30بوک
کتاب عمومی
هنر
آموزش، نقد و نظریه
درآمدی بر زیباشناسی اسلامی

درآمدی بر زیباشناسی اسلامی

(7)
نویسنده:

2,600,000ریال

2,340,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1150

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درآمدی بر زیباشناسی اسلامی

انتشارات ماهی منتشر می‌کند:
درآمدی بر زیباشناسی اسلامی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بدون فروغلتیدن در مسائل مبهم و مغلق، از آثار باشکوه هنر اسلامی لذت برد. این کتاب می‌کوشد به این سوال پاسخ دهد که «آیا می‌توان ویژگی‌های زیبا‌شناختی هنرهای اسلامی را از اهداف دینی اولیه‌شان تفکیک کرد؟» بسیاری از مفسران هنر اسلامی بیش از هر چیز به وجوه مذهبی این هنر توجه می‌کنند و هدف این کتاب به پرسش گرفتن این رویکرد است.
اولیور لیمن در این کتاب ابتدا اشتباه‌های متداول درباره‌ی هنر اسلامی را برمی‌شمارد و بررسی می‌کند و می‌کوشد کاستی‌های مترتب بر این نظریه‌ها را معرفی کند. او در گام‌های بعدی، هنرهای مختلف اسلامی، از جمله معماری و ادبیات و موسیقی، را معرفی و تحلیل می‌کند.
اولیور لیمن، متولد 1950، استاد فلسفه است. او مقطع دکترا را در سال 1979، در دانشگاه کیمبریج گذرانده است. لیمن از سال 2000 تاکنون در دانشگاه کنتاکی امریکا تدریس می‌کند.
محمدرضا ابوالقاسمی در سال 1358 متولد شده است. او دانش‌آموخته‌ی دوره‌ی دکترا ی علوم هنر (گرایش زیباشناسی) از دانشگاه اکس-مارسی فرانسه است. او علاوه بر ترجمه‌ی آثار حوزه‌های زیباشناسی، فلسفه‌ی هنر، نقد ادبی و...به تدریس در دانشگاه تهران نیز می‌پردازد. کتاب درآمدی بر زیباشناسی اسلامی با ترجمه‌ی ابوالقاسمی در سی‌وسومین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال کتابِ شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی