فرهنگ فارسی دکتر محمد معین (پالتویی)

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
110

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرهنگ فارسی دکتر محمد معین

انتشارات پارسه منتشر کرد:
زبان با موجود زنده سروکار دارد. به این دلیل است که خود زنده است، تحول و گسترش پیدا می‌کند و گاه چنان از گردونه کاربرد خارج می‌شود که آن را زبان مرده می‌خوانند.
فارسی‌زبانان به رغم آنکه یکی از شیواترین زبان‌های جهان را دارند دیر به فکر تدوین کتاب لغت افتاده‌اند. یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های لغت که به دست ما رسیده، لغت فرس اسدی طوسی است. می‌توان احتمال داد که اگر گذر اسدی به آذربایجان نمی‌افتاد شاید درصدد تدوین کتاب خود هم برنمی‌آمد.
فرهنگ علاوه بر معنی ادب، تربیت، دانش، مجموعه آداب و رسوم، مجموعه علوم و معارف و هنرهای یک قوم (culture) به معنی کتابی شامل لغات یک یا چند زبان و شرح آنها و کاریز آب هم استعمال شده است.
در کتابی که به نام فرهنگ فارسی تالیف زنده‌یاد دکتر محمد معین عرضه شده، همه ظرایف و دقایق مدنظر مولف بوده است. اولین جلد این کتاب در سال 1342 و جلد ششم آن در سال 1352 با مقدمه مرحوم دکتر جعفر شهیدی دو سال پس ازدرگذشت استاد معین عرضه شد.
کتاب پارسه فرنگ معین را در دو قطع وزیری و پالتویی ریزچاپ منتشر کرده است که از نظر تعداد مدخل و واژه‌ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها به فراخور نیاز خوانندگان این دو قطع انتخاب شده است
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی