30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
کتاب کار برای آدم های بسیار حساس

کتاب کار برای آدم های بسیار حساس

(11)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2140

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کتاب کار برای آدم های بسیار حساس

انتشارات آشیان منتشر کرد:
شما یک انسان بسیار حساس هستید؟ پس این کتاب برای شماست. آیا سر و صدا و سردرگمی، باعث آشفتگی­تان می‌شود؟ آیا از نظر درونی زندگی غنی دارید؟ آیا رویاهایی پر تنش دارید؟ آیا والدین با معلم‌هایتان به شما می‌گفتند خجالتی هستید یا خیلی حساسی؟ اگر به هریک از سوالات فوق پاسخ بله داده‌اید، بله احتمال زیاد یک انسان بسیار حساس (HSP) هستید. بر اساس پژوهش‌های دکتر الین آرون، روانشناس بالینی و برگزار کننده کارگاه‌ها و کتاب پرفروش آدم‌های بسیار حساس، حساسیت زیاد یک نوع ویژگی مادر زاد، با شیوع بیست درصد از جمعیت است. درخواست فراوان (HSP) ها، خانم دکتر آرون را بر آن داشت تا کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس را نیز تدوین کنند تا آن بخشی از خود را که سالیان متمادی بسیار حساس را نیز تدیون کنند تا آن بخشی از خود را که سالیان متمادی انگاشته بودید، یعنی حساسیت­تان را بیش‌تر بشناسید. در این کتاب مجموعه تمریناتی در نظر گرفته شده که با بکارگیری آن‌ها چه به صورت فردی و چه گروهی، با ویژگی حساسیت زیاد خود، آشناتر شوید. بدین وسیله انگاره‌ای نوین و مثبت که لایق آن هستید را خواهید یافت و می­توانید زندگی غنی‌تری داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید: ویژگی حساسیت خود را با آزمون‌های خود‌ارزیابی بشناسید. تجارب گذشته‌تان را از منظره‌ی مثبت بازسازی کنید. درک بهتری از رویایتان پیدا کنید. با مراقبه، تنفس و راهکارهای ارائه شده با بیش برانگیختگی خود مواجه شوید. در مصاحبه شغلی، گفت‌وگو با اعضای خانواده، دوست جدید، پزشک و درمان­گرتان خود را موفق‌تر ابراز کنید. دکتر الن .ان آرون دکترای خود را از انستیتو پاسفیک دریافت کرده و در انستیتو یونگ تعلیم دیده‌اند. مولف کتاب پر فروش آدم‌های بسیار حساس بوده و به طور گسترده‌ای کارگاه‌هایی در زمینه حساسیت زیاد برگزار می‌کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس اثر الین ان آرون

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس:

اولین بار الین ان آرون و همسرش آرتور آرون بودند که به عنوان روان‌شناس، اصطلاح آدم‌های بسیار حساس یا به اختصار HSP را در اواسط دهۀ 1990 ابداع کردند. چند سال بعد الین ان آرون کتاب آدم بسیار حساس را منتشر کرد تا به افراد بسیار حساس کمک کند این احساس‌ و ویژگی‌شان را بهتر درک کنند و اطلاعات بیشتری در مورد آدم‌های حساس به همگان بدهد. در ادامه دکتر آرون کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس را منتشر کرد، این کتاب تکمیل‌کنندۀ کتاب آدم بسیار حساس است.

واکنش‌های جهانی به کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس:

«افرادی که می‌خواهند سبک‌های رفتاری خود را اصلاح کنند باید فراتر از تفکر و تصمیم‌گیری صِرف عمل کنند و در واقع در مجموعه‌ای از فعالیت‌ها شرکت کنند که آن‌ها را در جهتی جدید، سازنده و خلاقانه به پیش ببرد. دکتر آرون این کار را با کتاب کار و دستورالعمل‌هایش انجام داده است. این کتاب را بخرید و شروع کنید!» - فیلیپ جی. زیمباردو، نویسندۀ کتاب چرا خجالت می‌کشم؟

«افراد بسیار حساس اغلب به دو دلیل نیاز به کمک دارند: ایجاد حس عمیق پذیرش و داشتن اعتماد به نفس در روابط با دیگران. کتاب کار جدید و بسیار مفید دکتر آرون، دستورالعمل و برنامه‌ای جذاب و مؤثر برای افراد بسیار حساس است تا در زندگی و در جهت پیشبرد اهدافشان به پیشرفت واقعی برسند.» -جاتان چیک، نویسندۀ کتاب غلبه بر کمرویی

چرا باید کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس را بخوانیم؟

شاید خودتان را آدم بسیار حساسی می‌دانید یا حس می‌کنید اطرافیان، دوستان یا شریک زندگی‌تان فرد بسیار حساسی است و می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید با افراد حساس کنار بیایید، تمرین‌ها و فعالیت‌های این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهتر این ویژگی را درک کنید.

جملات درخشانی از کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس:

«HSPها با ویژگی خاص متولد شده‌اند که باعث می‌شود از تمامی پیام‌های نامحسوس بیرونی و درونی مطلع شوند. منظور این نیست که چشم‌ها و گوش‌هایمان تیزترند. بلکه به این معناست که ما اطلاعات دریافتی را عمیق‌تر پردازش می‌کنیم. ما از اندیشیدن لذت می‌بریم. چنین حساسیتی در موقعیت‌های مختلف، فواید ارزشمندی در بر دارد. پیشینه‌های پژوهشی حاکی از آنند که HSPها شهودی‌تر، مطلع‌تر و خودآگاه‌ترند (همیشه عواقب کار را در نظر می‌گیرند، مثلاً اگر این کار را نکنم، چه اتفاقی می‌افته؟ یا اگر همه این قانون را بشکنند چه می‌شه؟) ما با نوزادان، حیوانات و گیاهان رفتار بهتری می‌کنیم - و در هر موقعیتی حواسمان به علائم پنهانی هست. در کارهایی که نیاز به جزئیات و مشخص کردن اشتباهات هست، بسیار خوب عمل می‌کنیم.»

«هنگامی که پژوهش درباره حساسیت زیاد را شروع کردم، تألیف چنین کتابی را در نظر نداشتم. روانشناس پژوهشگری بودم که یکباره بر روی امری به شدت شخصی تحقیق نمودم- دلایلی شخصی برای بسیار متفاوت بودن با دیگران داشتم. اما HSPهای دیگر خیلی زود قانعم کردند که آنان نیز به کسب شناخت از ویژگی خود نیاز دارند. فعالیت‌های سازمان‌یافته HSPها زمانی شروع شد که نشریه‌ای محلی، یافته‌های پژوهشی مرا منتشر ساخت و چند صد نفر از HSPها از من خواستند که در این حیطه سخنرانی کنم، بعد خواستند که واحدهای درسی در این زمینه برگزار کنم، بعد کتاب بنویسم، که نوشتم -آدم‌های بسیار حساس. ابتدا کار سختی بود، اما بعد تیراژ کتاب در سیزده چاپ به صد هزار نسخه رسید.»

«علم روانشناسی به گونه‌ای نظر می‌دهد که فکر کنیم شخصیت ما محصول دوران کودکی، تعلیم و تربیت و آسیب‌هایی‌ست که در طول زندگی داشته‌ایم. تا پیش از گسترش روانشناسی، مردم بر این گمان بودند که شخصیت ما تا حدود زیادی توسط ژن یا «جفتگیری خوب» امکان‌پذیر است. آن ایده قدیمی با این اکتشاف که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی، از جمله حساسیت زیاد موروثی و ژنتیکی‌ست، بازگشته است. حال که می‌دانید یک ویژگی موروثی تا چه پایه زندگیتان را تحت تأثیر قرار داده، در باب اینکه زندگیتان تحت تأثیر چه نیروهایی شکل گرفته، چه نظری دارید؟»

تحلیلی بر کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس‌:

آیا تابه‌حال کسی به شما گفته است بیش از حد حساس هستید؟ آیا تخیلات بسیار قوی‌ای دارید و خواب‌های واضحی می‌بینید؟ آیا هر روز کمی خلوت کردن به اندازۀ آب و غذا برایتان ضروری است؟ آیا به گفتۀ دیگران خیلی خجالتی هستید؟ آیا سر و صدا و سردرگمی به سرعت اعصاب‌تان را بهم می‌ریزد؟ اگر پاسخ شما مثبت است شاید شما هم طبق نظر دکتر الین ان آرون، روانشناس بالینی و نویسندۀ کتاب پرفروش آدم‌های بسیار حساس یک آدم بسیار حساس یا HSP باشید. معمولاً به افراد بسیار حساس می‌گویند بیش از حد احساساتی یا خجالتی هستند و همین باعث می‌شود چنین افرادی دچار احساس سوءتفاهم شوند، به خود شک کنند و نیازهای خود را نادیده بگیرند،چنین افکاری کاملاً اشتباه است. اما چطور باید با چنین افکاری مقابله کرد و چنین ویژگی‌ای را پذیرفت؟

در کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس چه می‌خوانیم؟

شاید این اطلاعات شما را متعجب کند اما بسیاری از تجربیات شما مثل نیاز به زمان بیشتر برای تصمیم‌گیری، به سختی بلند شدن از رختخواب، عصبانی شدن به خاطر تغییرات ناگهانی برنامه‌ها و شانه‌ خالی کردن از فعالیت‌های اجتماعی رفتارهای رایج افراد بسیار حساس یا HSPها است. به گفتۀ دکتر الین ان آرون، حساس بودن ویژگی 20 درصد از مردم جهان است. دکتر آرون ابتدا کتاب آدم‌های بسیار حساس را در سال 1996 منتشر کرد تا به افراد حساس نشان دهد که چطور باید با این احساس کنار بیایند و آن را عیب یا ویژگی منفی ندانند. کتاب آدم‌های بسیار حساس با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. پس از آن دکتر آرون کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس را نوشت. این کتاب مجموعه‌ای از تمرین‌ها و فعالیت‌ها برای افراد و گروه‌های مختلف است و به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های HSPتان را شناسایی کنید، تصویر جدید و مثبتی از خودتان بسازید، این تصویر را پرورش دهید تا بتوانید زندگی کامل‌تر و غنی‌تری داشته باشید. 
پس از استفاده از کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس شما می‌توانید:

• حساسیت‌های خاص‌تان را با آزمون‌های خودارزیابی شناسایی کنید.
• به تجارت گذشته خود با دید مثبت‌تری بنگرید.
• از طریق تکنیک‌های آرام‌سازی، تنفس و تجسم با هیجان بیش از حد مقابله کنید.
• ویژگی خود را بدون مورد قضاوت قرار گرفتن برای دیگران توضیح دهید.

فهرست مطالب کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس

• قدردانی
• مقدمه
• منظورم از حساسیت دقیقاً چیست؟
• آن‌چه می‌بایست دربارۀ ویژگی‌تان بدانید
• این یک کتاب کار عمقی‌ست
• آینده‌ای خاص- کار با دیگر HSPها
• برای آنان که چندان حساس نیستند
• پیشکش این کتاب
• آیا شما آدم بسیار حساسی هستید؟ یک خودآزمایی
1. حساسیت خود را بشناسید
2. عمیق‌تر جستن خود شما
3. مراقبت از خویشتن حساس‌تان
4. کودکی و حساسیت‌تان
5. HSPها در اجتماع
6. حرفه، شغل و حساسیت
7. ارتقاء روابط صمیمانه
8. کار بر روی زخم‌های عمیق‌تر
9. توجه پزشکی و دارو درمانی
10.  کار با روح
11. خطوط راهنما برای گروه‌ها
• منابع
• پیوست
• نشانگان استرس، افسردگی و آشفتگی پس از آسیب مبتنی بر DSMIV

اگر از خواندن کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

پیام اصلی کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس این است که حساس بودن ضعف نیست. با استفاده از تمرینات کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس درک خود از حساسیت زیاد را عمیق‌تر کنید و راه‌های مختلفی را برای به حداقل رساندن این چالش یاد بگیرید. شما با ابزارهایی که کتاب کار آدم‌های بسیار حساس در اختیارتان می‌گذارد می‌توانید احساس اضطراب خود را را تسکین ببخشید، بدون احساس گناه حد و مرز تعیین کنید، به راحتی تصمیم بگیرید و به احساس خود اعتماد کنید. این کتاب کار به شما کمک می‌کند تا به آرامی دشواری‌های شخصیت حساس خود را بپذیرید و نقاط قوت این ویژگی را کشف کنید. با پذیرش این ویژگی و نیازهای منحصربه‌فردتان می‌توانید در تمام جنبه‌های زندگی‌، کار و روابط‌تان تعادل ایجاد کنید. بنابراین اگر از خواندن کتاب کار برای آدم‌های بسیار حساس لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس اثر ایلس ساند دربارۀ ویژگی‌هایی مثل بسیار حساس بودن، عزت نفس اندک و فشارهای بسیار زیاد بر افراد بسیار حساس است. نویسنده در این کتاب راه‌های خوبی برای غلبه بر این مشکلات ارائه کرده است.

راهنمای آدم‌های بسیار حساس در مواجهه با آدم‌های سمی اثر شهیدا عربی دربارۀ چگونگی پس گرفتن قدرت از خودشیفتگان و سایر اغواگران است. اصولاً جامعه حساس بودن را به نوعی نقطه ضعف تبدیل کرده است و این افراد در مواجهه با افراد سمی بسیار دچار مشکل می‌شوند و آسیب پذیرند. با این کتاب افراد بسیار حساس می‌توانند از خودشان در برابر چنین آسیب‌هایی مراقبت کنند. 

دربارۀ الین. ان. آرون‌: روان‌شناس و نویسندۀ تحقیقات بالینی

کتاب کار برای آدم‌های  بسیار حساس

الین ان. آرون روانشناس و نویسندۀ تحقیقات بالینی آمریکایی است. آرون کتاب‌ها و مقالات علمی متعددی در مورد خلق‌ و خوی ارثی و روابط بین فردی به ویژه حساسیت پردازش حسی منتشر کرده است. او کتاب آدم بسیار حساس را در مورد همین ویژگی‌های شخصیتی منتشر کرد و این کتاب بیش از یک میلیون نسخه فروخت. آرون از دانشگاه برکلی کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد و بعداً مدرک کارشناسی ‌ارشد و دکترایش را در رشتۀ روانشناسی بالینی از دانشگاه یورک (تورنتو) گرفت. او با استاد روانشناسی آرتور آرون ازدواج کرد که در بسیاری زمینه‌ها با هم همکاری داشتند. این زوج یک آزمون 36 سؤالی نیز برای سنجش حساسیت افراد تهیه کرده‌اند که در صدها مطالعه مورد استفاده قرار گرفته است.

آثار دیگر ترجمه شدۀ این نویسنده در ایران:

·         عشق و آدم بسیار حساس

·         آدم بسیار حساس

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی