و همان‌طور که در جنگل به پیش می‌روند اتفاقات هولناکی رخ می‌دهد و در نهایت درمی‌یابند که یکی از میانشان قاتل است.

• کتاب در قفل شده رمان روان‌شناختی و پیچیده‌ای از فریدا مک فادن است. او در این کتاب پیچیدگی‌های ذهن و شخصیت‌ چند وجهی انسان‌ها را به‌تصویر کشیده و به طرح این سؤال پرداخته است که در ذهن فرزند یک قاتل زنجیره‌ای چه می‌گذرد؟ آیا ممکن است فرزند یک قاتل زنجیره‌ای نیز مانند پدرش قاتل باشد؟

• کتاب بخش دی رمان جنایی، معمایی و روانشناختی اثر فریدا مک فادن است. این رمان سومین اثر مک فادن بود که با استقبال زیاَدی روبه‌رو شد و داستان یک دانشجوی پزشکی است که مجبور می‌شود یک شب را در بخش بیماران روانی بگذراند، بخشی که به دلایلی که تنها خودش می‌داند بسیار از آن وحشت دارد.

• کتاب یادت هست؟ اثری دیگر از فریدا مک فادن رمان‌نویس آمریکایی است. این کتاب داستان زنی به نام تِس که متوجه می‌‌شود حافظه‌اش را از دست داده و گذشته و حالش را به‌خاطر نمی‌آورد. آخرین چیزی که تِس به یاد دارد جشن نامزدی‌اش با هری است، درحالی‌که حالا مردی به نام گراهام کنار اوست و ادعا می‌کند شوهرش است. چه بلایی بر سر تِس آمده و چرا کسی در پیامکی ناشناس به او می‌گوید به مردی که ادعا می‌کند شوهرش است نباید به هیچ‌وجه اعتماد کند؟

• کتاب همکار اثر دیگری از فریدا مک فادن و داستانی با لایه‌های روانشناختی است. این کتاب داستان دختری به نام ناتالی است که پس از قتل همکارش متهم به قتل او می‌شود و زمانی که قصد می‌کند قاتل را پیدا کند درگیر ماجراهایی باورنکردنی می‌شود.

دربارۀ فریدا مک فادن‌: نویسندهٔ داستان‌های جنایی

آموزگار

فریدا مک فادن نویسندهٔ آمریکایی است که چندین رمان پرفروش روان‌شناختی و طنز پزشکی نوشته است. او در بوستون به دنیا آمده و متخصص اعصاب‌ و روان است و در شهر نیویورک زندگی و کار می‌کند. آثارش به بیش از 30 زبان ترجمه شده‌اند و جزو پرفروش‌های فهرست نیویورک تایمز، آمازون، یواِس‌اِی تودی، وال استریت ژورنال و پابلیشرز ویکلی بوده‌اند. مک فادن اولین کتاب خود را از طریق آمازون در سال 2013 منتشر شد و کتاب دیگرش با عنوان «خدمتکار» پرفروش‌ترین کتاب گودریدز در سال 2022 شد. برخی از آثارش بهترین کتاب‌های سال آمازون بوده‌اند. مک فادن در سال 2023 برندهٔ جایزهٔ بین‌المللی نویسندگان داستان‌های جنایی برای کتاب خدمتکار شد و همچنین جایزهٔ بهترین کتاب معمایی و هیجان‌انگیز را برای کتاب راز خدمتکار در سال 2023 دریافت کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی