تله شادمانی (رقعی)

(86)
نویسنده:

3,720,000ریال

3,348,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
10180

علاقه مندان به این کتاب
128

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
14

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تله شادمانی

انتشارات سایه سخن منتشر کرد:
این کتاب بر پایه رویکرد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ( ACT) نوشته شده است که روش های بدیعی در باره مسئله شادمانی و رضایتمندی از زندگی بیان می کند.
اگر در انتظار یک زندگی مطلوب هستید،دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد.این انتظار باید به انتها برسد.اکثر انسان ها اسید تصورات ذهن خود هستند؛اما در حقیقت این قفس ذهن،نرده ای برای جلوگیری از خروج شما نداردو اگر بخواهید می توانید از این بند رها شوید.کتاب دکتر راس هریس افق هایی روشن برای رهایی از این زندان و به دست آوردن زندگی شادمان به ما نشان می دهد.
کتاب خوبی در دست دارید؛از این سفر لذت ببرید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب تله شادمانی اثر راس هریس

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تله شادمانی از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تله شادمانی از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب تله شادمانی:

تلۀ شادمانی اثر دیگری از دکتر راس هریس، نویسندۀ کتاب «سیلی واقعیت» است که در سال 2013 منتشر شد. دکتر راس هریس که خود مربی و درمانگر است این کتاب را بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) نوشته است و در آن سعی دارد افسانه‌های رایج در مورد شادی و همیشه مثبت بودن را که در نهایت منجر به استرس، اضطراب و افسردگی می‌شوند زیر سؤال ببرد. او در این کتاب پرفروش نشان می‌دهد که چطور میلیون‌ها انسان به طور ناخواسته در تلۀ شادمانی گرفتار شده‌اند و سپس ابزار مؤثری بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و اصول ذهن آگاهی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا بتوانند از این تله خلاص شوند.

چرا باید کتاب تله شادمانی را بخوانیم؟

چه دچار کمبود اعتماد به نفس شده باشید، چه با بیماری و استرس مبارزه می‌کنید یا تلاش می‌کنید وزن خود را کاهش دهید یا سیگار را ترک کنید یا حتی فقط بخواهید شادتر، سالم‌تر و کامل‌تر باشد، باز هم می‌توانید در این کتاب تکنیک‌های مؤثری بیابید. با کمک کتاب تلۀ شادمانی می‌توانید:
• استرس و نگرانی خود را کاهش دهید؛
• از ترس، شک و ناامنی عبور کنید؛
• افکار و احساسات دردناک را مدیریت کنید؛
• عادات خود را بشکنید یا تغییر دهید؛
• خودپذیری و شفقت را یاد بگیرید؛
• ایده‌های نادرست و گمراه‌کننده در مورد شادی را کنار بگذارید؛
• به یک زندگی غنی، کامل و بامعنی برسید.

جملات درخشانی از کتاب تله شادمانی:

«جمله پایانی تمام قصه‌های خیالی چیست؟ «... و بعد از آن به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی کردند.» این فقط داستان‌های پریان نیست که پایان خوشی دارند، پایان فیلم‌ها چطور؟ آیا تقریباً همیشه پایانی خوش ندارند که در آن خیر بر شر پیروز می‌شود، عشق همه را فرامی‌گیرد و قهرمان داستان آدم شرور را شکست می‌دهد؟ آیا این امر دربارۀ بیش‌تر رمان‌های مشهور و برنامه‌های تلویزیونی نیز صادق نیست؟ ما عاشق پایان‌های خوش هستیم چرا که جامعه به ما می‌گوید زندگی باید به این شکل باشد: سراسر لذت و تفریح، سراسر آرامش و رضایتمندی و داشتن زندگی خوب و خوش تا آخر عمر. ولی آیا این مسئله واقعی به نظر می‌رسد؟ آیا با تجارب شما از زندگی همخوانی دارد؟ این مسئله یکی از چهار باور اصلی است که طرح اولیۀ تلۀ شادمانی را تشکیل می‌دهد. اجازه دهید یک به یک به این باورها نگاه کنیم.»

«فرهنگ ما اصرار دارد که بگوید بشر به طور طبیعی شاد و خوشبخت است، ولی آمارهایی که در مقدمه بیان شدند به وضوح این مسئله را رد می‌کنند. اگر به یاد داشته باشید از هر ده نفر، یک نفر تلاش می‌کند خودش را بکشد؛ از هر پنج نفر، یک نفر از افسردگی رنج می‌برد؛ و احتمال آماری این‌که هر یک از ما در مرحله‌ای از زندگی خود از یک اختلال روانی رنج ببریم سی درصد است! این‌ها مشکلات بزرگی به شمار نمی‌آیند؟ زمانی که بدبختی‌های دیگری که در طبقه‌بندی اختلالات روانی دسته‌بندی نشده‌اند (مانند تنهایی،‌ طلاق، مشکلات جنسی، استرس شغلی، بحران میانسالی، مسائل مربوط به روابط، خشونت خانگی، انزوای اجتماعی، زورگویی، تبعیض، عزت‌نفس پایین، خشم مزمن و معنا نداشتن زندگی برایتان یا نداشتن هدف) را به آن‌ها اضافه می‌کنید، تازه متوجه می‌شوید شادمانی و احساس خوشبختی تا چه حد کمیاب است. متأسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که همۀ انسان‌ها شادمان و خوشبختند به غیر از آن‌ها. همان‌طور که حدس می‌زنید، این نوع باور، ناخشنودی بیش‌تری به بار می‌آورد.»

«این امر دربارۀ احساسات منفی مانند خشم، ترس، غم و اندوه، ناامنی و گناه نیز صدق می‌کند. راهبردهای روانی بی‌شماری برای خلاص شدن از شر این احساسات وجود دارد. ولی بی‌شک متوجه شده‌اید که حتا اگر این احساسات از بین بروند، بعد از مدتی دوباره بازمی‌گردند. سپس دوباره از بین می‌روند و بعد دوباره باز می‌گردند، و الی آخر... اگر شبیه بیش‌تر انسان‌های روی کرۀ زمین باشد، به احتمال بسیار، تلاش و زمان زیادی را صرف برخورداری از احساسات خوب به جای احساسات بد کرده‌اید، و به احتمال زیاد متوجه شده‌اید تا زمانی که بیش از حد مضطرب نشده باشید، می‌توانید تا حدی این کار را انجام دهید. حتماً این را نیز متوجه شده‌اید که همزمان با افزایش میزان اضطراب، تواناییتان در کنترل احساسات، به طور فزاینده ای کاهش می‌یابد. متأسفانه آن‌قدر تعداد انسان‌هایی که به باور شمارۀ 4 معتقدند زیاد است که وقتی در تلاشمان برای کنترل افکار و احساسات خود با شکست مواجه می‌شویم، احساس ناکارآمد بودن می‌کنیم.»

تحلیلی بر کتاب تله شادمانی‌:

جامعه به ما می‌گوید باید چه کاری انجام دهیم، یعنی به ما می‌گوید که احساسات منفی را از بین ببریم و جای آن را با احساسات مثبت پر کنیم. این نظریه در ظاهر زیبا و معقول به نظر می‌رسد چون واقعاً‌ چه کسی می‌خواهد احساسات منفی و ناخوشایند داشته باشد؟ ولی نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بهترین و باارزش‌ترین چیزها در زندگی همواره طیف کاملی از احساسات، هم خوشایند و هم ناخوشایند را به همراه دارد. به عبارت دیگر زندگی سخت است و اگر به اندازۀ کافی زندگی کنیم همۀ ما درد، استرس و رنج را به اشکال مختلف تجربه خواهیم کرد. مشکل این است که بسیاری از ما هنوز نمی‌دانیم چگونه باید با واقعیت زندگی و احساسات ناخوشایند خود روبه‌رو شویم. ما سخت کار می‌کنیم تا به احساس شادمانی برسیم اما اغلب اوقات شکست می‌خوریم. دکتر راس هریس کتاب تله شادمانی را بر اساس تحقیقات علمی‌ نوشته است که نشان می‌دهد همۀ ما ممکن است در یک تلۀ روانی قدرتمند گرفتار شویم. ما در طول زندگی خود به بسیاری از باورهای غیرمفید در مورد شادی چنگ می‌اندازیم، باورهایی که به طور گسترده پذیرفته شده‌اند و در ظاهر به نظر منطقی می‌رسند. اما متاسفانه این ایده‌های گمراه‌کننده ما را در یک چرخۀ معیوب گرفتار می‌کنند و شما هر چه بیشتر به دنبال شادی باشید، بیشتر رنج خواهید برد. بنابراین راس هریس در کتاب تلۀ شادمانی بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به شما یاد می‌دهد چطور احساسات متفاوت خود را مدیریت کنید و آن‌ها را به گونه‌ای تجربه کنید که کمتر برایتان آزاردهنده باشند.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد چیست؟

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یک مدل منحصر به فرد و خلاق برای درمان و مربیگری است که بر اساس استفادۀ نوآورانه از ذهن‌آگاهی و ارزش‌ها است. هدف درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، به حداکثر رساندن پتانسیل انسانی برای یک زندگی غنی، کامل و معنادار؛ پرورش سلامتی، سرزندگی و رفاه بر اساس ارزش‌های آگاهانه است.

میزان فروش کتاب تله شادمانی

بیش از یک میلیون نسخه از کتاب تله شادمانی در سراسر جهان به فروش رفته است و این کتاب به بیش از سی زبان زندۀ دنیا ترجمه شده است.

فهرست مطالب کتاب تله شادمانی

پیشگفتار
مقدمه ـ فقط می‌خواهم شاد باشم!
بخش اول: چگونه تلۀ شادمانی را پهن می‌کنید
فصل ۱ – قصه پریان
فصل ۲ – چرخۀ باطل
بخش دوم: تغییر دنیای درون
فصل ۳ -۶ اصل مهم رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد
فصل ۴ – قصه‌گوی بزرگ
فصل ۵ – حزن و اندوه واقعی
فصل ۶ – رفع کردن مشکلات «جداسازی»
فصل ۷ – چه کسی صحبت می‌کند
فصل ۸ – تصاویر ترسناک
فصل ۹ – جن‌ها روی قایق
فصل ۱۰ – چه احساسی دارید؟

اگر از کتاب تله شادمانی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

راس هریس در کتاب تلۀ شادمانی به شما یاد می‌دهد چطور احساسات متفاوت خود را مدیریت کنید و آن‌ها را به گونه‌ای تجربه کنید که کمتر برایتان آزاردهنده باشند. بنابراین اگر کتاب تله شادمانی برایتان مفید واقع شد، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

سیلی واقعیت اثر دکتر راس هریس است و در سال 2012 منتشر شد. راس هریس در این کتاب دربارۀ تفاوت بین حقیقت و واقعیت صحبت می‌‌کند. او معتقد است انسان باید بتواند واقعیت‌های زندگی را بپذیرد و با آن‌ها کنار بیاید.

شکاف اعتماد به نفس اثر دیگری از دکتر راس هریس است. او در این کتاب به علاقه‌مندان یاد می‌دهد چطور پایشان را از منطقۀ امر خوب فراتر بگذارند و با ترس کنار بیایند. او در این کتاب قوانین رشد و تحول را به بشر می‌آموزد.

تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر است و در صدر کتاب‌های روان‌شناسی، توسعۀ فردی و بهبود کیفیت زندگی قرار گرفته است. دکتر گلاسر معتقد است که درمان مشکلات شناختی و روانی بشر، نه در داروهای شیمیایی، بلکه در اصلاح رفتار نهفته است و در این کتاب با نگرش روان‌شناسی کنترل بیرونی به شما یاد می‌دهد که چطور مشکلات شناختی و روانی خود را حل کنید.

شجاعت در برهوت اثر برنه براون متخصص علوم اجتماعی است. او در این کتاب از تجربیاتی صحبت می‌کند که می‌تواند به زندگی ما معنا ببخشد. 

- کتاب قدرت سکوت اثر سوزان کین نویسنده و مدرس آمریکایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور افراد درون‌گرا دنیا را تکان دادند و تحولاتی اساسی در جامعه به‌وجود آوردند. او توضیح می‌دهد که چطور جامعه قدرت این افراد را دست‌کم گرفته است و چطور این موضوع به ضرر جوامع تمام شده است.

دربارۀ راس هریس‌: روان‌درمانگر مشهور بریتانیایی

تله شادمانی

دکتر راس هریس در لیورپول انگلستان به دنیا آمد. او پس از فارغ‌التحصیلی در رشتۀ پزشکی از دانشگاه نیوکاسل آپون تاین، به استرالیا مهاجرت کرد. به عنوان پزشک خانواده و عمومی شروع به کار کرد و به جنبه‌های روانشناختی بیماری‌ها علاقه پیدا کرد. او هم‌اکنون مربی مشهور جهانی در زمینۀ ACT (درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد) و روان‌درمانگر است. او تاکنون صدها کارگاه آموزشی برگزار کرده و بیش از پنجاه هزار متخصص بهداشت را در سراسر جهان آموزش داده است. او نویسندۀ چندین کتاب درسی بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد است. کتاب‌های خودیاری او بسیار پرفروش بوده‌اند. او به دلیل توانایی در آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به روشی ساده و واضح و در عین حال کاربردی به شهرت رسید. دکتر راس هریس اکنون به عنوان پزشک سلامت روان در ملبورن فعالیت می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    من کتاب رو دارم میخونم ،کتاب خوبیه و این‌رو مشاورم بهم معرفی کرد

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی