کوبا و آنگولا
تخفیف

%10

کوبا و آنگولا (جنگ برای آزادی)

(2)
نویسنده:

250,000ریال

225,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
219

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کوبا و آنگولا

انتشارات طلایه پرسو منتشر کرد:

زمانی که با چالش های جدید و غیرمترقبه مواجه شویم، همیشه قادر خواهیم بود تا با حق شناسی حماسه ی آنگولا را به یاد بیاوریم، چرا که بدون آنگولا، ما به قدرتمندی امروز نبوده ایم.

رائول کاسترو، مه 1991

در سال 1975 نبردی درگرفت که برای جنوب آفریقا سرنوشت ساز بود. مردم آنگولا به تازگی یوغ خشونت استعماری پرتغال را، که قدمتی 500 ساله داشت، بیرون انداخته بودند. اکنون رژیم سفید برتری طلب آفریقای جنوبی به تحریک واشنگتن به آنگولا حمله کرده بود. هدف اش: تحمیل حکومتی که مطیع پریتوریا و امپریالیسم باشد.
دولت آنگولا درخواست کمک کرد. واکنش رهبری کوبا سریع و قاطع بود. نبردی سخت برای آزادی درگرفت که در سال 1988 در نبرد کوئیتوکواناواله خاتمه یافت. در حالی که رزمندگان آنگولایی، کوبایی و نامیبیایی، شکست خرد کننده ای را بر ارتش آفریقای جنوبی وارد کردند.
این روایت ادای سهم بی نظیر کوبا برای آزادی آفریقا از بلایای آپارتاید است. و اینکه طی انجامش، انقلاب سوسیالیستی کوبا نیز تقویت شد.

هری وییه هاس سرتیپ نیروهای مسلح انقلابی کوبا است. او در دنیا به نام پومبو شهرت یافته است. نامی رزمی برای یک چریک که ارنستو چه گوارا، که پومبو در کنارش در کوبا، کنگو و بولیوی کار کرده و رزمیده بود، به او اعطا کرد.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی