خاطرات تهران و بیروت

(8)

1,600,000ریال

1,440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
764

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خاطرات تهران و بیروت

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
خاطرات تهران و بیروت پیوند لبنان و بیروت را با ایران و تهران نشان می‌دهد. نویسنده کتاب در سن 13-12 سالگی و پس از پایان جنگ جهانی دوم برای زندگی با پدر و مادرش از راه لبنان، سوریه، عراق به ایران می‌آید. جان اسکیلز ایوری،‌ به دور از یک‌سونگری و با ظرافت و دقت به برهه‌ای از تاریخ معاصر ایران نگاه کرده است. از رهگذر مطالعه این کتاب، می‌توان به نکات و اشارات تازه فراوانی دست پیدا کرد؛ از آن جمله می‌‌توان به گوشه‌های کم‌نوشته و ناگفته سیاست رضاشاهی در مقابل آلمان هیتلری اشاره کرد.
علاوه‌براین، علاقه قلبی نویسنده به فرهنگ و تمدن ایران و به‌طورکلی خاورمیانه تصویری دلپذیر را برای خواننده ایرانی ترسیم می‌کند که در کمتر آثار نویسندگان غربیِ معاصر دیده می‌شود.
تصویر واضحی که از بیروت و خاورمیانه توسط نویسنده ترسیم می‌شود از دیگر جذابیت‌های کتاب حاضر است. بیروت روزگاری سرآمد شهرهای خاورمیانه بود. مدارس و دانشگاه‌هایش نخبه‌های بسیاری را برای بسیاری از کشورهای خاورمیانه تربیت کردند. ایران هم از مدارس و دانشگاه‌های بیروت سهمی داشت. امیرعباس هویدا نخست‌وزیر را می‌توان از میان تحصیل‌کرده‌های بیروتی نام برد. همه اینها و پیوندهایی که میان ایران و لبنان وجود دارد، اشتراکات فرهنگی، گذار از سنت به مدرنیته و ... روایتی دست‌اول و پر از جزیٔیات را پیش‌روی مخاطب می‌گذارد.
اسکیلز ایوری در یادداشتی که برای ترجمه فارسی کتاب نوشته، آورده است: «در این کتاب تمایل دارم بیروت و تهران را آن‌گونه که بود، نشان دهم. متاسفانه امروز خاورمیانه به‌طرز غم‌انگیزی ویران شده است.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی