یادگیری یادگیری

(0)

1,690,000ریال

1,521,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4233

علاقه مندان به این کتاب
49

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
7

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یادگیری یادگیری

انتشارات نوین منتشر کرد:
این کتاب راجع به چگونگیِ بهتر یادگرفتن است. به‌منظور راحت‌بودن درک مفاهیم برای نوجوانان، مطالب کتاب بسیار ساده توضیح داده شده است. با این حال، محتوای آن برای هر فردی مناسب است و در هر نوع یادگیری کاربرد دارد. اگر به هر کدام از فعالیت‌های دلخواه مانند فوتبال، ریاضیات، رقص، شیمی، دوچرخه‌سواری، یادگیری یک زبان دیگر، پیشرفت در بازی‌های ویدئویی یا دانستن روابط فیزیک جهش یک توپ علاقه‌مندید، این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد.
مغز پیچیده‌ترین ابزار دنیاست. مغز انسان بسیار حیرت‌انگیز است و با توجه به کاری که با آن انجام می‌شود، ساختار خود را تغییر می‌دهد. اگر به‌خوبی بدانید که چطور یاد بگیرید، می‌توانید در هر زمینه‌ای پیشرفت کنید. فقط کافی است بدانید چگونه قدرت یادگیری را فعال کنید.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب یادگیریِ یادگیری اثر باربارا اوکلی و ترنس سینوسکی

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب یادگیریِ یادگیری از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب یادگیریِ یادگیری:

یادگیریِ یادگیری (راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه کمتر) اثر باربارا اوکلی نویسندۀ آمریکایی است. او این کتاب را همراه با تری سینوسکی نوشت که دانش زیادی در مورد علم مغز یا همان «علم اعصاب» دارد و در زمینۀ یادگیری متخصص است. این کتاب اولین بار در سال 2018 منتشر شد و تمامی مطالب آن برگرفته از علم و دانش روز هستند. نویسندگان این کتاب را در جهت آشنایی با مغز و قابلیت‌هایش و نحوۀ عملکردش در فرآیند یادگیری و آشنایی با یادگیری و به‌خاطرسپاری اطلاعات و شگفتنی‌های مربوط به یادگیری نوشته‌اند.

واکنش‌های جهانی به کتاب یادگیریِ یادگیری:

«کتاب یادگیریِ یادگیری کتابی جالب و کاربردی است که با آن می‌توانید به فرزندان خود کمک کنید مهم‌ترین مهارت زندگی‌شان را بسازند: مهارت یادگیری.» - آدام گرنت، نویسندۀ کتاب پرفروش دوباره فکر کن

«از نوجوانان انتظار داریم که یاد بگیرند اما به‌ندرت به آن‌ها چگونگی یادگیری را آموزش می‌دهیم. کتاب یادگیریِ یادگیری این کار را به زیبایی انجام می‌دهد. این کتاب بر اساس آخرین تحقیقات دربارۀ یادگیری، ایده‌ها و استراتژی‌های سادۀ یادگیری نوشته شده و همۀ پایه‌ها را پوشش می‌دهد. کاش کسی این کتاب را در دوران راهنمایی یا دبیرستان به من می‌داد. اگر فرزندانی در این سن دارید یا کسانی را در این سن می‌شناسید به آن‌ها لطف کنید و این کتاب را به آنان هدیه بدهید.»  -هنری ال. رودیگر، نویسنده

«کتاب یادگیریِ یادگیری بر اساس رویکرد مبتنی بر علوم اعصاب نوشته شده است و در عین‌حال روش‌های کاربردی و به‌روزی دارد و به درد یادگیرندگان در تمام سنین می‌خورد.» - آدام گازالی، استاد نورولوژی و روان‌پزشکی دانشگاه کالیفرنیا

چرا باید کتاب یادگیریِ یادگیری را بخوانیم؟

کتاب یادگیریِ یادگیری راجع به چگونگیِ بهتر یادگرفتن است. به‌منظور راحت‌بودن درک مفاهیم برای نوجوانان، مطالب کتاب بسیار ساده توضیح داده شده است. با این‌حال، محتوای آن برای هر فردی مناسب است و در هر نوع یادگیری کاربرد دارد. خواندن این کتاب را به همۀ افرادی که با آموزش و یادگیری سروکار دارند توصیه می‌کنیم.

جملات درخشانی از کتاب یادگیریِ یادگیری:

«گردش تصویری روی کتاب برای دیدن تصاویر و عناوین بخش‌ها قبل از شروع مطالعه خیلی مهم است. ظاهراً این کار منطقی نیست چون هنوز فصل را خوب مطالعه نکرده‌اید. ولی با این کار به مغزتان می‌گویید چه چیزهایی مطالعه خواهد شد. مانند این است که پیش‌نمایشی از یک فیلم را مشاهده کنید یا اینکه قبل از شروع سفر نگاهی به نقشه بیندازید. از میزان تأثیر این یکی دودقیقه وقت‌گذاشتن برای نگاهی کوتاه به مطالب قبل از مطالعه بر بهتر سازماندهی‌شدن مطالب در ذهنتان تعجب خواهید کرد. حتی اگر کتاب را با وسیلۀ الکترونیکی مثل لپتاپ یا موبایل بخوانید، بازهم این روش مؤثر خواهد بود. فقط صفحۀ اول فصل را یادداشت کنید که بعد از نگاه کوتاه، سریع به اول فصل برگردید. برای بهتر درک‌کردن این کار یک کمد را تصور کنید. گردش تصویری، آویزهایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا با آن‌ها بتوانید اطلاعات را سازمان‌دهی کنید. اگر آویز نباشد همۀ لباس‌ها کف کمد روی هم می‌افتند که ظاهری شلخته و نامنظم دارد.» 

«آیا تاکنون معلم، مادر یا پدر به شما گفته‌اند دقت کن؟ تمرکز کن؟ احتمالاً خودتان به خودتان گفته‌اید: «دقت کن، تمرکز کن!» دلیل تأکید بر تمرکز این است که حواس انسان به‌راحتی پرت می‌شود. گاهی هر چیزی آن طرف پنجره جالب‌تر از آنچه پیش رویتان است به نظر می‌رسد. نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و به چیزهایی دیگر مثل بازی با دوستان یا ناهار فکر نکنید. آیا پرت‌شدن حواس همیشه بد است؟ شاید بله و شاید هم نه. در ادامه خواهیم دید. به تصویر مسابقۀ شطرنج زیر نگاهی بیندازید. به پسری نگاه کنید که سمت چپ تصویر مشخص است و با فرد سمت راست مسابقه می‌دهد. کار پسر گستاخانه است. این‌طور نیست؟ یک پسر سیزده‌سالۀ معمولی. بدون هیچ تمرکزی. (آیا تاکنون شنیده‌اید بزرگ‌ترها چنین چیزی بگویند؟ آن‌ها معتقدند گوشی‌های هوشمند دلیل حواس‌پرتی بچه‌هاست.) پسر سیزده‌ساله «مگنس کارلسن» و نابغۀ افسانه‌ای شطرح «گری کاسپارف» در حال بازی شطرنج سریع در «مسابقات شطرنج سریع ریکجویک» در سال 2014 هستند. مگنس در سالن می‌چرخید و به سایر مسابقات نگاه می‌کرد. این عمل موجب تعجب کاسپارف شد. کاسپارف یکی از بزرگ‌ترین شطرنج‌بازان تاریخ است. مگنس متمرکز نیست، پس شانسی برای پیروزی نخواهد داشت. این‌طور نیست؟ در کمال تعجب، کاسپارف نتوانست پیروز شود و بازی مساوی شد.»

«در قرن 19 میلادی، آرسنیک مادۀ شیمیایی مورد علاقۀ جنایتکاران بود. این ماده قربانیان را مسموم می‌کرد و پس از یک روز می‌کشت. مرگ زجرآوری بود. در سال 1875، دو نفر مقابل جمعیت زیادی آرسنیک خوردند. مردم انتظار داشتند که آن‌ها حداکثر یک روز دیگر زنده باشند ولی روز بعد در کمال تعجب زنده و سرحال برگشتند. چطور چنین چیزی ممکن بود؟ چطور چنین مادۀ خطرناکی هیچ آسیبی به آن‌ها نرساند؟ معمای پیچیده‌ای بود. کمی بعد خواهم گفت که داستان این افراد چگونه پیش رفت، ولی خلاصه بگویم که پایان خوشی نداشت. برای ما آرسنیک مضر ولی گوجه‌فرنگی مفید است. این‌طور نیست؟‌گوجه‌فرنگی سرشار از مواد غذایی سالم است. در ادامه، خواهید دید که حتی یک گوجه‌فرنگی پلاستیکی چقدر می‌تواند برایتان مفید باشد و حتی به یادگیری شما کمک کند. خیلی عجیب است! می‌خواهم در مورد اهمال‌کاری یعنی به تعویق انداختن کارها صحبت کنم. بسیاری از افراد دچار مشکل اهمال‌‌کاری هستند و این مشکل مانع خوب یادگرفتن آن‌ها می‌شود. تعلل یا به تأخیر انداختن کارها امری طبیعی است. چرا باید کارهایی را انجام دهیم که دوست نداریم؟ به‌خصوص اگر بدانیم کار مورد نظر مشکل خواهد بود؟ چرا از روز شنبه مطالعه کنیم درحالی‌که آزمون روز چهارشنبه است؟ آیا در این چند روز درس را فراموش نخواهیم کرد؟»

تحلیلی بر کتاب یادگیریِ یادگیری‌:

همۀ ما راهی برای یادگیری داریم که گاهی چنان کاربردی و مفید نیست. راز یادگیری این است که ابتدا بفهمیم مغز چگونه کار می‌کند تا بتوانیم با روشی کاربردی، بهتر یاد بگیریم. کتاب یادگیریِ یادگیری ابزارهای قدرتمندی برای بهبود حافظه، انجام‌دادن سریع کارها یا کسب مهارت در زمینۀ مورد نظرتان به دست می‌دهد. به‌علاوه با کمک این کتاب به بینش‌های الهام‌بخش و مفیدی خواهید رسید. مثلاً اگر یادگیری برایتان مشکل است و دیر یاد می‌گیرید، در حقیقت برتری خاصی در زمینۀ خلاقیت دارید! فایدۀ دیگر یادگیریِ نحوۀ یاد گرفتن این است که افق دیدتان را برای آینده وسیع‌تر می‌کند چون نیروی کاری آیندۀ دنیا به افراد خلاقی نیاز دارد که استعدادهای متفاوتی دارند. نویسندگان می‌خواهند به شما کمک کنند استعدادهای مختلف را در خودتان توسعه دهید و خلاقیت درونی‌تان را شکوفا کنید.

با کتاب یادگیریِ یادگیری متوجه می‌شوید که:

• چرا گاهی اوقات حواس‌پرتی برای ذهن شما مفید است و بخش مهمی از فرآیند یادگیری است؛
• چرا بهتر است که مانند دیگران فکر نکنید و همرنگ جماعت نشوید؛
• چرا داشتن حافظۀ ضعیف چیز بدی نیست؛
• ارزش استعاره در توسعۀ درک چیست؛
• چطور از راهی ساده و در عین‌حال قدرتمند جلوی اهمال‌کاری را بگیرید.

فهرست مطالب کتاب یادگیریِ یادگیری

• مقدمه مترجم
• فصل اول: مشکل علاقۀ شدید
• فصل دوم: آرام و بادقت پیش بروید
• فصل سوم: بعداً انجامش می‌دهم. قول می‌دهم!
• فصل چهارم: پیوندهای مغزی و لحظاتی جالب همراه موجودات فضایی
• فصل پنجم: آن طرفِ میز معلم
• فصل ششم: یادگیری در خواب
• فصل هفتم: کمد و کیف مدرسه به‌همراه اختاپوس ذهنی
• فصل هشتم: ترفندهای ماهرانه برای تقویت حافظه
• فصل نهم: چرا پیوندهای مغزی مهم هستند؟
• فصل دهم: یادگیری با گروه، یافتن هدف خود و چگونه‌ تری نزدیک بود مدرسه را بسوزاند
• فصل یازدهم: چگونه مغز خود را تقویت کنیم
• فصل دوازدهم: ساختن پیوندهای مغزی
• فصل سیزدهم: پرسیدن سؤالات مهم از خود
• فصل چهاردهم: شگفتی‌های یادگیری
• فصل پانزدهم: چگونه در امتحانات نمرات بالا بگیریم
• فصل شانزدهم: گذر از «اجبار» به «اقبال»
• پاسخ سؤالات پایان فصل

اگر از خواندن کتاب یادگیریِ یادگیری لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

یادگیریِ نحوۀ یاد گرفتن، سال‌های تحصیلی‌تان را جالب‌تر و ثمربخش‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند هر چیزی را راحت‌تر و سریع‌تر یاد بگیرید. اگر از مطالعۀ این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز مطالعه نمایید.

• قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر روزنامه‌نگار و نویسندۀ نیویورک تایمز و نویسندۀ پرفروش کتاب عادت‌های اتمی است. او در این کتاب از تغییر کوچک‌ترین عادت‌ها صحبت می‌کند و در مقاله‌ها و داستان‌های گوناگونِ کتاب، به مخاطبین و علاقه‌مندان یاد می‌دهد که چطور منتظر لحظۀ عالی نمانند و از هر جایی که می‌توانند کارها و علایقشان را شروع کنند.

• بی حدو مرز اثر جیم کوییک متخصص مشهور جهانی در زمینۀ بهبود حافظه، بهینه‌سازی مغز و یادگیری سریع است. او در این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور در یادگیری کُند نباشید، سریع مطالعه کنید و مهارت حل مسئله را یاد بگیرید.

• کتاب روانشناسی حماقت حاوی جستارهایی است به قلمِ جمعی از متخصصان علوم مختلف اعم از روان‌شناسان، روان‌پزشکان، استادان حوزة ارتباطات، عصب‌شناسان، متخصصان علوم‌شناختی، روان‌درمانگران و جز آن. این افراد می‌کوشند به پرسش‌هایی پیرامون جنبه‌های گوناگون حماقت (یا خصائل هم‌خانوادۀ آن از جمله: بلاهت، سفاهت، بی‌شعوری و...) پاسخ دهند.

• کتاب روانشناسی تصویر ذهنی اثر ماکسول مالتز جراح زیبایی و نویسندۀ آمریکایی است. دکتر مالتز به قدرت عظیم ذهن در شکل دادن به تصور ما از خود اعتقاد داشت و معتقد بود این تصویر در نهایت رفتارها و اعمال ما را هدایت می‌کند. او در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی چنین استدلال می‌کند که این تصور ما از خویش است که توانایی ما را برای موفقیت یا شکست هدایت می‌کند و معتقد بود که با طرز فکر درست می‌توانیم به هر چیزی که در ذهن‌مان است دست پیدا کنیم.

• کتاب خرده عادت‌ها اثر جیمز کلیر نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است. این کتاب راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادت های بد است.  نویسنده در این کتاب داستان‌ زندگی خودش را می‌گوید و به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با ایجاد عادت‌های کوچک اما مستمر زندگی خود را تغییر دهید.

دربارۀ باربارا آن اوکلی‌: نویسنده و استاد مهندسی

یادگیری یادگیری

باربارا آن اوکلی در سال 1955 به دنیا آمد. او استاد مهندسی دانشگاه اوکلند و مک‌مستر است و دوره‌های آموزشی آنلاین او محبوب‌ترین کلاس‌های موک (دوره‌های آنلاین گسترده) این دو دانشگاه است. اوکلی به دلیل حرفۀ پدرش مجبور شد طی چند سال در ده مدرسۀ متفاوت درس بخواند و پس از ترک دبیرستان در ارتش ایالات متحده ثبت‌نام کرد. ارتش او را برای تحصیل به دانشگاه واشنگتن فرستاد و او مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ زبان و ادبیات اسلاوی دریافت کرد و پس از آن به یادگیری زبان روسی پرداخت و به مدت چهار سال در ارتش خدمت کرد. پس از چهار سال از ارتش جدا شد و تصمیم گرفت خود را به چالش بکشد و ببیند آیا مغز او که به مطالعۀ زبان‌ها عادت کرده است، می‌تواند در ریاضیات هم موفق باشد. او برای درک بهتر تجهیزات ارتباطی که با آن‌ها در ارتش کار کرده بود تحصیل در رشتۀ مهندسی را انتخاب کرد. او مدرک مهندسی‌اش را در سال 1986 در رشتۀ مهندسی برق از دانشگاه واشنگتن دریافت کرد و اکنون در زمینه‌های تحقیقاتی متعددی از آموزش علم‌فناوری، مهندسی و ریاضیات گرفته تا شیوه‌های یادگیری فعالیت دارد. او در ایجاد و آموزش نحوۀ یادگیری و ابزارهای ذهنی قدرتمند برای تسلط بر موضوعات دشوار مشارکت داشته است و دوره‌های او در سایت Coursera موجود است. او کتابی با نام ذهنی برای اعداد نوشت که ایده‌های کلاس‌های موک را نیز در آن توضیح داده است. بارابارا برای وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز نیز مقالاتی دربارۀ یادگیری نوشته است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی