ذهن متمرکز (همراه با دفترچه تمرین)

(0)
نویسنده:

2,570,000ریال

2,313,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2686

علاقه مندان به این کتاب
47

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ذهن متمرکز

انتشارات آریانا قلم منتشر کرد:
مهم‌ترین کلمه در فرهنگ ما “بیشتر” است. ما با محصولات بیشتر، سرعت بیشتر، کار بیشتر، و استرس بیشتر بمباران شده‌ایم. همیشه در تلاشیم کارهای بیشتری را در لیست کارهای روزانه‌مان بگنجانیم، آن هم لیستی که از قبل پر شده است. برای همین به دنبال بهره‌وری بیشتر هستیم. اما چقدر می‌توانیم خودمان یا برنامه را کش بدهیم؟ مایکل هایت راه جایگزینی برای این مسیر که انتهای آن نابودی است ارائه می‌دهد. او در کتاب «ذهن متمرکز» این موضوع را به بحث می‌گذارد که ما هدف اشتباهی را نشانه گرفته‌ایم – ما نباید بیشتر كار كنیم بلکه باید کار درست را انجام دهیم.
گفتنش راحت است. مخصوصاً وقتی محل کارتان پر از حواس‌پرتی است که مانع از تمرکز شما می‌شود. اما هایت معتقد است اگر بتوانیم این حواس‌پرتی‌ها را کنترل کنیم، هم بهره‌وری ما بیشتر می‌شود هم محل کار را با آرامش و خیال راحت‌تری ترک می‌کنیم.
در این کتاب می‌خوانید که چطور با خوابِ بیشتر بهره‌وری شما نیز بیشتر می‌شود. بیشتر مردم فکر می‌کنند برای بهره‌‌وری بیشتر باید قرار شام‌شان را با دوست‌شان لغو کنند یا ساعت‌های کمتری بخوابند. اما نه تنها این کار به سلامت روانی آنها آسیب می‌رساند بلکه کاملاً بی فایده است.
بیشتر مردم فكر می‌كنند زمان منعطف است و اگر 20 درصد بیشتر کار کنند، بهره‌وری‌شان 20 درصد بیشتر می‌شود. اما زمان ثابت است، و سطح انرژی ما تمام‌شدنی است. همانطور كه خواندید بهره‌وری به این معنی نیست که بیشتر کار کنید، بلکه به این معنی است که کار درست را بیشتر انجام دهید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب ذهن متمرکز اثر مایکل هایت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب ذهن متمرکز از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب ذهن متمرکز از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب ذهن متمرکز:

کتاب ذهن متمرکز، کتابی از نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز مایکل هایت است. این کتاب در سال  2019 منتشر شد. مایکل هایت در این کتاب با نُه روش اثبات شده به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید بین زمانی که برای زندگی، کار، استراحت، ورزش، خانواده و دوستان‌تان صرف می‌کنید، تعادل ایجاد کنید. او به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور اهداف خود را دوباره تعریف کنند، دوباره کارهایشان را ارزیابی کنند، وظایف غیرضرروی را حذف کنند و روی مهم‌ترین کارهای خود تمرکز کنند، زمان و انرژی خود را مدیریت کنند و برای یک عمر موفقیت انگیزه ایجاد کنند.

واکنش‌های جهانی به کتاب ذهن متمرکز:

«یکی از دلایلی که تعداد کمی از ما به آنچه واقعاً می‌خواهیم دست پیدا می‌کنیم این است که هرگز تمرکز خود را هدایت نمی‌کنیم و هرگز یاد نگرفته‌ایم که قدرت خود را متمرکز کنیم. اما مایکل هایت در کتاب جدیدش تمام این‌ها را به ما یاد می‌دهد.» - تونی رابینز نویسندۀ پرفروش نیویورک‌ تایمز

«کتاب ذهن متمرکز به شما یاد می‌دهد چطور به خوبی از زمان خود استفاده کنید و تبدیل به نسخۀ بهتری از شخصی شوید که برای آن خلق شده‌اید.» -دیوید رمزی، نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز و مجری

«نویسندگانی که کتاب‌های بزرگی نوشته‌اند، قبل از نوشتن، خوب دربارۀ آن فکر کرده‌اند و مایک یکی از این نویسندگان است. مایک به ما چارچوبی می‌دهد تا زندگی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دیگر پشیمان نشویم. این کتاب عالی است.» - دونالد میلر، نویسنده و بنیانگذار و مدیرعامل استوری‌برند

«تجارت بی‌معنی است. آنچه اهمیت دارد اجرای مداوم کاری است که واقعاً مهم است. کتاب تمرکز ذهن به شما نشان می‌دهد که چگونه چنین چیزی ممکن است.» - کال نیوپورت، نویسندۀ کتاب‌های کار عمیق و مینیمالیسم دیجیتال

«مایکل هایت یکی از بهترین رهبرانی است که می‌شناسم. بسیاری از رهبران دیگر برای سیستم‌های هوشمند کاری به ایده‌های او متکی هستند و او در کتاب ذهن متمرکز سیستمی را ارائه می‌دهد که هر رهبر باهوشی از آن استفاده خواهد کرد.» - جان ماکسول، نویسنده و سخنران

چرا باید کتاب ذهن متمرکز را بخوانیم؟

اگر دوست دارید بهره‌وری بالایی داشته باشید و یاد بگیرید چطور می‌توانید زمان‌تان را به درستی بین علایق و کارتان تقسیم کنید و هیچ‌گاه وقت کم نیاورید، حتماً کتاب ذهن متمرکز را بخوانید.

جملات درخشانی از کتاب ذهن متمرکز:

«در منهتن، مدیر نشر بودم. بعد از یک روز شلوغ کاری، من و همکارم داشتیم غذای خوشمزه‌ای را تمام می‌کردیم که درد سینه‌ام شروع شد. نه می‌خواستم دوستم را نگران کنم نه خودم را معذب، برای همین مدتی آن را نادیده گرفتم تا شاید رفع شود. رفع نشد. لبخند می‌زدم و می‌خندیدم اما حرف‌های دوستم را کمتر و کمتر می‌شنیدم. با اینکه ترس برم داشته بود، همچنان سعی می‌کردم ظاهرم را حفظ کنم. درد شدت یافت، اتاق تیره‌وتار شد. بالاخره بند را به آب دادم و چیزی را که نمی‌خواستم بگویم گفتم. دوستم دست به کار شد. صورت‌حسابمان را پرداخت کرد، تاکسی گرفت و سریع مرا به نزدیک‌ترین بیمارستان برد. بعد از آزمایش‌های اولیه، دکتر خبر داد که همۀ اندام‌های حیاتی‌ام خوب‌اند. یعنی دچار حملۀ قلبی نشده بودم. بعد از معاینۀ کامل، پزشک مراقبت‌های اولیه هم هیچ مشکلی پیدا نکرد. حالم خوب بود! اما نبود. سال بعد هم دو بار دیگر به بیمارستان رفتم. هر بار دقیقاً مثل بار اول بود. دکترها مدام می‌گفتند که قلبم خوب است اما می‌دانستم یک جای کار ایراد دارد.»

«آن وقت‌ها مشکلم این بود که همۀ کارها را خودم باید انجام می‌دادم. بعدها متوجه شدم که تمرکز بر همه‌چیز به معنی تمرکز بر هیچ‌چیز است. وقتی خیلی شتاب‌زده فهرست بلندبالا و بی‌شماری از وظایف و امور ضروری را انجام می‌دهید، تقریباً غیرممکن است که به چیز شایان توجهی دست یابید. با این‌حال خیلی از ما روزها، هفته‌ها، ماه‌ها، سال‌ها -گاهی همۀ عمرمان- را این‌طور می‌گذرانیم. باید تا الان خیلی بهتر متوجه مسئله می‌شدیم. دهه‌هاست که داریم در به‌اصطلاح اقتصاد اطلاعاتی کار می‌کنیم. در سال‌های 1969 و 1970 دانشگاه جان هاپکینز و مؤسسۀ بروکینگز مجموعه کنفرانس‌هایی راجع به اثر فناوری اطلاعات برگزار کردند. یکی از سخنرانان، هِربرت سایمون، استاد روان‌شناسی و علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی مِلون بود که بعد جایزۀ نوبل را برای کارهایی که در اقتصاد انجام داده بود از آنِ خود کرد. او در سخنرانی‌اش هشدار داد که رشد اطلاعات می‌تواند مسئله‌ساز شود.»

«ما میان پروژه‌هایی که می‌خواهیم انجام دهیم و سیل کارهای دیگر -که بعضی‌هاشان واقعاً مهم و بعضی ظاهراً مهم هستند‌- احساس خستگی، سردرگمی، و درماندگی می‌کنیم. بر اساس گزارش مؤسسۀ گالوپ، تقریباً نیمی از ما می‌گوییم که زمان کافی برای انجام کارهایی که می‌خواهیم نداریم. این میزان برای کسانی که 35 تا 45 ساله‌اند یا کسانی که فرزندان کمتر از 18 سال دارند بیشتر است -چیزی حدود ۶۰درصد. مشابه این، شش نفر از ده نفری که انجمن روان‌شناسی آمریکا در سال 2017 مورد مطالعه قرار داده است می‌گفتند که در کار تحت فشار روحی‌اند، و تقریباً چهار نفر از ده نفر می‌گفتند که این فشار روحی ناشی از پروژه‌های استنثنایی نیست؛ بلکه دائم وضعیت این‌طور است. فشار روحی مزایایی هم دارد، اما نه وقتی که نتوانیم به اهداف مهممان دست یابیم و آن فشار روحی طاقت‌فرسا شود. به‌نظر می‌رسد تنها راه‌حل این هزینه‌ها این است که اجازه دهیم حجم کار شب‌های ما را طولانی‌تر کند و به آخر هفته‌های ما هجوم بیاورد.»

تحلیلی بر کتاب ذهن متمرکز‌:

همۀ افراد این روزها زندگی‌ای پرمشغله دارند. با این‌که هر کسی در هفته 168 ساعت وقت دارد، اما اغلب مردم از کم آوردن وقت گله‌مند هستند. کار کردن بخش زیادی از وقت مردم را می‌گیرد. بسیاری از متخصصان 70 ساعت در هفته کار می‌کنند و هر روز وقت کمتری برای استراحت، ورزش، خانه و دوستان می‌گذارند و یادشان می‌رود که تمام این‌ها در کنار هم زندگی‌ای عالی می‌سازند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند بهره‌وری در یافتن یا صرفه‌جویی در زمان است اما اشتباه می‌کنند. در واقع بهره‌وری به این معناست که کارهای درست را انجام دهید.

در کتاب ذهن متمرکز چه می‌خوانیم؟

روزهای کاری پُر از وظایف بی‌پایان است و گاهی ممکن است حس کنیم تلاش ما کافی نیست. گاهی اوقات این‌طور به نظر می‌رسد که انگار در یک قایق سوراخ نشسته‌ایم و دیوانه‌وار آب را از قایق بیرون می‌ریزیم تا غرق نشویم! اما فایده‌ای ندارد، آب جمع می‌شود و ما کم‌کم فرو می‌رویم. این لحظه‌ای است که ما افسانۀ بهره‌وری را باور می‌کنیم و فکر می‌کنیم این ما هستیم که به قدر کافی سریع‌ نیستیم. سپس شروع به یافتن راه‌هایی می‌کنیم که بتوانیم زمان بیشتری برای خودمان بخریم. اما مایکل هایت معتقد است وسواس در مورد سرعت انجام کارها، در واقع بهره‌وری ما را کاهش می‌دهد. روش دیگری که ممکن است انتخاب کنیم این است که اضافه‌کاری کنیم تا بتوانیم تمام وظایف خود را به پایان برسانیم اما در واقع استرس و خستگی ذهنی ناشی از اضافه‌کاری، بهره‌وری ما را به سرعت کاهش می‌دهد. باورهای فعلی ما در مورد بهره‌وری کاملاً ناپایدار و کارآمد هستند. به همین دلیل است که مایکل هایت در کتاب ذهن متمرکز به ما نشان می‌دهد که به جای بهره‌وری چطور باید آزادی را هدف قرار دهیم. آزادی البته می‌تواند معانی زیاد و متفاوتی داشته باشد. مثلاً آزادی تمرکز به معنای یافتن زمان برای تمرکز و انجام کار عمیق بدون وقفه است. 

مایکل هایت در کتاب ذهن متمرکز برخی باورها و افسانه‌ها در مورد بهره‌وری را به چالش کشیده و روش جدیدی برای بهره‌وری پیشنهاد می‌کند. او در این کتاب یک سیستم بهره‌وری ایجاد کرده است که به کمک آن می‌توانید در کمترین زمان ممکن، به بهره‌وری برسید. بیش از بیست‌وپنج‌ هزار متخصص از این روش استفاده کرده‌اند. این سیستم به مدیران و رهبران کمک می‌کند تا به مهم‌ترین چیزها دست یابند و در کار و زندگی موفق شوند. کتاب ذهن متمرکز مملو از نکات کاربردی و توصیه‌های عملی است.

اگر از خواندن کتاب ذهن متمرکز لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

اگر دوست دارید ذهن متمرکزی داشته باشید، برنامه‌ریزی درست را یاد بگیرید و از خواندن کتاب ذهن متمرکز لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز مطالعه نمایید.

قدرت شروع ناقص اثری از جیمز کلیر روزنامه‌نگار و نویسندۀ نیویورک تایمز است. او این بار در مقاله‌های گوناگونش به علاقه‌مندان یاد می‌دهد که چطور نباید منتظر لحظۀ عالی زندگی بمانند و از هر جایی که می‌توانند کارها و علایق‌شان را شروع کنند. او معتقد است هیچ‌کس نمی‌تواند از خوب یا عالی کاری را شروع کنید بلکه باید قدم به قدم پیش برود تا بتواند به عالی برسد. او با عادت‌ها و استراتژی‌هایش به شما یاد می‌دهد که چطور حتی وقتی مطمئن نیستید کار خود را شروع کنید.

برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول، یکی از شیوه‌های مهم برنامه‌ریزی برای کار و زندگی است که توانست شیوۀ برنامه‌ریزی سنتی را تغییر دهد و سبک جدیدی خلق کند. این روش ترکیبی از دفتر برنامه‌ریزی، دفتر خاطرات، دفترچه یادداشت، لیست کارها و کتاب طراحی است و یک ابزار عملی و کاربردی و بسیار راحت برای به دست گرفتن کنترل زندگی و زمان محسوب می‌شود.

افسانه کاریزما (هنر جذاب بودن) اثر اولیویا فاکس کابان نویسنده و سخنران فرانسوی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد برخلاف باور عموم برای کاریزماتیک بودن لازم نیست که انسانی خوش‌مشرب و برون‌گرا باشید. او معتقد است کاریزماتیک بودن را می‌توان تمرین کرد و آموخت و با کاریزما می‌توان بر همۀ افراد جهان اثر گذاشت و به راحتی پروژه‌ها و شرکت‌های جدید تأسیس کرد.

تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر، روان‌شناس آمریکایی است. ویلیام گلسر معتقد است که داروهای شیمیایی تأثیری بر بیماری‌ها ندارند و راهکار مشکلات شناختی و روانی بشر، در اصلاح رفتار نهفته است. او با تکیه بر منابع و پژوهش‌های آکادمیک نظریۀ خود به نام تئوری انتخاب را توضیح داده و در این کتاب از توانایی انتخاب صحبت کرده است. او مفصل شرح می‌دهد که توانایی انتخاب چه تأثیری بر زندگی ما دارد.

بی حد‌ومرز اثر جیم کوییک متخصص مشهور جهانی در زمینۀ بهبود حافظه، بهینه‌سازی مغز و یادگیری سریع است. این کتاب پس از انتشار به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال شد. شما در این کتاب یاد می‌گیرد چطور مغز و حافظه‌تان را ارتقا داده و تمرکز خود را افزایش دهید و عادت‌های سالمی را برای خود بسازید.

دربارۀ مایکل هایت‌: نویسندۀ کتاب ذهن متمرکز

ذهن متمرکز

مایکل هایت نویسنده، پادکست‌ساز، وبلاگ‌نویس، سخنران، مدیر عامل و بنیانگذار شکرکت آمریکایی مایکل‌هایت و شرکا است. او چندین کتاب در مورد رهبری، بهره‌وری و تعیین هدف نوشته است. هایت نوشتن را از دوران دانشگاه شروع کرد، او در رشتۀ فلسفه تحصیل می‌کرد و از همین رشته فارغ‌التحصیل شد. او انتشاراتی نیز با نام خودش در سال 1986 راه‌اندازی کرد و در سال 1992 یک انتشارات دیگر را نیز خرید. او از سال 1992 تا 1998 کارگزار ادبی بود و پس از آن به توماس نلسون پیوست. در این دوره او چندین کتاب در مورد مشکلات سال 2000 نوشت و در سال 2004 رئیس و مدیرعامل انتشارات توماس نلسون شد. او وبلاگ‌نویسی را نیز از سال 2004 آغاز کرد. دورۀ مدیرعاملی‌اش در سال 2001 به پایان رسید اما او رئيس شرکت شد. در همان سال هارپر کالینز انتشارات توماس نلسون را خرید و در همان سال مایکل هایت پادکست هفتگی خود را به راه انداخت. کتاب‌های هایت جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال بوده‌‌اند.

دیگر آثار مایکل هایت:

·         هنر دستیابی به تمرکز

·         زندگی رو به جلو

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی