عادت های اتمی

(71)
نویسنده:

1,950,000ریال

1,755,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
18710

علاقه مندان به این کتاب
191

می‌خواهند کتاب را بخوانند
24

کسانی که پیشنهاد می کنند
42

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عادت های اتمی

انتشارات نوین منتشر کرد:
این کتاب، به سبک جالب و روان، به ما یاد می دهد که چگونه با شناخت عادت های کوچک و مدیریت این عادت ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی 37 برابر بهتر شدن است! به قوا جیمز گلیر (نویسنده کتاب)، همین رفتارها و عادت های کوچک است که تعیین می کند 5 سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده ایم یا شکست خورده ایم!
یاد می گیریم چگونه:
-سیستمی طراحی کنیم که هر روز 1درصد بهتر شویم.
-عادت های بد را بشکنیم و به عادت های خوب بچسبیم!
-از اشتباهاتی اجتناب کنیم که اغلب افراد، موقع تغییر عادات مرتکب می شوند.
-بر نبود انگیزه و اراده غلبه کنیم.
-هویت قوی تری بسازیم و به خودمان اعتقاد داشته باشیم.
-باری عادت های جدید وقت بگذاریم (حتی وقتی زندگی با ما سر ناسازگاری دارد).
-محیط مان را طوری طراحی کنیم که در آن، موفقیت آسان تر باشد.
-تغییرات کوچک و ساده ای ایجاد کنیم که نتایج بزرگی به همراه دارند.
-چطور وقتی در مسیر اشتباهی قرار می گیریم، مجددا به مسیر درست برگردیم.
-و مهم تر از همه، چگونه این ایده ها را در زندگی مان به اجرا در آوریم.
و بسیاری موارد بیشتر...
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب عادت‌های اتمی

عکس جلد عادت ‌های اتمی

معرفی کتاب عادت ‌های اتمی اثر جیمز کلیر


بخشی از کتاب عادت‌های اتمی:
«به سادگی می‌توان دربارۀ اهمیت یک لحظۀ تعیین‌کننده اغراق کرد یا ارزش بهبود‌های کوچک و روزمره را دست‌کم گرفت. غالبا خودمان را قانع می‌کنیم که موفقیت بزرگ به اقدام بزرگ نیاز دارد. چه هدفمان کاهش وزن، ساختن ساختمان، نوشتن کتاب، بردن یک مسابقه و چه دستیابی به هر هدف دیگری باشد، روی خودمان فشار می‌آوریم تا تغییرات مثبت بسیار بزرگی را ایجاد کنیم و همگان دربارۀ ما صحبت کنند. در این میان، بهبود ۱درصدی خیلی به چشم نمی‌آید -گاهی اوقات اصلا دیده نمی‌شود- اما می‌تواند معنای بیشتری، علی‌الخصوص در طولانی‌مدت داشته باشد. تفاوتی که یک بهبود کوچک می‌تواند در گذر زمان ایجاد کند، قابل توجه است.»

عادت‌های اتمی نوشتۀ جیمز کلیر است. کتاب نام جالبی دارد و بی‌درنگ خواننده را به این فکر می‌اندازد که علت نامگذاری آن چیست. عادت به معنای روتین یا رویه‌ای است که به صورت منظم انجام می‌گیرد؛ یک پاسخ خودکار به موقعیت‌های خاص. برای اتمی هم می‌توان سه معنا را در نظر گرفت. در معنای اول، اتمی به چیزی بسیار کوچک اشاره دارد، یعنی یک مقدار بسیار کوچک از هر چیز مثل رفتارهای کوچک و پیش‌پاافتاده‌ای که تاثیرات یا نتایج بزرگی برجا می‌گذارند. معنای دوم اتمی، یک واحد غیر قابل تجزیه از یک سیستم بزرگ‌تر است و در معنای سوم آن، برای اشاره به منبع انرژی یا نوان عظیم به کار می‌رود. 

عادت‌های شما منبع توان و انرژی عظیم شما هستند. با داشتن این سه معنا در ذهن می‌بینیم که کلیر نام بامسمایی برای کتابش انتخاب کرده است: رفتارهای کوچک و ساده‌ای که می‌توانند سرچشمۀ تغییرات بزرگ و مثبت در زندگی ما باشند. جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی یک راه ساده و اثبات شده برای ایجاد عادت‌های خوب و شکست عادت‌های بد معرفی کرده است. طبق گفتۀ نویسنده اساس کار ایجاد تغییرات کوچک است که البته نتایج قابل‌توجهی دارند.

کتاب عادت‌ های اتمی در 3 جمله
۱. تغییرات واقعی اثر مرکبی از صدها تصمیم یا عادت کوچک‌تر هستند که طی زمان روی هم انباشته‌ شده و نتایج قابل‌توجهی به بار می‌آورند.
۲. برای رسیدن به اهداف‌تان باید فرآیندهایی بسازید که خودشان از فرآیندها و عادت‌های ساده‌تر تشکیل شده باشند.
3. رفتارهای خوب و بدی که هر روزه انجام می‌دهیم در طول زمان تغییرات واقعی و بزرگی ایجاد می‌کنند.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا تفاوت بین فرآیندها و اهداف را بفهمید و آگاه شوید چرا فرآیندها مهم‌تر از اهداف هستند. با تبدیل کردن عادت‌های کوچک به بخشی از هویت‌تان می‌توانید به اهداف خودتان برسید. اصلاً مهم نیست که این اهداف چقدر کوچک یا بزرگ هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا این کتاب کاربردی را به شما معرفی کنیم.

کتاب عادت‌ های اتمی اثر جیمز کلیر با ترجمۀ هادی بهمنی یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های قرن حاضر است. ظاهراً به راحتی می‌توان دربارۀ اهمیت یک لحظۀ تعیین‌کننده اغراق کرد یا ارزش بهبودهای کوچک و روزمره را دست کم گرفت. اکثراً ما خودمان را قانع می‌کنیم که موفقیت بزرگ به اقدام بزرگ نیاز دارد. چه هدف‌مان کاهش وزن، ساختن ساختمان، نوشتن کتاب، بردن یک مسابقه یا دستیابی به هر هدف دیگری باشد، آن‌قدر روی خودمان فشار می‌آوریم تا تغییرات مثبت بزرگی ایجاد کنیم و سر زبان‌ها بیفتیم. عادت ‌های اتمی به شما یاد می‌دهد که اصلا عادت‌ها چه هستند؟ طبق ادعای جیمز کلیر در عادت ‌های اتمی عادت‌ها ترکیبی از اعمالی هستند که انجام‌شان می‌دهید تا پیش برویم و وقتی هر روز یک درصد خطا داشته باشیم و تصمیمات ضعیف بگیریم و اشتباهات کوچک و بهانه‌های کوچک را هر روزه مدام پشت هم تکرار کنیم، تمام این‌ها روی هم جمع می‌شوند و نتایج سمی‌ای خواهند داشت.

در واقع بهبود ۱ درصدی هم مثل خطای ۱ درصدی اصلا به چشم نمی‌آید اما می‌تواند معنای بیشتری، مخصوصاً در طولانی مدت داشته باشد. از نظر ریاضی قضیه این‌طور است: اگر به مدت یک سال هر روز ۱ درصد بهتر شوید، در انتهای سال 37 برابر بهتر خواهید شد و برعکس اگر هر روز از سال ‍۱ درصد بدتر شوید در نهایت به صفر نزدیک خواهید شد. آنچه به عنوان یک پیروزی کوچک یا گام جزئی رو به عقب می‌پندارید در نهایت به صورت یک پیروزی یا شکستی بسیار بزرگ انباشته خواهد شد. بنابراین اصلاً مهم نیست که الان چقدر موفق یا ناموفق هستید، آنچه اهمیت دارد عادت شماست که آیا شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند یا خیر؟ مثلاً  اگر یک میلیونر هستید اما بیش از درآمد ماهیانه‌تان خرج می‌کنید پس در مسیر بدی قرار گرفته‌اید. اگر عادت هزینه کردنتان تغییر نکند عاقبت بدی در انتظارتان است و برعکس اگر ورشکسته هستید اما هر روز مقدار کمی پس‌انداز می‌کنید بنابراین شما دارید مسیری را به سمت آزادی مالی طی می‌کنید حتی اگر آرام‌تر از سرعت مدنظرتان حرکت کنید.

چهار ایدۀ بزرگ از عادت ‌های اتمی
۱. اگر به دنبال گرفتن نتایج بهتر هستید پس هدف‌گذاری را فراموش کنید. به جایش روی عادت‌های خودتان تمرکز کنید.
۲. مؤثرترین راه برای تغییر عادت‌هایتان این است که بر روی چیزی که قرار است در انتها به‌دست آورید تمرکز نکنید بلکه از خودتان بپرسید می‌خواهید تبدیل به چه کسی شوید؟ روی همین تمرکز کنید.
۳. چهار قانون تغییر رفتار داریم که در واقع مجموعۀ ساده‌ای از قوانین هستند که می‌توانیم برای ایجاد عادت‌های بهتر از آن‌ها استفاده کنیم. 
4. محیط زیست دستی نامرئی‌ست که رفتار انسان را شکل می‌دهد.

جیمز کلیر در کتاب عادت ‌های اتمی از راز خویشتن‌داری حرف می‌زند. او معتقد است افرادی که خیلی راحت‌تر خودشان را کنترل می‌کنند معمولاً کسانی هستند که چندان برای خویشتن‌داری نیازی به تلاش ندارند. زمانی تمرین خویشتن‌داری راحت‌تر می‌شود که لازم نباشد مدام خودتان را کنترل کنید. پشتکار، سخاوت و اراده برای موفقیت ضروری‌اند اما راه بهبود این ویژگی‌ها این نیست که آرزو کنید کاش فردی منظم‌تر بودید بلکه باید محیط منظم‌تری برای خودتان بسازید. اساساً افراد خویشتن‌دار زمان کمتری را صرف انجام کارهای وسوسه‌انگیز می‌کنند.

خلاصۀ عادت ‌های اتمی

چگونه دربارۀ عادت‌ها یاد گرفتم:
«حضور در دانشگاه دنیسون یکی از بهترین تصمیمات زندگی‌ام بود. توانستم جایی در تیم بیسبال پیدا کنم و اگرچه به عنوان یک تازه‌کار همواره در انتهای فهرست بودم هیجان داشتم. توقع نداشتم خیلی زود مرا به تیم راه بدهند بنابراین تصمیم گرفتم به زندگی‌ام نظم بدهم. در حالی‌که دوستانم تا دیروقت بیدار می‌ماندند و بازی می‌کردند من ساعت خوابم را تنظیم کردم و هر شب زود به رختخواب می‌رفتم. در دنیای به هم ریختۀ خوابگاه، هدف‌گذاری کردم که اتاقم را تمیز و منظم نگه دارم. این بهبودها جزئی بودند اما باعث شدند کنترل بیشتری بر روی زندگی‌ام داشته باشم. دوباره حس اعتمادبه‌نفس داشتم و این افزایش اطمینان به خودم به کلاس درس هم جریان پیدا کرد چون عادات درس خواندنم هم بهتر شد و توانستم در سال اول در همۀ دروس نمرۀ کامل بگیرم.

عادت روتین یا رفتاری است که به صورت مداوم انجام می‌شود و در بسیاری از اوقات به صورت خودکار رخ می‌دهد. با گذشت هر ترم، عادات کوچک اما پایداری جمع می‌کردم که در نهایت باعث شدند به نتایجی برسم که ابتدا در مخیله‌ام نمی‌گنجیدند. مثلاً برای اولین بار در زندگی‌ام عادت کردم که هفته‌ای چند بار وزنه بلند کنم و در سالیان بعد، هیکل 192 سانتیمتری‌ام از 77 کیلوگرم به 90 کیلوگرم بدون چربی رسید.»

قدرت شگفت‌انگیز عادت‌های کوچک
موفقیت در واقع محصول عادت‌های روزانۀ شماست نه تغییراتی که یک بار در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد. شما باید نگران مسیری باشید که در آن پیش می‌روید نه نتایجی که الان به دست آورده‌اید. زمان فاصلۀ بین موفقیت و شکست را بزرگ‌تر می‌کند. هر چه که به خورد زمان بدهید چند برابر تحویل‌تان می‌دهد. عادت‌های خوب زمان را به متحدتان تبدیل خواهد کرد. عادت‌های بد زمان را دشمن شما می‌کند. اهداف در واقع همان نتایجی هستند که می‌خواهید به‌دست بیاورید. فرآیندهای خوب باید به این نتایج منجر شوند. اگر می‌خواهید پیش‌بینی کنید که سرانجام کارتان در زندگی به کجا خواهد رسید تنها کاری که باید انجام دهید این است که منحنی دستاوردها یا ضررهای کوچک را دنبال کنید. اگر متوجه شدید که خیلی سخت‌تان است عادت خوبی ایجاد کنید یا دست از عادت بدتان بردارید به این دلیل نیست که توانایی بهبود یافتن ندارید. اغلب به این دلیل است که هنوز نتوانسته‌اید از آنچه جیمز به آن «فلات پتانسیل نهفته» می‌گوید عبور کنید.

چگونه عادت‌ها،‌ هویت‌تان را شکل می‌دهند (و بالعکس)
چالش برانگیز بودن تغییر دادن عادت‌ها دو دلیل دارد: (۱) سعی می‌کنید چیز اشتباهی را تغییر دهید. (۲) سعی دارید از راه اشتباهی عادت‌هایتان را تغییر دهید. سه لایه تغییر وجود دارد: تغییر در نتایج، تغییر در فرآیند و یا تغییر در هویت. نتایج مربوط به چیزی است که به دست می‌آورید. فرآیندها مربوط به کاری می‌شود که قرار است انجام دهید. هویت در مورد اعتقادتان است. با عادت‌های مبتنی بر نتیجه، تمرکز بر روی چیزی قرار می‌گیرد که می‌خواهید به آن برسید. با عادت‌های مبتنی بر هویت، بر روی فردی تمرکز می‌کنید که می‌خواهید به آن تبدیل شوید. از خودتان بپرسید: اگر چه‌جور آدمی باشم می‌توانم به اهدافم برسم؟

نمونۀ تمرینات کاربردی کتاب عادت‌های اتمی، کارت امتیاز عادت‌ها
کارت امتیاز عادت‌ها یک تمرین ساده است که می‌توانید با آن خیلی بیشتر از رفتارتان آگاه شوید.

چطور کارت امتیاز عادت بسازیم
لیستی از عادت‌های روزانه‌تان تهیه کنید. اگر عادت خوبی دارید در کنارش «+» بگذارید، اگر عادت بدی دارید «-» بگذارید. اکثر عادت خنثی‌ای دارید «=» را بنویسید. مثلاً:
زمان بیدار شدن =
خاموش کردن زنگ =
چک کردن گوشی -
دوش گرفتن +

فهرست مطالب کتاب
• مقدمه: داستان من
• اصول پایه: چرا تغییرات کوچک، موجب تفاوت‌های بزرگ می‌شوند، شامل ۱: قدرت غافلگیرکنندۀ عادت‌های اتمی، ۲: چگونه عادت‌های شما موجب شکل‌دهی به هویتتان می‌شود (وبالعکس)، ۳: چگونه با 4 گام ساده، عادت‌های بهتری بسازیم می‌شود.
• قانون اول: آن را شفاف و آشکار کنید، شامل ۴: مردی که خوب به‌نظر نمی‌رسید، 5: بهترین راه برای شروع یک عادت جدید، ۶: برای انگیزه اعتبار بیش از حدی قائل شده‌اند؛ غالباً محیط اهمیت بیشتری دارد و ۷: راز کنترل شخصی می‌شود.
• قانون دوم: آن را جذب کنید، شامل ۸: چگونه یک عادت را غیرقابل مقاومت کنید، ۹: نقش خانواده و دوستان در شکل‌دهی به عادت‌ها و ۱۰: چگونه علل عادت‌های بد را شناسایی و اصلاح کنید می‌شود.
• قانون سوم: آن را ساده کنید، شامل ۱۱: آرام جلو بروید، اما هیچ‌گاه عقب‌گرد نکنید، ۱۲: قانون کمترین تلاش، ۱۳: چگونه اتلاف وقت را با استفاده از قانون دو دقیقه‌ای متوقف کنیم و 14: چگونه عادت‌های خوب را ناگزیر و عادت‌های بد را محال کنیم می‌شود.
• قاون چهارم: آن را رضایتب‌بخش کنید، شامل 15: قانون اساسی تغییر رفتار، ۱۶: چگونه هر روز به عادت‌های خود پایبند بمانیم، ۱۷: چگونه یک همراه در مسئولیت می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد می‌شود.
• تاکتیک‌های پیشرفته: چگونه از کم‌وبیش خوب، به واقعا عالی تبدیل شوید، شامل 18: حقیقت استعداد (چه وقت ژن‌ها مهمند و چه وقت نیستند)، 19: قانون طلایی: چگونه در زندگی و کار، با انگیزه بمانیم و ۲0: نقطه‌ضعف ایجاد عادت‌های خوب می‌شود.
• نتیجه‌گیری: راز نتایجی که ماندگار می‌شوند.
• ضمیمه
• در ادامه چه چیزی را باید مطالعه کنید.
• درس‌های کوچک برگرفته از چهار قانون
• نحوۀ اعمال این ایده‌ها در کسب‌وکار
• نحوۀ اعمال این ایده‌ها در پرورش فرزند
• یادداشت‌ها

بریده‌هایی از کتاب

«متاسفانه گام تحولات آن‌قدر آرام است که باعث می‌شود متوجه عواقب عادت‌های بدتان هم نشوید. اگر امروز یک وعده غذای ناسالم بخورید، وزنتان روی ترازو تغییر چندانی نخواهد کرد. اگر امشب تا دیروقت کار کنید و خانواده را نادیده بگیرید، آن‌ها شما را می‌بخشند. اگر وقت خود را هدر دهید و پروژه‌تان را تا فردا عقب بیندازید، معمولا وقت برای تکمیل آن خواهید داشت. به‌سادگی می‌توان یک تصمیم را اتخاذ نکرد. اما وقتی خطاهای ۱ درصدی را هر روز تکرار می‌کنیم، تصمیمات ضعیفمان ادامه می‌یابد، اشتباهات کوچک مجددا انجام می‌شوند و با بهانه‌های کوچک به توجیه کارمان می‌پردازیم، انتخاب‌های کوچک ما به نتایج نادرستی ختم خواهند شد.»

«اگر دوست دارید عاقبت زندگی خود را پیش‌بینی کنید،‌ تنها کاری که باید انجام دهید پیروی از مسیر عواید یا ضررهای کوچکتان است و ببینید که چگونه انتخاب‌های روزمرۀ شما در طول 10 یا 12 سال آینده کنار هم جمع می‌شوند. آیا میزان مخارجتان کمتر از درآمد ماهیانۀ شما است؟ آیا هر هفته به باشگاه می‌روید؟ آیا کتاب می‌خوانید یا هر روز چیز جدیدی را تماشا می‌کنید؟ تلاش‌های کوچک این‌چنینی هستند که آيندۀ شما را تعریف می‌کنند. زمان است که مروز میان موفقیت و شکست را بزرگ‌نمایی می‌کند. زمان، هر آنچه را که به آن بدهید چند برابر می‌کند. عادت‌های خوب کاری می‌کنند زمان متحد شما شود. اما با عادت‌های بد، زمان دشمن شما خواهد شد!»

خواندن کتاب عادت ‌های اتمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

واقعا هیچ محدودیتی برای این‌که چه کسی باید یا بهتر است عادت ‌های اتمی را بخواند وجود ندارد. همۀ ما ساختۀ «عادت‌هایمان» هستیم، بنابراین این کتاب اساساً در مورد رفتارها و کارهایی است که همۀ ما هر روزه به طور مداوم انجام می‌دهیم. شما واقعا از خواندن این کتاب لذت خواهید برد اگر:
• رسیدن به اهداف برایتان مهم است.
• می‌خواهید عمداً عادت‌های کوچک زندگی‌تان را تغییر دهید.
• می‌خواهید بفهمید که اصلاً عادت‌ها چطور تبدیل به عادت می‌شوند.
• می‌خواهید ساختن فرآیندها را یاد بگیرید تا پشتیبان اهداف‌تان باشند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب عادت ‌های اتمی

عکس نویسنده عادت ‌های اتمی

جیمز کلیر، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است که بیشتر به خاطر کتاب عادت‌های اتمی‌ شناخته شده است. بیش از 7 میلیون نسخه از کتاب عادت های اتمی‌ او در سرتاسر جهان به فروش رفته و این کتاب به بیش از 50 زبان ترجمه شده است. جیمز کلیر نویسندۀ روزنامۀ نیویورک تایمز است. نوشته‌هایش در مجله‌هایی مثل تایم، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به چاپ رسیده است. جیمز آغازگر ژورنال عادت و ناشر خبرنامۀ ۳-۲-۱ و سخنران شرکت‌ها و رویدادهای بزرگ است. جیمز کلیر نویسندۀ شگفت‌انگیزی است. افکار و احساساتی که در نوشته‌هایش به کار می‌برد دلنشین است. 

جیمز کلیز سخنران شرکت‌ها و مراسم‌های بزرگ است و سخنرانی‌هایش بر روی یوتیوب طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیار پر بیننده شده است. او در ماه حدود یک یا دو سخنرانی در مورد عادت‌ها و بهبود مستمر ارائه می‌کند. جیمز کلیر در نوامبر 2012 شروع به انتشار مقالاتی در سایت خودش کرد. سال‌ها بود که عادت داشت تجربیات شخصی‌اش و عادات مختلفش را مکتوب کند. او بالاخره آماده می‌شد تا برخی از آن‌ها را با عموم به اشتراک بگذارد. هر دوشنبه و پنج‌شنبه یک مقالۀ جدید منتشر می‌کرد. طی چند ماه همین عادت سادۀ نگارشش باعث شد که هزار مشترکِ خبرنامۀ ایمیلی جمع کند و این یکی از پرسرعت‌ترین رشدها در میان خبرنامه‌های اینترنتی بود. در سال 2015 به نرخ دویست هزار مشترک ایمیلی رسید و قراردادی با انتشارات پنگوئن رندوم‌هاوس امضا کرد و بعد شروع به نگارش کتابی کرد که اکنون نامش عادت‌های اتمی است. 

جیمز کلیر در همیلتون اوهایو و در ایالات متحده به دنیا آمده است. او در سال 2008 از دانشگاه دنیسون فارغ‌التحصیل شد. به‌رغم این‌که نویسندۀ مشهوری است اطلاعات بسیار کمی در موردش وجود دارد. اطلاعات مربوط به خانواده‌اش در هیچ جایی ذکر نشده است. او کتاب‌ عادت‌های اتمی و کتاب فقط بایست را نوشته است. سخنرانی‌های جیمز کلیر اکثراً در مورد عادت‌ها، بهبودهای مستمر و تصمیم‌گیری است. جیمز کلیر در ماه می سال 2015 با کریستی بارن کلیر ازدواج کرده است. جیمز همیشه سعی کرده تا زندگی شخصی‌اش را از رسانه‌های آنلاین دور نگه دارد. جیمز از سخنرانی‌ها و فروش کتاب‌هایش پول بسیار زیادی به دست می‌آورد. طبق برآوردهای سال 2015 کل دارایی خالص جیمز کلیر 72.7 میلیارد دلار بود. جیمز کلیر در اینستاگرام و توئیتر فعال است و فالوئرهای زیادی دارد. پست‌های اینستاگرامش مملو از نقل‌قول‌هایی‌ست که خودش نوشته است.

دربارۀ مترجم کتاب عادت ‌های اتمی

هادی بهمنی مترجم کتاب عادت های اتمی است که ترجمۀ کتاب‌هایی مثل آرمان‌شهری برای واقع‌گراها، مربی تریلیون دلاری و اول سود را در کارنامۀ ترجمه‌اش دارد.

مضامین اساسی کتاب عادت ‌های اتمی

قدرت شگفت‌انگیز عادت ‌های اتمی
ما خودمان را متقاعد می‌کنیم که موفقیت عظیم مستلزم اقدامی گسترده است. اما در واقع عکس این صادق است: پیشرفت‌های کوچک از انباشتن نتایج قابل‌توجه بر روی هم به دست می‌آیند.

ترکیب مثبت
بهره‌وری:‌ انجام یک کار اضافی در هر روز ممکن است شاهکار به‌نظر بیاید ، اما بر روی کل حرفه‌تان تأثیر خواهد گذاشت.
دانش:‌ یادگیری یک ایدۀ جدید شما را به یک نابغه تبدیل نمی‌کند اما تعهد به یادگیری مادام‌العمر می‌تواند تحولی عظیم ایجاد کند.
روابط: مردم رفتار شما را منعکس می‌کنند. هر چه بیشتر به دیگران کمک کنید، دیگران هم بیشتر به شما کمک خواهند کرد.

ترکیب منفی
استرس: خودبه‌خود می‌توان علل رایج استرس‌زا را کنترل کرد. اما زمانی که سال‌ها استرس داشته باشید، استرس در واقع برای سلامتی‌تان مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.
افکار منفی: هر چه بیشتر خودتان را بی‌ارزش، احمق یا زشت تصور کنید، بیشتر دیدتان به زندگی منفی می‌شود. ممکن است حتی بعد از مدتی همین دید را نسبت به اطرافیانتان هم پیدا کنید.

فرآیندها> اهداف
اهداف مربوط به نتایجی هستند که قرار است به دست آورید. سیستم‌ها در مورد فرآیندی هستند که منجر به شکل‌گیری این نتایج می‌شوند.
هدف از تعیین اهداف، برنده شدن در بازی‌ست.
هدف از ساختن فرآیندها ادامه دادن بازی‌ست.

سیستمی از عادت‌ های اتمی
اگر تغییر دادن عادت‌ها سخت‌تان است مشکل از شما نیست. مشکل از فرآیند شماست.

روی هم چیدن عادت
به جای این‌که عادت جدیدتان را محدود به مکان یا زمان خاصی کنید، آن را همراه با عادت فعلی‌تان انجام دهید. فرمولش هم چنین است: بعد از این‌که من (عادت فعلی)، من (عادت جدید) را انجام می‌دهم.
مثال: 
مدیتیشن: بعد از این‌که هر روز صبح فنجان قهوه‌ام را ریختم، یک دقیقه مدیتیشن می‌کنم.
ورزش: بعد از این‌که کفش‌های کارم را در آوردم، خیلی فوری لباس‌های ورزشم را می‌پوشم.

امتیازات

عادت‌ های اتمی در سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را به‌دست آورده است.

میزان فروش کتاب

حدود 5 میلیون نسخه از کتاب‌ عادت‌ های اتمی در سراسر دنیا فروخته شده است و این کتاب را به بیش از 50 زبان زندۀ دنیا ترجمه کرده‌اند.

تحلیل سی بوک از کتاب عادت ‌های اتمی

عادت‌های اتمی در چهار مرحله به شما نشان می‌دهد که چگونه روتین‌های کوچک، تدریجی و روزمره در طول زمان با تغییرات عظیم و مثبت ترکیب می‌شوند. جیمز کلیر در عادت‌های اتمی خیلی ساده به شما نشان داده تا چطور عادت‌های خوب و بدتان را تغییر دهید، عادت‌های جدید بسازید و زندگی‌تان را تغییر دهید. نویسنده در متن عادت‌های اتمی فرمول‌ها و مثال‌های فراوانی را به کار برده که خواندن کتاب را برایتان دو چندان راحت‌تر می‌کند. عادت‌های اتمی یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری است. کتاب خیلی واضح، معتبر و کاربردی‌ست.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نقد و بررسی کتاب اسب سیاه را نیز بخوانید.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب قدرت شروع ناقص نیز بیاندازید.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب هفت عادت مردمان مؤثر نیز بیاندازید. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز اثر استفن کاوی تاجر و سخنران انگیزشی آمریکایی است. او در این کتاب نشان می‌دهد چطور می‌توانید با همت دروازۀ تغییر را به روی زندگی‌تان باز کنید و طبق قوانین کتاب به رشد، شکوفایی و تکامل برسید.

اگر از خواندن این کتاب لذت برید نگاهی به کتاب قدرت سکوت نیز بیندازید. کتاب قدرت سکوت اثر سوزان کین نویسنده و مدرس آمریکایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور افراد درون‌گرا دنیا را تکان دادند و تحولاتی اساسی در جامعه به‌وجود آوردند. او توضیح می‌دهد که چطور جامعه قدرت این افراد را دست‌کم گرفته است و چطور این موضوع به ضرر جوامع تمام شده است.

• کتاب کار عمیق اثر کارل نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در این کتاب که ترکیبی از انتقاد فرهنگی و توصیه‌های عملی است، به شما یاد می‌دهد که چطور می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را کم کنید و به کار عمیق بپردازید. او در این کتاب به تفاوت دو مفهوم کار عمیق و کار سطحی پرداخته و توضیح می‌دهد که کار عمیق چقدر بر روی زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (14)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • بهاره تهرانی
    • پاسخ به نظر

    همیشه فکر میکردیم عادت کردن به کار ساده و روتین،مثل شکست غول مرحله آخر هست.اما با این کتاب می فهمید خیلیی ساده تر از این ها هست

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    چشم نواز و درخشان است ....

  • تصویر کاربر

    • سمانه عبدی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب و اثر مرکب عالی هستن. من پیشنهاد میکنم اول اثر مرکب رو بخونید که با قدرت تکرار رفتارهای کوچیک آشنا بشید و بعد عادتهای اتمی رو بخونید که بتونید عادتهای جدیدی که میخواین رو تو زندگی‌تون بگنجونید.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بریده ای از کتاب (5)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 1

    وقتی بالاخره «قلۀ پتانسیل پنهان» را فتح کردید، افراد آن را یک موفقیت یک‌شبه خواهند نامید. دنیای بیرون تنها رخداد نهایی را خواهد دید و کاری با مسیر پیموده شده ندارد.

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 1

    «زمانی که به نظر می‌رسد هیچ‌چیز کمکی نخواهد کرد، می‌روم و به سنگ‌تراشی نگاه می‌کنم که برای صدمین بار روی سنگ ضربه وارد می‌کند، بدون این‌که ترکی ایجاد شود؛ اما در صدویکمین ضربه سنگ به دو تکه خرد می‌شود و می‌دانم که آخرین ضربه نبود که آن‌را خرد کرد، بلکه تمام آن ضربه‌های پیشین مسبب آن بود.»

  • تصویر کاربر

    • فائزه قربانی
    • 0

    موفقیت محصول عادات روزانهٔ شما است

  • 1
  • 2
عیدی